Zarizi Tech kirjoitti:
Nämä voivat onneksi siirtyä myös ajamaan kolmisin, niin tulee tilaa, eikä näitäkään päänrapsutuksia tarvi harrastaa. "Menetetään" sarjasta kolme kuskia, mutta nyt kun kisa on taas avoin ja tiukka, niin kuskimäärähän moninkertaistuu. ;)
No ei missään nimessä näin,mut senhän Samu jo ties. 8)
offipaita.fi kirjoitti:
...eikö se ole vaan rikkaus, et meidän kyläkisoissa on maailmantason kuskeja jotka avoimesti jakavat neuvoja ja rakennusvinkkejä?
Juurikin näin. :D
Samun tulo viime kesänä shaftyyn mukaan toi uusia näkemyksiä ainakin mulle.Kovasti koitin kopioida ajotapaa ym.,mut ei siitä tällä kokemuksella paljon iloa ole(omaan huonouteen löytyy syy peilistä).
Näin pientä porukkaa ei saa enää ruveta jakamaan ryhmiin.
Mitä tulee ratojen vaikeustasoon,ainakin viime kesänä radat olivat OK,välillä tuli helppoja ja välillä liian vaikeita,mut se on kaikille sama.Ei ratoja saa ruveta helpottamaan siksi,et kaikki niistä suoriutuu.Monta rataa jäi itselläni kesken ku aika loppu,mut se on vaan kokemattomuutta,ei saa jäädä tahkomaan yhteen paikkaan liiaksi.Toi on kisaamista ja sitä pitää treenata.Viime kesän radat taisivat olla sellaisii,et kun kisan jälkeen koitin,ni jokaisen portin pääsin(saattoi pari jäädä väliin)Sehän todistaa vaan sen et radat olivat OK pikkasen huonommallekin autolle ja kuskille.Tais sellanenkin harvinaisuus tapahtuu,et oli sellainen portti et olin ainoa ku sen suoritti(ei edes Samu päässy vaik kisan jälkeen koitti). ;D
Se mikä on pielessä,on tän luokan idea.Siihen on syyllinen säännöt,ei suinkaan kilpailijat/harrastajat.Se on selvä ja OK et jokainen rakentaa mahdollisimman hyvän auton sääntöjen puitteissa.Niinhän pitääkin tehdä,se tosiaan on sitä kehitystä.
Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin,mut eikös tuo pro ole se "kuninkuus-luokka" ja shafty/sportman se aloitus-luokka?treenattavax ennen pro:hon siirtymistä.
En tiedä kuinka paljon muualla päin käy yleisöä/kiinnostuneita katsomassa ku porukka on ajelemassa.Ainakin meillä Rauman suunnalla ajopaikat ovat suht näkyvissä ja ku ollaan porukalla treenaas,ni kiinnostuneita tulee kyseleen mistä noita saa ym.
Se o ollu huvittavaa kertoo,et osta vaik AX10,ota siitä akselinkuoret ja tilaile "viri"-palikat ja "sorvaa" loput osat itse:eli ei tosiaankaan mikään kaupasta ostettava laite.
Nyt tilanne viäl muuttuu niin,et pitää ostaa pro-auto,ottaa siitä akselinkuoret ja ruveta niitä jyrsimään+muut palikat.....
Ei tosiaan oo helppoo saada uusia harrastajia.Se o se juttu mistä mä olen huolissani.
Olis varmaan "ykköskuskienkin" etujen mukaista,et kisoissa olis porukkaa,mihin verrata.Kehitys saattaa pysähtyä,jos on vaan pari,kolme kaverii kisaas ja tulee "hyvän-olon-tunne".
Vielä uudelleen ja edelleen:tää ongelma ei johdu "meistä" kilpailijoista/harrastajista,se tulee sääntöjen laadinnasta.Tietysti meilläkin mennään jenkkien tai sit sen mukaan mikä maailmalla vallitsee,sehän on selvä.Ei varmaan niihin päästä paljoo vaikuttaan?mut kait sitä saa mielipiteitä jakaa?ei kait muuten muutoksia/kehitystä tapahdu,jos sittenkään.
PS.On todettu krossiradalla ja tasamaalla,ettei noilla RTR "muovipulkilla" pysty ajamaan edes kokenut kuski,pätee myös tähän lajiin.Joten jätetään sit ne puheet,et voi aloittaa jollain ristuksen rtr-vehkeel.
PS2.Haluais vaan pitää TÄMÄNKIN lajin hengissä ja lisätä harrastajamäärää.
T:Hannu