"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sisustan rakentelua trx-4

Korit ja niiden maalaaminen
Hiidenhirvi
Täysi jäsen

Sisustan rakentelua trx-4

Viesti Kirjoittaja Hiidenhirvi »

Robotti autot ovat vasta tulossa, joten piti omaan defeen saada kuski.
Pro-linen lexan sisusta, tamyan maalipurkki ja paikalliselta kirppikseltä vitosella kasa pikku-ukkoja. Terävä askartelu veitsi ja vahvat sakset olivat iso apu.
Ikkunat olin viime vuonna putsannut asetonilla jota ostin paikallisesta biltemasta ja vanhoilla rätillä. Onnistui mielestäni hyvin vaikka lasit eivät ihan kirkkaiksi tulleetkaan.
Ensin piti purkaa defenderistä sisälokarit, jotta pääsi mallaamaan sisustaa paikalleen. Sisustan maalaaminen ei mennyt ihan putkeen, kun joku oli fairy pesun jälkeen ehtinyt sormeilemaan maalattavaa pintaa.
Saksia sai käyttää ihan tosissaan ja koko ajan pelkäsin, että leikkaan liikaa. Ukot ovat mielestäni aavistuksen pienet, mutta eivät ainakaan paina paljoa. Ukot laitoin istuimiin kiinni rautalangalla.
Takatorneja varten leikkasin aukon dremelillä vasta kun olin saanut mallattua sisätilan paikalleen. Sisätilat kiinnitin paikoilleen ilmastointiteipillä. Saas nähdä miten pysyy.
Nyt mietin, pitääkö kuskin ikkuna "avata" jotta sisätilat näkyisivät paremmin. Miten mahtaa vaikuttaa kopan kestävyyteen?
Korin magneettikiinnitys kiinnostaa, mutta en ole löytänyt kotimaasta hyviä magneetteja. Saa vinkata jos jostain kotimaisesta nettikaupasta löytyy. Saisi valotkin toimimaan samalla ilman johtojen kanssa vempulointia.
IMG_20200823_165201.jpg
IMG_20200823_161656.jpg
IMG_20200823_162918.jpg
Broncoon asensin prolinen etupenkit. Asentaminen oli helpompaa, kunnes yritin mallata koppaa alustaan. Taitaa ottaa ohjaamo kiinni akkutelineeseen. 🤔
NIN
Nyyppä

Re: Sisustan rakentelua trx-4

Viesti Kirjoittaja NIN »

www.supermagnete.fi saksalainen kauppa mutta toimittaa suomeen. Lähetyskulut vain 9€. Sieltä olen itse pari kertaa tilannut tavaraa.
halme
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja halme »

Hyvin istuu sisusta! Mukavaa että onnistui noinkin kivuttomasti. Tämä meidän mittakaava (1:9 käytännössä) on kuskeiksi kelpaavien lelujen osalta aika haastava. Action Man on liian iso ja monet lelu-ukot helposti liian pieniä. Itse olen sitä mieltä että jalkoja nämä eivät nyt välttämättä tarvitse ja joskus olen mm . Barbien pilkkonut lantiosta alaspäin poikki. Mut ei se niin justiinsa ja onpa joskus nähty ihan pelkkä käpykin toimittamassa kuskin virkaa :D
Hiidenhirvi
Täysi jäsen

Tyttären laatikoista löytyi lapsihahmot😆. Ei jatkoon...
IMG_20200823_112304.jpg
IMG_20200823_112304.jpg (265.32 KiB) Katsottu 3995 kertaa
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

On tuo parempi kuin ei mitään. On ne kuitenkin ihmishahmoja 😁
Kivi
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Kivi »

Lasit kannattaa leikata pois ja ostaa lexania vaikka bauhousesta j uudet lasit kiinni liimalla sisäpuolelta
Kestää hyvin ja tulee siisti ..
Liitteet
E9A1CCDD-8148-4223-A852-D752C49E7D32.jpeg
E9A1CCDD-8148-4223-A852-D752C49E7D32.jpeg (30.17 KiB) Katsottu 3937 kertaa
Hiidenhirvi
Täysi jäsen

Pitkällisen pohdinnan tuloksena dremeli kouraan ja defenderistä ikkunat irti. Puuilosta iso levy 1mm paksuista pleksiä ja yleisliimalla kiinni. Hyvin näyttää pysyvän ja kirkasta on. Ihan turhaan tuskailin niiden himmeiden lasien kanssa. Kuvassa esimerkkiä kirkkaudesta uusi vs. vanha. Nyt kehtaa laittaa kuskinkin sisälle.

Lisäksi yeah racingin diamond platesta vähän ruotsin mallin mukaista alumiinilevyä keulalle ja kylkiin. Muistaakseni tilasin tamicolta tuota levyä. Leikkaaminen ei onnistu normaaleilla keittiösaksilla (tai onnistuu, mutta saksilla ei leikata sitten enään muuta). Autotallista löytyi jotkut vähän rouheemmat sakset.

Leikkaaminen pitkähyttiseksi avolavaksi on pohdinnan alla. Painopistettä saa alemmas, mutta ulkonäkö (mielipide) hieman kärsii. Defe meinas syksyllä lähteä kiertoon, mutta alueelle ilmestyi muitakin defe kuskeja ja jollain pitää pystyä osallistumaan south-eastern rc-defender clubin kokoontumisajoihin. Tarina jatkuu ja onhan toi hieno koppa.
IMG_20211219_103230.jpg
IMG_20211219_113401.jpg
IMG-20211219-WA0011.jpeg
Vastaa Viestiin