Ralliautosi
Re: Ralliautosi
Innostuin että ois hyvä heittää tollanen koppi oman tt02 päälle kun siinä ei ole pussia. Mutta sit tuli mieleen että ei auta föönit eikä mitkää noparissa ja mosassa ku happi ei kierrä. Mut onhan täällä jengillä xv02 tollaset samanlaiset. Onko ollu lämpöjen kanssa ongelmia.
Tää voi olla tietty ihan turhaa kyselyä kun ei tunnu saavan sitä suomeen mistään..
Tää voi olla tietty ihan turhaa kyselyä kun ei tunnu saavan sitä suomeen mistään..
-
Tinker King
- Legendaarinen!
Mulla on tuo suojakoppa TT-02:ssa. Päästää kyllä reippaasti tavaraa etupäästä ammeeseen.
Ehkä mä sit unohan tuon vaihtoehdon kun se ei sit toimi sen paremmin ku pussukka.Tinker King kirjoitti: Ke 30.11.2022 20:08 Mulla on tuo suojakoppa TT-02:ssa. Päästää kyllä reippaasti tavaraa etupäästä ammeeseen.
itellä ei ole ollut xv02 ongemiä lämpöjen kanssa.
Turistiautoille tarkoitetulla sisäradalla ajettiin 5min, eli erän verran ja moottori tai nopari ei juurikaan lämminyt.
Tämä oli 2s akulla ja vakio välityksellä, mutta mitä olen ymmärtänyt, ei ole ollut ongemia lämpöjen kanssa XV02 sen kopan kanssa.
Turistiautoille tarkoitetulla sisäradalla ajettiin 5min, eli erän verran ja moottori tai nopari ei juurikaan lämminyt.
Tämä oli 2s akulla ja vakio välityksellä, mutta mitä olen ymmärtänyt, ei ole ollut ongemia lämpöjen kanssa XV02 sen kopan kanssa.
Samaa tekee myös xv02 koppa, mukana tuleva vaahtomuovi suojaus pitää asetellä huolellisesti, että saa soran pysymään pois ammeesta.Tinker King kirjoitti: Ke 30.11.2022 20:08 Mulla on tuo suojakoppa TT-02:ssa. Päästää kyllä reippaasti tavaraa etupäästä ammeeseen.
eli tämän raadin kanta tuntuu kallistuvan siihen, että laatikkomallinen suoja ei tuo merkittävää etua pussukkaan nähden. :) ehkä hieman yllättyny tästä tuomiosta. :)
-
Tinker King
- Legendaarinen!
Nolo huomata että kyseinen suoja löytyy ihan eurorc hyllystä.Crawl3r kirjoitti: Ke 30.11.2022 19:08 Innostuin että ois hyvä heittää tollanen koppi oman tt02 päälle kun siinä ei ole pussia. Mutta sit tuli mieleen että ei auta föönit eikä mitkää noparissa ja mosassa ku happi ei kierrä. Mut onhan täällä jengillä xv02 tollaset samanlaiset. Onko ollu lämpöjen kanssa ongelmia.
https://www.eurorc.fi/product/32728/tam ... -cover-set
EuroRC edustaja tässä terve!
Virkani puolesta ja minulle annetuin valtuuksin ilmoitan että pyrimme tosiaan pitämään mahdollisimman hyvin ja laajasti kaikkea Tamiyan autoa ja varaosaa hyllyssä. Valitettavasti olemme tässäkin asiassa niinsanotusti alemmassa portaassa eli pohjoismaiden jakelijan alaisuudessa eli voimme myydä vain tavaraa joka tulee heidän kauttaan. Tämä on siis syy siihen miksi jotkut tuotteet saattavat olla pitkäänkin nollilla ja mehän emme kauppana halua myydä tuotteita (ts. lupauksia) joita meillä ei ole suoraan hyllystä lähettää.
Jos osa on "nollilla", kannattaa täyttää tuotesivulta löytyvä Saapumisilmoitus sähköpostiin jolloin järjestelmämme lähettää automaattisesti muistutuksen kun tuotetta saapuu hyllyyn. Ei tarvii nääs kytistellä!
Euroopan kaupoista ehdottomasti paras ja suositeltavin on tuo Tamico josta itsekin tulee aina silloin tällöin jotain pientä tilattua! Tärkeintä meillekin on se että teidän vehkeet kulkee ja lujaa! :)
Valikoimamme ei tietenkään ole täydellinen emmekä kaikkea osia välttämättä aina hoksaa tilata heti varastoon. Minulle voi laittaa suoraan yksityisviestiä jos huomaatte että jotain olennaista osaa puuttuu niin erittäin mielellämme kyllä koitamme niitä etsiä ja saada myyntiin!
Mahtavaa nähdä tämän rallihuuman kasvaminen, itseltäni löytyy myös yksi muumiomallin TT-01 josta arvon kovasti että rakennanko sen nyt ralliautoksi vai kisarekaksi.. sanokaas kumman siitä rakennan?
tv: Heikki / EuroRC
Virkani puolesta ja minulle annetuin valtuuksin ilmoitan että pyrimme tosiaan pitämään mahdollisimman hyvin ja laajasti kaikkea Tamiyan autoa ja varaosaa hyllyssä. Valitettavasti olemme tässäkin asiassa niinsanotusti alemmassa portaassa eli pohjoismaiden jakelijan alaisuudessa eli voimme myydä vain tavaraa joka tulee heidän kauttaan. Tämä on siis syy siihen miksi jotkut tuotteet saattavat olla pitkäänkin nollilla ja mehän emme kauppana halua myydä tuotteita (ts. lupauksia) joita meillä ei ole suoraan hyllystä lähettää.
Jos osa on "nollilla", kannattaa täyttää tuotesivulta löytyvä Saapumisilmoitus sähköpostiin jolloin järjestelmämme lähettää automaattisesti muistutuksen kun tuotetta saapuu hyllyyn. Ei tarvii nääs kytistellä!
Euroopan kaupoista ehdottomasti paras ja suositeltavin on tuo Tamico josta itsekin tulee aina silloin tällöin jotain pientä tilattua! Tärkeintä meillekin on se että teidän vehkeet kulkee ja lujaa! :)
Valikoimamme ei tietenkään ole täydellinen emmekä kaikkea osia välttämättä aina hoksaa tilata heti varastoon. Minulle voi laittaa suoraan yksityisviestiä jos huomaatte että jotain olennaista osaa puuttuu niin erittäin mielellämme kyllä koitamme niitä etsiä ja saada myyntiin!
Mahtavaa nähdä tämän rallihuuman kasvaminen, itseltäni löytyy myös yksi muumiomallin TT-01 josta arvon kovasti että rakennanko sen nyt ralliautoksi vai kisarekaksi.. sanokaas kumman siitä rakennan?
Hyvä kuulla sekä nähdä, että Tamiya-osavalikoima on kasvamaan päin ERCillä. Tamico on kyllä loistava kauppa, mutta ne postikulut on sieltä vähän suolaiset.
PS. Rallikorivalikoiman laajuuteen voisi ottaa mallia L&L modelsilta: https://landlmodels.co.uk/
Siellä olisi paljon hienoja koreja, mutta ne postikulut on se ongelma siinäkin kaupassa...
TT-01 rekaksi ja rakennat sitten XV-02:n ralliautoksi, siitä kiinnostaisi nähdä ja kuulla enemmänkin mielipiteitä :)halme kirjoitti: Pe 02.12.2022 11:20
PS. Rallikorivalikoiman laajuuteen voisi ottaa mallia L&L modelsilta: https://landlmodels.co.uk/
Siellä olisi paljon hienoja koreja, mutta ne postikulut on se ongelma siinäkin kaupassa...
Ihan kehittämiskelpoinen idea :) Tuossa rungossa on tosin jo jotain viripalikoita kiinni joten rekkasarjaa sillä ei saisi ainakaan tuollaisenaan ajaa.Verskis kirjoitti: Pe 02.12.2022 11:30
TT-01 rekaksi ja rakennat sitten XV-02:n ralliautoksi, siitä kiinnostaisi nähdä ja kuulla enemmänkin mielipiteitä :)
XV-02:t ovat kanssa löytäneet suosionsa koska ovat nekin meidän jakelijalta loppuneet. Tämän hetkisen tiedon mukaan niitä saadaan seuraavan kerran vasta helmikuussa (varaus muutoksiin pidätetään, vangitaan, rangaistaan sekä tuomitaan!)
Koreihin liittyy semmoinen juttu että me emme halua myydä koreja ilman lisenssiä. Mielestämme myös korin "designin" (tms) haltijalla on täydet oikeudet saada tuotteidensa käytöstä korvaus lisenssimaksuina. Saisimme toki noita samoja koppia tilattua vaikka ja kuinka mutta ollaan tosiaan tehty tälläinen päätös ja tiedämme että se on moraalisesti oikein.
Nuo linkkamasi korit ovat TeamC:n piratoimia koreja joista en usko että on lisenssimaksuja maksettu. Eli sitä BS:ää joka ei kuulu meidän tyyliin.
Ok, ihan ymmärrettävä pointti. Kyllä tuo L&L models myy myös muita kuin Team C:n koreja (jotka käsittääkseni on pääosin Tamiyan vanhoista koreista kopsattuja, liekö Tamiyan koreilla valetut muotit?), mutta valtaosa valikoimasta on toki niitä.halme kirjoitti: Pe 02.12.2022 11:44 Koreihin liittyy semmoinen juttu että me emme halua myydä koreja ilman lisenssiä. Mielestämme myös korin "designin" (tms) haltijalla on täydet oikeudet saada tuotteidensa käytöstä korvaus lisenssimaksuina. Saisimme toki noita samoja koppia tilattua vaikka ja kuinka mutta ollaan tosiaan tehty tälläinen päätös ja tiedämme että se on moraalisesti oikein.
Nuo linkkamasi korit ovat TeamC:n piratoimia koreja joista en usko että on lisenssimaksuja maksettu. Eli sitä BS:ää joka ei kuulu meidän tyyliin.
Moro.
Tässä mun eka tt-02 minkä rakentanut.
Muita rc-autoja kyllä löytyy.
Justiin kävin pienet testit tekemässä,kun oli tie kuiva.
Hyvin suojaa eurorceen sisäkoppa.
Kovasti odottelen että pääsemme kavereiden kanssa
ajamaan kisaa.
Tässä mun eka tt-02 minkä rakentanut.
Muita rc-autoja kyllä löytyy.
Justiin kävin pienet testit tekemässä,kun oli tie kuiva.
Hyvin suojaa eurorceen sisäkoppa.
Kovasti odottelen että pääsemme kavereiden kanssa
ajamaan kisaa.
Ai ai. Itselläkin tulossa tuo TT02 Subaru piakkoin. Vähän ehkä kaduttaa jo, etten hommannut siihen tuota hienoa sisustaa, mutta saa sen myöhemminkin. Millä maalilla maalasit korin? Itselle tulee Tamiya PS-4
Maalasin omani tolla PS-16.
Subaruja enemmänkin liikkeellä. Mulle subaru wrx sedan versiona on the ralliauto, joten oli pakko hankkia suosikki auto ralli kopaks. Malliksi valikoitu 07 malli by tamiya. Väri klassikko sähkönsininen ps16, seuraava kerros tummeman sähkönsininen ja lopuks bright silver. Päädyin kuitenkin itse tekee kori työt ja teippaukset vaikka valmiiks teippailtu ja maalattu ei olisi ollut kuin muutaman euron kalliimpi, mutta diggailen kovasti tosta nyhräämisestä joten miksi oikoa mielesestä työvaiheesta ja tuleepahan oman näkönen. 🤣
Josko joulu lomalla saisi auton ajoon vihdoin. Noparia en ole vielä saanut, mutta ehkä jo ennen joulua saan sen kun kyselin perään.
Josko joulu lomalla saisi auton ajoon vihdoin. Noparia en ole vielä saanut, mutta ehkä jo ennen joulua saan sen kun kyselin perään.
Miten porukka on maalaillut noita kovamuovisia spoilereita? Vetänyt vaan röyhkeesti Tamiyan PS lexan maalilla? Miten pysyy kiinni?
Vähän on riippunu missä kohti on ett joutuuks millaselle rasitukselle. Oon yleensä käyttäny mastonin primeria ja siihen päälle vaa lexan maalia. Esim tässä tapauksessa meinasin tehdä niin. Haluun että spoikka on suurinpiirtein samanvärinen ku koppaki. Se miten se toimii tässä ja minkä värinen siitä tulee onkin toinen juttu. En ole nähnyt tarpeelliseksi ostaa jokasta tarvittavaa väriä koville muoviosille erikseen. Toi primeri systeemi on riittäny omassa käytössä.teppisch kirjoitti: Pe 02.12.2022 13:43 Miten porukka on maalaillut noita kovamuovisia spoilereita? Vetänyt vaan röyhkeesti Tamiyan PS lexan maalilla? Miten pysyy kiinni?
https://www.puuilo.fi/maston-spray-muov ... WaEALw_wcB
Edit: kui muut on tehny?
Kiitos paljon vinkistä. Tota plastic primeria varmaan hyvä olla muutenkin varastossa jos/kun jotain muovikikkareita maalailee random kilikolipurkeilla. Katotaan kuinka toimii itellä.
Välillä oon pohjamaalit vetänyt välillä vesiohionut himmeäksi kovat muovit, riippunut aina vähän viiliksestä.
Sitten maalit ja lakat päälle.
Lexan maalit jää mataksi, niin kirkas lakka tekee ihmeitä.
Sitten maalit ja lakat päälle.
Lexan maalit jää mataksi, niin kirkas lakka tekee ihmeitä.