Jeepin uusi elämä
Re: Jeepin uusi elämä
Jaahas aloin sitten töiden jälkeen katselemaan osatarjontaa ja näyttäisi saavan noita 4linkkilevyjä ihan ostettuakin. No ajetaan loppu syksy tuolla ja kaveri saa tehdä mulle osat ja keväällä lyödään osat paikkaan.
Heitetään loppuun et mitä muutoksia tämä auto vaatii kisamielessä? Nelilinkit mutta mitä muuta?
Heitetään loppuun et mitä muutoksia tämä auto vaatii kisamielessä? Nelilinkit mutta mitä muuta?
Jos ei jo ole, niin vanteisiin punttia about sen verran mitä tituksissa vakiona tai eteen jopa hieman enemmän. Renkaiksi itse kyllä vaihtaisin Prolinen TSL SX:t vaikka miten jotkut väittää että flättäri toimii yhtä hyvin. Sitten vaan kaikkea kivaa scalejuttua ja ennenkaikkea kuskille riittävästi harjoitusta :)
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Homma selvä. Kääntyvyyden eteen on oikeastaan kaikki muu paitsi taka-akselin välityksen muutos tehty. Täytyy vaan tuo alusta saada toimimaan ja torque twist kuriin. Auttoiko tuo vaihdelaatikon kääntökin siihen jotenkin vai miksi se käännetään? Voishan sitä harkita vaikka lyhyempiä iskareita jos sillä saisi tuon kopan hullun heilumisen kuriin :-[
Mites muuten nuo "mutkalinkit"? Onko sallittu ja kannattaako käyttää? Eilen ajan kuluksi laitoin taakse mut nyt ottaa kardaani ekana kipeetä kun ennen raapi linkkejä.
Hiluxissa mutkat alempana edessä ja takana. Honchossa takana ylhäällä ja alhaalla mutkat.hyrsleri kirjoitti: Mites muuten nuo "mutkalinkit"? Onko sallittu ja kannattaako käyttää? Eilen ajan kuluksi laitoin taakse mut nyt ottaa kardaani ekana kipeetä kun ennen raapi linkkejä.
Jos taka perä on kelotettu niin ei ota kardaani kii vaikka olis mutkat.
Tuohon tarpeeseen vaikuttaa myös kuinka korkea alusta on.
Korkeammassa mutkista on enemmän hyötyä.
Hiluxi on niin matala että vois varmaan toimia ehkä paremmin suorilla???
Ja TQ:sta.
Miksi pitää keksiä pyörä uudestaan ja viellä neliskulmaisena ???
Ainoa Oikea tapa on korjata vika niin läheltä sen syntymää/iheuttajaa.
Käy katsomassa miten mulla on Hochossa, Hiluxissa ja ElCaminossa ylälinkit kiinni perässä.
Vasen ylempänä kuin oikea.
Oletko huomannut niissä eritysen suurta TQta? Yhteistä niissä kaikissa on mahdollisimman löysät jouset (mikä kuuluisi lisätä TQta).
Olet oikeassa siinnä että jousto ominaisuudet menee pilalle muuttamalla yhtä jousta tai iskaria jäykemmäksi.
Jotkut sanovat että moottorin/jakolaatikon kääntäminen vähentäsi TQta. Oma kohtaisia kokemuksia ei ole asiasta. Voihan se ollakin kun painavampi moottori jää TQ: nostavalle puolelle.
Teoriassa samat voimat kääntää silti alusta. Mutta ainahan teoria ja käytäntö ei ole sama asia.
Itse en halua kääntää siksi että silloin spurri pyörii kaikkien sähköjohtojen lähellä. Mikä huolimattomalle akunkiinnittäjälle tms. voi koiotua kalliiksi.
Viimeksi muokannut kenne, To 15.09.2011 08:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas
Tänks Kenne. Täytyykin käydä vakoilu puuhissa. Eiköhän siitä vielä kohtalainen tule kun talven sitä hieroo. Rehellisesti sanoen tavoite on saada alusta toimimaan yhtä hyvin kuin sulla nyt. Ei tästä mitään voittoautoa tule mut varmaan ajonautinto kasvaa ;D
Kun rakennat muista aina mitä muutoksia teetkin että parannat et vähennä seuraavia.
-painopiste alas - eteen, jos paljon painoa ylhäällä...lisää suhteessa vanteisiin jos takana ylhäällä niin eteen lisää.
-joustovara...jos ei sisään niin sitten ulos vastaavasti
-herkästi elävä pehmeä..
-paino etu painoitteiseksi
-kääntösäde
-painopiste alas - eteen, jos paljon painoa ylhäällä...lisää suhteessa vanteisiin jos takana ylhäällä niin eteen lisää.
-joustovara...jos ei sisään niin sitten ulos vastaavasti
-herkästi elävä pehmeä..
-paino etu painoitteiseksi
-kääntösäde
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas
Mullahan oli menneellä kaudella lähestulkoon vakio Honcho ja lopputuloksissa olin kolmas. Osittain muiden poisjäännin takia mutta kaikki lasketaan..
Muita modauksiahan en tuohon tehny muuta kun Swamperit vaihtu renkaiks, takana RTR Honchon nelilinkki, akku sivuputkien päällä, painot vanteisiin ja parempi kääntyvyys, eli melko lailla suoraan paketista ajoin tämän menneen kauden.
Nuo oli sitten kuitenkin niitä modauksia millä pysty kilpailemaan ihan tosissaan, kuskilla ei vaan sitten taidot riittänykään. :-\
Muita modauksiahan en tuohon tehny muuta kun Swamperit vaihtu renkaiks, takana RTR Honchon nelilinkki, akku sivuputkien päällä, painot vanteisiin ja parempi kääntyvyys, eli melko lailla suoraan paketista ajoin tämän menneen kauden.
Nuo oli sitten kuitenkin niitä modauksia millä pysty kilpailemaan ihan tosissaan, kuskilla ei vaan sitten taidot riittänykään. :-\
Crawling since 2008.
Joo tuskin sitä itsekään tulee mistään top3 sijoista taistelemaan. Onneksi ei tähän enää paljoa rahaa pala kun sähköt on kunnossa. Muuten olen ollut autoon tyytyväinen mut torque twist häiritsee, onneksi sekin on suht helppo korjata.
Aluksi jo mietin kokonaan uuden auton tekemistä mutta päädyin sittenkin vaan parantelemaan tätä vanhaa. Olis siel vielä pari runkoa ja yhdet akselit jos uuden haluu tehdä.
Aluksi jo mietin kokonaan uuden auton tekemistä mutta päädyin sittenkin vaan parantelemaan tätä vanhaa. Olis siel vielä pari runkoa ja yhdet akselit jos uuden haluu tehdä.
Imo ei kannata tehdä autoa liian etupainoiseksi, vaikeutuu vaan alamäet
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Juu ei tietenkään liikaa...niin kun mulla yleensä.qaw kirjoitti: Imo ei kannata tehdä autoa liian etupainoiseksi, vaikeutuu vaan alamäet
Mutta jos kyseessä on 'farmari' tyyppinen kori jossa paino ylhäällä ja takana jo valmiiksi kuten ko. Jeepissä, niin luulisin että saa olla enemmän kuin meillä tarvii olla.
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas
Voiko painojakaumaa pitää kohtuu hyvänä jos menee jyrkähkö mäki yhtä hyvin ylös ja alas ??? Vai pitääkö testailla esteillä esim juuret tai kivet?
;) Voi pitää melkohyvänä, etenkin jos kestää myös jarruttaa ala mäessä. ???
2010 Scale 6
2011 Corri SC 10/2 B Fiinalin 3.
2011 Sportman 5
2011 Corri SC 10/2 B Fiinalin 3.
2011 Sportman 5
Juu voi jarruttaa ::)
Kuulostaa hyvältä.
Alamäet usein voi pelastaa kaasulla.
Ylämäkeen ei avuja...eli jos pitää tehdä kompromissi..niin itse jätän alamäki suoriutumiset toiseksi.
Alamäet usein voi pelastaa kaasulla.
Ylämäkeen ei avuja...eli jos pitää tehdä kompromissi..niin itse jätän alamäki suoriutumiset toiseksi.
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas