Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa topicia
Re: Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa topicia
Mamba Micro Pro. Pieni, kevyt nopari loistavilla toiminnoilla.
Re: Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa to
Viimeyönä jo boksissa huutelin tietäjiä mut tais kaikki olla nukkumassa...
Eli ohjelmassa seuraa uuden kolvin hankinta ja oma ymmärrys niistä on aika pientä. Apua kaivattaisiin asiasta enemmän tietäviltä.
Tähän asti on menty sellaisella jumalattomalla kapulalla josta menee johto pistorasiaan.
Nyt mielessä pyörii oikein juotosasema. Ja varsin vielä sellainen mistä voi helposti säätää lämpötilaa ja itse kolviosa olisi mukavan pieni.
Jotenkin tuntuu että käyttö olisi luontevampaa jos ote olisi lähempänä kolvin kärkeä työskennellessä ja kaipa se kahvan keveyskin on parantava tekijä.
Käyttö nyt olisi tämän harrastuksen, normaalin puuhailevan elämän ja hiukan vielä töidenkin ympärillä. Ei mitään HC piirilevytouhuja vaan enemmänkin johtojen liittämistä.
Tuntuvat vaan olevan kovin kalliita eikä nyt mitään liian montaa mallia/merkkiä ole vastaan tullut.
Joku tuon tyylinen siis hakusessa: http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi-bi ... 7215%20000
Ei siis välttämättä juuri tuo. Kuvista ainakin saa sellaisen käsityksen että tuo kahvaosa on melko siron kokoinen?
Luultavasti kärkikappaletta vaihtamalla saadaan paksumpiakin johtoja kolvattua hyvin?
Onko noissa jotain speciaalia mitä pitäisi tietää valintaa tehdessä?
Se tiedetään että ovat hinnoissaan mutta laadusta olen valmis maksamaan, oletan että vuosien myötä maksaa itsensä takaisin.
Omiakin ehdotuksia saa/pitää laittaa merkeistä ja malleista.
Eli ohjelmassa seuraa uuden kolvin hankinta ja oma ymmärrys niistä on aika pientä. Apua kaivattaisiin asiasta enemmän tietäviltä.
Tähän asti on menty sellaisella jumalattomalla kapulalla josta menee johto pistorasiaan.
Nyt mielessä pyörii oikein juotosasema. Ja varsin vielä sellainen mistä voi helposti säätää lämpötilaa ja itse kolviosa olisi mukavan pieni.
Jotenkin tuntuu että käyttö olisi luontevampaa jos ote olisi lähempänä kolvin kärkeä työskennellessä ja kaipa se kahvan keveyskin on parantava tekijä.
Käyttö nyt olisi tämän harrastuksen, normaalin puuhailevan elämän ja hiukan vielä töidenkin ympärillä. Ei mitään HC piirilevytouhuja vaan enemmänkin johtojen liittämistä.
Tuntuvat vaan olevan kovin kalliita eikä nyt mitään liian montaa mallia/merkkiä ole vastaan tullut.
Joku tuon tyylinen siis hakusessa: http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi-bi ... 7215%20000
Ei siis välttämättä juuri tuo. Kuvista ainakin saa sellaisen käsityksen että tuo kahvaosa on melko siron kokoinen?
Luultavasti kärkikappaletta vaihtamalla saadaan paksumpiakin johtoja kolvattua hyvin?
Onko noissa jotain speciaalia mitä pitäisi tietää valintaa tehdessä?
Se tiedetään että ovat hinnoissaan mutta laadusta olen valmis maksamaan, oletan että vuosien myötä maksaa itsensä takaisin.
Omiakin ehdotuksia saa/pitää laittaa merkeistä ja malleista.
Mulla on tuollaine Welleri, vanhempi tosin kuin tuossa sun linkissä. 40W laadukkaita watteja tuntuu olevan huomattavasti enemmän kuin halpiksen 60w. Tuolla mun 40w wellerillä ei ole mitään ongelmaa sulattaa nopeasti esim Tekinin tai Castlen tehdasjuotoksia nopareista irti. Samaten erilaisia kärkiä löytyy monista eri nettikaupoista.
Aikaisemmin mulla oli Lidlistä ostettu peruskolvi ja ei ollut hääpöinen, kahvakin lähti sulamaan omassa telineessään ollessaan hieman pidempään kuumana.
Suosittelen siis Welleriä, omani ostin huutokaupasta halvalla, mutta jos joskus hajoaa, ostan uuden wellerin kalliimmalla.
Aikaisemmin mulla oli Lidlistä ostettu peruskolvi ja ei ollut hääpöinen, kahvakin lähti sulamaan omassa telineessään ollessaan hieman pidempään kuumana.
Suosittelen siis Welleriä, omani ostin huutokaupasta halvalla, mutta jos joskus hajoaa, ostan uuden wellerin kalliimmalla.
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
Itselläkin ollut käsitys että tuo welleri on laadukas merkki. Vielä kun löytää sieltä valikoimasta sen itselle sopivan mallin.
Melko monen näköisiä tuntuu olevan ja sitten voi vielä erikseen valita virtalähteen ja kahvapään. Pitäis vaan ymmärtää mitkä toimii hyvin yhteen.
Melko monen näköisiä tuntuu olevan ja sitten voi vielä erikseen valita virtalähteen ja kahvapään. Pitäis vaan ymmärtää mitkä toimii hyvin yhteen.
Weller on ammattilaissen valinta. Näin ollen Pirun kallis. kannattaa katsoa muitakin merkkejä jos vaan harrastus käyttöön tulee.
Esimerkiksi Iroda ei ole niin kallis kuin Weller ja on itsellä ihan työ käytössä. Wattnik verkkokaupassa näytti ainakin laadukkaalta eikä maksanut kuin 50.
Mutta joo kyllä Weller taitaa kaikista kolveista paras olla.
Esimerkiksi Iroda ei ole niin kallis kuin Weller ja on itsellä ihan työ käytössä. Wattnik verkkokaupassa näytti ainakin laadukkaalta eikä maksanut kuin 50.
Mutta joo kyllä Weller taitaa kaikista kolveista paras olla.
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä, niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa.
Minulla on verkkokaupan Wattnik.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... onsaadolla
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... tosasemaan
Tällä minulla on ollut ongelmia pienimmällä kärjellä sulattaa nopareiden alkuperäistinaa. Omalla tinalla juottaa kyllä paksuja johtoja hyvin. En ole varmaan koskaan hoksannut vaihtaa siihen tuhdimpaa kärkeä ja sillä kokeilla nopareiden alkuperäistinoja.
Lämpötilan säätö on helppoa ja kahva ei lämpene.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... onsaadolla
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... tosasemaan
Tällä minulla on ollut ongelmia pienimmällä kärjellä sulattaa nopareiden alkuperäistinaa. Omalla tinalla juottaa kyllä paksuja johtoja hyvin. En ole varmaan koskaan hoksannut vaihtaa siihen tuhdimpaa kärkeä ja sillä kokeilla nopareiden alkuperäistinoja.
Lämpötilan säätö on helppoa ja kahva ei lämpene.
Viimeksi muokannut Tomy, Pe 14.11.2014 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitää tutustua tuohon verkkiksen laitteeseenkin huolella jos kerran kokemukset on olleet hyviä.
Se on totta että tuo weller on hinnakas. Viimeiset 20 vuotta tullut yleensä panostettua hieman parempiin työkaluihin ja huomannut että ne usein sen hintansa tienaavat takaisin
lähes ikuisella käyttöiällä harrastushommissa. Ja toisaalta hyvillä vehkeillä on mukava tehdäkkin. Nyt vaan ollaan sellaisella alueella ettei ole oikein edes perustiedot hallinnassa
millä noita voi asettaa johonkin paremmuus tai käyttökohde järjestykseen.
Se on totta että tuo weller on hinnakas. Viimeiset 20 vuotta tullut yleensä panostettua hieman parempiin työkaluihin ja huomannut että ne usein sen hintansa tienaavat takaisin
lähes ikuisella käyttöiällä harrastushommissa. Ja toisaalta hyvillä vehkeillä on mukava tehdäkkin. Nyt vaan ollaan sellaisella alueella ettei ole oikein edes perustiedot hallinnassa
millä noita voi asettaa johonkin paremmuus tai käyttökohde järjestykseen.
näistä en mitään tiedä, mutta jos vähänkään pienempää tekee niin tuollainen juotosasema on ehdoton.
itse oon pärjänny tuollaisella wellerin töpselimallilla (60w), itseasiassa mulla on kaks, toisessa isompi pää kun toisessa.
varsinkin vähänkään paksumpia johtoja juottaessa tehoa saa olla paljon, kunhan on termostaattiohjattu.
itse oon pärjänny tuollaisella wellerin töpselimallilla (60w), itseasiassa mulla on kaks, toisessa isompi pää kun toisessa.
varsinkin vähänkään paksumpia johtoja juottaessa tehoa saa olla paljon, kunhan on termostaattiohjattu.
Joku Wellerin termostaatilla varustettu töpselimalli voisi olla järkevä, jos haluaa laatua ja vähän hintaa alas.
Kiinalaisissa halpiskolveissa ei kai termostaattia ole, joten ne lämpenevät loputtomiin kunnes sulavat.
Kiinalaisissa halpiskolveissa ei kai termostaattia ole, joten ne lämpenevät loputtomiin kunnes sulavat.
Suosittelen katsastamaan myös ebaystä esim hakko:n tai aoyen valikoimat. Hakkoa löytyy ainakin saksan ebaystä kohtuu edullisesti.
Itsellä käytössä bilteman juotosasema manuaalisella tehon säädöllä. Olen ollut todella tyytyväinen koska kärkiä saa edullisesti ja muutenkin kun vehje oikeasti muuntajalla ja yksikkö painaa sen verran että pysyy pöydällä paikoillaan. On nopea lämpeämään ja kahva ei kuumene. Ollut nyt 5 vuotta käytössä eikä moitteen sanaa ole.
Uudesta digitaali säätöisestä ei kokemusta mutta käsittääkseni peruslaite on sama, lämmön säätö vain digitalisoitu.
Koulussa oli käytössä naksu welleriä ja wellerin asemia ja olihan ne tosiaan suunniteltu käyttöön. Mutta hyvänkin juottimen saa pilattua jos ei viitsi pitää kärkeä kunnossa. Pilalle poltettu kärki lämpeää mutta tina ei sula ja muutenkin todella tuskasta touhua...
Itsellä käytössä bilteman juotosasema manuaalisella tehon säädöllä. Olen ollut todella tyytyväinen koska kärkiä saa edullisesti ja muutenkin kun vehje oikeasti muuntajalla ja yksikkö painaa sen verran että pysyy pöydällä paikoillaan. On nopea lämpeämään ja kahva ei kuumene. Ollut nyt 5 vuotta käytössä eikä moitteen sanaa ole.
Uudesta digitaali säätöisestä ei kokemusta mutta käsittääkseni peruslaite on sama, lämmön säätö vain digitalisoitu.
Koulussa oli käytössä naksu welleriä ja wellerin asemia ja olihan ne tosiaan suunniteltu käyttöön. Mutta hyvänkin juottimen saa pilattua jos ei viitsi pitää kärkeä kunnossa. Pilalle poltettu kärki lämpeää mutta tina ei sula ja muutenkin todella tuskasta touhua...
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa
Ajotyyli on rohkea ja luova.
Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa
Ajotyyli on rohkea ja luova.
Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa
Täytyy ihmetellä nyt ääneen, missä vika?
Mamba max, cc bec, titan 21 ja 3s toimii ,mutta sama kokoonpano 4s:llä ei toimi. Alkupiipitykset 4s:llä ok, kaasu ei toimi, mutta ohjaus pelaa.
Mamba max, cc bec, titan 21 ja 3s toimii ,mutta sama kokoonpano 4s:llä ei toimi. Alkupiipitykset 4s:llä ok, kaasu ei toimi, mutta ohjaus pelaa.
VRC Off Road Team
Auttasko jos säätää castlelinkillä lipocutoffin 4ässälle. (oletten et nyt on automaatilla?)
Muistelen hämärästi jostain joskus lukeneeni että autocutoffilla saattaa luulla 4s akkua tyhjäksi 5s akuksi.
Muistelen hämärästi jostain joskus lukeneeni että autocutoffilla saattaa luulla 4s akkua tyhjäksi 5s akuksi.
Viimeksi muokannut Pasi, Su 23.11.2014 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
Kokeiltu, ei vaikutusta. Entäs noparin softa versio, onko vaikutusta. Jos muistan oikein niin nyt olisi 1.32
Tämä siis villi veikkaus ulkomuistista.
VRC Off Road Team
Itsellä parissakin noparissa ollut bugia ja vanhempaan softaan siirtymällä taas pelannut.Onska kirjoitti: Kokeiltu, ei vaikutusta. Entäs noparin softa versio, onko vaikutusta. Jos muistan oikein niin nyt olisi 1.32
Kokeileppas laittaa joku 1.16 / vastaava "keskikastin" versio, oisko siitä mitään apua.
Saku Sarka, RFOT, FIN
Taidan jättää softa kokeilut toisille.....
Kesken päivityksen ilmoitti että ei yhteyttä nopariin, eikä sen jälkeenkään noparissa mitään eloa, jess.
Becit ja muut noparit kone löytää muttei tuota.
Kesken päivityksen ilmoitti että ei yhteyttä nopariin, eikä sen jälkeenkään noparissa mitään eloa, jess.
Becit ja muut noparit kone löytää muttei tuota.
VRC Off Road Team
mikä tonne kulmakorpeen on osoite.
kaikki saa ite maksaa kovalla työllä
http://www.fjdc.org/kulmakorpi_off_road_park_-_sij.htmlhobao kirjoitti: mikä tonne kulmakorpeen on osoite.
Kulmakorventie, Espoo gepsiin niin luulisin paikan löytyvän.
Viimeksi muokannut Brushless, Su 14.12.2014 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wraithissa ei moottorin pinionit kestä. Viimeinen asetus pinionin ja spurrin välissä oli tulostin paperi. Muistaakseni spurrin virkaa hoitaa 48 koon 80t teräksinen. pienin pinioni mikä ylettää on 18 hampainen. Mikä Pinioniksi vai siirrytäänkö 32 koon spurriin ja pinioniin?
2016 Rakentelukilpailun ylivoimainen VOITTAJA!
Bishop's RC Crusade: Scale Crawlerien puolesta!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAFMNU ... PaKuYmnG1A
FB: https://www.facebook.com/bishops.rc.crusade/
Bishop's RC Crusade: Scale Crawlerien puolesta!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAFMNU ... PaKuYmnG1A
FB: https://www.facebook.com/bishops.rc.crusade/
Onhan kaikki laatikon laakerit varmasti ehjät? Mikä moottori? Jollain kireällä koneella voi moottorilevy antaa periksi.
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
Re: Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa topicia
Onko pinioni erikoiskova? Noi teräs spurrit syö perus pinionit hetkessä. Laita muovi spurri, niin alka pinionitkin kestämään. Hammaskoolla ei merkitystä vaan materiaaleilla.
[06.10.2014 21:26:03] Macce:ja luulin että vinssi oli hajonnu ku ei se jaksanu vinnssata takas pystyyn, mutta turvakaari oli juuttunu jonnekki mustikkapensaaseen