Kokeilin ostamaani ultraääni pesuria perän rattaisiin.
Muuta en käyttäny ku liuotinta ja pesuria, ei tartte hankailla räsyjen ja harjojen kans,
hyvin nosti kierre reistäkin kaiken moskan pois.
Osat oli kolme minuuttia vaan just pesen kardaaneja, saas nährä kuin käy, liemi on ainakin mustaa jo ku eekeri.
Saapi laittaa lukitteet puhtaille kierteille ainakin ja säilyy puhtaana kevääseen kaikki.
Taisit bongata moisen liidelistä, itselläni on sama kaapissa.
En tiedä osasinko käyttää sitä vai eivätkö ruuvit oikeasti olleet likaisia, mutta likaa ei suuremmin irronnut.
Se oli jotaan moottorin pesuainetta, en tiedä merkkiä kun olen sen saanut Tammermatik firmasta litra tavarana, ihan raakana käytin noihin pesuihin.
Seuraavat osat meinaan kokeilla ihan vedellä ja tavallisella astian pesuaineella, neste lämpenee hiukan jo kolmannessa pesukerrassa jos ihan peräkkäin
pesee, mutta ei suinkaan polta kättä. Vielä jos olisi mahdollisuus paineilmaan pesun jälkeen niin saisi mahdolliset
pesuaine jäämät pois oli sit vettä tai muuta.
Itse olen sen verta laiska jynssäämään noita pieniä osia et antaa koneen hoitaa homma.
Ultraäänipesussa puhdistuminen perustuu ultraäänen aiheuttamaan voimakkaaseen kavitaatioon. Pestävän kappaleen pinnassa syntyvät mikroskooppisen pienet kavitaatiokuplat saavat aikaan voimakkaita paineiskuja, jotka irrottavat tehokkaasti kaikkia epäpuhtauksia.
Jep natsi siwan tuotteita, akalla ja mulla, mie pesen pikkasen likasempia osia ku se vaan noiden kimaltelevien helyjesä kans puuhastelee ni pitää olla molemmil oma.
[quote="Chili"]
Taisit bongata moisen liidelistä, itselläni on sama kaapissa.
En tiedä osasinko käyttää sitä vai eivätkö ruuvit oikeasti olleet likaisia, mutta likaa ei suuremmin irronnut.
[/quote]
Piti oikeen tän jutun innoittama kaivaa esiin aikoinaan hommattu pesuri, jonka testailut jäi syystä tai toisesta aikoinaan kesken. Silloin koitin pelkällä vedellä ja muistan ettei pessyt juuri mitään. No tänään koitin wurthin metallipesulla ja tehopesulla, teho pesu on noista kahdesta hiukan kesympää tavaraa, mutta kyllä silläkin irtosi ihan kivasti. Laitoin 3dl vettä ja 1/2 dl pesuainetta, lopuksi huuhtelen kuuman vesihanan alla osat niin lähtee pesuaineet pois ja kuivaa nopeemmin myös, kun huuhtelee kuumalla vedellä.
Pitää jotenkin modifioida tota omaa pesuria, kun siinä ei ole säädettävää ajastinta ja se ei käy kuin reilu pari minuuttia kerralla. Pitää koittaa josko ajastimen pystyis ohittamaan, niin ei tarvii olla jatkuvasti käynnistämässä uudelleen, kun ihan se pari minuuttia ei riitä likaisimpiin osiin.
Tossa mun omassa on maksimi aika 8min. en o vielä tarvinnu ku 3min aikaa käyttää ja hyvin lähtee, just se mikä mulle on tärkiää tolla et saa kierre reiät puhtaaks esim. kardaanista, ettei käy niinku pastille et kardaani putuaa ku ruuvit lähtee, ei millään pahalla pasti :)
Eagle-no1 kirjoitti:
just se mikä mulle on tärkiää tolla et saa kierre reiät puhtaaks esim. kardaanista, ettei käy niinku pastille et kardaani putuaa ku ruuvit lähtee, ei millään pahalla pasti :)
;D Nyt on tuplaruuveilla ja silti kardaani irtoilee. Laitan huonojen ulostulojen piikkiin irtoamisen. ;D
[quote="hyrsleri"]
Tuli sitten itsekin hommattua moinen laite. Mietin vaan et mitä pesuainetta siinä käyttäisi kun puhdas vesi tuskin poistaa mitään pashoja...
[/quote]
Normaalia moottorin pesu liuotinta raakana, en ole vielä ohennellut millään, toimii hiton hyvin
yks pointti ton liuottimen suhteen omasta mielestäni on veteen verrattuna se
että voit jättää osat kuivumaan ihan itekseen, vedellä pestessä sun täytyy
kuivata hyvin kaikki ruostuvat osat.
Itte olen käyttäny myös ihan raana vettä ja astianpesuainetta.
Ei niin tehokas kuin liuotin, mut ehkä helpompi hävittää.
Tuli kokeiltua muijan koruihin tätä. Lämmin vesi ja hieman fairya oli toimiva yhdistelmä. Täytyy varmaan vielä toinen kone hakea niin on mamman helyille oma ja tähän voi sitten lykätä ne vahvemmat tökötit sisään.
Mitäs pesuainetta sitten kannattaisi käyttää? Jotain mikä ei muovia haurasta mutta on kuitenkin tehokasta. Eikä saisi hirveän kallistakaan olla jos sitä raakana käyttää... ;)
Edit:
Vesi ja fairy ei näköjään poista akselinkuorista rasvoja. Eli seuraavaksi vaan ostamaan kunnon tököttiä...
Kyllä toi varmaan olis ihan hyvä ku on viel biohajoava, mut miten paskat ja rasbat jotka siihen likoaa ni miten niiden käy, eihän ne muutu biohajoaviks.
Mulla on ton tammermatic http://www.tammermatic.com/ tuotteita ku se toimii mulla eräänlaisena sponsorinoa muissa harrasteissa.
Ne kaikki menee käytettynä joko kierrätys pisteeseen tai sit tonne tammeriin takas.