"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Yleistä keskustelua harrastuksesta
Scrap
Legendaarinen!

Re: Kysymys 1:1 autosähköistä ymmärtäville

Viesti Kirjoittaja Scrap »

[quote="Tomy"]
Kiinamönkijän kiinavinssi lakkasi osittain toimimasta. Vinssi kelaa sisään normaalisti, mutta vinssin moottori ei suostu pyörimään toiseen suuntaan. Rele sanoo naks, mutta muuta ei sitten tapahdukaan. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
[/quote]
Lämpeneekö jostain vai ei? Antaako vapaalla ulos vaijerin/köyden? Entäs tuleeko moottorilla, jos vetää samalla?

Ainakin Tmax ohjeissa sanotaan, että ulos laskeminen moottorilla kuormittaa jarrua, joten olisiko jarru vähän jumissa tai likainen ja nappaa kiinni.

Tai sitten palasiksi pöydälle, putsaus, rasvaus ja kasaus.

Edit: Tietenkin olet mitannut tuleeko vinssille sähköä.
Viimeksi muokannut Scrap, Su 27.10.2013 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[06.10.2014 21:26:03] Macce:ja luulin että vinssi oli hajonnu ku ei se jaksanu vinnssata takas pystyyn, mutta turvakaari oli juuttunu jonnekki mustikkapensaaseen
niko001
Vanhempi jäsen

Re: Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa to

Viesti Kirjoittaja niko001 »

Tomy kirjoitti: Ja tuliko kuitenkin hyvännäköinen kun maalasit?

tuli tasainen pinta, vedin vielä pohjalle primerin varalle. kunhan osaa maalata niin tulee tasainen.
Finnish RC Crawling Series
Scale Class 2 2014 #6
qaw
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qaw »

Tomy kirjoitti: Kiinamönkijän kiinavinssi lakkasi osittain toimimasta. Vinssi kelaa sisään normaalisti, mutta vinssin moottori ei suostu pyörimään toiseen suuntaan. Rele sanoo naks, mutta muuta ei sitten tapahdukaan. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Rele siitä on palanut, tai tarkemmin releen kosketuspinnat kuluneet pilalle. Tuttua touhua merkkivinssienkin kanssa, talven-pari kestää maksimissaan lumiaurakäytön jatkuvaa edestakas naksuttelua.
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Tomy
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Tomy »

Kiitoksia vinssiasiassa avustaneille. Jatkan tutkimuksia. :)
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Oliko forumilla jossain linkki jonkunlaisen scale rungon piirustuksiin. Muistelen että olen nähnyt jossain. Vai oliko joku nettisivu missä niitä oli.

Olen itse tekemässä tikapuu tyyppistä runkoa AR60 akseleille, open scale luokkaan ajateltuna.
2016 Rakentelukilpailun ylivoimainen VOITTAJA!

Bishop's RC Crusade: Scale Crawlerien puolesta!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAFMNU ... PaKuYmnG1A
FB: https://www.facebook.com/bishops.rc.crusade/
Tomy
Legendaarinen!

Pisepise kirjoitti: Oliko forumilla jossain linkki jonkunlaisen scale rungon piirustuksiin. Muistelen että olen nähnyt jossain. Vai oliko joku nettisivu missä niitä oli.

Olen itse tekemässä tikapuu tyyppistä runkoa AR60 akseleille, open scale luokkaan ajateltuna.
Tarkoitat ehkä näitä?

http://offroader5.freeservers.com/templates.html
Pisepise
Legendaarinen!

[quote author=Tomy link=topic=172.msg76297#msg76297 date=1383122253

Tarkoitat ehkä näitä?

http://offroader5.freeservers.com/templates.html

Juuri näitä, Kiitos Tomy   :)

Scrap
Legendaarinen!

Re: Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Mielestäni nuo ovat kaikki TVP runkoja, joten pitäisi olla kielletty molemmissa scaleissa.

Tämä siis minun mielipide, se mitä muut sanovat onkin ihan toinen juttu.
[06.10.2014 21:26:03] Macce:ja luulin että vinssi oli hajonnu ku ei se jaksanu vinnssata takas pystyyn, mutta turvakaari oli juuttunu jonnekki mustikkapensaaseen
Pisepise
Legendaarinen!

Scrap kirjoitti: Mielestäni nuo ovat kaikki TVP runkoja, joten pitäisi olla kielletty molemmissa scaleissa.

Tämä siis minun mielipide, se mitä muut sanovat onkin ihan toinen juttu.

En tiedä TVP-rungon määritelmää?   Siellä on kolme versiota scale rungosta. Muutuuko ne "tikapuurungoksi" kun ottaa nuo jousien korvat pois?

Tomy
Legendaarinen!

Ihan hyviä runkoja ovat. Scrap olisi tyytyväinen mikäli aines olisi c-palkin muotoista, vaikka olisivat muuten juuri kuvien kaltaisia. Menee liiaksi hifistelyksi.
Scrap
Legendaarinen!

Re: Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Se mistä menee TVP:n ja  tikapuu rungon raja on vähän nihkeä määritellä.

Twin Vertical Plate = kaksi pystysuoraa levyä. Ei mitään mainintaa onko ne minkä muotoiset. Toisaalta C-palkki on vain taivutettua levyä, joten jos niitä on kaksi ja ne on pystysuorat ovatko neklin TVP?

En ole kyllä eläissäni nähnyt oikeaa autoa, jossa olisi noiden linkissä olevien kaltainen runko.

Toisaalta tekeillä olevassa scalessani on 5mm levystä leikkaamalla tehdyt runkoaisat, joten paha kai täältä on pahemmin huudella.
Vilzu
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Vilzu »

Nyt ois muutama kysymys.

Käykö tää wraittiin:[font=arial]305787 SPUR GEAR 87T / 48[/font]

Meneekö tämä trx 21t titan moottoriin:[font=arial]|[/font][font=arial]lisätiedot[/font]
Viimeksi muokannut Vilzu, Ma 04.11.2013 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hyrsleri
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja hyrsleri »

Mistä kannattaisi etsiä mahdollisimman ohutta alumiinilevyä? Tarkoitus olisi vääntää autenttiset paneelit niin näkyisi kolhutkin, ainakin teoriassa   ;)
-Pete-

http://www.racersrcshop.com

Turun Seudun Crawlerit
Tomy
Legendaarinen!

hyrsleri kirjoitti: Mistä kannattaisi etsiä mahdollisimman ohutta alumiinilevyä? Tarkoitus olisi vääntää autenttiset paneelit niin näkyisi kolhutkin, ainakin teoriassa   ;)
Ostin omani, 0.3 ja 0.5mm paneelit ä, KS Elektroniikan kautta. Mutta muistaakseni Elfan luettelosta alumiinit katsottiin. Eli suoraan Elfalta tai sitten paikalliselta jälleenmyyjältä. 0.3mm on jo sopivan ohutta. Kolhuja tulee varmasti kun kiveen kolahtaa. Toisaalta se on sen verran ohutta, että painuu hiukan ruuvinkantojen alla ja heijastelee ikävästi. Jonkun mielestä hiukan paksumpi voisi   siis olla parempi.

Tomi
hyrsleri
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja hyrsleri »

Tomy. Ei se haittaa jos ruuvin kohdalta painuu. Mattamustassa se ei näy.
-Pete-

http://www.racersrcshop.com

Turun Seudun Crawlerit
niko001
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja niko001 »

hyrsleri: kato tuolta saben alennusmyynnistä. Löytyy 0,4mm 0,8mm 1,6mm varastosta.
Finnish RC Crawling Series
Scale Class 2 2014 #6
Rölli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Rölli »

Nyt tarvittais apuja...
Pikkuhiljaa käynnistelemässä tuollaista 6x6 kuormuriprojektia ja kovaa vauhtia keräilemässä osia sihen.
Pääpiirteittäin alkaa palikat olla kasassa ja tarinaa ilmestyy projektiosioon kun aika on kypsä.

Nyt kuitenkin ongelmana löytää paineilmasäiliöitä, naftatankkia ja sen sellaista mitä niissä nyt yleensäkin rungon kyljestä roikkuu.
Sopivaisia takavalojakin olen metsästellyt. Tiedän että noita on kun kesällä jollain sivustolla/kaupassa sellaisiin törmäsin mutta enpä sitten tallettanut sitä
kun ei silloin ollut ajankohtainen asia. Nää mun näkemät oli muovisia tankin näköisiä ja niiden sisään sai kätkettyä vaikka sähköjä tms.

Eli oisko kellään mitään havaintoa tuollaisista? Kaikki vinkit kelpaa...
Vilzu
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Vilzu »

Rölli kirjoitti: Nyt tarvittais apuja...
Pikkuhiljaa käynnistelemässä tuollaista 6x6 kuormuriprojektia ja kovaa vauhtia keräilemässä osia sihen.
Pääpiirteittäin alkaa palikat olla kasassa ja tarinaa ilmestyy projektiosioon kun aika on kypsä.

Nyt kuitenkin ongelmana löytää paineilmasäiliöitä, naftatankkia ja sen sellaista mitä niissä nyt yleensäkin rungon kyljestä roikkuu.
Sopivaisia takavalojakin olen metsästellyt. Tiedän että noita on kun kesällä jollain sivustolla/kaupassa sellaisiin törmäsin mutta enpä sitten tallettanut sitä
kun ei silloin ollut ajankohtainen asia. Nää mun näkemät oli muovisia tankin näköisiä ja niiden sisään sai kätkettyä vaikka sähköjä tms.

Rc4wd:ltä vois löytyä.
Rölli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Rölli »

Eipä oikeen löydy. Tai olis siellä joku tankin tapainen mut hinta oli ihan käsittämätön :D Kuului niihin monen tonnin leluihin.
Tomy
Legendaarinen!

Rölli kirjoitti: Nyt tarvittais apuja...

Voisiko tankit tehdä sopivasta putkesta, vaikkapa viemäriputkesta ja sitten sorvata niihin päädyt?
Vastaa Viestiin