Sähköjen vesi - kosteus suojaus ja kesto?
Sähköjen vesi - kosteus suojaus ja kesto?
Yritin etsiskellä mutta ei tällänen vanha puusilmä mitään löytänny. Joten avasin uuden topikin ja kysyn.
Vinkkejä mitä huomioida ja suojata jos ajelee sateella (Järvenpään kisa lauantaiksi luvattu sadetta), tai muuten kosteissa olosuhteissa?
Muistanko ihan väärin, että Rooster crawler nopari olisi roiskevesi suojattu?
Servo ja kone vissiin ei niin herkkiä? Miten hardcase Lipot?
Vastaanotin näyttää siltä että sitä voi vesi alka ****ttamaan. Siinä kun on liitimien paikat avoimet ja sellaisessa kuopassa minne varmasti kerääntyy märkää.
Kaikki sähkö (nopari, vastari, servo) on etuakselilla, akku ylälinkkien päällä.
Tarkoitus ei ole rakentaa mitään vedenpitävää ratkaisua laatikkoon tms. vaan vain ja ainoastaan se pakollinen suojaus roiskeilta (renkaista ja taivaalta).
-elukelmua ympäri?
-minigrip pussi johon pakolliset reijät 'asennusta' varten ja teipillä umpeen?
Nopari ei nyt ainakaan näytä lämpenevän joten sen jäähdytystä voi heikentää, varsinkin kun ajoaika ei kisassa ilmeisesti ole pitkä.
Kaikki vinkit ja neuvot tarpeen kun on ihan noviisi näissä rc jutuissa ja varsinkin ulkoajelussa.
Kiitos etukäteen vastanneille.
Vinkkejä mitä huomioida ja suojata jos ajelee sateella (Järvenpään kisa lauantaiksi luvattu sadetta), tai muuten kosteissa olosuhteissa?
Muistanko ihan väärin, että Rooster crawler nopari olisi roiskevesi suojattu?
Servo ja kone vissiin ei niin herkkiä? Miten hardcase Lipot?
Vastaanotin näyttää siltä että sitä voi vesi alka ****ttamaan. Siinä kun on liitimien paikat avoimet ja sellaisessa kuopassa minne varmasti kerääntyy märkää.
Kaikki sähkö (nopari, vastari, servo) on etuakselilla, akku ylälinkkien päällä.
Tarkoitus ei ole rakentaa mitään vedenpitävää ratkaisua laatikkoon tms. vaan vain ja ainoastaan se pakollinen suojaus roiskeilta (renkaista ja taivaalta).
-elukelmua ympäri?
-minigrip pussi johon pakolliset reijät 'asennusta' varten ja teipillä umpeen?
Nopari ei nyt ainakaan näytä lämpenevän joten sen jäähdytystä voi heikentää, varsinkin kun ajoaika ei kisassa ilmeisesti ole pitkä.
Kaikki vinkit ja neuvot tarpeen kun on ihan noviisi näissä rc jutuissa ja varsinkin ulkoajelussa.
Kiitos etukäteen vastanneille.
Viimeksi muokannut kenne, To 07.05.2009 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas
-
partajeesus
Vs: Sähköjen vesi - kosteus suojaus ja kesto?
jos lämpö ei ole ongelma niin helpoin ratkaisu on laittaa vermeet pussin sisään ja nippusiteellä pussi kiinni.
ei se muuta vaadi kun et kerran ole autoa mihinkään upottamassa.
ei se muuta vaadi kun et kerran ole autoa mihinkään upottamassa.
-
assoracing
- DIG-taattori
Ekaksi kun pyöräytät pikkasen käsipyyhe vastarin ympäri sit lykkäät sen ilmapallon/spärdärin sisään ja sinitarraa suuaukolle ja nippuside ni johan on suojaus kunnossa.
#4 2.2 Nordics  2012
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2011
#4 2.2  Nordics  2011
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2010
#5 2.2  Nordics  2010
#1 1,9  Scale    2009
#teamtsavolainen
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2011
#4 2.2  Nordics  2011
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2010
#5 2.2  Nordics  2010
#1 1,9  Scale    2009
#teamtsavolainen
Kiitos vinkeistä.
Tota mä oon jossain lukennu kumipalloista mutta..
..miten te ootte sen käytännössä ratkaissu?
Vastarihan on ainakin mulla teipattuna kiinni tohon levyyn enkä haluais sitä roikottaa minnekkään nippusiteen varaan jää kuitenkin jonnekin väliin :-)
Tässä viellä kuva sähköistä.

Tota mä oon jossain lukennu kumipalloista mutta..
..miten te ootte sen käytännössä ratkaissu?
Vastarihan on ainakin mulla teipattuna kiinni tohon levyyn enkä haluais sitä roikottaa minnekkään nippusiteen varaan jää kuitenkin jonnekin väliin :-)
Tässä viellä kuva sähköistä.

DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas
mä laitoin mun vastarin minigrip pussiin ja nippusiteellä suuaukko kiinni.servoo en suojannu mitenkään ja nopari on veden kestavä.
miten muuten tommonen nimhi pötkö akku kestää vettä et miten kannattaa suojata
4x4 varo saatan poistua tieltä
rc4wd,axial,spektrum
http://www.racingfactory.fi
http://www.rc-garage.fi
http://www.sabe.fi
rc4wd,axial,spektrum
http://www.racingfactory.fi
http://www.rc-garage.fi
http://www.sabe.fi
Laita vaikka pieni määrä kuumaliimaa sinne kuiluun mistä +/- johdot tulevatjoska kirjoitti: mä laitoin mun vastarin minigrip pussiin ja nippusiteellä suuaukko kiinni.servoo en suojannu mitenkään ja nopari on veden kestavä.
Kohta Ei Naura Enää Jeesuskaan | Stop newbie comments! NEWBIE!
-
ax scuba
Mullla oli viime kesänä vastari ilmapallossa, ja sen suuaukko tukittu liimallisella kutiste sukalla. Nopari taas oli valettu täysin silikooniin ja kuuma-
limaan. Auto ui kattoa myöten jorpakossa, eikä mitään hajonnut 8) Sama ruljanssi tänäkesänä ;)
limaan. Auto ui kattoa myöten jorpakossa, eikä mitään hajonnut 8) Sama ruljanssi tänäkesänä ;)
Mitenkäs tuon servon suojaus onnistuu helpoiten? Kaikki muut sähköt ovat tarpeeksi korkealla mutta sevot ovat aikast alhaalla...
-
Fillarimies
- Vanhempi jäsen
Noin äkkiä kun ajattelee, niin jos se servo on avattavaa mallia, niin kaikkiin avattavien osien väliin sikaflexiä tai vastaavaa. Servonvarren ja servokotelon väliin o-rengas.
Noin ainakin itse suojaisin servon. Ja tuossa bluebirdin servossa se sikaflexi korvattu o-renkailla.
Noin ainakin itse suojaisin servon. Ja tuossa bluebirdin servossa se sikaflexi korvattu o-renkailla.
Kävi yös mielessä jos korvaisi kaikkien servojen kuoret nuilla traxxas slashin servon kuorilla. Ainakin väittävät niiden olevan vesitiiviitä ja sisuskalut pitäsi olla saat. Tai näin minä ainakin uskon ???