"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

itse käämityt koneet

Hiilettömät tai hiilelliset, ja niiden nopeudensäätimet
meloenmetsässä
Vanhempi jäsen

itse käämityt koneet

Viesti Kirjoittaja meloenmetsässä »

Onko noita moni väkertänyt, ja kuinka onnistuneita ne on crawler /'skale käytössä?
Tollanen halpiskone on jo kovilla 11t pinionllakin, ku 6x6 möyrijällä yli 6kg painoa kiipeilyttää.
Multa kärvähti asiateesin myymä 45t kone. Purin hiilloksen pois, ja viilasin runkolakasta pinnan suoraksi.
Pari kerrosta piirikorttilakkaa sille, vaikkei eriste puhki ollutkaan.
Alkuperäinen käämi oli 0,5mm lankaa. Alle femmalla sain 0,6mm tilalle. Samat 2,7m ja 45 t töpötin silti.
Vähäsen piti muovisella lumiskrapalla tiivistää, mutta mahtui juuri ja juuri.
Lisää piirikorttilakkaa, ja sorvaus tehtynä. Niin täynnä on käämin paikat, että täytynee sivellä epoksia keskipakovoimien turvaksi.

Vaan voiko olla toimiva?
1/10 honkkari, wraith-spawn, Traxxas TRX-4
Tomy
Legendaarinen!

Re: itse käämityt koneet

Viesti Kirjoittaja Tomy »

Itse olen yhden 35t koneen kääminyt. Epoksia vähän laitoin lankojen päälle pitämään niitä paikoillaan. Moottori toimi hyvin sen ajan, kun se minulla oli. Auto myytiin pääkaupunkiseudulle ja ilmeisesti moottori pelitti sielläkin hyvin.
meloenmetsässä
Vanhempi jäsen

Oliko vertailevaa kokemusta saman käämimäärän koneesta, tai mielikuvaa lankapaksuudesta?
Tomy
Legendaarinen!

meloenmetsässä kirjoitti: Oliko vertailevaa kokemusta saman käämimäärän koneesta, tai mielikuvaa lankapaksuudesta?
Kyllä siitä nopeampi tuli kuin alkuperäinen. Muistaakseni alkuperäinen käämitys oli 55t. En muista enää lankapaksuutta, kun tästä on jo 5 vuotta aikaa, mutta ihan hyvän täytön sain.
Tomy
Legendaarinen!

Olen näköjään tuosta käämimisestä aikoinaan täällä tarinoinutkin. Tässä tietoa lankapaksuudesta:

http://www.rc-offi.net/smf/https://www. ... 592#p43592

Ehkä olisi vähän paksummalla langalla vielä pystynyt tekemään, kun kuvaa katselee.
Viimeksi muokannut Tomy, To 26.03.2015 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jeepster
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Jeepster »

Halvasta kiinankoneesta tulee mun testailujen perusteella huomattavasti parempi kuin sen käämitsee uudelleen itse.
Castrol
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Castrol »

Tomy kirjoitti: Itse olen yhden 35t koneen kääminyt. Epoksia vähän laitoin lankojen päälle pitämään niitä paikoillaan. Moottori toimi hyvin sen ajan, kun se minulla oli. Auto myytiin pääkaupunkiseudulle ja ilmeisesti moottori pelitti sielläkin hyvin.
Tuo kone on edelleen käytössä ja toimii kuin junan vessa. Nopeampi pikkusen perus 35 konetta. Hiilet olen vaihtanut kerran kun kävi pikkusen hiekkavellissä.
Team Urban Offroad
Tomy
Legendaarinen!

No sehän on toiminut tee se itse tekeleeksi hyvin.
meloenmetsässä
Vanhempi jäsen

Tämä mun kyselyni aikaan pikkasen paksummalla langalla käämimäni 45T kone oli testiajelulla. Toimi erittäni smoothisti ja vääntävästi ekan akullisen.
Huippunopeus korkeintaan sama kuin halpiksella.
Akun vaihdon jälkeen eka järkympi kiilautuminen kannokkoon jumiin pimensi sitten koneen.
Kotona avatusta ei muut vikaa löydy, kuin että tinaus ei kytke sähköä! Ihme ronkeli!
Täytynee opetella ko taitoa lisää ;(
Vastaa Viestiin