"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Axial Scx10 "Säxä"

1,9" tai 1,55" renkailla varustetut skaala-autot
cubeqtio
Täysi jäsen

Axial Scx10 "Säxä"

Viesti Kirjoittaja cubeqtio »

Tuli sitten toinen projektikin hankittua.

Eli kiitos Jorelle ja Smulille jolta tuli haalittua pääasiassa suurin osa osista (runko ja koppa). Myös Veceaalle gumeista.

Tosiaan hieman hommaa oli kun kaikkia osia ei ollut niin piti alkaa kasamaan. Runko tuli ilman sähköjä sekä iskareita. Korit on mallia Honcho (yksi ilmeisesti Smulin vanha kilpakoppa).

Partsia:
- Proline Powerstroket 95mm
- SSD murikat joissa beeftubet
- Axialin highsteer
- SSD CMS ja Panhardi
- Sanwa 962 servo
- Sanwa MT-4 ohjaimena
- 35T motti
- 14/87 välitys
- perävälitykset vakiot

Edit: kuvat

Kuva
Tosta lähdettiin kasaa

Kuva
Vähän SSD perämurikkaa nelilinkillä

Kuva
Ekat testit

Kuva
Koska valoja ei oo koskaan liikaa (Smulin valoja modattu hiukan..)

Kuva
Ennen vastarin plastidippausta laitoin "jatkojohdot", että saa kaikki kanavat käyttöön jos haluaa

Kuva
Kuva
Pieni alumiininen tasanne BECille - piti tehdä samalla sisälokari eteen, mutta materiaali loppui.. harmi..

Kuva
Kuva
SSD CMS kitti. Hiukan piti lyhentää panhardia, että sai toimii oikein.

Kuva
Sähköt tuli niputettua kasaan ja suht siististi vaikka on kasa extrajohtoja. Akku sai samalla uuden paikan.

Kuva
Tässä tämän hetken ajokorkeus. Vaikuttais hyvältä ja kiipee ihan ok.

Kuva
Kuva
Sitten pieni makustelua joustosta. Nyt nousee suht kivasti kahden proline chiselin päälle 2,2" vanteella.

Kuva
Varagummit on Trepat ja ne on Gmaden muovikromivanteilla. Lisäsin painoja about 100g per vanne.

Nyt pyrin keskittymään vain ajamiseen - sillä autossa on nyt kaikki modikset mitä haluan. Kovasti tekisi mieli jotain kovaa koppaa (esim pitkäpajeroo), mutta se on sitten pitkä tie taas ilman ajoa. taino - ei välttämättä, mutta mun tuurilla on.

Kääntyvyys on hyvä ja mukava ajella tuolla pihalla. Pääsee jopa johonkin.

Murikoiden sisällä on HD rattaat axialilta ja linkkeinä Samixin titaaniset. Ohjauspuoliskon linkit on SSD titaaniset. Alumiiniset iskaritornit tuli hankittua jaaaa jotain muuta pientä. Laatikon kuoret alukkaa ja metallirattailla. Niin ja metalliset kardaanit. Nyt saa runnoa ja katsoa mikä pettää ensin. toivottavasti ei mikään.

Noparin ja motin vaihdan sitten kun tuntuu, että ne rajoittavat ajamista. Toi maverikin nopari on "ok". Tekiniä oon kattellu kun kombona 35T motilla missä FXR nopari sellaiset 160e.

Vakiopuskurin otin pois - sillä se jää aina johonkin kiinni. Pitäisi kehitellä jokin uusi vaihtari tilalle. Teen varmaan itse jonkinlaisen - kunhan saan aikaiseksi. Alukkaa saa siedettävällä hintaa kylältä ja tankoa. Myös traxxasin päitä löytyy nyt iteltä niin voi m4 kierretankoa käyttää linkkien tekoon.

Ehdotuksia ja parannuksia otetaan vastaan. Olen aika uusi tähän scale juttuun.

Se mitä tulee Scoleen tuolla toisessa topikissa niin alan sitä duunaa seuraavaksi. Saa poikakin sitten ajella. :)
Viimeksi muokannut cubeqtio, Pe 29.01.2016 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cubeqtio
Täysi jäsen

Vs: Axial Scx10 "Säxä"

Hienosti rigi kulkee ja kiipee, MUTTA SSD perämurikka on ikävästi saanut turpiinsa. Etenkin ne pultit.

Kuva

Eli olisi heti vain pitänyt tilata se rockslideri tai edes vaihtaa noi alimmat pultit/ruuvit matalempiin. Nyt on jo vähän haaste availla kun kantaa ei paljoa ole jäljellä..

Gmaden kumit pitävät hyvin ja lumellakin menee ihan ok. Tosin hieman matalat ovat. Korkeuta 108mm. Noi trepat on 116mm ja nyt tässä etsiskelen uutta kumia joka ois lähemmäs 120mm halkasija (taikka hiukan ylikin), mutta ei niin levee kuin gmade (40mm). Mission impossible?
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Ensin kun alkaa avaamaan 1,5 pultteja, kannattaa putsata kunnolla se kanta jotta avain uppoaa perille asti. Sama pätee 3mm kupukanta ruuveihin ja kardaanien pidätinruuveihin.
Mun mielestä se murikansuoja on rahan haaskausta, ja maavara pienenee. Paremmat ajolinjat jotta et ole joka esteessä kiinni perämurikasta ????
2016 Rakentelukilpailun ylivoimainen VOITTAJA!

Bishop's RC Crusade: Scale Crawlerien puolesta!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAFMNU ... PaKuYmnG1A
FB: https://www.facebook.com/bishops.rc.crusade/
Matti N
DIG-taattori

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Itse tilasin akselin mukana tällaset:
http://www.rcmart.com/ssd00028-scale-bo ... th=35_1360

Saapi nähdä miten hepposta kamaa noi on kulumaan käytössä, mahtaako niitä saada enää irti hetken päästä...

Noi on muutenkin 2x5mm, kun noi normit on 2x6mm. Jos joutuu repiin irti niin onhan 1mm verran tarttumapintaa normiruuveille :D
cubeqtio
Täysi jäsen

Putsattu on ja putsaan jatkossa.

Matti sitten ilmottaa miten noi toimii ja pitääkö itsekkin ottaa tuollainen pikkupäivitys omaan murikkaan.
cubeqtio
Täysi jäsen

Rengaspolitiikkaa mietin ja tilaukseen meni Swampperit. Heti kun postisetä ne kiikutti niin allehan ne piti laittaa. Eteneminen lumessa parani selkeästi ja nyt myös "tilaa raivaamalla" ohjauksella saa menemään akseli lumessa etiäppäin.

Kuva
Swamppareissa paikallaan mukana tulleet memory foamit ja tuolla pakkaskelissä menee aika hassun muotoisiksi. Ilmeisesti ne jäätyvät.

Kuva

Koska muutkin niin miksi ei minäkin - aloin tekemään itse sitten puskinta sekä rockslidereitä. Puskurista taiteltu eka versio kasaan ja hitsiin seuraavaksi.
Kuva
Teippailin ensin mallikappaleen kasaan ja sen jälkeen kun miellytti omaa silmää niin vääntelin pellistä oikean. Tarkoitus oli tehdä 25mm syvä, että mahdollisesti saa vinssin siihen. Myös tein tarkoituksella korkean, ettei ole aina tiellä kuten tuo vakiopuskin mikä mulla on.

Kuva
Kuva
Ei ole kylän kaunein eikä komein, mutta jos tekis tehtävänsä.
Smuli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Smuli »

omaan silmään ainakin ilman vinssiä tää on liian alhaalla koriin nähden. Laske koria vähän tai nosta tuota puskinta vähän. Ja kaipaa myös vähän jotain putkea tms. tohon sivuille.
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa

Ajotyyli on rohkea ja luova.

Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa
Rölli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Rölli »

Eiks tosta kannattais vetää hitsillä noi reunat kiinni? Muuten käy niin et vinssatessa taittuu takaisin auki.
cubeqtio
Täysi jäsen

Rölli kirjoitti: Eiks tosta kannattais vetää hitsillä noi reunat kiinni? Muuten käy niin et vinssatessa taittuu takaisin auki.
Juu - hitsaan ton kasaan ja siihen päälle tulee vielä lisää tavaraa. Koesovitus vasta. Puuttuu näes ruuvireijät jne vielä.
Smuli kirjoitti: omaan silmään ainakin ilman vinssiä tää on liian alhaalla koriin nähden. Laske koria vähän tai nosta tuota puskinta vähän. Ja kaipaa myös vähän jotain putkea tms. tohon sivuille.
Päälle tulee putkea ja siitä ehkä myös sivulleppäin tulevat "valosuojat".

Kuva
Vas ylhäällä putkentaivuttimella ja keskellä käsin viilapenkin avustuksella. Tollainen tulee nyt siihen päälle ainakin.
cubeqtio
Täysi jäsen

Dodii - puskuri kasattu ja maalattu huonosti. Omaan silmään "ihan ok" ekaksi rykäsyksi.

Kuva
Kuva

Ruuvit pitää vaan hollilla ja on hieman vinossakin. Pitää kairata toiset reijät vielä hiukan isommaksi niin saa tuplapultit kiinni. Sit pitäis pysyy suorassa!
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Hyvältä näyttää puskuri! Kokeile vielä laskea koria jos mahdollista, tulee paremman näköinen ja painopistee laskee.

Voisitko minun mieliksesi mitata työntömitalla Gmaden (MT 1902) renkaiden todellisen ulkohalkaisijan. Niissä saatta olla eroja, todellinen vs valmistajan ilmoittama. Pohdin tuollaisten hankintaa.
2016 Rakentelukilpailun ylivoimainen VOITTAJA!

Bishop's RC Crusade: Scale Crawlerien puolesta!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAFMNU ... PaKuYmnG1A
FB: https://www.facebook.com/bishops.rc.crusade/
cubeqtio
Täysi jäsen

Pisepise kirjoitti: Hyvältä näyttää puskuri! Kokeile vielä laskea koria jos mahdollista, tulee paremman näköinen ja painopistee laskee.

Voisitko minun mieliksesi mitata työntömitalla Gmaden (MT 1902) renkaiden todellisen ulkohalkaisijan. Niissä saatta olla eroja, todellinen vs valmistajan ilmoittama. Pohdin tuollaisten hankintaa.
Tönärillä mitattu 108mm (nappulasta nappulaan) ja leveys 46mm.
cubeqtio
Täysi jäsen

Jahas. Kiireiltä kerkeää taas niin tässä rojektissa alkaa puhaltaa uudet tuulet.

Kisapeliä ei tehdä, mutta piha-ajeluun kyllä. :)

Aluksi nyt pitää vaan saada murikat auki (kuuskolot aivan sökönä) ja mietiskellä mitä akseleille tekis.

Ulkokuoreen tulee myös päivitystä kuten myös moottorin/noparin suhteen.

Edit: Tuli myös iskareita huollettua kun teki öljyläikkää alleen. No olin sitten onnistuneesti kiristänyt liian vähän iskarin alaosia niin kaksi auennut ja nesteet sitä kautta pihalle. Varret/tiivisteet/männät kunnossa ja kahdessa iskarissa olikin melkein täysi latinki vielä. Uutta kevyempää nestettä sisään jos se vaikka toimisi paremmin tällee pakkasella.
Viimeksi muokannut cubeqtio, Su 06.11.2016 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cubeqtio
Täysi jäsen

Moottorin ja noparin nyt sitten tilasin. Pitkään mietin mihin päädyn ja millaista nopeusluokkaa haluan omaan möyrijään. Moottoriksi valitsin Tekinin ROC 412 3100kv crawlerin ja nopariksi Mamba Max Pro. Pinjoni mulla on mielestäni nyt 11t niin pitäisi olla ihan siedettävä. Spurrina on Robinsonin 87t joten sekin pitäis helpata. Muistaakseni tuossa oli orginellina 85t tms.

Vauhtia tulee näillä näkymin, mutta itse oon enempi nyt safaria ja vähän enempi liikkuvaa meininkiä. Jos alkaa ahistaa liian nopee motti niin ostan toisen pienemmällä kvlla. Vaikka 1800kv.

Mielipiteitä?
Jore
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Jore »

Suojasin juuri oman MMP:n rubbercompilla. Hain pienen ruiskun apteekista ja sillä valuttelin ahtaisiin paikkoihin, taisin vetää 3-4 ohutta kerrosta yhteensä. Vielä tarttis keksiä miten ne liittimet siitä saisi suojattua. Tosin nyt tuskin on tuulettimelle hirveästi tarvetta. En tiedä mitä tuo suojaus tekee; jonkinlaisen kuoren - että olisi hyvä pitää tuuletinkin kytkettynä?

Mitenköhän muilla? MMP rubbercompattu tai vast.
Onko tarpeen pitää tuuletin viileilläkin keleillä?
cubeqtio
Täysi jäsen

Itse ajattelin plastidipata.

Sitten ajattelin siirtää moottoria keulalle. :O

Tälläistä jakaria aattelin: [font=Verdana]http://www.rcmart.com/73mm-triangle-sub ... _1703_1704[/font]

Toinen vaihtari: [font=Verdana][/size]http://www.rcmart.com/traingle-subtrans ... _1703_1704[/font]

Ensimmäinen ois matalampi ja nätimpi mun mielestä, MUTTA se muuttaa välityssuhdetta. No jos autoon on tulossa 3100kv moottori niin se ei kai nyt pahaa tee.

Sitten pitäisi vielä löytää etupäähän joku tuki millä   laittaa motti/loota sinne kiinni. Ehdotuksia otetaan vastaan. Mietin et jos riittäis pelkkä akselin kiinnitys kardaanille tohon jakolootaan niin ei tarvis sitä koko axialin lootaa survoa eteen.
cubeqtio
Täysi jäsen

Tällästä pyörittelin mielessä:
Kuva

Taakse ite tehty "kämpperi"/varusteloota taakse. (Mahottoman kovat photoshoppiskillit mulla....). Kabiinin päälle ledilisävalot ja keulalle jotain. Vakiot astinlaudat mäkeen ja tekee uudet jotkut simppelimmät. Vähän tuollaista Austraalialaista offivehen lookkia haen.

Mielipiteitä?

Entäs sinisenä:Kuva

Avoin ehdotuksille..

Niin ja runko/sähköt olis näin sisuksissa aluks:
Kuva

Ajattelin kiinnittää korin magneeteilla runkoon. Mistä sais järkevän kokoisia magneetteja? Tai onko olemassa jotain tolppia mitä saa ostettua missä magneetit?
Viimeksi muokannut cubeqtio, Ti 08.11.2016 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
halme
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja halme »

Komeahan se tuollainen olisi. Aika yksityiskohtainen on tuo koppa joten paljon työtä vaatii noinkin yksinkertaisen oloinen koppi näyttääkseen uskottavalta ja mitään ralliahan tuollaisella ei ajeta.

Joko tilasit?   8)
cubeqtio
Täysi jäsen

halme kirjoitti: Komeahan se tuollainen olisi. Aika yksityiskohtainen on tuo koppa joten paljon työtä vaatii noinkin yksinkertaisen oloinen koppi näyttääkseen uskottavalta ja mitään ralliahan tuollaisella ei ajeta.

Joko tilasit?   8)
Niin vaatii. Maalauksia tässä just mietin, että lähteekö oikein pohjaväri/hiontaväri/pintaväri/lakka komboon. Vaiko kilikalilla pohja ja sitten kilikalilla väri.

Tuo kämpperi oli nyt yks vaihtari. Toinen ois niin, että ois pelkkä cabi ja siihen joku honchon peräosan tyylinen ratkasu. Itse tehtynä tietenkin.. Sit olis paino ehkä alempana ja vois rällätä. Kämpperissä tosiaan paino nousee tosi ylös ja taakse.

Aamulla töihin tullessa mietin jos leikkais lokasuojat irti ja levittäis vähän ja tekis "trophytruck" ratkaisun. Hmm.

Itseäni enityn nyt mietittää toi motti/noparikombo. Pitää päästä ajamaan niillä niin tietää mihin vie tota vehjettä.

Koppa ei oo vielä tilauksessa. :D
cubeqtio
Täysi jäsen

Jatkaen monologia.

Olen miettinyt noita akseleita. En oikein oo tykästynyt mihinkään. Noi D60 on ihan "ok", mutta mohlot. Nyt mielessä käynyt nuo scx10 2 akselit kun ne on sirommat ja näyttäis toimivan ihan kivasti, mutta mahtavatko sopia tohon scx10?
Vastaa Viestiin