Nuo jäljet syntyvät ilmeisesti kun muottiin painetaan sulaa muovia kovalla paineella ja muovissa on jotain epäpuhtauksia, muuta väriä tms. Itselläni oli samanlaisia jälkiä molemmissa D90 kopissa. Hienosti olet hionut muuten ne purseet pois, muista että konepellillä on samanlaiset jäljet :)Jore kirjoitti: Missä vika? Täytynee taas hioa ja maalata vaan katto uudestaan?
Vastaus on juurikin tuo mitä arvelitkin, eli maalia lisää vaan. Odota kuitenkin tässä vaiheessa vähintään 5vrk maalaamisen jälkeen ennenkuin teet mitään koska maalin pitää antaa kovettua kokonaan jotta lopputuloksesta, hiomisestakin tulee hyvä. Pohjamaalin voi huoletta hioa ja monasti näin tehdäänkin jotta työn alla olevan pinnan virheet ja tasaisuus saadaan esille.
Yksi spraymaalikerros itsessään on todella ohut, liekö joitain mikrometrejä joten mitä kuvassasi näkyy niin on tosiaan vaan sitä että kuvio loimottaa vielä ohuen maalikerroksen läpi. Maalatessa uusia kerroksia lisätään aina kun edellinen on kuivahtanut (2-3 min ettei tule valumia) ja kerroksia voi lisätä niinkauan kun maali on vielä märkää eli viidentoista minuutin ajan viimeisimmän maalikerroksen lisäämisestä. Itse maalaan noin 10 kerrosta. Pohjamaalin ollessa vielä märkää voit vetää varsinaisen värinkin siihen päälle, samoja ohjeita noudattaen eli "vartin sisään tai viikon päästä". Niin ja kunnon sekoitus maalille jotta liuotin ja maali sekoittuvat ihan oikeasti toisiinsa, muuten tulee appelsinia.
Itse olen maalannut molemmat lantikkani myös Mastonin pohjaväreillä ja katot Mastonin maalarinvalkoisella. Ihan kelpo maaleja ne on tähän hommaan.