"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Minkä laturin/powerin juuri minä ostaisin?

NiMh, NiCd, LiPo, LiIon etc etc
SlidSlide
Legendaarinen!

Minkä laturin/powerin juuri minä ostaisin?

Viesti Kirjoittaja SlidSlide »

Teen oman topicin, koska haluan selvästi erotella tarpeeni ja käytäntöni, joiden pohjalta teen valinnan laturin ja powerin suhteen. Laturilla ei sinänsä ole vielä tulipalokiire, joten topic voi hautua hieman ja viestejä voi lisäillä ajan mittaan. Ilmoitan kyllä, kun olen päätökseni tehnyt.

Ensiksi haluan laturin ja powerin, joissa on hinta/laatu kunnossa. En ala maksamaan maltaita laturista, jossa saa yhden merkityksettömän ominaisuuden lisää 50 eurolla. Laturin pitää myös pystyä latamaan lipoja. Laturin selkeys ja saatavuus ei ole ongelma. Jenkeistä/Saksasta tilaan jo rutiinilla ja on sitä pitkää matikkaakin tultu luettua, joten tuskin yhdestä laturista mikään ylitsepääsemätön ongelma muodostuu. Powereista en paljoakaan tiedä, joten hyvä poweri riitää varmaankin omaan tarkoitukseeni. Aina plussaa jos olis laturi ja poweri, jolla vois ladata paria akkua kerralla.

Tänne voi vihkasta omia suosituksia ja mieluiten perustein! Viesti ilman perusteluja tulkitaan messagehuntiks ja jätetään huomioimatta. Tosin ei samaa ei muiden kanssa tartte toistaa, joten katselee sitten tilanteen mukaan. Mieluiten kuitenkin edes jotain omaa kokemusta. Ulkoimaisten sivujen arvostelujakin voi pasteta tänne kunhan kieli pysyy englantina.
Divi
Legendaarinen!
Viesti:

Vs: Minkä laturin/powerin juuri minä ostaisin?

Viesti Kirjoittaja Divi »

Swallow AC/DC 2 - Sabesta hommasin moisen reilulla satkulla.

Löytyy lataus, purku ja cycle toiminnot.
Sisääntulo jännite 11-15v tai 100-240v, Ei siis tarvitse erillistä virtalähdettä!
Lataus toiminto kaikelle akkutyypeille 0,1-5A ja säädettävissä 0,1A tarkkuudella, purku 0,1-1A.

Kennoista kelpaa:
NiCd/NiMH: 1-14 kennoa (1,2-16,8v)
LiIon/LiPo: 1-5 kennoa (3,7-18,5v)
Lead-Acid: 1-6 kennoa (2-12v)

Digitaalinäytöstä luet latauksen aikana ajan, virran, jännitteen, toiminnon jne...
Ja mikä tärkeintä, älyttömän nopeet siniset alumiinikuoret ja sininen näytön-taustavalo! :D
SlidSlide
Legendaarinen!

Harkinnassa on, mutta tietokonesoftalla varustetut laturit vetää enemmän puoleensa. Noi bantumit ois ihan jees http://www.verticalhobby.com/kauppa/index.php?cPath=2 ,
eniten kiinnostais nämä:

http://www.verticalhobby.com/kauppa/pro ... ucts_id=56 187e
http://www.verticalhobby.com/kauppa/pro ... cts_id=180 270e
http://www.verticalhobby.com/kauppa/pro ... ucts_id=30 299e

Luulenpa et toi on 187e ja 299e kauppa, koska jos 270e laturiin kääntyisin, niin samantien siihen heittäis sen muutaman kympin paremman laturin valossa. Nyt vaan pohdiskelen specsien pohjalta kumpaan suuntaan kääntyisin..
Dark Crusher

Viesti Kirjoittaja Dark Crusher »

Tällä hetkellä uskallan sanoa, että Duratrak Ice on kovasana, joskin koko ajan laturit kehittyy, mutta kyseinen laturi on "perus" lipoillekin sopiva laturina. Hintaa taitaa ollal ulkomailta tilattuna 100e + risat, senkin alle voi hyvä kauppamies laturinsa saada   ;)   Powerinhan tuo tarvitsee, mutta kerralla kunnon 3 laturin poweri, niin saa hullu laitettua vaikka kolme icea lataamaan, eikä ainakaan heti tule kiire akkujen lataamisen kanssa.
JK1
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja JK1 »

Missä mennään tällä hetkellä, tarvis uutta laturia hommata. Suositelkaa toimivaa ja edullista. Riittävät toiminnot pitää olla, purku tasaus jne.

J
SlidSlide
Legendaarinen!

Duratrax ice on edelleen kova - sen minä lopulta hommasin. Powerina on http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=27378&grpid=5018 .

Jos nyt ostaisin, niin varmaan hommaisin Bantam BC6-10. Joku joskus kirjottelikin bantamin laturista jotain.
Syy: icea monipuolisempi useilla herkuilla eikä hintaerokaan ole suuri halvimmissa malleissa.
TomiK
Moderator

Viesti Kirjoittaja TomiK »

Ostin tämmösen pari viikkoa takaperin kun edellisestä loppui purkuvirta kesken...

Turnigy Accucel-8150

Kuva

Speksit

- Lipoly/LiFe/LiIon/NiCd/NiMH/Pb
- 11-18V syöttöjännite
- 150W virtapiiri
- Latausvirta 0,1 - 7A
- Purkuvirta 0,1 - 5A
- NiCd/NiMH 1-27 kennoa
- Lithium 1-8 kennoa
- Lyijyakku 2-36V
- Paino 625g
- Mitat 170 x 125 x 35 mm
- Mukana lämpötilasensori ja USB-kaapeli (Bantam -ajurit ja Logview -softa haettava netistä omin avuin)
- Johdot ovat todella hyvälaatuiset silikoniset, samoin liittimet on valettu suurempien mönttien sisään ja siten helpommat irroittaa kuin pelkät deansit jne.
- JST-XH -liitäntä (mm. Zippy, HXT, Loong Max -merkkisille akuille)

Manuaali

Hinta tätä kirjoitettaessa $79,95 (USD) + noin $20 postikuluja (Registered air mail).

Omat kokemukset

Tähän mennessä ainoaksi huonoksi puoleksi olen huomannut hieman kovaääniset nappulat (KLIKS KLIKS), muuten toimii varsin hyvin. Virtalähteenä käytän Graupnerin 20 ampeerista.
Viimeksi muokannut TomiK, La 17.01.2009 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osgard
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Osgard »

30cent?
Vastaa Viestiin