"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uusi aluevaltaus. Poro, eikusiis Pro.

2.2m -luokat autot tänne. (Ennestään 2.2 Pro)
Tawler
Vanhempi jäsen

Re: Uusi aluevaltaus. Poro, eikusiis Pro.

Viesti Kirjoittaja Tawler »

Orkekum kirjoitti: Pe 20.03.2026 13:50
Tawler kirjoitti: Pe 20.03.2026 13:24 Outrunneksi lähtisin katsomaan 380 koon mottia, Dlux Stumpy tai Holmesin 380 (eikä ole hinnalla pilattu). Nopariksi Exo:n Dual Belay tai 2x esim. Sequre. Moottorisuojan kanssakin motti pienempi kokonaisuus kuin HW Elite…

Proossa ja Shaftyssä Stumpyt käytössä, molemmilla säätimillä kokemusta eikä pahaa sanottavaa. Käytän jatkossakin :)
Onks moottorisuojia hyllystä saatavana vai kokeileeko pellistä vääntää?
Mulla käytössä nämä: https://dluxfab.com/products/380-Revolv ... p613193754

Löytyy varmaan valmiita malleja myös 3D printtipalveluista
Orkekum
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Orkekum »

Pitänee laittaa tännekki hieman mietintää.

Reilu viikko sitte eka kerta kivillä, oli kyl totuttelemista mutta oli yllättävän kiva vehje ajaa, vaikka vakiovetareilla ei kääntyvyyttä liikaa.
Pitoa ei ollu liikaa ku kylmä ja kosteat kalliot, ja noparit oli säädetty F /B/R. Joka on nyt korjattu F/R että menee heti pakki päälle.
Samoin 850mah akku liian iso, ajot jatkuu 450mahkuilla
20260321_115207.jpg
Ja tuli ohje porilaisilta kanssaharrastajilta että kyljetkin teippaan kullaksi.
Liitteet
20260322_142939.jpg
20260322_142014.jpg
20260322_141615.jpg
Orkekum
Legendaarinen!

Uusia vetareita asentelen.
Kai jokin stoppari tohon ruuvireiän kohalle ettei väänny liikaa?
Mietin hieman pitempää ruuvia ja joku holkki ja prikka etten riko vetareita.

Valkoinen koska kokeilin PTFE kuivavoiteluainetta voiteluun :-)
Liitteet
Suora, reikä näkyy
Suora, reikä näkyy
Ääripää
Ääripää
Alkuperäser vetarit
Alkuperäser vetarit
Orkekum
Legendaarinen!

Huvittavasti stopparia ei tarvinnu ku ohjauslinkki ottaa patteritelineeseen ja toiseen suuntaan ohjatessa menee pitkä mutteri akselinkuoreen kiinni.

Ja Paimion treeneissä huomattiin että viitisen millii lyhyt, nyt on se korjattu myös .
Liitteet
20260505_211611.jpg
20260506_145347.jpg
20260506_151150.jpg
20260506_151158.jpg
20260506_151202.jpg
Orkekum
Legendaarinen!

Töissä mietintöjä.

Mulla hajos vetari yhden radan jälkeen Viikissä, joten päätin hankkia euroopasta hieman Dluxia, paremmat vetarit ja painavammat kääntöpalat.

Ja vaikka auto hajos, se rata minkä ajoin mielestäni meni hyvin, et auto toimi mutta pitää fyysisesti rajoittaa renkaiden renkaiden kääntymistä, muuten tarraa kiinni linkkeihin.

Noh tietenkin ei kaupassa ollu mitään mainintoja että nämä 8mm vetarit vaatis dluxin omia hubeja,(toista mallia ei ollu missään euroopassa varastossa) ja hubeja ei edes ole myynnissä euroopassa(tai pari kauppaa mitä katoin nooeasti) Tietenkin ameriikoista sais mutta en tiedä haluanko tapella tullin kanssa tai saapuuko seuraaviin kisoihin ajoissa että kerkeää asentaa ja koeajaa ajoissa.
20260601_185419.jpg
Noh, mulla porakone ja perkele asenne että mietin poraan hexiin 8mm reikä, ku vetarissa 8mm tappi, ja dremelillä kolo 3mm pinnille, ja pitäs saada rengas kiinnitettyä m5 pultilla, tai mutterilla jos lukitteella laitan kierretankoa jumiin.

Seuraava murhe on tämä.
20260601_175346.jpg
Luulinko liikoja että kalliilla luksus osilla ois kasausohjeet? Miten rakennan muutama aste Casteria tai 0 astetta Casterikulmaa? Hubeista tiedän mikä tulee ulos, se syvenne tulee ulospäin. Mutta ei ole ihan symmetrinen että en tiedä mikä puoli on ylöspäin. Tämä on pienin murhe, vaatii vain paro harmaata hiusta ja enköhän kokeilemalla saa jotsin toimimaan.

Tai sit vaan alkuperäset vetarit alle jos en ennen seuraavia kisoja saa mitään kasaan 🤔

Ajattelin vain kirjoittaa tämän ja avautua että jos jollain on hyviä ideoita, ja jaan kokemukseni ja yritän jakaa mitä teen että jos joku muukin aloittelija haluaa kokeilla Dluxia ja yllättyä iloisesti ku ohjeita ei ole.

Olen kattonut dluxin youtube kanavan, siellä ei ole Ohjeita, mieluummin tekstinä ja kuvina haluaisin. Mut trial and error käy myös heh.
Kimi
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Omia havaintoja asiasta: :)

- Tullin kanssa ei tarvitse tapella, verojen maksu riittää.

- Dluxin sivuilta poimittua: "8mm stub shafts will require our 8mm knuckle kits with shims"
https://dluxfab.com/products/Dlux-Knuck ... p687247204

- Ei näissä crawler-pajojen osissa mukana mitään kirjallisia ohjeita tule koskaan.

- Dluxfab Bully2 knuckle tuotteen yhteydessä:

- Casterkulma säädetään c-hubia kääntämällä suhteessa akseliputkeen, ei liity knuckle osaan.
Orkekum
Legendaarinen!

Kimi kirjoitti: Ti 02.06.2026 08:12 Omia havaintoja asiasta: :)

- Tullin kanssa ei tarvitse tapella, verojen maksu riittää.

- Dluxin sivuilta poimittua: "8mm stub shafts will require our 8mm knuckle kits with shims"
https://dluxfab.com/products/Dlux-Knuck ... p687247204

- Ei näissä crawler-pajojen osissa mukana mitään kirjallisia ohjeita tule koskaan.

- Dluxfab Bully2 knuckle tuotteen yhteydessä:

- Casterkulma säädetään c-hubia kääntämällä suhteessa akseliputkeen, ei liity knuckle osaan.
Siis lainausmerkeissä tappelu, enemmän se että täytyy niiden kanssa olla tekemisissä.

Mää otin nää kappaleet https://fanatic-rc.com/home/7534-fusees ... kits-.html

https://fanatic-rc.com/home/7290-cardan ... 50974.html

Toi 8mm stubi mahtuu tohon knucklen laakereihin, se ei ole ongelma. Mulla suurin ongelma on että miten saa renkaat kiinni kun ei ollut missään merkintöjä että vaatis oman hubin.
Olisin ottanut sen normaalin näkösen vetarit jos olis ollu varastossa.

Ja en tiedä kuinka kauan kestää saada mitään hubei ameriikoista ku seuraavatkin kisat kolkuttaa kohta ovella(suu miksi mietin diy tyyliä), se tässä mun ongelma on, samoin ku surkea dokumentointi.

Katoin ton videon, ja ei se kauhean selkeä ollut, mut tutkin ja kokeilen räplätä jotain vajaatoimista ku päsen kotiin töistä
Kimi
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Kimi »

No tullin palveluista voi olla mitä mieltä vain, omalla kohdalla ei ole juurikaan ollut ongelmia. Yleensä "syy" ongelmiin on ollut postin puolella.
Noita vetareita on kahta mallia, ns. normi johon menee "vakio" hexhubit ja sitten tämä 8mm joka vaatii toki omansa koska paksuutta on monta mm enemmän ja kiinnitys ei ole mutterilla jne jne.
Sitten eteen tulee myös seuraava kysymys = mitkä 8mm hexhubit hankit jotta auton leveys edessä on se mitä haluat. Siihenkään ei ole kirjallista ohjetta.
Orkekum
Legendaarinen!

Kimi kirjoitti: Ti 02.06.2026 09:49 No tullin palveluista voi olla mitä mieltä vain, omalla kohdalla ei ole juurikaan ollut ongelmia. Yleensä "syy" ongelmiin on ollut postin puolella.
Noita vetareita on kahta mallia, ns. normi johon menee "vakio" hexhubit ja sitten tämä 8mm joka vaatii toki omansa koska paksuutta on monta mm enemmän ja kiinnitys ei ole mutterilla jne jne.
Sitten eteen tulee myös seuraava kysymys = mitkä 8mm hexhubit hankit jotta auton leveys edessä on se mitä haluat. Siihenkään ei ole kirjallista ohjetta.
On mikä on tullin suhteen, katon maanantaina saanko tilattus hubeja.

Mä halusin nämä
https://fanatic-rc.com/home/7289-cardan ... 50973.html
Mutta ei ole varastossa. Siksi tilasin sen 8mm minkä linkkasin ainaisemmin ja sille sopivan kääntöpalan, mikä näkyy palasina kämmenelläni, ne sopii yhteen että toi vetarin pää menee laakereihin hyvin. Se ei ole minun ongelma.

Minun ongelma on minun itse aiheuttamat että minä en tilausaikana nöhnyt mainintaa että tarvii oman lux keskiön mihin vanne kiinnitetään.
Tämä tai messinkiversio https://dluxfab.com/products/Aluminum-8 ... p754855772
Minä en nöhnyt eilen kun nopeasto katsoin noita keskiöitä, 8mm Hubs fanatikiltä tai rc-hp'ltä. Ainakaan kun tilasin noi vetarit en nähnyt mainintaa noista hubeista.

Se kääntöpala minne se 8mm akaeli menee laakerin läpi sopii siihen vetariin, voin ottaa kuvan ku pääsen kotio
Orkekum
Legendaarinen!

Väliaika tiedote.
Uudet hubit lähes kaks kertaa painavemmat.
Vanha hub paino.jpg
Uusi hub paino.jpg
Uudet hubit toimii orkkisvetereiden kanssa, miten ne ovat suunitelleet ruuvin joka kiinnittää hubin akselin on erikoinen, ball link josta ruuvi läpi ja laakereissa.
Orkkis vetarit.jpg
Akselin putkesta poistin laakerin, ja flippasin sen messinkimöykyn ympäri ja "väärät" vetarit vaikuttaa istuvan paikallaan aika hyvin.
Huomaa syvenne niveltä vasten antaen tilaa.
Liitteet
20260602_170001.jpg
20260602_165958.jpg
20260602_170031.jpg
Orkekum
Legendaarinen!

Ja mitä tapahtuu kun kukaan ei ole pysäyttämässä.

Alumiiniheksi porattu 8mm keskireikä.
Liitteet
20260602_183448.jpg
20260602_183451.jpg
20260602_183620.jpg
20260602_183640.jpg
20260602_183645.jpg
20260602_183725.jpg
NumeroKaksi
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja NumeroKaksi »

En aivan heti ymmärrä miten meinasit hexin pinnin laittaa kiinni samaan aikaan tuon vannetta kiinni pitävän pultin kanssa.
Olen vähän tylsästi sitä mieltä ettei kannata turata väärillä osilla tuota kasaan.
Laita viestiä niin katsotaan sulle dluxin hubit tuohon. Pitäs löytyä hyllystä. Löytyy myös noi painavat alamessinki palat mitä dluxin linkissä.
Orkekum
Legendaarinen!

NumeroKaksi kirjoitti: Ti 02.06.2026 19:37 En aivan heti ymmärrä miten meinasit hexin pinnin laittaa kiinni samaan aikaan tuon vannetta kiinni pitävän pultin kanssa.
Olen vähän tylsästi sitä mieltä ettei kannata turata väärillä osilla tuota kasaan.
Laita viestiä niin katsotaan sulle dluxin hubit tuohon. Pitäs löytyä hyllystä. Löytyy myös noi painavat alamessinki palat mitä dluxin linkissä.
mikään ei ole vielä hakattu kiveen :-)
Tossa heksissähän on jo kierteillä oleva reikä, ja tolla pinnillä kiertää heksin ja akselin läpi, toi m5 pultti menee suoraan vetarin keksiöön ja sillä pitää renkaan kiinni. Pultila on reilu viisi milliä pelivaraa jos en väärin kattonut, ennenkun osuu heksin pinniin.

mää heitän viestin et saadaan jokin järki tähän :-)
Vastaa Viestiin