ESS Dual +
ESS Dual +
Onko täällä ketään, joka osaisi antaa neuvoja, kun asensin Traxxas Defenderiin moisen äänisimulaattorin ja mielestäni asensin kaikki johdot niinkuin pitää, eli Y-haaroitus CH2:een ja siitä toinen sinne kaiuttimelle menevään johtoon ja toinen ESC:lle menevään johtoon. Virta suoraan akulta.
Kun löin virrat päälle, niin sen ESC:ltä kaiuttimelle menevän johdon musta johto kärvähti oikein kunnon savun kanssa. Onneksi ESC ei hajonnut, meinaan kun purin kaikki johdotukset pois, niin auto toimi normaalisti.
Kun löin virrat päälle, niin sen ESC:ltä kaiuttimelle menevän johdon musta johto kärvähti oikein kunnon savun kanssa. Onneksi ESC ei hajonnut, meinaan kun purin kaikki johdotukset pois, niin auto toimi normaalisti.
Re: ESS Dual +
Zuikero kirjoitti: La 18.03.2023 21:05 Onko täällä ketään, joka osaisi antaa neuvoja, kun asensin Traxxas Defenderiin moisen äänisimulaattorin ja mielestäni asensin kaikki johdot niinkuin pitää, eli Y-haaroitus CH2:een ja siitä toinen sinne kaiuttimelle menevään johtoon ja toinen ESC:lle menevään johtoon. Virta suoraan akulta.
Menikö vastaanottimelta myös punainen (keskimmäinen) kolmesta sinne ESS:lle.?
Tai tarkennatko mitä johtoja meni niinku tarkemmin mihinkin.?
Jos sulla tuli esciltä myös se punainen ESS:lle ja sitten myös akulta virta niin siinä kävi tupla virroitus.
Siksi ehkäpä kärähti.
En poistanut mitään johtoja niistä liittimistä, mutta mietin itsekin, että oliko se virhe laittaa johdot myös akulta siihen ESS Dualiin. Katselin YouTubesta kytkentäohjeita ja siellä minusta kaikki kytkivät kuten minäkin, mutta käry kävi.
Kytkin seuraavasti:
Y-haara vastaaottimen CH2:een ja siitä toinen ESS Dualiin sekä toinen nopeudensäätimelle ja musta akun miinuksee ja punainen plussaan.
Kytkin seuraavasti:
Y-haara vastaaottimen CH2:een ja siitä toinen ESS Dualiin sekä toinen nopeudensäätimelle ja musta akun miinuksee ja punainen plussaan.
Jos saat sen kärynneen johdon uusittua niin kokeile niin että ESS menee vaan vastaanottimesta musta ja valkoinen (tai keltainen)Zuikero kirjoitti: La 18.03.2023 21:39 En poistanut mitään johtoja niistä liittimistä, mutta mietin itsekin, että oliko se virhe laittaa johdot myös akulta siihen ESS Dualiin. Katselin YouTubesta kytkentäohjeita ja siellä minusta kaikki kytkivät kuten minäkin, mutta käry kävi.
Kytkin seuraavasti:
Eli ne reunat. Katkaise tai irrota ja suojaa punainen.
Toivottavasti toimii vielä. Jos et saa johtoa korjattua niin lähetä mulle. Fixaan sen "kiitoksella" kuntoon jos hoidat postimaksut.
Ei tuosta tule kalua enään, koska se musta johdin sulatti niin pahoin muitakin johtimia. Sitä keltaista johdintahan ei kytketä mihinkään, kun on joku AUX-johdin ja on omalla liittimellään. Luulisin, että se oikosulku saattoi vioittaa myös sitä kaiuttimella olevaa piirikorttiakin, johon kaikki piuhat tulee.
Tilaisin uuden, mutta en uskalla ennenkuin saisin jostain kunnon ohjeet tuon kytkennän osalta ja YouTubessakin valittavat, että asennusohjeet ovat todella puutteelliset, mutta noin kai kiinalaiset toimivat.
Tuossa saattaa sotkea sekin, että autossani on se Traxxaksen Pro Scale valojen ohjauskin?
Tilaisin uuden, mutta en uskalla ennenkuin saisin jostain kunnon ohjeet tuon kytkennän osalta ja YouTubessakin valittavat, että asennusohjeet ovat todella puutteelliset, mutta noin kai kiinalaiset toimivat.
Tuossa saattaa sotkea sekin, että autossani on se Traxxaksen Pro Scale valojen ohjauskin?
Tuota kytkentäkuvaa, kun katsoo, niin kaikki pitäisi olla oikein?
- Liitteet
-
- img20230319_09114405.jpg (377.38 KiB) Katsottu 5683 kertaa
Tuo on tosiaan vähän ehkä sellain mutkat suoraksi ohje.
Ehkä vähän liikaa ohjeen tekijä olettaa että tietyt asiat olisi selvillä. Mutta ei sillä periaatteella oikein kattavaa ohjetta saa.
Mulla on savukone johon ei ollut vaivauduttu laittaa minkäänlaista ohjeita. Ja useampi pinni ja kytkimiä ja muuta mutta mistään mitään tietoa 😝😝🤯
Jos haluat niin voin ihan mielenkiinnosta ja ilmaiseksi tutkia sen ESS laatikon ja entrata sen kuntoon jos pelastettavissa. Sulle kuluja vain postitukset. Tämmöinen on ihan mielenkiintoinen projekti kokeilla pelastaa.
Ehkä vähän liikaa ohjeen tekijä olettaa että tietyt asiat olisi selvillä. Mutta ei sillä periaatteella oikein kattavaa ohjetta saa.
Mulla on savukone johon ei ollut vaivauduttu laittaa minkäänlaista ohjeita. Ja useampi pinni ja kytkimiä ja muuta mutta mistään mitään tietoa 😝😝🤯
Jos haluat niin voin ihan mielenkiinnosta ja ilmaiseksi tutkia sen ESS laatikon ja entrata sen kuntoon jos pelastettavissa. Sulle kuluja vain postitukset. Tämmöinen on ihan mielenkiintoinen projekti kokeilla pelastaa.
-
nenolanjones
- Vanhempi jäsen
Pitääpä kertoa omat kokemukset tästä,
Eli itsekin joskus tämän kytkin noiden ohjeiden perusteella, sen kummempia ajattelematta, ja kaikki toimi hienosti eikä savua tullut. Myöhemmin tuli sitten tarve vaihtaa noparia ja tein kytkennät samalla tavalla, josta seurasikin se että ESCin vastarille menevä piuha alkoi savuta ja mustan johdon eristeet suli :D
Nopari ei tuosta kuitenkaan näyttänyt ottavan itseensä, vaan toimii edelleen kun vaihdoin tuon piuhan ehjään. Tuota äänimoduulia en ole enää sen jälkeen uskaltanu kytkeä mihinkään :D Ehkä tässä joku päivä voisi sen kaivaa esille ja katsoa toimiiko se, kun sille ehkä käyttöäkin olisi
Eli itselläkin varmaan käyny tuo tuplavirroitus kun savut nousi, ihmetyttää vain kun sitä ei tuon ekan noparin kanssa tapahtunut
Eli itsekin joskus tämän kytkin noiden ohjeiden perusteella, sen kummempia ajattelematta, ja kaikki toimi hienosti eikä savua tullut. Myöhemmin tuli sitten tarve vaihtaa noparia ja tein kytkennät samalla tavalla, josta seurasikin se että ESCin vastarille menevä piuha alkoi savuta ja mustan johdon eristeet suli :D
Nopari ei tuosta kuitenkaan näyttänyt ottavan itseensä, vaan toimii edelleen kun vaihdoin tuon piuhan ehjään. Tuota äänimoduulia en ole enää sen jälkeen uskaltanu kytkeä mihinkään :D Ehkä tässä joku päivä voisi sen kaivaa esille ja katsoa toimiiko se, kun sille ehkä käyttöäkin olisi
Eli itselläkin varmaan käyny tuo tuplavirroitus kun savut nousi, ihmetyttää vain kun sitä ei tuon ekan noparin kanssa tapahtunut
Kävin monia videoita läpi YouTubessa ja kaikissa ne asensi sähköt akultakin tuohon "matolaatikkoon", mutta Suomi-pojalla nousi käry :-)
Se riippuu siitä noparin becistä että miten siinä käy sen kytkennän kanssa. Toisessa voi olla käry nousematta ja toisessa nousee.
Mutta yleisesti näissä rc hommissa kannattaa muistaa ettei lauta tupla virtoja. Ja siis vastaanottimesta tulee aina se bec jännite...
Jos tarvii vastarin kanavasta ohjauksen johonkin ja virran saa jo laite muualta niin pelkästään musta ja signaali viedään 👍
Anteeksi taas kun innostuin saarnaamaan ja kaikki jotka tämän jo tiesi ei tarvitse ottaa hikeä ja pattia ja otsaa....
Tykkäisin vaan ettei kukaan turhaan kärytä mitään rahanarvoista.
Mieluummin kyselyä ensin ja sitten kytkemistä 😇👌
Mutta yleisesti näissä rc hommissa kannattaa muistaa ettei lauta tupla virtoja. Ja siis vastaanottimesta tulee aina se bec jännite...
Jos tarvii vastarin kanavasta ohjauksen johonkin ja virran saa jo laite muualta niin pelkästään musta ja signaali viedään 👍
Anteeksi taas kun innostuin saarnaamaan ja kaikki jotka tämän jo tiesi ei tarvitse ottaa hikeä ja pattia ja otsaa....
Tykkäisin vaan ettei kukaan turhaan kärytä mitään rahanarvoista.
Mieluummin kyselyä ensin ja sitten kytkemistä 😇👌
Mulla on otsikon mukainen äänimoduli ollut noin vuoden ja en ole edes yrittänyt kytkeä kun sähköt on hiukka hepreaa meikälle, ja kun Youtubesta ja forumeilta kattelen niin en ole tullu hullua hurskaammaksi enkä keksi yksiselitteistä "for dummies" tyylistä rautalankamallia laitteen kytkemiseksi.
Mulla on Element Enduron oma vakio vastaanotin ja ohjain, Hobbywingin 1080 G2 nopari, 3s akku käytössä.
Mutta olen sen verran tutkalla sähkökytkennöistä että tarttisin ihan "tämän johdon liität tähän ja vain tähän vastarin kanavan, tähän yksittäiseen pinniin." - tason opastusta 😁.
Mulla on Element Enduron oma vakio vastaanotin ja ohjain, Hobbywingin 1080 G2 nopari, 3s akku käytössä.
Mutta olen sen verran tutkalla sähkökytkennöistä että tarttisin ihan "tämän johdon liität tähän ja vain tähän vastarin kanavan, tähän yksittäiseen pinniin." - tason opastusta 😁.
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?

Lexan <3
KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
Lexan <3
No pitääpä tehdä juutuuppi video...Beahkit kirjoitti: Su 19.03.2023 21:07 Mulla on otsikon mukainen äänimoduli ollut noin vuoden ja en ole edes yrittänyt kytkeä kun sähköt on hiukka hepreaa meikälle, ja kun Youtubesta ja forumeilta kattelen niin en ole tullu hullua hurskaammaksi enkä keksi yksiselitteistä "for dummies" tyylistä rautalankamallia laitteen kytkemiseksi.
Jos meikäläisen neuvot kelpaa.....
Uusi kanava juutuuppii
Kouvola ROCK tutorials.
Tottakai kelpaa, mää myönnän avoimesti jos en jotain osaa tai ymmärrä, ja arvostan auttavien vaivan näköä.kj_temmes kirjoitti: Su 19.03.2023 21:54No pitääpä tehdä juutuuppi video...Beahkit kirjoitti: Su 19.03.2023 21:07 Mulla on otsikon mukainen äänimoduli ollut noin vuoden ja en ole edes yrittänyt kytkeä kun sähköt on hiukka hepreaa meikälle, ja kun Youtubesta ja forumeilta kattelen niin en ole tullu hullua hurskaammaksi enkä keksi yksiselitteistä "for dummies" tyylistä rautalankamallia laitteen kytkemiseksi.
Uusi kanava juutuuppii
Kouvola ROCK tutorials.

Lexan <3
Lexan <3
Beahkit kirjoitti: Su 19.03.2023 22:02Tottakai kelpaa, mä myönnän avoimesti jos en jotain osaa tai ymmärrä, ja arvostan auttavien vaivan näköä.kj_temmes kirjoitti: Su 19.03.2023 21:54No pitääpä tehdä juutuuppi video...Beahkit kirjoitti: Su 19.03.2023 21:07 Mulla on otsikon mukainen äänimoduli ollut noin vuoden ja en ole edes yrittänyt kytkeä kun sähköt on hiukka hepreaa meikälle, ja kun Youtubesta ja forumeilta kattelen niin en ole tullu hullua hurskaammaksi enkä keksi yksiselitteistä "for dummies" tyylistä rautalankamallia laitteen kytkemiseksi.
Uusi kanava juutuuppii
Kouvola ROCK tutorials.

Lexan <3
Lexan <3
Jotain oli vialla siinä ensimmäisessä versiossa, jonka sain, koska vihapäissäni tilasin uuden ja kytkentä tismalleen samanlainen kuin aiemminkin ja nyt toimii.
Ainoan poikkeuksen tein kytkentään, kun asensin + johtimen väliin kytkimen, jolla saan virrat pois tarvittaessa siltä äänisimulaattorilta.
"Kiukuttelin" sille brittiläiselle firmalle, josta ostin sen alkuperäisen ja olivat olleet yhteydessä sinne pingpong-maahan. Sieltä oli kuulemma luvattu lähettää minulle uusi rikkinäisen tilalle. Britit vaativat kyllä seikkaperäisen selostuksen kytkennästä ja epäilivät aluksi väärää kytkentää, mutta selostuksen saatuaan uskoivat, että kytkentä oli oikein.
Nyt jännittää, että millaisen tullilaskun tulen saamaan, jos kerran uusi tulee suoraan Kiinasta!
Ainoan poikkeuksen tein kytkentään, kun asensin + johtimen väliin kytkimen, jolla saan virrat pois tarvittaessa siltä äänisimulaattorilta.
"Kiukuttelin" sille brittiläiselle firmalle, josta ostin sen alkuperäisen ja olivat olleet yhteydessä sinne pingpong-maahan. Sieltä oli kuulemma luvattu lähettää minulle uusi rikkinäisen tilalle. Britit vaativat kyllä seikkaperäisen selostuksen kytkennästä ja epäilivät aluksi väärää kytkentää, mutta selostuksen saatuaan uskoivat, että kytkentä oli oikein.
Nyt jännittää, että millaisen tullilaskun tulen saamaan, jos kerran uusi tulee suoraan Kiinasta!
Ei se ole sen suurempi kuin yleensäkkään. Mikäli vielä korvaavat tuotteen niin voi tulla jopa lahjana jostai ei mene juuri kuluja.Zuikero kirjoitti: Ke 05.04.2023 12:47
Aivan, mutta välissä säätää vielä britit ja todellakin toivon, että lähettävät ns. ilmaiseksi!lassii kirjoitti: Ke 05.04.2023 13:29Ei se ole sen suurempi kuin yleensäkkään. Mikäli vielä korvaavat tuotteen niin voi tulla jopa lahjana jostai ei mene juuri kuluja.Zuikero kirjoitti: Ke 05.04.2023 12:47
Miten tämä toimii? Lahjasta menee ymmärtääkseni sama vero nykyään kun ostetusta tuotteesta?🤔lassii kirjoitti: Ke 05.04.2023 13:29Ei se ole sen suurempi kuin yleensäkkään. Mikäli vielä korvaavat tuotteen niin voi tulla jopa lahjana jostai ei mene juuri kuluja.Zuikero kirjoitti: Ke 05.04.2023 12:47
Kun Kiinasta tuli kaikki lahjana....😝
Mutta eikö zuikero maksanut veroja jos briteistä tilasit.?
Brexitin jälkeen sieltäkin on sama 24% Suomeen kun Kiinasta.
Tosiaan siitä dualist. Turkin sen ja oli tosissaan kärähtänyt. Ei pelastettavaa 😞😞
https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/lahjatkj_temmes kirjoitti: Ke 05.04.2023 14:57Miten tämä toimii? Lahjasta menee ymmärtääkseni sama vero nykyään kun ostetusta tuotteesta?🤔lassii kirjoitti: Ke 05.04.2023 13:29Ei se ole sen suurempi kuin yleensäkkään. Mikäli vielä korvaavat tuotteen niin voi tulla jopa lahjana jostai ei mene juuri kuluja.Zuikero kirjoitti: Ke 05.04.2023 12:47
Kun Kiinasta tuli kaikki lahjana....😝
Mutta eikö zuikero maksanut veroja jos briteistä tilasit.?
Brexitin jälkeen sieltäkin on sama 24% Suomeen kun Kiinasta.
Tosiaan siitä dualist. Turkin sen ja oli tosissaan kärähtänyt. Ei pelastettavaa 😞😞
Siinä määrää tuotteen arvo, ja tuo lause, "Lahja täytyy tullata. Jos lahjan arvo on enintään 45 euroa, lahjasta ei tarvitse yleensä maksaa arvonlisäveroa eikä tullimaksua. Jos lahjan arvo on yli 45 euroa, lahjasta täytyy yleensä maksaa arvonlisävero mutta ei tullimaksua. Jos lahjan arvo on yli 150 euroa, lahjasta täytyy yleensä maksaa arvonlisävero ja mahdollinen tullimaksu."
Tuo siis EU:n ulkopuolelta
EU:n sisällä ei juuri lahjoja tulliin mun käsityksen mukaan jää.
Jos uusi osa tulee takuun vuoksi, se ei ole lahja.
Takuuhommissa tulli ei peri maksuja, tulliselvitys kylläkin täytyy tehdä.
Takuuhommissa tulli ei peri maksuja, tulliselvitys kylläkin täytyy tehdä.