Jep. 2.5" pitkät. Esijännityksen säädön joutuu ruuvaamaan lähes tappiin. Taakse joutuu väksin laittamaan hiukan jäykempää jousta, ettei TQ häiritse. Edessä varmana vakio valkoiset toimivat hyvin. Jos kallistelee liikaa ajettaessa jyrkästi sivuttain niin sitten hiukan jäykempää myös eteen.TomiKoo kirjoitti:
OK, kiitos taas!
Jätin nuo lyhyemmät jouset pois listalta, nekin kuitenkin taitavat sopia iskaerille? Oliko Tomyn punaiset ja hopeat jouset juuri noita lyhyempiä?
TomiKoon Axial SWX
Re: TomiKoon Axial SWX
Niinpä lähti lauantai-illan kunniaksi vielä tilaukset Amainiin ja Liquidiin, vähän lisää osaa ja herkkuja... ;) Taas tuli kahlattua jenkkifoorumia, jossa rungon kehittäjä Bender esittelee rungon rakennuksen vaiheita, yhteensä 51 sivua asiaa!
Vaikka aiemmin mainitsin, ettei digiä tule, on asia jäänyt kummittelemaan takaraivoon. Eihän sitä ole pakko käyttää, vaikka sellainen olisikin... ::) ;D Mikähän digi tuohon menisi vaivattomasti kiinni, porukalla lienee kokemuksia? Täytynee viettää huominenkin jenkkifoorumeita tavaten, jospa se valinta alkais pikkuhiljaa muodostumaan...! 8)
Tomi
Vaikka aiemmin mainitsin, ettei digiä tule, on asia jäänyt kummittelemaan takaraivoon. Eihän sitä ole pakko käyttää, vaikka sellainen olisikin... ::) ;D Mikähän digi tuohon menisi vaivattomasti kiinni, porukalla lienee kokemuksia? Täytynee viettää huominenkin jenkkifoorumeita tavaten, jospa se valinta alkais pikkuhiljaa muodostumaan...! 8)
Tomi
Valtaosa Axialin vaihdelaatikolle tarkoitetuista digeistä mahtuu runkoon. Haastavampaa on sijoittaa digin servo johtuen rungon kapeudesta. Jenkkifoorumilta löytyy varmasti runsaasti erilaisia ratkaisuja asiaan. Tärkeintä on servon kiinnityksen tukevuus. Heiluvalla servolla ei saa luotettavaa digiä.
Tällä tavalla tein aikoinani itse servolle pidikkeen:

Tällä tavalla tein aikoinani itse servolle pidikkeen:

Yksi vaihtoehtohan voisi olla tuo 3Racingin digi, mikä allekirjoittaneella oli.
Itsellä ei pahaa sanottvaa ollut tuosta ykkösversiosta, ja nythän on olemassa kakonen.
Tosin meikäläisen testit ei tietysti ole mitään kauhean luotettavia, johtuen suhteellisen vähästä käytöst.. ;)
[quote="sjos"]

[/quote]
http://os.3racing.hk/products.php?products_key=4009
Itsellä ei pahaa sanottvaa ollut tuosta ykkösversiosta, ja nythän on olemassa kakonen.
Tosin meikäläisen testit ei tietysti ole mitään kauhean luotettavia, johtuen suhteellisen vähästä käytöst.. ;)
[quote="sjos"]

[/quote]
http://os.3racing.hk/products.php?products_key=4009
Toi Tomy:n kiinnitys on hyvä ja ite vähän matkinu sitä omassa autossa. Mä käytän axialin servo plate:iä, johon oon porannu kaks reikää, jotta saan sen kiinni niihin ylälinkkien kiinnitys paikkaan.
Sori, huono kuva.

Amerikkalaiset ovat käyttäneen axialeissa Vanquishproductsin digiä. Toimii myös micro servolla vai mikä se nyt on. Hr digi on myös hyvä, minä ja pikkuveljeni käytetään sitä ja siitä saa todella varman digin kun vähän hioo ja rasvaa, niin rupeaa toimimaan loistavasti. Vp digissähän on se hyvä puoli että lukittumisen/avautumisen aikana liike tapahtuu digin sisällä, eli kardaani ei liiku digiä käyttäessä, kuten Hr ja 3racing.
Rccrawler foorumilla gunnar niminen henkilö käyttää, noinkin pientä servoa Vp digin kanssa.
http://www.vanquishproducts.com/vp-dig- ... -ax10.html

Sori, huono kuva.

Amerikkalaiset ovat käyttäneen axialeissa Vanquishproductsin digiä. Toimii myös micro servolla vai mikä se nyt on. Hr digi on myös hyvä, minä ja pikkuveljeni käytetään sitä ja siitä saa todella varman digin kun vähän hioo ja rasvaa, niin rupeaa toimimaan loistavasti. Vp digissähän on se hyvä puoli että lukittumisen/avautumisen aikana liike tapahtuu digin sisällä, eli kardaani ei liiku digiä käyttäessä, kuten Hr ja 3racing.
Rccrawler foorumilla gunnar niminen henkilö käyttää, noinkin pientä servoa Vp digin kanssa.
http://www.vanquishproducts.com/vp-dig- ... -ax10.html

Moonbully
HR:stä en tiedä, mut 3Racingin digi ei liikuta itse kardaania kyllä mihinkään.
Tarkotin siis tälläin, totahan vp digissä ei tapahtu kun toi toiminta tapahtuu digin sisällä.sjos kirjoitti: HR:stä en tiedä, mut 3Racingin digi ei liikuta itse kardaania kyllä mihinkään.
http://crawlerking.pictures.fi/kuvat/Be ... X/Digi.mp4
Moonbully
Kiitoksia taas arvokkaista kommenteista!
Kyllähän kaikista vastaan tulleista vaihtoehdoista VP vaikuttaa eniten mun jutulta, tuskinpa myöskään DNA (vai millä kirjainyhdistelmällä se nykyään onkaan) on sen huonompi. HR olisi Liquidista varmaankin helpoiten saatavissa, löytyy yli 10 hyllystä!
Onko Vanquish:n tuotteille ainoa hankinta kanava tilata suoraan? Vai onko heillä joku tutumpi jälleenmyyjä? Vähän alkoi arveluttamaan lopullinen hinta suoraan tilatessa, jos tulee ryöstö postikulut + tullit päälle. Elämä on... :o
Tomi
Kyllähän kaikista vastaan tulleista vaihtoehdoista VP vaikuttaa eniten mun jutulta, tuskinpa myöskään DNA (vai millä kirjainyhdistelmällä se nykyään onkaan) on sen huonompi. HR olisi Liquidista varmaankin helpoiten saatavissa, löytyy yli 10 hyllystä!
Onko Vanquish:n tuotteille ainoa hankinta kanava tilata suoraan? Vai onko heillä joku tutumpi jälleenmyyjä? Vähän alkoi arveluttamaan lopullinen hinta suoraan tilatessa, jos tulee ryöstö postikulut + tullit päälle. Elämä on... :o
Tomi
Tässä ainakain pari paikkaa, mutta ei taida varmaan tulla halvemmaksi :P. Ei taida olla mitään tiettyä jälleenmyyjää.
https://rcpcrawlers.com/product.php?pro ... t=0&page=1
http://www.rpphobby.com/product_p/vps01337.htm
Saa näköjään hopeisenakin
http://www.rpphobby.com/product_p/vps01338.htm
https://rcpcrawlers.com/product.php?pro ... t=0&page=1
http://www.rpphobby.com/product_p/vps01337.htm
Saa näköjään hopeisenakin
http://www.rpphobby.com/product_p/vps01338.htm
Moonbully
Homma eteni hieman, VP digi lähti tilaukseen TCS Crawler-sivuilta. Käsittääkseni kyseinen putiikki on saanut kohtuu palautteet toimituksista, kulut nyt olivat mitä olivat. Digi + renkaat yhteensä toimituskuluineen 176$... ::)
Digin servoksi meinasin tuollaista, joku oma teline täytyy puuhastella. Gunnarin mallia apinoiden servon paikka lienee hyvin tuossa moottorin ja digin "välissä".
Välillä taas muut projektit (patterikasi, 2kpl FOFF sekä 6x6-projekti) ovat vieneet ajatuksia ja rakenteluaikaa, jospa viikonloppuna pääsis taas tätäkin jatkamaan! Ensimmäisenä hommana käännän laatikon "oikein päin" ja jatkan siitä iskareiden asettelua Tomyn ohjeiden mukaisesti.
Digin servoksi meinasin tuollaista, joku oma teline täytyy puuhastella. Gunnarin mallia apinoiden servon paikka lienee hyvin tuossa moottorin ja digin "välissä".
Välillä taas muut projektit (patterikasi, 2kpl FOFF sekä 6x6-projekti) ovat vieneet ajatuksia ja rakenteluaikaa, jospa viikonloppuna pääsis taas tätäkin jatkamaan! Ensimmäisenä hommana käännän laatikon "oikein päin" ja jatkan siitä iskareiden asettelua Tomyn ohjeiden mukaisesti.
Viimeksi muokannut TomiKoo, Ke 19.05.2010 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pikkupäivityksenä tänään mukaan tarttui kapeat NParts aluvanteet. Noille kiedotaan joko Roverit tai Sedonat, saa heittää mielipiteitä kummat...?
Kävin tänään Bauhausista vähän alukulmaa ym materiaalia digin servotelinettä varten. Sain tuollaisen servon sopivasti, joten päätin ottaa kokeiluun, mahtaakohan pelata pyhatöntä viikkoa...? ::)
Kävin tänään Bauhausista vähän alukulmaa ym materiaalia digin servotelinettä varten. Sain tuollaisen servon sopivasti, joten päätin ottaa kokeiluun, mahtaakohan pelata pyhatöntä viikkoa...? ::)
Viimeksi muokannut TomiKoo, To 20.05.2010 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin, rojekti eteni taas pikkasen. Tänään sain tullista kaksi odotettua pakettia, VP digin, Sedonat, MIP CVD:t sekä paljon muutakin tarpeellista. Viime viikolla kotiutui paketti, jossa oli vähän jousivaihtoehtoja sekä MIP kardaanit, jotka olin kylläkin tilannut väärin. Piti tilata pitkä eteen ja lyhyt digin perään, mutta tulikin kaksi yhtä pitkää. Noh, tilasin toisen setin jossa pitäisi olla oikein, toivotaan parasta... ::)
VP digi on kyllä komea kampe, mutta koneistetut osat yllättivät työstöjäljen karkeudella. Pari pursetta napsin pois, muuten laitoin vain kevyesti vassua ja pistin kasaan. Pelaa kohtuu kivasti, jospa se siitä hieman hioutuisi ajan kanssa. On se vaan nätin pieni ja kuoren osalta hienosti istuva paketti!
Sedonat pääsivät Npartsin vanteille Prolinen oversize foamien kera ilman ylimääräisiä päinoja. Nyt joka kulma on lähes saman 350g. Olipa vanteet kivat ruuvata kasaan!
Roverit laitoin Axialin omille puntitetuille vanteille. Rovereihin laitoin hieman fiilispohjalta kaksi erilaista foam-pakettia, katsoo sitten miten pelaa... Rovereilla painoa tuli eteen noin 300g ja taakse noin 280g.
Lisäksi vanhat Chiselit täytyy kulutella loppuun, niissa punttia noin 250g edessä ja 230g takana. Rengas arvonnassa viimeiselle sijalle jääneet Badlandsit päätin hylätä pojan autoon, jospa siitä sais menevän pelin noilla !
Seuraavaksi digin servotelineen kimppuun. Vanhat akselitkin pitää purkaa ja kasata uudet, kunhan aikaa jää. Myös BTA-kitti täytyy sovitella paikalleen, toivotaan että se menisi kivuttomasti! Onneksi kesälomaan on vielä muutama viikko... ::) ;D
VP digi on kyllä komea kampe, mutta koneistetut osat yllättivät työstöjäljen karkeudella. Pari pursetta napsin pois, muuten laitoin vain kevyesti vassua ja pistin kasaan. Pelaa kohtuu kivasti, jospa se siitä hieman hioutuisi ajan kanssa. On se vaan nätin pieni ja kuoren osalta hienosti istuva paketti!
Sedonat pääsivät Npartsin vanteille Prolinen oversize foamien kera ilman ylimääräisiä päinoja. Nyt joka kulma on lähes saman 350g. Olipa vanteet kivat ruuvata kasaan!
Roverit laitoin Axialin omille puntitetuille vanteille. Rovereihin laitoin hieman fiilispohjalta kaksi erilaista foam-pakettia, katsoo sitten miten pelaa... Rovereilla painoa tuli eteen noin 300g ja taakse noin 280g.
Lisäksi vanhat Chiselit täytyy kulutella loppuun, niissa punttia noin 250g edessä ja 230g takana. Rengas arvonnassa viimeiselle sijalle jääneet Badlandsit päätin hylätä pojan autoon, jospa siitä sais menevän pelin noilla !
Seuraavaksi digin servotelineen kimppuun. Vanhat akselitkin pitää purkaa ja kasata uudet, kunhan aikaa jää. Myös BTA-kitti täytyy sovitella paikalleen, toivotaan että se menisi kivuttomasti! Onneksi kesälomaan on vielä muutama viikko... ::) ;D
Taka vanteisiin ei tarvitse mun mielestä laittaa kovinkaan paljoa lisäpainoa varsinkaan kun on digi. Sitä voi käyttää alamäissä perän maassa kiinni pitämiseen. Turha hilata ylimääräistä painoa ylämäkeen. Ja jos MIB:n kardaanien kanssa on pituus ongelmia soittele. Olen itse lyhennelly ja paistellu TIG:illä taas kasaan. Onnistuu mainiosti.
Nordics 2010 #4, 2011 #1, 2012 #1, 2013 #2, 2014 #3, 2015 #4
Supercrawl 2011 #2, 2012 #6, 2013 #3
Supercrawl 2011 #2, 2012 #6, 2013 #3
Itse olen kokenut, että kaltevissa olisi kiva olla takanakin painoa, ei karkaa perä sivulle. Kuitenkin aina olen pyrkinyt perästä vähän kevyemmän tekemään. Mukava päästä testaamaan useaa eri rengasta eri setupeilla, jsopa se vähän opettais säätämään jatkossa! Perus Axialissa pelasi nuo kevyet Chiselit ihan kivasti, Tomy voinee todistaa...?moggi-samuli kirjoitti: Taka vanteisiin ei tarvitse mun mielestä laittaa kovinkaan paljoa lisäpainoa varsinkaan kun on digi.
Ja jos MIB:n kardaanien kanssa on pituus ongelmia soittele.
Kiitos avun tarjouksesta, lyhennysapua saatetaan tarvita ainakin tuon 6x6 projektin tiimoilta. Jospa nuo uudet MIP:t sopis suoraan, näkyy paketti lähteneen eilen Liquidista matkaan... ;) Hyvä kuitenkin tietää mistä apuja löytyy, jos tulee ylitsepääsemättömiä ongelmia!
Tänään jos sais akselit kasaan ja laitteen pyörilleen! :o
Sitte kuvia foorumille :)TomiKoo kirjoitti: Tänään jos sais akselit kasaan ja laitteen pyörilleen! :o
Moonbully
Laitetaan, aikanaan. Laatikon ja digin sain paikalleen sekä uuden Integy V10 55T koneen malliksi aloilleen. Mutta kuinka vaikeaa onkaan joskus pienten juttujen puuhastelu! :oSWX kirjoitti:Sitte kuvia foorumille :)TomiKoo kirjoitti: Tänään jos sais akselit kasaan ja laitteen pyörilleen! :o
Ensinnakin MIP vetarit alkoivat tökkimään. Olipa laadullisesti heikko esitys vanhoihin Axialin CVD-vetareihin verrattuna! Pidätinruuveista oli kierteet paskana ja tuumasina niitä oli mahdoton korvata uusilla. Toinen propleema oli CKRC BTA kitti, jota en saanut istumaan nätisti millään. Mistään ei löytynyt edes kunnolla kuvia auttamaan asennusta. Lopulta päädyin ruuvaamaan vanhan IFOTA ohjauksen takaisin titaani varrella varustettuna.
Eli vasta runko + laatikko + digi sekä osittain kasattu etuakseli valmiina! Jatketaan jälleen huomenna... ::) ;D
Eikö CKRC:n sivuilla ole ihan hyvät kuvat? Aika suoraviivainen tuo bta-setti pitäis olla asentaa muistaakseni :)
Jos haluaa 3-linkkiä käyttää niin nipsasee siitä akku/servolevystä keskeltä ne linkkikiinnikkeet pois.
Jos haluaa 3-linkkiä käyttää niin nipsasee siitä akku/servolevystä keskeltä ne linkkikiinnikkeet pois.
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
BTA-kitti kyllä pitäisi mennä ns heittämällä.
Itse käytin vaan alkuperäistä axun linkkiä servosta knukleen.
Son sitten toinen millä saa iskarit ja alalinkit pois renkaiden tieltä, jos ja kun haluaa kaikki kääntövarat käyttöön.
Itselle oli aika pettymys tuo Integyn V10 55T lathe.
En huomannut mitään eroa normi 55 latheen.
Itse käytin vaan alkuperäistä axun linkkiä servosta knukleen.
Son sitten toinen millä saa iskarit ja alalinkit pois renkaiden tieltä, jos ja kun haluaa kaikki kääntövarat käyttöön.
Itselle oli aika pettymys tuo Integyn V10 55T lathe.
Onhan siinä paljon makeemmat tarrat. ;Dsjos kirjoitti: Itselle oli aika pettymys tuo Integyn V10 55T lathe.
Mahtavaa kun tuokin selviää tässä vaiheessa... >:( Noh, joku kone oli hankittava, joten tuskin tuokaan huono on. Ja onhan siinä komee sininen runkokin, täytynee heittää tarrat mäkeen... :DTomy kirjoitti:Onhan siinä paljon makeemmat tarrat. ;Dsjos kirjoitti: Itselle oli aika pettymys tuo Integyn V10 55T lathe.
CKRC:n kitti tuli minulle yhden auton mukana ja jotain osia puuttui eikä mukana ollut mitään ohjeita. Kun aikani kuvien kera pähkäiltyäni sain osat nippuun, hieman jossain kohtaa oli epämääräistä hankausta ja linkkitangon saranointi ohjauspaloihin ihmetytti. Varmasti jotain puuttui välistä, mutten tiedä mitä. Noh, täytynee pähkinöidä asiaa vielä tänään uudelleen uusin silmin.
Tomi