55T moottori lämpenee aika paljon LCC.ssä
55T moottori lämpenee aika paljon LCC.ssä
eli pienen ajon jälkeen jossa ollut jonkin verran paikkoja jossa vääntöä tarvittu.
55T moottori lämpeni aika kuumaksi, mutta akku taas ei.
Akku 2s lipo 3300mAh pinjoni siellä 15 hampainen.
Mulla ollut nyt parin kolmen viikon aikana aivan perkuleesti ropleemia ton losin kanssa.
http://www.rc-offi.net/smf/https://www. ... ic.php?t=0
harjattomalla pullistui akut
harjallisella moottori lämpenee sittenkin vaikka ensiksi luulin että ei.
kertokaa nyt hyvät losin omistajat että minkä moottorin sinne laitan
minkä säätimen ja millaisella akulla pitäisi ajaa,
että paikat ei kuumene, niin mulla ja autolla....???
55T moottori lämpeni aika kuumaksi, mutta akku taas ei.
Akku 2s lipo 3300mAh pinjoni siellä 15 hampainen.
Mulla ollut nyt parin kolmen viikon aikana aivan perkuleesti ropleemia ton losin kanssa.
http://www.rc-offi.net/smf/https://www. ... ic.php?t=0
harjattomalla pullistui akut
harjallisella moottori lämpenee sittenkin vaikka ensiksi luulin että ei.
kertokaa nyt hyvät losin omistajat että minkä moottorin sinne laitan
minkä säätimen ja millaisella akulla pitäisi ajaa,
että paikat ei kuumene, niin mulla ja autolla....???
Jos jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia, kävelisimme käsillämme.
Re: 55T moottori lämpenee aika paljon LCC.ssä
Kun kerran noin kysyit, Losi Xcelorin combo joko 17.5T tai 21.5T moottorilla. Vaihtoehtoisesti Novakin Ballistic 18.5T tai 21.5T moottori. Yhteistä näille kaikille on tarve 3S lipolle ja se että ne lämpenevät jonkun verran. Itse käytin kiinalaisia 1300 ja 1500mAh akkuja.
Muistaisin käyttäneeni 13-15 pinjonia näiden moottoreiden kanssa. Hiilimoottoreista tän kanssa ei ole kokemusta mutta ameriikan foorumilla on paljon ihmisiä jotka ovat polttaneet moottorinsa sillä välityksen takia moottorissa pitää olla kierroksia.
Muistaisin käyttäneeni 13-15 pinjonia näiden moottoreiden kanssa. Hiilimoottoreista tän kanssa ei ole kokemusta mutta ameriikan foorumilla on paljon ihmisiä jotka ovat polttaneet moottorinsa sillä välityksen takia moottorissa pitää olla kierroksia.
Itellä käytössä novakin goat 3s 18.5T ballistic. Setti pelannut hyvin ennenkui päästi käyttösavut moottorista pihalle viikonloppuna. Syynä voi olla aiemmin tuhoutuneet matopyörät,
jonka takia moottori pääsi lämpenemään reipaasti. Rapakon takana foorumilla ollut juttua kyseisestä combosta,
nykimistä ollut tai jotakii... Harkinnassa onkin moottorin remppa tai combon vaihto toiseen valmistajaan, harjattomassa pysytään.
jonka takia moottori pääsi lämpenemään reipaasti. Rapakon takana foorumilla ollut juttua kyseisestä combosta,
nykimistä ollut tai jotakii... Harkinnassa onkin moottorin remppa tai combon vaihto toiseen valmistajaan, harjattomassa pysytään.
Viimeksi muokannut KossuKo, Ma 09.05.2011 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mullakin taka-akseli lämpenee jonkin verran.
tarttee varmaan ottaa auki se kattoa onko siellä edes rasvaa.
tarttee varmaan ottaa auki se kattoa onko siellä edes rasvaa.
Mulla toimi hyvin Xcelorin/Ballistic 18.5T combo. Kyllä sillä lämpeni paikat, mutta väliin pidin pieniä taukoja. Taisi jossain vaiheessa olla tuuletinkin moottorilla. Laita sinne matorattaille kunnon rasvat, niin auttaa lämpöongelmissa. Novakin 21T koneet on hyviä losiin, mutta ikävä kyllä niiden elinkaari on lyhyt. Tai oikeastaan elinkaari voi olla pitkä, mutta harva jaksaa pitää taukoa 5-10min ajelun välein. Edelleen ihmettelen, miksi Xcelorinin 17.5T combo tuottaa sinulle ongelmia.
Lipojen pullistuminen crawlingissa on vähän omituista, kun lämmöt ei pitäisi nousta kovin korkeaksi (virtamäärät pienet). Tietysti jos lipo on viimesillään tai ajettu alle 3V/kenno, niin pullistuminen on mahdollista. Eikös noiden lipojen ominaisuus ole, että täytenä ne on lähes aina hiukan pulleampia. Tuore kokemus on parin viikon takaa, kun latailin uusia Saksasta tulleita lipoja säilytysvirroista täysiksi.
Mulla on muutama vanhempi pulleahkoksi muuttunut lipo, jotka toimivat täysin normaalisti.
Lipojen vaarallinen pullistuminen on sitten asia erikseen. Niitäkin on tullut kohdalle, mutta se pullistuminen on täysin eri luokkaa. Uuden harrastajan on mahdoton tietää eroja vaarattoman ja vaarallisen pullistumisen kannalta, joten parempi suhtautua varauksella lipon muodonmuutoksiin. Viime kädessä testaamalla sen näkee, onko lipo oikeasti rikki. Pipinä pullistuminen viittaa jo korjaamattomaan ongelmaan ja aikaisempien kokemusten perusteella se kyllä heijastaa suoraan lipon toimivuuteen.
Lipojen pullistuminen crawlingissa on vähän omituista, kun lämmöt ei pitäisi nousta kovin korkeaksi (virtamäärät pienet). Tietysti jos lipo on viimesillään tai ajettu alle 3V/kenno, niin pullistuminen on mahdollista. Eikös noiden lipojen ominaisuus ole, että täytenä ne on lähes aina hiukan pulleampia. Tuore kokemus on parin viikon takaa, kun latailin uusia Saksasta tulleita lipoja säilytysvirroista täysiksi.
Mulla on muutama vanhempi pulleahkoksi muuttunut lipo, jotka toimivat täysin normaalisti.
Lipojen vaarallinen pullistuminen on sitten asia erikseen. Niitäkin on tullut kohdalle, mutta se pullistuminen on täysin eri luokkaa. Uuden harrastajan on mahdoton tietää eroja vaarattoman ja vaarallisen pullistumisen kannalta, joten parempi suhtautua varauksella lipon muodonmuutoksiin. Viime kädessä testaamalla sen näkee, onko lipo oikeasti rikki. Pipinä pullistuminen viittaa jo korjaamattomaan ongelmaan ja aikaisempien kokemusten perusteella se kyllä heijastaa suoraan lipon toimivuuteen.
Viimeksi muokannut SlidSlide, Ti 10.05.2011 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
no ongelma siin xcelorinin säädin paketissa on se että säädin ei toimi??
moottori toimii hyvin ja säätimeen syttyy kaikki valot niin kuin pitää mutta ei vaan moottori pyöri.
auttaiskohan sen päivitys mutt win 7 ei taida onnistua.
sitten mulla on se sensoriton team orionin 17T ja sen säädin http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1810&q=y
se toimii nyt ihan ok mutta kuinka paljon se sensorillinen moottori ja säädin auttaa hidas-ajossa??
tuo kyseinen moottori säädin paketti pullistutti sen lipon.
se lipo muuttui myös tuntuvasti pehmeäksi.
outoa?
moottori toimii hyvin ja säätimeen syttyy kaikki valot niin kuin pitää mutta ei vaan moottori pyöri.
auttaiskohan sen päivitys mutt win 7 ei taida onnistua.
sitten mulla on se sensoriton team orionin 17T ja sen säädin http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1810&q=y
se toimii nyt ihan ok mutta kuinka paljon se sensorillinen moottori ja säädin auttaa hidas-ajossa??
tuo kyseinen moottori säädin paketti pullistutti sen lipon.
outoa?
Valitettavasti EC Power lipot eivät usein yllä tarroissa luvattuun suorituskykyyn. Itse päättelin aikoinaan niiden puullistumisesta puistolennokissa, että todellinen purku on korkeintaan 10C. Losiin on varmasti hyvä hankkia 1000-1300mAh akut, joiden todellinen purku on lähempänä 40C.
Eskelisellä on hyviä DualSkyn akkuja. Tosin hinta on aika kova verrattuna HobbyKingin akkuihin.
Tomi
Eskelisellä on hyviä DualSkyn akkuja. Tosin hinta on aika kova verrattuna HobbyKingin akkuihin.
Tomi
jamboy kirjoitti: tuo kyseinen moottori säädin paketti pullistutti sen lipon.
outoa?
täytyypi ostaa siis uus akku kerpele.
ei ole kyllä tämä minun harrastus lähtenyt kovin hyvin
alkuun.
ei ole kyllä tämä minun harrastus lähtenyt kovin hyvin
alkuun.