Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa topicia
Re: Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa to
mä en huomannut siellä ainakaan ite lasku kaavaa,
edit:löysin vihdoinkin
edit:löysin vihdoinkin
Viimeksi muokannut pate, La 31.03.2012 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hinnat nousee ja verot kukuistaa
ite olen aina laskenut ledeille vastukset, kaavalla akun jännite-ledin jännite/0,2mA
Finnish RC Crawling Series
Scale Class 2 2014 #6
Scale Class 2 2014 #6
-
i am 2 fast 4 you
- Täysi jäsen
Tämmöstä ajattelin kysästä että mikä liima/epoxi sopisi kahtia halkaistun kopan liimaaminseen? ja kestäisi kunnon iskuja kun olisi tossa yksi katkastu chevyn koppa jonka edellinen omistaja meni ja katkaisi tehdessään flatbediä joka ei koskaan valmistunut ja on tällä hetkellä teipin kanssa kasassa
Kovamuovinen vai lexan? Ilmeiseti kuitenkin kovamuovi.
Ainakin Locktite vois olla hyvä, voi olla että joutuu tekemään sisäpuolelle jotain vahvike liitoksia että varmaan kestää. Sillä lähtisin itse yrittämään, asiaan enemmän vihkiytyneet valaiskoot enemmän.
Ainakin Locktite vois olla hyvä, voi olla että joutuu tekemään sisäpuolelle jotain vahvike liitoksia että varmaan kestää. Sillä lähtisin itse yrittämään, asiaan enemmän vihkiytyneet valaiskoot enemmän.
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä, niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa.
RF:ltä tätä liimaa: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RE ... 20g-101111
Olen itse liimaillut tuolla renkaita vanteille, tehnyt omia laparenkaita (liimannut lapoja).
Lisäksi korjattu silmälasit, pari posliinihahmoa ja kahvikuppi.
Eikä kertaakaan ole liima pettänyt! Iso tuubi, joka ihan nestemäistä ja riittää pitkäksi aikaa.
Erikseen voi ostaa myös varapäitä, jotka hyödyllisiä kun liimailee tarkkoja kohtia.
Olen itse liimaillut tuolla renkaita vanteille, tehnyt omia laparenkaita (liimannut lapoja).
Lisäksi korjattu silmälasit, pari posliinihahmoa ja kahvikuppi.
Eikä kertaakaan ole liima pettänyt! Iso tuubi, joka ihan nestemäistä ja riittää pitkäksi aikaa.
Erikseen voi ostaa myös varapäitä, jotka hyödyllisiä kun liimailee tarkkoja kohtia.
Saku Sarka, RFOT, FIN
-
i am 2 fast 4 you
- Täysi jäsen
Kori on lexania sori että en äsken sitä maininnut mutta kiitos teille että sain lisää tietoa. olen joskus kasaillu pienoismalleja mutta rc autoilu alkoi olemaan hauskempaa mutta tarvitsee katsoa että saako sen kasaan vielä liiman kanssa mutta sitä ennen se menee jarruneste kylpyyn :D
Tuo liima minkä Hadesbear linkitti on tosi tujua ainetta ainakin tarttuu renkaaseen hyvin. :) Sormia en suosittele liimaamaan yhteen tai muuten tarvitset puukkoa. ;)
Re: Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa topicia
Virittelin 3racing vinssin tänään autoon. Otettu toimivana irti autosta reilu vuosi sitten, nyt ei enää puhu mitään.
Kaikki kytkennät on oikein, vinssin ohjauspalikasta ei tule virtaa. Mittailin yleismittarilla niin alle volttia syöttää kun "vinssaus moodi" on päällä.
Eli ohjauspalikka ilmeisesti rikki?
Kaikki kytkennät on oikein, vinssin ohjauspalikasta ei tule virtaa. Mittailin yleismittarilla niin alle volttia syöttää kun "vinssaus moodi" on päällä.
Eli ohjauspalikka ilmeisesti rikki?
mistähän olis mahollista saada hyvään hintaan hummerin koppaa scx10 mitoilla(290mm [font=Arial]Wheelbase)[/font]
-
Eagle-no1
[quote="pate"]
mistähän olis mahollista saada hyvään hintaan hummerin koppaa scx10 mitoilla(290mm [font=arial]Wheelbase)[/font]
[/quote]
Jos tarkootat H1 tai HumVee koppaa ni ei uutena löyry, ettin itte vuoren päivät ja sain ostettua foorumilaiselta käytetyn, kiitokset vielä kerran, H2 koppaa löytyy esim:
http://www.ebay.com/itm/NEW-Pro-Line-H2 ... 4cffcde1d7
Tamiya vanhaa sarjaa löytyy vielä H1 mallia mut soon koko auto ja hinta on siellä 400 taalan tietämillä maailmalla.
Tossa oman auton kuva just samaisella proline H2 kopalla ja Honchon alustalla.

mistähän olis mahollista saada hyvään hintaan hummerin koppaa scx10 mitoilla(290mm [font=arial]Wheelbase)[/font]
[/quote]
Jos tarkootat H1 tai HumVee koppaa ni ei uutena löyry, ettin itte vuoren päivät ja sain ostettua foorumilaiselta käytetyn, kiitokset vielä kerran, H2 koppaa löytyy esim:
http://www.ebay.com/itm/NEW-Pro-Line-H2 ... 4cffcde1d7
Tamiya vanhaa sarjaa löytyy vielä H1 mallia mut soon koko auto ja hinta on siellä 400 taalan tietämillä maailmalla.
Tossa oman auton kuva just samaisella proline H2 kopalla ja Honchon alustalla.
Viimeksi muokannut Eagle-no1, Ke 04.04.2012 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mutta dingo on lyhyempi
honco on jotain 310mm
ja dingo on 290mm
honco on jotain 310mm
ja dingo on 290mm
No venytä sitä. Ei se akseliväli kiinteä ole, sitä saat venytettyä ja lyhennettyä ihan oman maun mukaan eikä tartte kun kierretankoa ja mitan. ;)pate kirjoitti: mutta dingo on lyhyempi
honco on jotain 310mm
ja dingo on 290mm
Crawling since 2008.
Tai tilaa Tomylta uudet linkit ;)
-
Eagle-no1
Onkohan kellään kokemusta tuollaisista kardaaneista ?
http://www.liquidrc.com/index.php?main_ ... 2sg4dht0a1
Itelläni on nyt Honchon alla MIP kardaanit ja ei tunnu oikein nivelet antavan tarpeeksi kääntökulmaa, alkuperäsetkin toimii paremmin vaan kun ovat muovia ni jotenkin ei vaan passaa mulle.
Itelläni on nyt Honchon alla MIP kardaanit ja ei tunnu oikein nivelet antavan tarpeeksi kääntökulmaa, alkuperäsetkin toimii paremmin vaan kun ovat muovia ni jotenkin ei vaan passaa mulle.
http://store.rc4wd.com/Scale-Steel-Puni ... p_819.html
samanlaiset kuin alkuperäset ,mutta materiaali eri
samanlaiset kuin alkuperäset ,mutta materiaali eri
[quote="Eagle-no1"]
[/quote]
Älä, tai kadut.
[/quote]
Älä, tai kadut.
-
Eagle-no1
Tänksistä vastauksista, täytynee RC4WD:n puoleen kääntyä tässäkin asijassa.
Mulla oli tuollaiset ja kyllä niillä ihan hyvin varsinkin scalessa pärjäsi. AX-10:n digillä oli vähän ongelmia, kun kardaanin päät ei liukuneet sisään ja ulospäin ihan niin jouhevasti kuin alkuperäiset tai Mipit, mutta kyllä noilla muuten pärjäsi ihan hyvin. Ne päissä olevat vihreät osat kannattaa vaan olla ruuvattuna tiukkaan, koska muuten ne pääsevät löystymään ja sisällä oleva tappi tippumaan.SlidSlide kirjoitti:Älä, tai kadut.Eagle-no1 kirjoitti: Onkohan kellään kokemusta tuollaisista kardaaneista ?
[quote="0lli"]
[quote="SlidSlide"]
[quote="Eagle-no1"]
[/quote]
Älä, tai kadut.
[/quote]
Mulla oli tuollaiset ja kyllä niillä ihan hyvin varsinkin scalessa pärjäsi. AX-10:n digillä oli vähän ongelmia, kun kardaanin päät ei liukuneet sisään ja ulospäin ihan niin jouhevasti kuin alkuperäiset tai Mipit, mutta kyllä noilla muuten pärjäsi ihan hyvin. Ne päissä olevat vihreät osat kannattaa vaan olla ruuvattuna tiukkaan, koska muuten ne pääsevät löystymään ja sisällä oleva tappi tippumaan.
[/quote]
Jos autolla ei aja muuta kuin kevyttä sunnuntaifiilistelyä havunneulasten päällä, niin kyllä ne varmaan siinä kestää.
Kahdet omistaneena ja niiden kestävyyden todistaneena en ostaisi enää kertaakaan samoja. Eikä ole ajettu mistään kalliolta alas tai muuten annettu autolla sekopäistä rääkkiä. Käytin niitä crawlingissa ja foffissa.
Ostaisin ehdottomasti punnisherit tai pitäytyisin vakioissa. Vakioistakin saa hieman kestävämmät, kun nivelen kohtaan laittaa esim kutistesukkaa. Olen myös havainnut Traxxas Stampeden shaftit hyviksi. Tällä hetkellä vain yhdessä kolmesta axial-pohjaisesta autostani on MIPit. Muissa vakiot. Aion myös jatkossa pitää vakiot alla.
Jos kuitenkin ostat noi liquidin kardaanit, niin kannattaa kiristellä ne vihreät osat, kuten Olli mainitsikin. Ne löystyy todella helposti. Sitten kun ne on kunnolla kiristänyt, niin seuraava ongelma onkin niiden auki saaminen (jos tarvetta). Sitten kun ne saa vihdosta viimein auki, niin tajuaa kierteiden heikentyneen merkittävästi.
[quote="SlidSlide"]
[quote="Eagle-no1"]
[/quote]
Älä, tai kadut.
[/quote]
Mulla oli tuollaiset ja kyllä niillä ihan hyvin varsinkin scalessa pärjäsi. AX-10:n digillä oli vähän ongelmia, kun kardaanin päät ei liukuneet sisään ja ulospäin ihan niin jouhevasti kuin alkuperäiset tai Mipit, mutta kyllä noilla muuten pärjäsi ihan hyvin. Ne päissä olevat vihreät osat kannattaa vaan olla ruuvattuna tiukkaan, koska muuten ne pääsevät löystymään ja sisällä oleva tappi tippumaan.
[/quote]
Jos autolla ei aja muuta kuin kevyttä sunnuntaifiilistelyä havunneulasten päällä, niin kyllä ne varmaan siinä kestää.
Kahdet omistaneena ja niiden kestävyyden todistaneena en ostaisi enää kertaakaan samoja. Eikä ole ajettu mistään kalliolta alas tai muuten annettu autolla sekopäistä rääkkiä. Käytin niitä crawlingissa ja foffissa.
Ostaisin ehdottomasti punnisherit tai pitäytyisin vakioissa. Vakioistakin saa hieman kestävämmät, kun nivelen kohtaan laittaa esim kutistesukkaa. Olen myös havainnut Traxxas Stampeden shaftit hyviksi. Tällä hetkellä vain yhdessä kolmesta axial-pohjaisesta autostani on MIPit. Muissa vakiot. Aion myös jatkossa pitää vakiot alla.
Jos kuitenkin ostat noi liquidin kardaanit, niin kannattaa kiristellä ne vihreät osat, kuten Olli mainitsikin. Ne löystyy todella helposti. Sitten kun ne on kunnolla kiristänyt, niin seuraava ongelma onkin niiden auki saaminen (jos tarvetta). Sitten kun ne saa vihdosta viimein auki, niin tajuaa kierteiden heikentyneen merkittävästi.
-
Eagle-no1
Kyl mä taidan nuo RC4WD:n kardaanit hommata, mulla parit sarjat MIP:pejä on mut ku etupään kardaanin kulma tulee niin jyrkäksi ettei anna myöden pyöriä kunnolla vaan alkaa nykimään ja tätä ei tapahdu alkuperäisillä kardaaneilla, ajohan mulla kevyttä rauhallista fiilistelyä itsekseen omilla takatanhuvilla vaan jostaan syystä tuo muovi tuollaisessa paikassa ei sovi mun mieleen.