"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vinyylitarrojen teko.

Yleistä keskustelua harrastuksesta
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Vinyylitarrojen teko.

Viesti Kirjoittaja Beahkit »

Onko joku mestari tehnyt itelleen säänkestäviä tarroja, vinyylipohjalle. Siis tulostellu jollekin pohjalle omia logojaan tms. En siis tarkota että leikellään raitoja ym, vaan pistetään kuvaa ja tekstiä tarrapohjalle. Paperitarra-arkkia saa juu, mutta mistä vinyyliarkkia ja mikä printteri pitää olla tällaiseen?

Tai kuka, saati mikä firma, tällaisia tekisi esimerkiksi 1—10kpl a4-arkillista yksityiselle?

Tässä voisi samalla olla jutun juurta kimppatilaukselle ehkä, niin että kukin väsää omat puskurien huumoritarrat ym, ja sovitellaan ne samalle arkille, teetetään pois ja kukin saa arkillisen jossa ne omat ja muiten neronleimaukset on.
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny? :ugeek: :shock:

Lexan <3

KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
Eddy_fin
Vanhempi jäsen

Re: Vinyylitarrojen teko.

Viesti Kirjoittaja Eddy_fin »

Painot tekee tarroja, tulostaa ja leikkaa just sellaisia kun haluat, etsi paikkakuntasi (bartertown) painoja googlella ja lähetä kysely.
Valmistelet vaan painettavan materiaalin, määrität värit, fontit jne.
Normihuttua painoille, kerro toki, että haluat UV-suojauksen, eli säänkestäviä tarroja.
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Eddy_fin kirjoitti: Pe 08.10.2021 13:14 Painot tekee tarroja, tulostaa ja leikkaa just sellaisia kun haluat, etsi paikkakuntasi (bartertown) painoja googlella ja lähetä kysely.
Valmistelet vaan painettavan materiaalin, määrität värit, fontit jne.
Normihuttua painoille, kerro toki, että haluat UV-suojauksen, eli säänkestäviä tarroja.
2 firmalta kyselin taannoin ja ropleemaks kehkeyty lähinnä se että halusin jonkun 12 arkkia, en viittäsataa, ja hinta tusinalle oli sama kumminkin :)

Kuvat osaan kyllä tehä diginä, se ei o ongelma, oon jotenki monimutkasia kankasmerkkejä piirrelly, ja teetetty niitä mutta tarrahommissa en o löytäny pienpainoa joka tekee todellisia pien-eriä.

Nyt syynään tällaista :

https://captainsticker.com/fi

Mutta kotikutonen metodi olis kiinnostavin. En vaan tiedä alkuunsakaan millanen printeri pitää olla, jotta se saa vinyyliin tehtyä mitään pysyvää kuvioo / tekstiä.

Lexan <3

Eddy_fin
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Eddy_fin »

Beahkit kirjoitti: Pe 08.10.2021 13:35
2 firmalta kyselin taannoin ja ropleemaks kehkeyty lähinnä se että halusin jonkun 12 arkkia, en viittäsataa, ja hinta tusinalle oli sama kumminkin :)

Kuvat osaan kyllä tehä diginä, se ei o ongelma, oon jotenki monimutkasia kankasmerkkejä piirrelly, ja teetetty niitä mutta tarrahommissa en o löytäny pienpainoa joka tekee todellisia pien-eriä.

Nyt syynään tällaista :

https://captainsticker.com/fi

Mutta kotikutonen metodi olis kiinnostavin. En vaan tiedä alkuunsakaan millanen printeri pitää olla, jotta se saa vinyyliin tehtyä mitään pysyvää kuvioo / tekstiä.
Teet itse seulat, osta värejä, ei muuta kuin painamaan, ohjeita netti pullollaan.
Mikään firma ei edes viitsi parin tarran takia käynnistellä toimia, sen takia hinta muodostuu kovaksi, päivänselvä juttua.
Onnea hankkeeseen!
Pauli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pauli »

On olemassa normaalille mustesuihkutulostimelle soveltuvaa tarravinyyliä. Itse olen sellaista käyttänyt paljonkin, ja aikoinaan taisin sitä Class Öhlöössömiltä ostaa. Ei irronnut väriä vaikka vedessä uitti, mutta vedin ohuen kerroksen spraylakkaa päälle vielä varmistukseksi. Pitäisi ostaa jostain lisää tuota matskua, kun ei ole enään kuin jotain pikku palasia jäljellä...
teppisch
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja teppisch »

Itse tarrafirmaa työkseni edustan ja tiedän, että probleema varmasti on, että kukaan ei halua maksaa parista A4 arkista firmojen minimilaskutussummia. Toki voi joku paikallinen pieni tarrapaja parilla kympillä tehdä jos on valmiit aineistot ja leikkausmallit.

Jos on kimppatilaus isommasta määrästä, niin alkaa kustannus olemaan kohtuullisempi per arkki. Sitten vain tulee ne postimaksut jos joku ostaa itselleen 50 arkkia ja trokaa niitä eteenpäin.

Edellä oleva Paulin vinkki varmasti järkevin tapa omien tarrojen tekoon. Suosittelen kotitulostimelle sopivan muovitarran hankkimista ja tarrojen suojaamista vaikka tuolla spraylakalla.
Meteoriitti
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Meteoriitti »

Itse olen tulostellut tämmöiselle Herman tarralle: https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... -1os-25-pa sekä saman valmistajan valkopohjaiselle, sitä en nyt äkkiseltään enää Verkkokaupasta löytänyt.

Noihin ei toimi mustesuihku, itsellä on Canonin värilaser millä olen noita tulostellut ja hyvin on kestänyt pikkuauto käytössä.
ig: crawl1ngfinn
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Meteoriitti kirjoitti: Pe 08.10.2021 16:18 Itse olen tulostellut tämmöiselle Herman tarralle: https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... -1os-25-pa sekä saman valmistajan valkopohjaiselle, sitä en nyt äkkiseltään enää Verkkokaupasta löytänyt.

Noihin ei toimi mustesuihku, itsellä on Canonin värilaser millä olen noita tulostellut ja hyvin on kestänyt pikkuauto käytössä.
No tämähän on hyvää jelppiä, kiitos paljon.

Lexan <3

Hegon
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Hegon »

Olen täältä pari erikoiserää tarroja tilannut. Vinyylisiä, leikkattuina. Pari vuotta siitä on aikaa, mutta silloin aiemmin haasteeksi muodostui se, että mulla ei ollut kallista ammattilais Adobe Illustratoria vaan toimitin materiaalin SVG muodossa mikä ei ollut tekijälle tuttu. Tarrat saatiin kuitenkin aikaiseksi.

https://www.tarrataivas.fi/
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Hegon kirjoitti: Pe 08.10.2021 18:47 Olen täältä pari erikoiserää tarroja tilannut. Vinyylisiä, leikkattuina. Pari vuotta siitä on aikaa, mutta silloin aiemmin haasteeksi muodostui se, että mulla ei ollut kallista ammattilais Adobe Illustratoria vaan toimitin materiaalin SVG muodossa mikä ei ollut tekijälle tuttu. Tarrat saatiin kuitenkin aikaiseksi.

Okei, hyvä tietää.
Mun ajatuksessa ei tarvis edes leikata ollenkaan vaan painaa a4 kokonen tai pienempi arkki täyteen erillisiä juttuja, jotka käyttäjä itte sitten saksii irti sillä tarkkuudella kuin haluaa. Eli ikäänkuin 1 iso tarra.
Oliko sun erikoiserät minkä kokosia kappalemääriltään?

Lexan <3

Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Pauli kirjoitti: Pe 08.10.2021 14:00 On olemassa normaalille mustesuihkutulostimelle soveltuvaa tarravinyyliä. Itse olen sellaista käyttänyt paljonkin, ja aikoinaan taisin sitä Class Öhlöössömiltä ostaa. Ei irronnut väriä vaikka vedessä uitti, mutta vedin ohuen kerroksen spraylakkaa päälle vielä varmistukseksi. Pitäisi ostaa jostain lisää tuota matskua, kun ei ole enään kuin jotain pikku palasia jäljellä...
Tätä just oon miettyny että pysyykö paperille tarkotettu muste vinyylissä lainkaan, vaatiiko aikaa kuivua ja jää nahkeaksi tms, kun ei kykene imeytyyn paperiin. Lakan suhteen skeptikkona aattelin sen liottavan tai polttavan musteen appelsiinipinnalle.

Kiitti vinkistä, arvostan.

Lexan <3

Hegon
Nyyppä

Beahkit kirjoitti: La 09.10.2021 09:04
Hegon kirjoitti: Pe 08.10.2021 18:47 ...
...
Oliko sun erikoiserät minkä kokosia kappalemääriltään?
N. 10x15cm suurinpiirtein. Rullalta tulostettuna 10 cm pätkä ja noita mahtui 5 tai 6 arkkia vierekkäin.

Ota yhteyttä ja kysy mitä on tarjolla. Kerro sit tännekin, sillä itte tartten tarroja myös.
Hegon
Nyyppä

Soitin Tarrataivaaseen ja hän kertoi myyneensä tulostimensa. Eli hänellä on enää vinyylileikkuri. Mutta minut ohjattiin ystävällisesti olemaan yhteydessä http://penexon.fi yritykseen. Kokeilen tuota ja kerron miten käy.
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Kiinnostaa kuulla, tai siis lukea 👍

Lexan <3

Hegon
Nyyppä

Voin suositella Penexonia lämpimästi. Tulostusjälki on hyvää, leikkaus kuten pitääkin, asiakaspalvelu toimi eikä hinta ollut paha. Hain tarrat toimistolta heiltä, en tiedä miten postitus järjestyy, mutta se selvinnee kysymällä.
Liitteet
IMG_20211016_095333.jpg
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Aika komea tornitarra, kelpais👍

Teetikkö siis tän yhden kuvassa näkyvän kokonaisuuden vai monta samanlaista.

Kehtaakko sanoa mitä tuli kokonaishintaa?

Lexan <3

Hegon
Nyyppä

Tilasin yhden puolikkaan A4 koon arkin. Maksoi 13€. Ei mielestäni paha ottaen huomioon kuinka paljon työtä yhden arkin kanssa ährätessä tulee. Arkki tuli nypittynä ja siirtoteipin kanssa.
Liitteet
Näyttökuva 2021-10-18 112922.jpg
Näyttökuva 2021-10-18 112922.jpg (141.82 KiB) Katsottu 3252 kertaa
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

No oikein mainiota 👍

Lexan <3

mico
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja mico »

Eli onko niin, ettei mustesuihkulla voi tehdä tarroja?
Jeepster
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Jeepster »

mico kirjoitti: To 04.11.2021 15:57 Eli onko niin, ettei mustesuihkulla voi tehdä tarroja?
Mustesuihkun muste ei yleensä kestä vettä
Vastaa Viestiin