"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

RC Crawling vs. jokamiehenoikeus/maastoliikennelaki

Missä ajella?

0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 0

LaaLaa
Legendaarinen!

RC Crawling vs. jokamiehenoikeus/maastoliikennelaki

Viesti Kirjoittaja LaaLaa »

Onko kenelläkään tietoa miten sallittua sähkökäyttöisen RC auton käyttö maastossa/puistossa/soramontuilla jne on?

Lähinnä siis kiinnostaisi pitääkö aina olla maanomistajan lupa jos yksin tai parin kaverin kanssa käy mielenkiintoisessa paikassa rc crawleria ulkoiluttamassa.
Nöyrä asenne ja asiallinen käyttäytyminen tietysti kuuluu asiaan jos joku kyseenalaistaa ajamisen laillisuuden mutta jokamiehen oikeuksista tai maastoliikennelaista en suoraan löytänyt mihin "ajoneuvo" luokkaan RC auto luetaan ns. virallisesti.
Ja muutakaan suoranaista keskustelua aiheesta en pienellä haulla löytänyt.

Onko joku joutunut selittelemään maanomistajalle ajeluaan ja miten niistä on selvitty?

Sillä kyselen että lapsethan saa leluilla leikkiä lähes missä vaan mutta aikuisella miehellä jos on hauskaa samassa puuhassa niin jokuhan saattaa tulla siitä kateelliseksi ja yrittää estää hauskanpidon vaikka "huviluvan" puuttumisella ???
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
sjos
Legendaarinen!

Vs: RC Crawling vs. jokamiehenoikeus/maastoliikennelaki

Viesti Kirjoittaja sjos »

Itse olen myös asiaa miettinyt ja itse olen asian ratkaissut soittamalla maanomistajalle ja aina on lupa tullut.

Täällä maalla on tietysti helpompi ja kun on kyseessä pieni paikkakunta tuntee lähes jokaisen.

Ja kyse on ollut tietysti sähkövempeleistä, nitro päristimillä on tietysti eriasia.

On jopa ollut muutaman maanomistajan kanssa puhetta näistä kilpailun järjestämisistäkin, ja vihreää valoa on tullut sillekkin toiminnalle.

Eli mielestäni on aina hyvä olla lupa, kun ei tiedä taas muiden suhtautumisesta, ni voi lähettää vikisijät H kuuseen.
ÄIJÄ93

Viesti Kirjoittaja ÄIJÄ93 »

nii ainahan lupa on parempi
kuin ilman lupaa ::)
Viimeksi muokannut ÄIJÄ93, Ke 15.04.2009 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kenni_
Nyyppä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

[quote="ÄIJÄ93"]
nii ja ainahan voi vastata lapsi on terve kun se leikkii ::)
[/quote]

...ja sairas kun ei osaa lopettaa.
-kaikki muu paitsi crawling on turhaa-
JVL
Nyyppä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JVL »

tere

aken määrittelee ajoneuvon vissiin niin että siinä on paikka ainakin kuljettajalle, eli jos haluat istua crawlerisi/skalesi päällä ja se liikkuu niin silloin vissiin koskee maastoliikennelaki. äkkinäisen tulkinnan mukaan metsässä/patikossa käveleskely ja ajelu ei vaadi erityistä lupaa. tietysti täytyy muistaa esim pesintä aikaan ja suojelluilla alueilla ei saa tai on tiettyjä rajoituksia liikkumisen suhteen.

jos kun ulkoilutat autoasi ja murinaa lajitoveriltasi niin kiinnitä vinssin kuokku huosujen vyörenksuun, ja esitä kysymys että mitä se kellekkään kuuluu millainen avaimen perä mulla on.
*tamiya-CC01-FF01-M04L*SCX10*robbe-san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1
Vastaa Viestiin