"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Epäonnistuneet bisnekset

Kerro täällä kuinka kauppa on kenenkin kanssa käynyt
Harw
Juniori

Epäonnistuneet bisnekset

Viesti Kirjoittaja Harw »

---- Piiitkää miinusta nimimerkille MSR94.

Oikeastaan kaupat tehtiin tuolla RC10 puolella mutta tänne kuuluu ja näyttääpä ilmoituskin olevan vielä tuolla vaikka omistajakin on jo vaihtunut aikapäivää sitten.

Pirssin piti olla hyvässä kunnossa ja muuta ei kuulemma tarvinnut tehdä kun varmistella että mutterit oli kireällä. Lähtökohta oli kuitenkin se että mutterit oli sittenkin kiristelty varmuudenvuoksi niin kireälle ettei rattaat edes pyörineet kun pirssin kaivoin laatikosta. Eihän siinä sitten muuta kuin purkamaan autoa. No seuraavaksi huomasin että mikäli halusi että auto kääntyisi olisi siihen tarvinnut varmaan 30kg servon kampeamaan napoja liimauksistaan.

En viitsi tähän nyt vielä kertoa koko tarinaa kun näyttää siltä että tästä muodostuu pian romaani. Pointtina kuitenkin se että mitä pitemmälle autoa purin niin jokapaikasta löytyi joku purkkaviritys ja osat levisi käsiin tai osien paikalla oli (tai ei ollut mitään) jotain muuta kuin luvattiin.  Oikeastaan yhtään paikkaa ei ollut normi kunnossa. Nekin paikat mitä en ole vielä purkanut yllättävät varmaan jossain vaiheessa iloisesti.

Niin notta en suosittele tätä herraa. KIITOS !
Viimeksi muokannut Harw, Pe 24.09.2010 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hyrsleri
Legendaarinen!

Re: Epäonnistuneet bisnekset

Viesti Kirjoittaja hyrsleri »

Jaaha en ole ainoa kenellä on ollut kyseisen "kaverin" kanssa ongelmia >:(
En viitsinyt niin pienen asian takia topiccia tehdä mutta tähän voin jatkaa. Eli ostin tyypiltä joku aika sitten renkaat ja scaleroinaa. Muuten kaikki meni hyvin, tavara oli mitä piti mutta postimaksut sain maksaa kahteen kertaan! Kun kaupat oli lyöty lukkoon ja siirsin hänelle kauppasumman + 8.50€. No tämä kaveri olikin päättänyt laittaa tavarat postiennakolla ja sain maksaa vielä päälle rapian 12€, että sain tavarat postista. Pyysin palauttamaan tuon ylimääräisen osuuden niin vastaus oli tyyliin:
Kaupanteko on välillä tälläistä   :o Niin millaista? Kusettamista kenties? "Uhkasin" laittaa foorumille pitkän miinuksen niin siihen vastattiin: Aivan sama mä olen lopettamassa harrastusta.
En jaksanut tuon summan takia soittaa isipapalle kun olisi saanut ensin etsiä numeron findista ja sitten jaaritella vielä puhelimessa. Äkkiä olisi tuo 12€ näkynyt vain puhelinlaskussa ja välttämättä en ikinä olisi saanut rahoja takaisin.
-Pete-

http://www.racersrcshop.com

Turun Seudun Crawlerit
JVL
Nyyppä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JVL »

jep jep kyseinen tyyppi oli myymässä 1.9" skalea joka oli jokin kokoelma erä kyseli ko autosta mutta vastaus oli niin epämääräinen että sen koomin ei tarvinut enää kysellä.
*tamiya-CC01-FF01-M04L*SCX10*robbe-san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1
LaaLaa
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja LaaLaa »

Vai että harrastusta lopettelemassa ::)

http://www.rc-offi.net/smf/https://www. ... 739#p39739
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
hyrsleri
Legendaarinen!

Katsos perhana. Näköjään on hemmon mieli muuttunut. Mun puolesta sais potkia piip kauas koko foorumilta ton tyypin!
-Pete-

Turun Seudun Crawlerit
Harw
Juniori

Viesti Kirjoittaja Harw »

[quote="hyrsleri"]
...No tämä kaveri olikin päättänyt laittaa tavarat postiennakolla...
[/quote]

Oli laittamassa mullekkin ennakolla ensin mutta kerkesin puuttua epäkohtaan..
hyrsleri
Legendaarinen!

Mulle ilmoitti vasta jälkeenpäin. Syy oli et ei oikein osaa tuota hommaa kun on niin vähän lähettänyt paketteja. Alkaa kyseinen kaveri paljastumaan vähän kovemmaksi huijariksi kuin aluksi luulin. Mahtaakohan kyseisellä pojalla olla jotain puolustuspuhetta olemassa?
-Pete-

Turun Seudun Crawlerit
Hedgehog
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Hedgehog »

Jos annetaan ruusuja niin myös sitten risuja. Hyvä topic!
Tälläsellä lähtee/väheneen kusettajat minimiin tai ainakin kertaan jää kaupan teko.
2010 Scale 6
2011 Corri SC 10/2 B Fiinalin 3.
2011 Sportman 5
TomiK
Moderator

Viesti Kirjoittaja TomiK »

MSR94 sai juuri menolipun banaanisaarille epärehellisestä kaupankäynnistä (ei ole hetkeen kirjautunut foorumille, mutta huomaa kun/jos seuraavan kerran yrittää kirjautua).
Pasi
Moderator

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Näyttäs tuommonen "jonu93" nimimerkki kirjautuneen foorumille joten laitetaan vähän ennakko tietoja .

lainauksia rc10 puolelta:
"Kerran ei ole p*skan puhujille omaa triidiä enkä ks. hepun kanssa ole ainuttakaan kauppaa tehnyt (vaikka 58 yv viestiä vaihdettu kaupanteko merkityksissä :) niin kait se tänne kuuluu.

Kaiken näköstä kaupankäyntiä melkeen sulattelen, mutta en suoraan p*skan puhumista. jonu93 moista näyttää harrastavan. Ihan varotuksen sanana kun näyttää noita ostetaan triidejä viljelevän, että jos tarjoatte jotain niin älkää uskoko jos paluu postissa tulee. Mulle on jo tarjottu jo sitä ja tätä tohon hintaan, että myytkö halvemmalla.

Parin viikon takanen esimerkki: Myin servoja á25e. Yritti tingata posteja tohon, mihin normi tilanteessa olisin toki suostunut, mutta hepun kanssa oli jo takana ne 50 yv viestiä niin ei todellakaan kiinnostanut joustaa suuntaan tai toiseen. Parin päivän päästä tuli yv, että eräs toinen käyttäjä myy mulle 20e posteineen ks. servon, että oletko se sama käyttäjä (sillä käyttäjällä oli samoja servoja kyllä myynnissä ja samana hintaan kun mulla). Vastasin vaan, että en ole sama henkilö ja osta pois.

Edellis päivänä piruuttani kysyin tältä toiselta myyjältä, että myikö servoja tolle vai puhuko se mulle p****a. Vastasi, että ei ole ollut lähiaikoina yhteyksissä ks. tyyppiin eikätäten ollen ole myynyt. Aikasempi huonompi kokemus kyllä löytyi kaupankäynnistä saman henkilön kanssa...

Vastaava keissi kävi jonu93:n kanssa monta monta kuukautta sitten kun oli slässi myynnissä. Kovin siitä hierottiin kauppaa ja sillonkin jollain toisella oli kovin paljon parempi slässi myynnissä ja kuulemma lähti samaan hintaan. Totesin vaan, että osta sitten se pois. Ei kommenttia ja jatkettiin kauppaa slässistä, mistä ei sitten loppujanlopuksi tullut yhtään mitään.

Tingata saa ja pitää yms., mutta moisen p*skanpuhumisen voisi jättää kyllä väliin. Tuskin olen ainut myyjä kenelle ks. tyyppi on ilmotellut saavansa halvemmalla muualta."

"Jonu93 pommitteli minua yhdessä vaiheessa ja tivasi jotain komboa joka oli ollut myynnissä 3kk sitten. Sanoin, että on myyty. Seuraavana päivänä vielä tinkas. ja tais sieltä joku viesti vielä tulla. kun kolmannen tai neljännen kerran sanoin että ei ole tavaraa enää, niin meni perille.

Sama kaveri on pommittanut minua useasti samaan tyyliin. No omaa tyhmyyttä kun en ollut merkannut tavaraa myydyksi. Mutta luulisi, että menee kerrasta perille jos sanoo että ei ole enää. Ihme mentaalitapaus..."

"Sama kaveri kysellyt multakin aivan kaikesta, hintoja ja yrittänyt saada samalla tavalla eli sanonut, että jollain on halvemalla myynnissä."

http://rc10.fi/https://www.rc-offi.net/ ... 67#p508267

http://rc10.fi/https://www.rc-offi.net/ ... 59#p480559

Tämä vai varoituksena jos on sama kaveri.
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
0lli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja 0lli »

Samanlaisia kokemuksia mullakin ko. tyypistä. Ei päädytty kauppoihin asti (olin itse ostamassa), mutta vedätyksen maku jäi niistä muutamasta säkhöpostista.
Arttu Ahtiainen
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Arttu Ahtiainen »

mua aina kyseisen jannu touhu ihmettäny kun käytetystä tavarasta pyydetään uuden hintaa mutta sepä hieno kuulla että itselle pitäs saada lähes ilmaista tavaraa :) no näitähän riittää
Reenit ilman liiturajoja ovat turhia!
kaistapää
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja kaistapää »

sama juippi ostaessakin ilmoittaa tavaralle hinnan.eikös se yleensä ole niin että jos on tavaraa vailla niin odottelee mihin hintaan tarjotaan ja millaista kamaa.

itse en viitsi vaivautua kyseisen jannun kanssa mihinkään kaupantekoon vaikka olen melkein savolainen jo myös kova tinkimään ;D

ei herneitä.....
Joona
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Joona »

Tuskin nyt käyttäjältä, joka ilmoittaa sijainnikseen "muumilaakso" voi paljon odottaakaan. :) ::)

http://www.rc-offi.net/smf/index.php?ac ... file;u=858
Viimeksi muokannut Joona, Pe 24.06.2011 23:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2,2 Pro #17 2011

2,2 pro #5 2012

2,2 pro #5 2013

Team Suonenjoki
kenne
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kenne »

joona kirjoitti: Tuskin nyt käyttäjältä, joka ilmoittaa sijainnikseen "muumilaakso" voi paljon odottaakaan. :) ::)

http://www.rc-offi.net/smf/index.php?ac ... file;u=858
Toisaalta jos asuu Naantalissa niin silloinhan asuu Muumilaaksossa (en tiedä missä ko. kaveri oikeasti asuu)
Kauniaisissa asuvathan asuvat Ankkalinnassa :-)
DRIVE HYBRID
I need your Gas
hyrsleri
Legendaarinen!

No nyt riitti. Olen kaverille laittanut useamman yv sekä tekstiviestin mutta mihinkään ei vastata. Muutama viikko sitten ostin ko henkilöltä auton sähköineen ajokuntoisena, 2 kpl akseleita sekä rungon. No kuinka kävikään.

Ajovalmis auto, laatikon pohjalevystä oli yksi linkkikiinnike poikki. Ilmoitin asiasta ja tilalle tuli pohjalevy, josta oli kaikki linkkikiinnikkeet sahattu pois!! Tähän päättyi yhteydenpito hänen osalta. Lisäksi autossa oli nippuside ja rautalanka virityksiä mikä nyt ei sinänsä ole vika. Sähköjä en ole vielä päässyt testaamaan kun tuo sidukan säätökapula hajosi siis oma. Pahoin pelkään, että ongelmia siinäkin tulee...se kun selviää niin kerron kyllä.

Akseleista oli tapit leikattu pois, mihin servolevy tulisi kiinni. Tästä ilmoitin niin vastaus oli et "on tainnut edellinen omistaja leikata irti" Miten mä servon kiinni laitan kun runkoon se ei ole tulossa?

Nämä siis tähän asti löytyneitä pikkujuttuja. Rahallisesti ei suuria juttua mutta jos hajonneen tilalle saa leikellyn osan niin sitä en käsitä.

Eli pitkä miinus MikkoN.

Nuo asiat olisit halutessasi voinut helposti ja halvalla hoitaa mutta valitsit tämän tien. Saas nähdä mitä muuta vielä on vialla.
Viimeksi muokannut hyrsleri, Su 02.09.2012 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Pete-

Turun Seudun Crawlerit
qaw
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qaw »

edit: nimimerkki korjattu, joten eipä mulla enää asiaa
Viimeksi muokannut qaw, Su 02.09.2012 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
MikkoN.
Juniori

Viesti Kirjoittaja MikkoN. »

hyrsleri kirjoitti: No nyt riitti. Olen kaverille laittanut useamman yv sekä tekstiviestin mutta mihinkään ei vastata. Muutama viikko sitten ostin ko henkilöltä auton sähköineen ajokuntoisena, 2 kpl akseleita sekä rungon. No kuinka kävikään.

Ajovalmis auto, laatikon pohjalevystä oli yksi linkkikiinnike poikki. Ilmoitin asiasta ja tilalle tuli pohjalevy, josta oli kaikki linkkikiinnikkeet sahattu pois!! Tähän päättyi yhteydenpito hänen osalta. Lisäksi autossa oli nippuside ja rautalanka virityksiä mikä nyt ei sinänsä ole vika. Sähköjä en ole vielä päässyt testaamaan kun tuo sidukan säätökapula hajosi siis oma. Pahoin pelkään, että ongelmia siinäkin tulee...se kun selviää niin kerron kyllä.

Akseleista oli tapit leikattu pois, mihin servolevy tulisi kiinni. Tästä ilmoitin niin vastaus oli et "on tainnut edellinen omistaja leikata irti" Miten mä servon kiinni laitan kun runkoon se ei ole tulossa?

Nämä siis tähän asti löytyneitä pikkujuttuja. Rahallisesti ei suuria juttua mutta jos hajonneen tilalle saa leikellyn osan niin sitä en käsitä.

Eli pitkä miinus MikkoN.

Nuo asiat olisit halutessasi voinut helposti ja halvalla hoitaa mutta valitsit tämän tien. Saas nähdä mitä muuta vielä on vialla.

Siehän se nopia sälli oot!

Haluatko jakaa myös muille ne sun "kiristys" uhkailut jotka lähinnä huvitti...

No sait kumminkin äsken minulta viestiä joka meni tasan näin:

" [quote author=hyrsleri link=action=profile;u=411 date=1346506770]
Foorumilla kehtaat pyöriä mutta et vastata tekstareihin. Sulla on loppu vkl aikaa vastata et miten tää hoidetaan ja sen jälkeen otan ylläpitoon yhteyden ja palaute tulee.

;D

Ei hele!

Yritäkkö kiristää? ;D   ;D

Lähetään ihan siitä, että autopakeilla ja akseleilla oli pyynti sen 500€ ja tarjosit siitä 450€. Tän jäläkeen pudotit itse tarjouksen 400€ ja hyväksyin sen mukisematta.

Ja nyt kitiset sitten siitä että:

1. Autossa oli rautalankaviritys. Ja nippusiteitä...

Jos oikein muistan, niin sillä jekkulangalla oli rajoittettu takapään ulosjoustoja. Mitä sitten? Ota se pois jos ei meikän säädöt kelepaa...

Ja mitä?? Et itse käytä auton kokoamiseen nippusiteitä? Huh! Jos nyt iskareiden jousien esijännitystä on niillä maastossa kasvatettu niin se on sun mielestä aihe mistä pittää kitissä! Toki siitä kitissä voi, mutta onkohan ihan aiheellista?

2. Sielä löyty teippiä???? :o

Voi kauhia, kardaanin ympärillä oli kupariputki joka varmistettu teipillä. Kaikki ei ole niin billettirunkkaajia, että joka kohassa on kiiltävää hammasharjalla runkattua alumiiniä. Patentti mikä on tehty itse mettässä ja toimii satakertaa sillä hetkellä paremmin kuin muut viritykset. Kannattas ehkä arvostaa kekseliäisyyttä ja sitä että jotku tekee itse. Ota teippi pois ja vaikka se kupariholokkikin pois ja aja ilman!

3. Pohjalevy oli rikki.

No tätä en myyntihetkellä hoksannut. Sait uuden ehjän pohjalevyn millä saat auton ajoon. Kiinnitä ne linkit runkoon. Niin me muutkin tehtiin aikanaan...

4. Toisen akselin kuoresta edellinen auton omistaja viilannut kiinnikkeet irti ku servo ollut rungossa... Big deal! Itse sanoit mulle että sun piti sama setti tehä omaan autoon kun servon viritit runkoon... Joten eiköhän akselitinka ole käsitelty!

+sait ennen ostoa kasan kuvia. Okei, se pohjalevyn rikkoontuminen ei näkynyt ja jos itse olisin sen huomannut, niin oisin virittänyt paikalleen sen levyn minkä sulle lähetin!

Ja kerroin kaikille viestiketjun alussa, että auto on ajokuntoisena nostettu hyllyyn 1,5-vuotta sitten. Niin kuvittelitko, että tarjolla on hammasharjalla kiillotettu blingbling auto? Auto ja sen tekniikka oli viimeisen käyttökerran jälkeen ajokuntoisia!

Ja jos palataan tuohon kauppaan vielä sen verran, että itse tiputit hintaa noinkin törkeesti, ei anna sulle kyllä hirveesti varaa mutinaan. Mee ostaan sillä tingatulla 50€:llä niitä skidplateja, nehän maksaa 8dollaria pala...

Oliko meillä vielä jotain epäselvyyttä? :)

Mikko

Ps.oon käyny foorumilta lukeen yv:t puhelimella, niin en oo aikaisemmin joutanut sulle vastaamaan. Ja tekstarina en tätä raamattua tohtinut lähettää."

Jos jollain on vielä asiaan sanomista, voi tulla tänne meille siitä tinkaamaan! Keitän kyllä kahavit ja en uhkaile. Koiratkin pidän tarvittaessa kiinni, jos et tykkää että ne sinua, teitä, jeesusta tai muita vähemmistöjä käy nuuskimassa.

Eipä mulla muuta...

Eiku olihan, niin oliko jollain muulla sanomista kaupoista jotka on tehty mun kans?
MikkoN.
Juniori

Viesti Kirjoittaja MikkoN. »

Niijoo vittu! Ei ees kerenny vkonloppu loppua ku päätit tänne avautua!

Piiiiiiiitkä jeesuksen kokonen miinus hyslerille ku ei pidä sanojansa... ;D   ;D
hyrsleri
Legendaarinen!

Myönnän virheeni en odottanut viikonlopun päättymistä. Meni hermot kun ei viesteihin vastata vaikka foorumilla käy.
-Pete-

Turun Seudun Crawlerit
Vastaa Viestiin