"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Servon suojaus vedeltä

Servot, vastaanottimet, lähettimet etc
foursquare

Servon suojaus vedeltä

Viesti Kirjoittaja foursquare »

Moi.  

En aiheella topikkia löytänyt joten tein uuden ja asiaan ->

Eli mitenkäs porukka on servoa suojannut vedeltä kun jotkut aika syvällekin näyttää autojaan ajavan.

O-renkaiden saumat päällystää silikoonilla/sikaflexillä vai miten?
pastirolli
Legendaarinen!

Re: Servon suojaus vedeltä

Viesti Kirjoittaja pastirolli »

Itse tuikkasin servon rataskotelon täyteen litiumrasvaa. Sinne ei vesi enää halua mennä. Tänään juuri avasin servon ja laitoin lisää rasvaa. Ei jälkeäkään vedestä vaikka olen servoa uittanutkin.

Kuva
Biltema Nro. 364510
Stupid is as stupid does.
Eagle-no1

Viesti Kirjoittaja Eagle-no1 »

pastirolli kirjoitti: Itse tuikkasin servon rataskotelon täyteen litiumrasvaa. Sinne ei vesi enää halua mennä. Tänään juuri avasin servon ja laitoin lisää rasvaa. Ei jälkeäkään vedestä vaikka olen servoa uittanutkin.

Kuva
Biltema Nro. 364510
Mites tuo pakkanen sitä panee eli meneekö kuinka jäykäksi kylmässä.
pastirolli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja pastirolli »

Vielä en ole päässyt kokeilemaan pakkaskestävyyttä mutta -20 luvataan kestävyydeksi.
Stupid is as stupid does.
R2
Moderator

Viesti Kirjoittaja R2 »

Tuosta vaseliinin käytöstä, RCGroupsilla useat amebariikkalaiset on raportoinu ongelmia kun vasukkaa on päässyt servon potikalle, tosin korjaantunut kontaktipuhdistajan käytöllä.

Itse juuri vesitiivistin 6 kpl servoja tuohon lennokkiini kun sillä on tarkoitus lentää kellukkeillakin..

Resepti kuului näin...

- Vesivaseliinia rataskoteloon päällimmmäisen rattaan päälle suht reilusti. http://www.crcind.com/csp/web/ProdDisp. ... 4993&lng=9
Kokeilin myös pientä O-rengasta siihen rattaan ja kuoren väliin, toiminee hyvin mutta näihin 9 gramman pikkuservoihin en sitä viitsinyt jättää peläten liikakuormitusta.

- Kotelon kaikkiin saumoihin ohut nauha Plastidippiä, erityistä huomiota johdon läpivientiin ja hetken kuivumisen jälkeen servo läjään, kasauksen jälkeen tarkistus että PD tursuaa tasaisesti saumoista.

- PD:tä pikku tipat myös ruuvien kantojen alle ja ruuvit tiukalle, ruuvi pyöräyttää tavaran nätisti kannan alle.

- Pikku nokare vaseliinia myös servovarren ruuvin reikään, se reikä voi olla rattaan läpi servon sisälle asti, riippuu mallista...

-Näihin auton servoihin voisin kokeilla myös rasvattua O-rengasta servon ulkopuolelle, servovarren ja kuoren väliin. Siinä se kyllä kulunee nopiaan mutta on myös helposti vaihdettavissa.
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

"Dude, where`s my shovel!?!"

3x KON👑
R2
Moderator

Viesti Kirjoittaja R2 »

http://hitecrcd.com/products/analog/wat ... 646wp.html

Nonnii, hiteciltäkin alkaa tulemaan kunnolla vesitiiviitä servoja..
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

"Dude, where`s my shovel!?!"

3x KON👑
pate
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja pate »

mää en ole suojannut servoa mitenkään ja viellä toimii   :o

ainoa ongelma on että se ratas mihin servovarsi laitetaan on aika kulunut :-[
hinnat nousee ja verot kukuistaa
Vastaa Viestiin