Scratchbuild VW Type 2 T3 Synchro 1989
Re: Scratchbuild VW Type 2 T3 Synchro 1989
Kävin ajamassa vielä kuivan kelin testiajot ennen Ruskoa.
Pari fiilistelyvideota:
Sehän kulkee hienosti ja kevyen näköisesti. Odotan innolla tämän näkemistä Ruskossa!
On kyllä hauska ajettava. Onhan toi perä- ja etuylityksineen aikamoinen kohlo mutta sitten kun ajolinja löytyy niin yllätti positiivisesti kiipeämiskyvyllä. Äänimoduuli oli kyllä juuri oikea investointi tähän ja pitää kyllä toi odottamassa oleva valo-ohjain laittaa myös toimintaan, sitä olisi kyllä kaivattu. Real car mode on hauska lisä, polulla kääntämiseen tulee ihan eri lailla fiilistä kun pitää veivata pakkia edes takas. Drag brake antaa toivomisen varaa, mutta äänimoduulin jarruäänet ja jyrkemmästä kohdasta alas tuleminen liipasimesta ohjatulla jarrulla niin että tarpeeksi jarrutellessa kuuluu jarruäänet toi kyllä hymyn huulille.
Voimalinja kirskuu jo nyt aika lailla, täytyy katsoa pitääkö se vielä avata ja rasvata ja öljytä uusiksi.
Voimalinja kirskuu jo nyt aika lailla, täytyy katsoa pitääkö se vielä avata ja rasvata ja öljytä uusiksi.
Pääsin Ruskon kevät safarilla näkemään tämän hienon luomuksen, ja sain tehdä esittelyvideon siitä. Kiitos Mumakil! Tämä on tosi näyttävä, ja etenkin se että se on tehty ns. pitkästä tavarasta käsin. Hyvä esimerkki, itse tehdystä korista.
Doka kävi taas Ruskossa ja ajelin yhteensä reilut 2h vasemman kierroksen ja osan oikeaa. Siinä vaiheessa tuli nälkä ja alkoi sen verran olla korissa tappioita muutaman rinnettä pitkin vieriminen jäljiltä että tuli aika lähteä autoa vaihtamaan.
Sitten edellisen päivityksen tää oli kuitenkin löytänyt itselleen kunnon mutterilliset peltivanteet, sivupeilit sekä miehistöosaan takapenkin.
Nyt sitten on lavan reunat irti, kattolistat murtuneet ja useampi sauma irvistää ja repsottaa. Mun pomminkestäväksi uskomat TPU-sivupeilitkin repesi kummatkin. Katotaan tuleeko tästä vielä kalua.
Näin retrospektiivinä olen kyllä tyytyväinen että tuli tehtyä ja varsinkin ohjaamo ja monet yksityiskohdat on edelleen hienot. Monta oppia on myös jäänyt ja tekisi mieli tehdä uusiksi eri lailla, mutta toisaalta nää voisi ottaa seuraavan projektin kanssa huomioon. Ruskosta kotiin ajaessa alkoi päässä raksuttaa jo ajatus astetta suorituskykyisemmästä C1-safariautosta tämän pohjalla. Sille tielle jos lähdetään niin sen voisi aloittaa poikkeuksellisesti valo-ohjaimen rakentamisella mikä tästä jäi kokonaan uupumaan.
Dumppaan joka tapauksessa kaikki mallinnukset ja 3D-tulostusfilut tänne seuraavana niin tulee arkistoitua saataville jos niistä joskus jollekin on iloa.
Sitten edellisen päivityksen tää oli kuitenkin löytänyt itselleen kunnon mutterilliset peltivanteet, sivupeilit sekä miehistöosaan takapenkin.
Nyt sitten on lavan reunat irti, kattolistat murtuneet ja useampi sauma irvistää ja repsottaa. Mun pomminkestäväksi uskomat TPU-sivupeilitkin repesi kummatkin. Katotaan tuleeko tästä vielä kalua.
Näin retrospektiivinä olen kyllä tyytyväinen että tuli tehtyä ja varsinkin ohjaamo ja monet yksityiskohdat on edelleen hienot. Monta oppia on myös jäänyt ja tekisi mieli tehdä uusiksi eri lailla, mutta toisaalta nää voisi ottaa seuraavan projektin kanssa huomioon. Ruskosta kotiin ajaessa alkoi päässä raksuttaa jo ajatus astetta suorituskykyisemmästä C1-safariautosta tämän pohjalla. Sille tielle jos lähdetään niin sen voisi aloittaa poikkeuksellisesti valo-ohjaimen rakentamisella mikä tästä jäi kokonaan uupumaan.
Dumppaan joka tapauksessa kaikki mallinnukset ja 3D-tulostusfilut tänne seuraavana niin tulee arkistoitua saataville jos niistä joskus jollekin on iloa.