"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

tee itse servovinssi ulkoisella kelalla

Crawl3r
Legendaarinen!

Re: tee itse servovinssi ulkoisella kelalla

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

Mitään käryä mitä arrman servo kestää. Mutta tällänen viritelmä tuli. Savun hälvettyä tarkastetaan kytkennät.
20230113_191657.jpg
Edit:
Hyvin käy ja kukkuu! Tarpeeks monta kertaa ku katto pisen videota ja selvitti mitkä johdot tosta mikro noparista menee mihinkin niin hyvin toimii.
lassii
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja lassii »

Väsäsin aikani kuluksi myös tälläisen ja heräsi kysymys servon jännitteen kestosta. tuo oma servon moottori ei taatusti kestä 3S lipoa joten mikä on konsti antaa sille vain tuo 6V? Vastarilta ilmeisesti mutta onko se ainut tapa tai edes järkevä?
teppisch
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja teppisch »

Mulla on kaikki servovinssit jotain halpoja kinuskiservoja. "Paras" on TRX4 rtr. Mitään ongelmia ei oo koskaan ollut vaikka oon ajanut 3S nopareilla niitä.

Toki rasitusta helpottaa se, että ohjaan joitain vinssejä potikalla. Silloin ei koko 3S jännite mene moottorille, vaan vain potikasta säädetty jännite.

Jos TRX4 servo kestää, niin kestää varmasti myös Arrman servo.
lassii
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja lassii »

teppisch kirjoitti: Ma 16.01.2023 22:50 Mulla on kaikki servovinssit jotain halpoja kinuskiservoja. "Paras" on TRX4 rtr. Mitään ongelmia ei oo koskaan ollut vaikka oon ajanut 3S nopareilla niitä.

Toki rasitusta helpottaa se, että ohjaan joitain vinssejä potikalla. Silloin ei koko 3S jännite mene moottorille, vaan vain potikasta säädetty jännite.

Jos TRX4 servo kestää, niin kestää varmasti myös Arrman servo.
Aivan, nyt vasta tosiaan tajusin, ettei servon moottoria huudateta täydellä jännitteellä välttämättä. Tosin en ole vielä päättänyt minkä mankan taakse koko härvelin rakennan mutta tämähän on toki helpottava oivallus.
Crawl3r
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

toi oli arrman rtr servo jonka tuohon valjastin ja hyvin tuntui kestävän 3s. gt5 mankalla meinasin sitä ohjailla.
jph-74
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

jph-74 kirjoitti: Pe 13.01.2023 18:06 ja tuo servo moottori kestää sen 6v niin sen varran antaa esc sisään tulo virtaa
Kyllä, oletta oikeassa, joku ajatus katko oli kun tuon kirjoitin :) kyl pelkkä servon moottori kestää yli 6v

Omassakin ajan vinttureita erillisellä noparilla, kytkin/nappi ohjaus niin muistelen että epan säädin sisään kelaukseen 70% jolloin nopeus ja rasitus kohtuullinen ja ulos päin 100% niin ei tarvi odotella narua.
Vastaa Viestiin