"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mun LCC

2.2m -luokat autot tänne. (Ennestään 2.2 Pro)
Hazard
Vanhempi jäsen

Mun LCC

Viesti Kirjoittaja Hazard »

Laitanpa kuvallisen esittelyn uudesta ja samalla mun ensimmäisestä kömpijästä, Losista.

Lueskelin rccrawler.comin foorumilta kyseisestä laitteesta ja mielestäni pystyin välttämään kaikki sudenkuopat joihin käyttäjät on jenkeissä kopsahdelleet. Ensimmäisenä molemmista akseleista piti poistaa shimmiprikat matopyörän laakeroinnista. Räjäytyskuvassa näkyy yhdet prikat per laakeri mutta tehtaalla on kasattu kahdella. Akselit oli voideltu hyvin nirkosesti ja omituisen tuntuisella öljyllä. Pesin voiteet pois ja lisäsin akseleihin reilusti Kluberin karalaakerirasvaa. Tämän jälkeen käytin akseleita akkuporakoneella kymmenisen minuuttia sisäänajoksi. Kardaanien nivelien pinnit varmistin kutistesukalla.

Avasin myös vaihdelaatikon joka sisältää digin ja laitoin samaa vaseliinia sinnekin hammaspyörille. Digiä ohjaa ohjausservoa pienempi Futaban siivekeservo S3150. Koska radiona on Spectrumin DX3S jossa kolmas kanava on vain kaksi asentoinen kytkin, toimii autossa nyt vain taka-akselin vapautus. Koska matopyörässä on niin vahva välitys eikä renkaita pysty käsin pyörittämään, vedon vapautus lukitsee takapyörät.

Vedosta huolehtii Losin oma Xcelorin nopari ja 17.5T sensorillinen hiiletön (1820kV). Kombon mukana tulee pikaohjelmointikortti ja USB johto tarkempaa säätöä varten. Ohjelmisto on huippuluokkaa ja säätöjä riittää. Noparin toimintaan ei toistaiseksi kuulu välitön peruutus, mutta se on ohjelmallisesti tehtävissä ja mahdollisesti tulossa FW päivityksen mukana. Käytännössä pakin viive on melko olematon nytkin.

Ohjauksesssa on JR Z9100T servo joka speksien mukaan vääntää 27kg ja kääntyy 60 ast. 0.15s. Tämä tosin 6V jännitteellä enkä ole varma paljonko Castlen BEC vakiona antaa, mutta käsittääkseni 5V? BECin juotin noparin kondensaatorin johtimiin.

Akkuna toimii 3S 1800mAh lipot ja tilauksessa on pari 1Ah jotka toivon sopivan etuakselin päälle.

Vanteiksi tuli hankittua JC:n Tense muovirinkulat ja renkaiksi Rocx:it. Paketin mukana toki tuli Losin omat muovivanteet ja Rock Claws renkaat. Töissä sahailin ainestangosta lisäpainot noihin vanteisiin ja porasin reijät kiinnitystä varten. Ennen kumien asennusta liimailin muutaman Bilteman sinkkipainon vanteen sisälle ja varmistin nippusiteellä. Eturenkaat painavat 385g kpl mutta eipä tullut punnittua takarenkaita joissa ei ole lisäpainoja. Foamit vakiot ja leikkaamattomat.

Löpötystä seuraa useampi kuva joita en sen enempää kommentoi. Sadepäivä, joten kuvattiin sisällä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tomy
Legendaarinen!

Vs: Mun LCC

Viesti Kirjoittaja Tomy »

Hieno esittely ja mielenkiintoista luettavaa!
Vaikuttaa oikein kilpailukykyiseltä autolta. Kiva nähdä kuinka se kulkee Kouvolassa.

Hieno maalaus!
Zarizi Tech
Moderator
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech »

Aika villi kori   ;D
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers

5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Fillarimies
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Fillarimies »

Minkälaiset on sun mielestä nuo losin vakioiskarit?
Entäs minkälaiset on ajo-ominaisuudet vakiona, kippaako helposti? Raapiiko pohja maata helposti.
Omaa mrc kun piti melko reilusti muokata että siitä sai hyvän auton. :)
Ere
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Ere »

On kyllä aika kisa valmiin näköinen paketti, vielä vaan vastari ja nopari taka akselille mutta ei varmaan mikään helpoin homma   :P
Moonbully
Hazard
Vanhempi jäsen

Ei pysty tekemään vertailuja iskareista vielä kun en ole muita nähnytkään, saati ajanut. Pehmeähän tuo alusta totisesti on ja kyllä se pohjakosketuksia ottaa jatkuvasti. Kippaamisestakaan ei ole vertailukohtaa, paha sanoa. Korin katon suojasin kontaktimuovilla kun arvasin vekottimen käyvät katollaan usein.

Taka-akselilla oli levy johon noparin saisi istutettua mutta paikka on sellainen että saattaa saada iskuja tai osumaa siellä. Vastaanottimen paikkaa voisi siirtää alemmaksi kun kaikissa johdoissa on reilusti varaa kuten näkee kuvista. JR:n servossa ei tainnut olla kuin 10cm johto ja sitä jatkoin liittimin ehkä 15cm johdolla joka taas on kerällä rungon ympäri. Toisaalta tuo vastari ja BEC ei montaa grammaa paina vaikka tuolla ylhäällä kiikkuisivatkin.

Niin unohdin mainita kokonaispaino akun kanssa 2716g. Ne eturenkaiden lisäpuntit painoivat 135g/kpl. Varastossa olisi vielä 70g puntit jos haluaa takavanteisiin painoa.
Fillarimies
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Fillarimies »

Mutta kyllä on kertakaikkisen hieno peli. Laitahan sitte kun oot saanu ajo"kilometrejä" niin kestotestiä näkyville :)
Kiinnostaa vähän itelläki, jos vaikka joskus päivittäis pikkulosin isoonlosiin 8)
Hazard
Vanhempi jäsen

Tänään pokkarilla suhaistu videopätkä tuolta lähikalliolta. Pahoittelen tuulen suhinaa mikissä, ei ole tuo videointi pokkarien parhaita puolia.

Linkki en saanut näkymään oikein suoraan tässä.
Hazard
Vanhempi jäsen

Tuli tehtyä valmisteluja lauantaita varten ja purettua etuakseli. Osien puhdistus, uudet rasvat sisään ja kasaan. Ensimmäisten autojen kohdalla oli väärin koneistettuja matopyöriä mutta omassani näyttää kulumajälki olevan siinä missä pitääkin. Siinon mallia 0-Ackerman ohjauspaloista.

Kuva
Tomy
Legendaarinen!

Tiukka kisa tulossa   ;D.
Hazard
Vanhempi jäsen

Tulipa muuten testiksi vaihdettua etuakselille Kluberin valkoinen litiumrasva Nesteen mustaan grafiittirasvaan. Pitää käydä huomenna testaamassa lämpiääkö akseli yhtään enempää/vähempää.

Sähköä tuo laitos kumminkin tuntuu haukkaavan tuplasti sen mitä tällä moni sanoo ajavansa, eli 1300mAh 3S lipolla ajaa lähes joka kerta tarkalleen 30min. Laturi näyttää tuuppaavan akkuun tämän jälkeen 1450mAh vaikka cutoff on 9,6V ja pitää melko hyvin paikkansa. Tilasin kolme akkua lisää noiden kahden lisäksi jotka mulla jo on. Pärjääkö kisan kahdella akulla/ tunti ajoaikaa?
Tomy
Legendaarinen!

Hazard kirjoitti: Pärjääkö kisan kahdella akulla/ tunti ajoaikaa?
Hyvin pärjää, kun et muuten ajele liikoja.
bartti
DIG-taattori

Viesti Kirjoittaja bartti »

Jep Jep.

Muutaman kysymyksen heittäisin ilmoille.
-Monihampainen pinjoni sulla on käytössä?
-Oliko setupit kuvassa olevalla tavalla Lappalan mittelöissä
Kuva

Kunhan saan digin servon paikalleen ja säädettyä niin pääsee itsekkin ajamaan "testiä" lue tiputtelemaan autoa kalliolta, ja sitten Laalaan ja JK1:sen ajokouluun Lahteen   :)
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014  Finnish scale class2 #1
sjos
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja sjos »

No ker.ele.

Siinäse painostuksen tulos ny on   ;D

Onneks olkoon bartti hyvän auton ostit.
Hazard
Vanhempi jäsen

bartti kirjoitti: Jep Jep.

Muutaman kysymyksen heittäisin ilmoille.
-Monihampainen pinjoni sulla on käytössä?
-Oliko setupit kuvassa olevalla tavalla Lappalan mittelöissä

Kunhan saan digin servon paikalleen ja säädettyä niin pääsee itsekkin ajamaan "testiä" lue tiputtelemaan autoa kalliolta, ja sitten Laalaan ja JK1:sen ajokouluun Lahteen   :)
Ostin pinionit 12,13 ja 14 tähän autoon ja ensimmäiseksi asensin 13 hampaisen. Moottori ei lämpiä sillä käytännössä yli kädenlämpöiseksi, liikkeellelähtö ja hidasajo on helppoa, joten 14T voisi kanssa sopia. En vain ole vielä purkanut autoa niin paljoa että olisin sen viitsinyt vaihtaa. Moottori on sen 1820kV.

Lappalassa auto oli matalimmassa asennossa , eli perän iskarituet olivat korkeimmassa asennossa kun kuvassa ne on matalimmassa. Kisan jälkeen nostin autoa keskiasentoon iskaritukien avulla ja sain ehkä sentin lisää korkeutta.

Onnea uudesta autosta.
Hazard
Vanhempi jäsen

Hazard
Vanhempi jäsen

Tänään vihdoin tuli CKRC.comin uudet vetarit Losiin. Melkoisesti tuhdimmat kuin alkuperäiset, uudistetut cvd:t. Samalla tuli hankittua aluservotaso ja alukorvat siihen. Ohjausservo lähestyi nelisen milliä maapalloa joten tuskin suuresta painohyödystä on kyse mutta mutta... Seuraavaksi alumiinia varmaan akseleiden päihin, toisaalta hieman kiinnostaisi se Eritex MOA setti. Uudet kumitkin on vielä hankintalistalla kun Liquid lopetti Roverien myynnin. Onhan tässä pitkä talvi aikaa miettiä, tuskin kovin montaa kertaa pääsee ajamaan sisätiloissa.

Kuva

Kuva
Hazard
Vanhempi jäsen

Olen selkeesti jäänyt koukkuun kaikkeen kiiltävään ja niinpä on tähäkin autoon alkanut tipahdella päivitysosia melkoisella tahdilla. Luultavasti olisin pärjännyt alkuperäisillä muoviosilla maailman tappiin asti, mutta alumiini vain on niin viileetä. Kuvissa näkyvillä HR:n c-hubeilla voi casteria säätää 0-6-10 asteiseksi säätölevyillä. Alkuperäinen caster on 10 ast. ja kuvassa on kiinni 6 ast palat. Vielä kun kerkiäsi testaamaan niitä kaikkia. Renkaiksi tuli tuossa joku aika sitten valkoiset Roverit joiden sisään tungin Rocx:ien foamit. Eivät ole ainakaan huonommat renkaat kuin alkuperäiset RockClawsit jotka olivat melko hyvät. Roverit olivat lähes 2cm suuremmat ja niiden kanssa pitää vielä opetella ajamista, maavara kuitenkin kasvoi mukavasti.

Kuva

Kuva

Kuva
SlidSlide
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja SlidSlide »

Olen jokusen tovin ajellut omalla LCC:lla. Mieleen on juolahtanut 5 kysymystä.
Siltä varalta ettei sua kiinnosta mun tarinat kursivoin kysymykset :D.

Kuumiaako sun lcc:ssä matorattaat tuntuvasti (voiko kardaanin juuresta ottaa kiinni 15min ajon jälkeen)?

Itsellä on melkosia lämpöongelmia. Molemmat akselit on ajettu sisään 20-30min (15min molempiin suuntiin). Ajoaikaa on takana reilu 10 akullista.
Tänään avasin akselit ja vaihdoin uudet rasvat. Jonkin verran hohtavaa pintaa ison rattaan keskellä, mutta niin varmasti kuuluukin,
kun kyse on metallipintojen kosketuksesta. Ilmeisesti ja onnekkaasti täälläkin oikein koneistetut rattaat.

Ootko joutunu kiristelee slipperiä useasti?

Sulla ei aikasempien viestien perusteella ollut kuumenemisongelmia.
Omalla kohdalla titan550 (15t pinjonilla) tulee 15min ajelun jälkeen todella kuumaks. Käsin ei pysty koskee sekuntia kauempaa.
Pinjonia ei viittis vaihtaa, kun nytkään ei ole tarpeeks wheel speedia.

Vähenikö sulla kuumenemisongelmat ajon myötä? Kuumeniko moottori edes alussa vai onko aina ollut viileä?

Vuotaako sulla iskarit? Jos vuotaa, ootko tehny jotain korjauksia vuodon ehkäsemiseks?

Edit:
Tuli vielä mieleen semmonen kysymys, että onko sulla käyny niin tai ainakin tuntunu siltä,
että kaasun päästäessä auto liikkuu hetken eteenpäin, vaikka matojen pitäis pysäyttää liike niille sijoilleen?
Viimeksi muokannut SlidSlide, Ti 29.09.2009 00:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hazard
Vanhempi jäsen

SlidSlide kirjoitti: Olen jokusen tovin ajellut omalla LCC:lla. Mieleen on juolahtanut 5 kysymystä.
Siltä varalta ettei sua kiinnosta mun tarinat kursivoin kysymykset :D.

Kuumiaako sun lcc:ssä matorattaat tuntuvasti (voiko kardaanin juuresta ottaa kiinni 15min ajon jälkeen)?

Itsellä on melkosia lämpöongelmia. Molemmat akselit on ajettu sisään 20-30min (15min molempiin suuntiin). Ajoaikaa on takana reilu 10 akullista.
Tänään avasin akselit ja vaihdoin uudet rasvat. Jonkin verran hohtavaa pintaa ison rattaan keskellä, mutta niin varmasti kuuluukin,
kun kyse on metallipintojen kosketuksesta. Ilmeisesti ja onnekkaasti täälläkin oikein koneistetut rattaat.

Ootko joutunu kiristelee slipperiä useasti?

Sulla ei aikasempien viestien perusteella ollut kuumenemisongelmia.
Omalla kohdalla titan550 (15t pinjonilla) tulee 15min ajelun jälkeen todella kuumaks. Käsin ei pysty koskee sekuntia kauempaa.
Pinjonia ei viittis vaihtaa, kun nytkään ei ole tarpeeks wheel speedia.

Vähenikö sulla kuumenemisongelmat ajon myötä? Kuumeniko moottori edes alussa vai onko aina ollut viileä?

Vuotaako sulla iskarit? Jos vuotaa, ootko tehny jotain korjauksia vuodon ehkäsemiseks?

Edit:
Tuli vielä mieleen semmonen kysymys, että onko sulla käyny niin tai ainakin tuntunu siltä,
että kaasun päästäessä auto liikkuu hetken eteenpäin, vaikka matojen pitäis pysäyttää liike niille sijoilleen?
Paljonkohan sitä olisi tuolla omalla paketilla ajettu, ehkä 20 akullista? Tuli hankittua tuollainen IR-lämpömittari lämpöjen seuraamiseen mutta eipä sitä ole tullut käytetyä kuitenkaan kun auto ei enään oikeestaan lämpene. Aluksi moottori tosiaan hieman lämpesi, mutta olen ajellut nyt kolmenkin akun settejä putkeen ilman jäähdyttelytaukoja.

Akselit eivät lämpiä sanottavasti, ehkä juuri ruumiinlämpöön. Moottorin lämpöjä en ole enää juuri seuraillut, mutta dig-servon kyllä kun olen jo kaksi näitä polttanut. Ilmeisesti nyt on löytynyt hyvät säädöt kun servokaan ei lämpiä enää.

Slipperin olen kaksi kertaa kiristänyt, sen ei kuulu luistaa yhtään muutenkuin erittäin pahassa jumissa. Itse vaihdoin 13T pinionin takaisin kun sain Rovereiden myötä lisää vauhtia reilusti. Itseasissa nyt on kokeilussa Roverit edessä ja RockClawsit takana jolloin eturenkaat pyörivät aika paljon nopeammin. Viikonloppuna Pirkkalassa nähdään onko hyötyä.

Iskarit ei ole vuotanut täällä, mutta lueskelin jollain niiden vuotaneen jo myyntilaatikkoon. Kerran olen vaihtanut öljyt, 35W käytössä joka nurkassa. Viimeviikolla otin nuo iskareiden yläpään säätölinkit käteen ja dremelöin ne kolme reikää auki yhdeksi pitkäksi reiäksi. Auton oma paino pitää maavaran minimissä normaalitilanteessa, mutta jos kori jää mahasta kiinni, linkit laskevat akselien painosta ja maavaraa tulee 2cm lisää. Pikaisissa testeissä linkit pysyvät ala-asennossa jyrkissä nousuissa ja laskuissa, mutta tämäkin asia selvineen vkl.

Nuo mainitsemani linkit liikkuvat ylösalas jos täydestä vauhdista pysähtyy nostamalla kaasun, mutta kyllä pitävällä pinnalla takapyörät nousevat kun kaasun päästää, eli auto pysähtyy heti.

Postin pitäisi tuoda tänään 13mm roottorin tuohon moottoriin sen 12,2mm tilalle. Onko kellään kokemusta vaikutuksista?
Vastaa Viestiin