"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Boom Racing BRX02 Land Rover® Series III 109 Pickup "Rönttä"

1,9" tai 1,55" renkailla varustetut skaala-autot
BoomX
Juniori

Boom Racing BRX02 Land Rover® Series III 109 Pickup "Rönttä"

Viesti Kirjoittaja BoomX »

Tervehdys,

foorumia tässä vuosien varrella enemmän ja vähemmän seurattu ja nykyään sitten päivittäin ja mietitty mitä sitä itse haluaisi tehdä. Päätin sitten mennä heti ns. syvään päätyyn ja eilen pistin tilaukseen otsikon auton ihan vain sen takia että lehtijouset ja lantikka! Tuosta pitäisi sitten rakennella esikuvansa näköinen ja hieman sellainen "Rönttä-look" tyylinen ruosteineen ja klommoineen.

Toimikoot tämä kuva inspiraation lähteenä.
LandRover.JPG
LandRover.JPG (151.64 KiB) Katsottu 5234 kertaa

Sähköjä en ole vielä tarkemmin miettinyt ja nehän ehtii sitten myöhemmin, mutta sen verran että mielummin jotain maltillista "hitaamman pään" moottoria sillä eihän esikuvakaan mikään ohjus ole, eli mitään offroad hirviötä tästä ei ole tarkoitus tehdä, jakovaihteisto kytkettävällä nelivedolla, vinssi ja valot nyt ainakin tulee ja varmasti paljon muutakin scale roinaa kun sinne asti pääsen.

Kitistähän on mahdollista rakentaa umpi tai avo versio ja ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä että menen umpiohjaamolla.

Laittelen kuvia ja tarinaa sitten lisää kunhan saan auton ja pääsen rakennus vaiheeseen, saa laittaa ehdotuksia ja ajatuksia eri komponenteista ym. sillä itse ei millään osaa kaikkea ajatella ja ottaa huomioon.
Viimeksi muokannut BoomX, Ti 07.11.2023 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tinker King
Legendaarinen!

Re: Boom Racing BRX02 Land Rover® Series III 109 Pickup "Rönttä"

Viesti Kirjoittaja Tinker King »

Tervetuloa ja seuraan mielenkiinnolla!

Esimerkkikuva näyttää vähän mun lapsuuden leikkimökiltä, oli tosin sininen series II mutta hyvin samanhenkinen yleiskunto.

Jos haluat helpolla ja huokeasti selvitä moottoridilemmasta niin suosittelen Hobbywing Fusionia. Säästyy tilaakin kun nopeudensäädin on samassa paketissa motin kanssa. 1200 kv:n versiolla pärjäät varmaan jo ihan hyvin jos et nopeutta kaipaa, 1800 kv antaa vähän pelivaraa.
BoomX
Juniori

Tinker King kirjoitti: Ti 07.11.2023 10:04 Tervetuloa ja seuraan mielenkiinnolla!

Esimerkkikuva näyttää vähän mun lapsuuden leikkimökiltä, oli tosin sininen series II mutta hyvin samanhenkinen yleiskunto.

Jos haluat helpolla ja huokeasti selvitä moottoridilemmasta niin suosittelen Hobbywing Fusionia. Säästyy tilaakin kun nopeudensäädin on samassa paketissa motin kanssa. 1200 kv:n versiolla pärjäät varmaan jo ihan hyvin jos et nopeutta kaipaa, 1800 kv antaa vähän pelivaraa.
Kiitos, Hobbywing Fusionia olen katsellut juurikin tuon integroidun noparin takia, "säästyy" yksiltä johdoilta niitä kun tuppaa muutenkin tulemaan paljon jos lisäservoja ja valoja vielä asentamassa niin kaikki lisätila rungossa on tarpeen, tehopuoli sitten selviää joskus, mutta eiköhän se aluksi tule olemaan tuo 1200 kv ja jos on auttamattoman tehoton niin otetaan isompaa.

Lipo-akkuja ja laturi on lentokone ja drone hommista jäännyt, mutta täytyy katsoa niiden soveltuvuus ja kunto vielä ajan kanssa. Radio ja vastarikin olisi mutta eipä toi tikkuohjain oikein autokäytössä nappaa.
Pertsax
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pertsax »

Meinasin ite ehdottaa myös tuota 1200kv mallia, kun BRX vaihteiston 2 vaihteella saat tarvittaessa vauhtia reilusti.
Minulle on tulossa torstaina asiateesiltä BRX01 alusta, siihen lehtijouset taakse, kun LC70 pitää takana olla lehtijouset
Tuo: https://www.asiatees.com/display?Boom-R ... 0525&pid=1
Lyhyt malli kiinnostaisi myös Landroverista myös, kun lyhyt akseliväli tuo omat hyödyt/hankaluudet ajeluun.
BoomX
Juniori

Pertsax kirjoitti: Ti 07.11.2023 14:02 Meinasin ite ehdottaa myös tuota 1200kv mallia, kun BRX vaihteiston 2 vaihteella saat tarvittaessa vauhtia reilusti.
Minulle on tulossa torstaina asiateesiltä BRX01 alusta, siihen lehtijouset taakse, kun LC70 pitää takana olla lehtijouset
Tuo: https://www.asiatees.com/display?Boom-R ... 0525&pid=1
Lyhyt malli kiinnostaisi myös Landroverista myös, kun lyhyt akseliväli tuo omat hyödyt/hankaluudet ajeluun.
Tätä itsekkin mietin että kakkos vaihteen ansiosta vauhtia varmaan saa ihan tarpeeksi.

Paljon itsekkin näitä pyörittelin ja aluksi olin ostamassa jopa tuota samaa BRX01 alustaa lehtijousilla, kun luulin että se uusi BRX02 on vain hiilikuituinen, onneksi tajusin että siitä on tullut tämä päivitetty versio, metallirunko+lehtijouset niin olin heti myyty!

Pituudesta en oikein osaa sanoa, molemmissa hyvät ja huonot puolet joten ajattelin että mennään ilman pidempiä odotteluita kun kerta tuota pitkää mallia on heti hyllyssä.
Pertsax
Legendaarinen!

Matka_Mikko kirjoitti: Ti 07.11.2023 14:37 Kohtahan tässä voidaan pitää BRX meetti,
ai tähän tyyliin ;-)

BoomX
Juniori

Pertsax kirjoitti: Ti 07.11.2023 14:57
Matka_Mikko kirjoitti: Ti 07.11.2023 14:37 Kohtahan tässä voidaan pitää BRX meetti,
ai tähän tyyliin ;-)

Foorumilta puuttuu tykkäys nappi! :)
Pertsax
Legendaarinen!

Se olisi hyvä, mutta toisaalta keskustelu on aina hyväksi.
Missä päin Boomx vaikutat, niin porukassa ajelut voidaan joskus ottaa ohjemistoon.
BoomX
Juniori

Pertsax kirjoitti: Ti 07.11.2023 15:00 Se olisi hyvä, mutta toisaalta keskustelu on aina hyväksi.
Missä päin Boomx vaikutat, niin porukassa ajelut voidaan joskus ottaa ohjemistoon.
Vantaalla vaikutan, lisäsin sen tuonne tietoihin.

Kyllä sitä porukassa ajelua voi katsoa kun saadaan vehkeet siihen kuntoon.
BoomX
Juniori

Nonni, perjantaina odotti paketti kotona ja hetihän se oli alettava tutkimaan ja vaikka sitä on tullut rakenneltua pienoismalleista droneihin niin olihan tämä aikamoinen hyppy ylöspäin laadullisesti!
dyj.JPG
dyj.JPG (60.93 KiB) Katsottu 4831 kertaa
yj.JPG
yj.JPG (53.12 KiB) Katsottu 4831 kertaa
dyjjk.JPG
dyjjk.JPG (118.71 KiB) Katsottu 4831 kertaa
syj.JPG
syj.JPG (162.86 KiB) Katsottu 4831 kertaa
rtj.JPG
rtj.JPG (61.47 KiB) Katsottu 4831 kertaa
dfhyj.JPG
dfhyj.JPG (156.79 KiB) Katsottu 4831 kertaa

Parissa kohdassa pultti ei suoraan mennyt paikoilleen johtuen paksusta maalista ja pahin oli vaihdelaatikon tuki josta joutui ihan oikeasti hiomaan että mahtui.
sjsj.JPG
sjsj.JPG (107.27 KiB) Katsottu 4831 kertaa

Lehtijousista ei ole mitään kokemuksia, mutta näillä asetuksilla tuntuu alusta liian jäykältä, toki iskarit kaikki on vakioasetuksilla, mutta uskaltaako tuosta ottaa tuon pikku lehden vielä pois että saisi lisää pehmeyttä vai pehmeneekö nämä ajossa miten paljon? Nyt kun nostaa yhdestä nurkasta rengasta niin ei jousta juuri yhtään ja nousee akselin molemmat renkaat heti ilmaan.
dfyj.JPG
dfyj.JPG (108.59 KiB) Katsottu 4831 kertaa

Renkaat oli myös mielenkiintoinen kokemus ja aluksi olin että eihän nämä voi mitenkään mennä näin kasaan, mutta niin ne vain menee, mutta vieläkin olen hämmentynyt sarjan yksityiskohtien määrästä, siitä että kaikki on metallia ja kaikki näyttää kuin esikuvassaan ja tuo painaa PALJON, en vain muistanut punnita pelkkää autoa, mutta paketti oli yli 6kg!
dfm.JPG
dfm.JPG (86.77 KiB) Katsottu 4831 kertaa
Koria oli vähän vaikea kokeilla kun kaikki oli vielä irrallaan (kuvassa 8 eri osaa sain pysymään hetken paikoillaan), mutta jo sen rakentaminen tulee ottamaan paljon työtunteja, saatikka maalaaminen ja viimeistely!
dgkj.JPG
dgkj.JPG (53.89 KiB) Katsottu 4831 kertaa
Katsotaan koska pääsen tosissaan maalaamaan koria kun puoliso on vallannut meidän harrastehuoneen niin tämän kasaamisen tein sitten tasa-arvon nimissä keittiön pöydällä! :D

Mutta seuraavaksi sitten sähköjä ja muita pikku yksityiskohtia alustaan ja jousituksen säätämistä, korin kasaamista niin pitkälle että on ainakin maalausvalmis...
Viimeksi muokannut BoomX, Ke 22.11.2023 07:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pertsax
Legendaarinen!

Voin uskoa, että olet nauttinut tuon kasaamisesta, yhtä paljon, kuin minä oman BRX01 kasaamisesta.
Kyllä olen edelleen varmempi siitä, että tilaan sen series III Land Rover 88 itselle, minua viehättää joku noissa lyhyemmissä akseliväleissä.
Auto nopeasti maaleihin ja pidetään BRX kokoontumisajot, vielä ennen lumia, sitten on talvi aikaa putsata autoa mudasta.
BoomX
Juniori

Pertsax kirjoitti: Ma 13.11.2023 09:40 Voin uskoa, että olet nauttinut tuon kasaamisesta, yhtä paljon, kuin minä oman BRX01 kasaamisesta.
Kyllä olen edelleen varmempi siitä, että tilaan sen series III Land Rover 88 itselle, minua viehättää joku noissa lyhyemmissä akseliväleissä.
Auto nopeasti maaleihin ja pidetään BRX kokoontumisajot, vielä ennen lumia, sitten on talvi aikaa putsata autoa mudasta.
Kyllä tuota tuli kasattua ns. kaikessa rauhassa noin nelisen tuntia, sen verran voisi kyllä sijoittaa seuraavaa kertaa ajatellen että olisi sähkötyökalut ja paremmat (lue: pidemmät, kevyemmät ja tarkoituksenmukaisemmat) kuusiokolot käytössä.

Tässä nyt odottelen että posti kantaa pakettia että pääsee jatkamaan eteenpäin ja seuraavaksi aloitan korin kasaamisen, eihän se ajaminen maalia tarvitse, eikä edes koria! ;)
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Uuhhh :D Minun pakko kirjoitella tänne turhia kommentteja ja eläytymis sanoja. On kullan arvoista että harrastajat jakaa näistä tänne kokemuksia, ja etenkin kun on kysymys RC-maastureiden "lexuksesta" vai mersusta ;)

Olen jo useamman vuoden seurannut FB:n brx01/02 fani ryhmää missä itse toimari kommentoi puutteita ja ongelmissa pyytää lähettämään tiedot niin aina ne korvaa puutteet tuotteista jos ilmenee. Samoin jos on pieniäkin ongelmia kokoamisessa mikä johtuu laadusta niin he kyllä ottavat onkeensa ja päivittävät.

Minun käsittääkseni Boom racing teettää alihankkijoilla osat ja sitten kokoon panee itse paketit kasaan. BRX-01/02:sia ei tehdä liukuhihnalla vaan.

Mutta joo. Hieno nähdä uusia laatuautoja, ja pidä meidät ajan tasalla ;)
BoomX
Juniori

Pisepise kirjoitti: Ma 13.11.2023 11:40 Uuhhh :D Minun pakko kirjoitella tänne turhia kommentteja ja eläytymis sanoja. On kullan arvoista että harrastajat jakaa näistä tänne kokemuksia, ja etenkin kun on kysymys RC-maastureiden "lexuksesta" vai mersusta ;)

Olen jo useamman vuoden seurannut FB:n brx01/02 fani ryhmää missä itse toimari kommentoi puutteita ja ongelmissa pyytää lähettämään tiedot niin aina ne korvaa puutteet tuotteista jos ilmenee. Samoin jos on pieniäkin ongelmia kokoamisessa mikä johtuu laadusta niin he kyllä ottavat onkeensa ja päivittävät.

Minun käsittääkseni Boom racing teettää alihankkijoilla osat ja sitten kokoon panee itse paketit kasaan. BRX-01/02:sia ei tehdä liukuhihnalla vaan.

Mutta joo. Hieno nähdä uusia laatuautoja, ja pidä meidät ajan tasalla ;)
Ei ole olemassa turhia kommentteja tai tyhmiä kysymyksiä, sun youtube kanava on kyllä ollut kultaakin arvokkaampi kun olen tietoa kahlannut, joten kiitos myös sinne suuntaan kun jaksat vääntää videoita...
BoomX
Juniori

Matkahuolto pitänyt pakettia viikon jossain, eilen otin yhteyttä ja kappas heti liikahti eteenpäin!? Mikähän lie ollut?

Säädin alustaa sen mitä pystyin ilman ajamista, poistin yhden lehden jousista ja nyt venyy jo mukavasti.
fkj.JPG
fkj.JPG (90.95 KiB) Katsottu 4886 kertaa
lgi.JPG
lgi.JPG (129.05 KiB) Katsottu 4886 kertaa

Samalla laitoin sisälokarit ja "helmat" paikoilleen ja kasasin kopan siihen vaiheeseen että kevyt hionta ja väriä pintaan kunhan nyt vain se matkahuolto tuo paketin.
fk.JPG
fk.JPG (98.41 KiB) Katsottu 4886 kertaa

Sähköt (ohjausservo, radio+vastari, moottori+nopari) tilasin suomesta (helpommat takuut) ja niissä onki pidempi toimitusaika yhdessä tuotteessa minkä huomasin vasta tilausvahvistuksesta kun ihmettelin että miksi ei lähde liikkeelle. :facepalm:

En jaksa säätää enää, odotellaan... Jos viikonloppuna saisi kopan maaliin...
Viimeksi muokannut BoomX, La 02.12.2023 17:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
BoomX
Juniori

Eiköhän nyt ole maalattu tarpeeksi, varmasti saisi aidomman jos vain jaksaisi hinkata yksityiskohtia mutta riittää mulle.

sdrhtg.png
fdjygh.png
dtgyhj.png
Pertsax
Legendaarinen!

Komeahan tuosta tuli, esikuvansa kaltainen💪🏼
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Voi Rönttä sentään. Hienosti on säistetty ja maltoit tehdä sen maltillisesti. Ja ainahan pystyy lisää säistämään perästä jos näyttää että joku kohta tarvitsee korostusta, vaikka auto olisi valmis.
Pertsax
Legendaarinen!

Minun piti kysyä, että mitä maalia käytit? Näyttää jälki niin hyvältä, että voisi ruiskumaaliksi luulla.
BoomX
Juniori

Onnistui kyllä yllättävän hyvin vaikka itse sanonkin ja vielä ihan ensikertalaisena kokeilin noita tekniikoita, tuli oikeastaan juuri sellainen kun halusin.

Tuossa vielä muutama kuva kori 99% valmiina alustan päällä.

srtghn.png
rht.png
reth.png
dfhnbg.png

Maaleina käytin ihan Tamiyan spraymaaleja ja tuossa pihalla pikku pakkasessa maalasin aina väri kerrallaan!

Apuna käytin tätä videota hieman toki eri materiaaleilla.

Pääsääntöisesti homma meni näin:

Pohjamaali
musta maali (tamiya nato black)
ruskea maali (tamiya nato brown)
ruskean päälle akryylimaaleilla tekstuuria
sitten tamiya panel line black ohennettenutta pensselillä koko koriin
hiuslakka reilusti pari kerrosta
siihen pintaväri päälle (tamiya nato green)
sitten vain hammasharjalla hinkkamaan ja luomaan 3D tekstuuria sinne tänne ja panel line black avuksi
lopuksi tamiya mattalakka ja sitten vielä vedin mustalla maalitussilla ovien välit tarkemmin ja korjailin muita pikku virheitä

Efekti on hieno koska siinä on syvyyttä ja maalissa näkyy ne eri kerrokset ja tekstuurit mitä alle on luotu!
Vastaa Viestiin