Yota kaksi akselit eivät ole kisakäyttöön. Tosin tämä nyt ei ollut se uutinen jota tulin teille tänne kertomaan :) Muuten ne ovat kestäneet rääkkiä ihan hyvin mutta knucklen ruuvit ovat lähteneet jälleen vaeltamaan vaikka olen ne jo kertaalleen korjannut kierteenkorjaussarjalla. Seuraavaksi pitää varmaan porata ja kierteyttää ne M4 kokoon. Ovathan ne nätit ja varmaan siirrän ne jonkun tulevan kyhäilyn alle kun aika koittaa!
Oli siis aika asentaa AsiaTeesiltä tilaamani MST CMX akselit alle! Nämä ovat kovasti kiinnostaneet siitä lähtien kun tulivat markkinoille ja muutaman kerran livenä (Smulin Pajero, Kumitarzanin Toyota sekä JaniV:n bajakupla muistaakseni) näitä ihmetelleenäni päätin sitten painaa tilausnappulaa. Ensivaikutelma akseleista on hyvä, ohjeet olivat selkeät ja kaikki tarvittava ja hieman ylimääräistäkin oli akselipaketissa mukana. Hyvä Max!
Tokihan sitä jotain muutoksia joutui tekemään jotta sain nämä istumaan D90 Pickup-kopan alle tuohon RCModelexin runkoon. Takapään linkkejä jouduin lyhentämään ja tekemään uuden ohjauslinkin sekä muokkaamaan Panhard-tankoa.
Taka-akseli. Ei ihan istunut tuollaisenaan joten laitoin lyhyemmät TeamC buggy iskarit alle. Nyt on edessä pidemmät ja takana lyhyemmät jotka kiinnittyivät kuvassa akselin päällä näkyvään kiinnikkeeseen ilman ongelmia.
Etu-akseli tuli noin sentin verran eteenpäin vanhoilla linkeillä joten niihin en tehnyt muutoksia koska tästä oli vain etua eikä näytä liian pahalta. Akseli on liki suorassa nyt ja ihailkaa MST akselien caster-kulmaa! Kääntyvyyshän on nyt ihan eri kuin ennen ja pienellä pähkäilyllä saisin sitä varmasti vielä vähän lisääkin.
Ai että kun istuu nätisti sisällä, kuten renkaan pitääkin! :D
Sitten kisoihin testaamaan. Hyvältä tuntuivat, rata vain oli hieman haastava.
Hienosti katoaa renkaat pyöränkoteloihin!
Tälläinen setuppi. Akselit ovat kapeat ja pienet, banjo tosin hieman isompi kuin Yota-akseleissa mutta edelleen hyvin "scalet" eli mittakaavauskolliset. Erittäin tyytyväinen tähän alustaan nyt! Joko mainitsin että olen tyytyväinen näihin?
Mutadrifteri, slow rideri, ruohonjuuritason sitkeä soturi, tuo mätä appelsiini.
Summatakseni homman pakettiin voin todeta että olen erittäin tyytyväinen uuden ystäväni Max Speedin kehittelemiin MST CMX akseleihin. Erittäin hyvä valinta vanhemman mallin Defender-kopan alle.
Kesänjatkoja vaan kaikille tasapuolisesti! :)