Tästä alkaa sitten minun ensimmäinen "scalempi" rakennelma. Autoon on tulossa Axial SCX10 Honchon alusta. Koppa tosiaan on näinkin mielikuvituksellinen kuin Toyota Hilux. Näitä ei Suomessa ole vielä kovin montaa nähty ::) Pirun kallis hankinta, mutta kerranhan tuo vain kirpaisee..
Kuvathan kertovat tunnetusti enemmän kuin tuhat sanaa, joten tässä reilusti kolmen tuhannen sanan edestä kuvia.
Kopan kilkkeet eli Tamiyan kova kori:
Gmade SR03 vanteet:
Mutta vanteethan on aivan liian hyvässä kunnossa, joten jotain on tehtävä. Hieman mustaa maalia, suolaa ja suolavettä. Nyt tilanne näyttää tältä:
Ensin kastelin vanteet ja ripottelin päälle suolaa niihin kohtiin, johon en halunnut maalin tarttuvan. Sitten kun maali on kuiva voi suolatut kohdat hinkata todella helposti pois. Tämän jälkeen olen suolavedellä noita kastellut tasaiseen tahtiin ja antanut ottaa pihalla aurinkoa/kosteutta :)
Ensimmäiset huomiot kopasta. Sisusta ei ole tarpeeksi 3D. Wraithin sisusta istuu melko hyvin, mutta liian uusi tähän projektiin. Saattaa olla, että teen sisustan siis itse.. Toinen huomio, lavan pohja on liian korkealla. Tämäkin saattaa siis tippua alemmaksi.
Viimeksi muokannut neruda, Ti 04.08.2015 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
neruda kirjoitti:
Ensin kastelin vanteet ja ripottelin päälle suolaa niihin kohtiin, johon en halunnut maalin tarttuvan. Sitten kun maali on kuiva voi suolatut kohdat hinkata todella helposti pois. Tämän jälkeen olen suolavedellä noita kastellut tasaiseen tahtiin ja antanut ottaa pihalla aurinkoa/kosteutta :)
Ensimmäiset huomiot kopasta. Sisusta ei ole tarpeeksi 3D. Wraithin sisusta istuu melko hyvin, mutta liian uusi tähän projektiin. Saattaa olla, että teen sisustan siis itse.. Toinen huomio, lavan pohja on liian korkealla. Tämäkin saattaa siis tippua alemmaksi.
Hienoa työtä! Kiitos vinkistä ja tästä metodistahan olitkin jo kertonut tuolla säistämistopicissa.. Pitänee ruveta itsekin pian testailemaan tätä menetelmää!
Varmasti osaat lavan syventää itsekin vaikka RC4WD:ltä sellainen löytyykin, http://store.rc4wd.com/Mojave-Rear-Bed- ... _2196.html
Lavasta tulen leikkaamaan pohjan irti ja sen jälkeen styreenilevystä toivon mukaan syvennys. Jos ei onnistu, plan B on sitten ostaa valmiiksi syvempi lava.
Vakiosisusta, minne kuskin jalat?
Wraithin sisustan mallailua.. Liian siisti tähän projektiin.
Eli pitänee kokeile itse ohjaamon tekoa.
Puskurit, aivan liian kiiltäviä.. Pitää keksiä näillekin jotain.
Mietin tuon sisustan kanssa myös tuota madaltamista. Penkki on myös omaan silmään ehkä hieman liian korkealla, joten sitäkin pitäisi hieman säätää. Toisaalta mielessä on todellinen "rotta" sisusta, joka sisältäisi mm. peltiä, kangasta yms. Vai saako tämä arvon raadissa kannatusta? ;)
Puskurien kiillosta piti päästä eroon. Kevyt hionta ja pohjamaali päälle:
Ilmeisesti auto on päätynyt kansilastiksi Japanin päässä ja saanut viisi viikkoa tasaista suolakylpyä ensin Isolla Merellä ja juuttunut vielä pariksi viikoksi Hangon edustalle kun satamatyöläiset ovat olleet lakossa..
Ja sitten hopeaa maalia, tämä siis tulee näyttämään valmiissa autossa toivon mukaan paljaalta metallilta :) Yhtään en kyllä tiedä miten tämä onnistuu, en ole koskaan maalannut tällaista maalausta..
Ensimmäinen styreeniveistos takana. Eihän se ihan suunnitelmien mukaan mennyt, muutama pikku virhe ja aivan liian vähän styreeniä. Ajaa kuitenkin asiansa! Trukkilavalla peittelen hieman iskaritolppia ja tuleehan tuohon paljon muutakin roinaa kyytiin. Nyt vain maalaamaan!
Aijai kun näyttää hyvältä. Alusta äkkiä alle ja keitaalle loppukuusta safaroimaan. Piru kun tekis mieli ihtekkin tehdä c1 hiluxi, mut kai se on jotain muuta yritettävä.
Finnish RC Scale Crawling Series
Scale Class 1 x4
Scale Class 2 x2
2xKON