itse käämityt koneet
-
meloenmetsässä
- Vanhempi jäsen
itse käämityt koneet
Onko noita moni väkertänyt, ja kuinka onnistuneita ne on crawler /'skale käytössä?
Tollanen halpiskone on jo kovilla 11t pinionllakin, ku 6x6 möyrijällä yli 6kg painoa kiipeilyttää.
Multa kärvähti asiateesin myymä 45t kone. Purin hiilloksen pois, ja viilasin runkolakasta pinnan suoraksi.
Pari kerrosta piirikorttilakkaa sille, vaikkei eriste puhki ollutkaan.
Alkuperäinen käämi oli 0,5mm lankaa. Alle femmalla sain 0,6mm tilalle. Samat 2,7m ja 45 t töpötin silti.
Vähäsen piti muovisella lumiskrapalla tiivistää, mutta mahtui juuri ja juuri.
Lisää piirikorttilakkaa, ja sorvaus tehtynä. Niin täynnä on käämin paikat, että täytynee sivellä epoksia keskipakovoimien turvaksi.
Vaan voiko olla toimiva?
Tollanen halpiskone on jo kovilla 11t pinionllakin, ku 6x6 möyrijällä yli 6kg painoa kiipeilyttää.
Multa kärvähti asiateesin myymä 45t kone. Purin hiilloksen pois, ja viilasin runkolakasta pinnan suoraksi.
Pari kerrosta piirikorttilakkaa sille, vaikkei eriste puhki ollutkaan.
Alkuperäinen käämi oli 0,5mm lankaa. Alle femmalla sain 0,6mm tilalle. Samat 2,7m ja 45 t töpötin silti.
Vähäsen piti muovisella lumiskrapalla tiivistää, mutta mahtui juuri ja juuri.
Lisää piirikorttilakkaa, ja sorvaus tehtynä. Niin täynnä on käämin paikat, että täytynee sivellä epoksia keskipakovoimien turvaksi.
Vaan voiko olla toimiva?
1/10 honkkari, wraith-spawn, Traxxas TRX-4
Re: itse käämityt koneet
Itse olen yhden 35t koneen kääminyt. Epoksia vähän laitoin lankojen päälle pitämään niitä paikoillaan. Moottori toimi hyvin sen ajan, kun se minulla oli. Auto myytiin pääkaupunkiseudulle ja ilmeisesti moottori pelitti sielläkin hyvin.
-
meloenmetsässä
- Vanhempi jäsen
Oliko vertailevaa kokemusta saman käämimäärän koneesta, tai mielikuvaa lankapaksuudesta?
Kyllä siitä nopeampi tuli kuin alkuperäinen. Muistaakseni alkuperäinen käämitys oli 55t. En muista enää lankapaksuutta, kun tästä on jo 5 vuotta aikaa, mutta ihan hyvän täytön sain.meloenmetsässä kirjoitti: Oliko vertailevaa kokemusta saman käämimäärän koneesta, tai mielikuvaa lankapaksuudesta?
Olen näköjään tuosta käämimisestä aikoinaan täällä tarinoinutkin. Tässä tietoa lankapaksuudesta:
http://www.rc-offi.net/smf/https://www. ... 592#p43592
Ehkä olisi vähän paksummalla langalla vielä pystynyt tekemään, kun kuvaa katselee.
http://www.rc-offi.net/smf/https://www. ... 592#p43592
Ehkä olisi vähän paksummalla langalla vielä pystynyt tekemään, kun kuvaa katselee.
Viimeksi muokannut Tomy, To 26.03.2015 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Halvasta kiinankoneesta tulee mun testailujen perusteella huomattavasti parempi kuin sen käämitsee uudelleen itse.
Tuo kone on edelleen käytössä ja toimii kuin junan vessa. Nopeampi pikkusen perus 35 konetta. Hiilet olen vaihtanut kerran kun kävi pikkusen hiekkavellissä.Tomy kirjoitti: Itse olen yhden 35t koneen kääminyt. Epoksia vähän laitoin lankojen päälle pitämään niitä paikoillaan. Moottori toimi hyvin sen ajan, kun se minulla oli. Auto myytiin pääkaupunkiseudulle ja ilmeisesti moottori pelitti sielläkin hyvin.
Team Urban Offroad
No sehän on toiminut tee se itse tekeleeksi hyvin.
-
meloenmetsässä
- Vanhempi jäsen
Tämä mun kyselyni aikaan pikkasen paksummalla langalla käämimäni 45T kone oli testiajelulla. Toimi erittäni smoothisti ja vääntävästi ekan akullisen.
Huippunopeus korkeintaan sama kuin halpiksella.
Akun vaihdon jälkeen eka järkympi kiilautuminen kannokkoon jumiin pimensi sitten koneen.
Kotona avatusta ei muut vikaa löydy, kuin että tinaus ei kytke sähköä! Ihme ronkeli!
Täytynee opetella ko taitoa lisää ;(
Huippunopeus korkeintaan sama kuin halpiksella.
Akun vaihdon jälkeen eka järkympi kiilautuminen kannokkoon jumiin pimensi sitten koneen.
Kotona avatusta ei muut vikaa löydy, kuin että tinaus ei kytke sähköä! Ihme ronkeli!
Täytynee opetella ko taitoa lisää ;(