Crawler luokat kaudella 2024
-
Zarizi Tech
- Moderator
- Viesti:
Crawler luokat kaudella 2024
Avataampa myös tällainen topicci. Mitä mietteitä jäi tältä vuodelta ja mitä muutoksia/parannettavaa löytyy?
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Re: Crawler luokat kaudella 2024
pikkuluokka? 24/18.. jos ei kaikkiin osakilpailuihin, mut pari kolme kisaa.
Mielestäni kausi oli kaiken kaikkiaan onnistunut ja hienoa, että saatiin yhdistettyä niin etelän kuin pohjoisen kuskit sekä muut siltä väliltä, samaan suomisarjaan 😎🤘
Kisamäärä 6+finaali oli myös joustava, joka on todella hyvä!
Super luokka jäi tänä vuonna 2 kisan ajeluksi, se korjautunee ensi kaudella, kun autoja on tulossa lisää 🤩 Josta päästäänkin päivien läpivientiin.
Perska, pro ja super ei mene enää samaan päivään.
Ehdotan 2-päiväistä crawling viikonloppua, joka mahdollistaisi pietarsaaren ajotyylin; aamulla superia, aamupäivä perska. Sunnuntaina aamulla superia ja aamupäivällä pro. Ratamäärää voisi täten kasvattaa siihen 6 / kisa. TAI vastaavasti aamulla perska, sen jälkeen super / miten sovitaankin.
Ja tiedän..
2-päivänen on joillekin iso ei, mutta toinen vaihtoehto on sitten änkeä kaikki yhteen päivään, ajaa aina vain se 4 rataa, päivät aloitettava 8 ja päättyvät taas varmaan superilla ilta 18-19 jälkeen..
Kisamäärä 6+finaali oli myös joustava, joka on todella hyvä!
Super luokka jäi tänä vuonna 2 kisan ajeluksi, se korjautunee ensi kaudella, kun autoja on tulossa lisää 🤩 Josta päästäänkin päivien läpivientiin.
Perska, pro ja super ei mene enää samaan päivään.
Ehdotan 2-päiväistä crawling viikonloppua, joka mahdollistaisi pietarsaaren ajotyylin; aamulla superia, aamupäivä perska. Sunnuntaina aamulla superia ja aamupäivällä pro. Ratamäärää voisi täten kasvattaa siihen 6 / kisa. TAI vastaavasti aamulla perska, sen jälkeen super / miten sovitaankin.
Ja tiedän..
2-päivänen on joillekin iso ei, mutta toinen vaihtoehto on sitten änkeä kaikki yhteen päivään, ajaa aina vain se 4 rataa, päivät aloitettava 8 ja päättyvät taas varmaan superilla ilta 18-19 jälkeen..
-
Puolituinen
- Täysi jäsen
Mua kyllä kans kiinnostaisi "pikkuluokka"!Crawl3r kirjoitti: Ti 29.08.2023 12:13 pikkuluokka? 24/18.. jos ei kaikkiin osakilpailuihin, mut pari kolme kisaa.
-
NumeroKaksi
- Vanhempi jäsen
Päällimmäinen ajatus mikä kaudesta jäi on et kuinka sitä mukamas jaksaisi ensi vuonna ajaa vielä yhden luokan lisää.
Jos muistelee vaikkapa tampereen kilpailua, niin voin aivan rehellisesti sanoa ettei se ollut enää kovin mukavaa ajella pro ratoja siinä paahtavassa kuumuudessa pscalen jälkeen. Ajatus siitä et sen jälkeen olisi pitänyt vielä kaivaa yksi auto lisää ja alkaa vääntää ratoja tuntuu utopistiselta.
Se on helppo ymmärtää miksi päivät koitetaan täyttää ajamisella, kun kerran kaikki saadaan koolle. Tiedostan myös et se on ihan täysin oma valinta osallistua.
Minun mielestä 4 rataa/luokka on aivan riittävä määrä. Tämä varsinkin jos on tarkoitus ajaa useampi luokka samana päivänä.
Skabaformaatista olen aivan ehdottomasti finaali viikonlopun kannalla. Sen voisi mielestäni sementoida kalenteriin aina samaan aikaan, niin loma-anomukset pystyisi pitämään vuodesta toiseen samana.
Jos muistelee vaikkapa tampereen kilpailua, niin voin aivan rehellisesti sanoa ettei se ollut enää kovin mukavaa ajella pro ratoja siinä paahtavassa kuumuudessa pscalen jälkeen. Ajatus siitä et sen jälkeen olisi pitänyt vielä kaivaa yksi auto lisää ja alkaa vääntää ratoja tuntuu utopistiselta.
Se on helppo ymmärtää miksi päivät koitetaan täyttää ajamisella, kun kerran kaikki saadaan koolle. Tiedostan myös et se on ihan täysin oma valinta osallistua.
Minun mielestä 4 rataa/luokka on aivan riittävä määrä. Tämä varsinkin jos on tarkoitus ajaa useampi luokka samana päivänä.
Skabaformaatista olen aivan ehdottomasti finaali viikonlopun kannalla. Sen voisi mielestäni sementoida kalenteriin aina samaan aikaan, niin loma-anomukset pystyisi pitämään vuodesta toiseen samana.
Viimeksi muokannut NumeroKaksi, Ke 30.08.2023 09:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oma lusikka tähän soppaan...
Itse sillä kannalla, että 4 rataa per luokka riittäisi hyvin itselle.
Toiveena olisi että Pro ja Super ajettaisiin samana päivänä, jos kahden päivän kisaformaattiin mennään. Perska jää itseltä seuraavalle kaudelle jokatapauksessa pois.
Jos ei, niin oma Superi jää kyllä viivalta, koska yksinkertaisesti ei perheellisen 3-vuorotöissä olevan viikonloput kesässä riitä...😅
Itse sillä kannalla, että 4 rataa per luokka riittäisi hyvin itselle.
Toiveena olisi että Pro ja Super ajettaisiin samana päivänä, jos kahden päivän kisaformaattiin mennään. Perska jää itseltä seuraavalle kaudelle jokatapauksessa pois.
Jos ei, niin oma Superi jää kyllä viivalta, koska yksinkertaisesti ei perheellisen 3-vuorotöissä olevan viikonloput kesässä riitä...😅
Asiahan ei minulle millään tavalla kuulu, kun en omista edes kalustoa näihin kisoihin, mutta mitä jos noiden lukuisten luokkien sijaan ajaisitte vähemmän luokkia joissa olisi enemmän ratoja?
Itsestäni tuntuisi mielekkäämmältä ajaa yhdellä autolla pitkä kisa, kuin monta minikisaa lukuisilla autoilla.
Itsestäni tuntuisi mielekkäämmältä ajaa yhdellä autolla pitkä kisa, kuin monta minikisaa lukuisilla autoilla.
-
NumeroKaksi
- Vanhempi jäsen
Miksi pitää tavoitella enemmän ratoja ylipäätään? Erot kuskien välillä tulee kyllä esille oli niitä ratoja 4 tai 6.Verskis kirjoitti: Ke 30.08.2023 08:39 Asiahan ei minulle millään tavalla kuulu, kun en omista edes kalustoa näihin kisoihin, mutta mitä jos noiden lukuisten luokkien sijaan ajaisitte vähemmän luokkia joissa olisi enemmän ratoja?
Useampi luokka tuo vaihtelua niin ajamiseen kuin ratoihinkin.
Koska ajaminen on kivaa, siksi enemmän ratoja. Ja vähentäähän se yksittäisen virheen merkitystä, mitä enemmän ratoja.NumeroKaksi kirjoitti: Ke 30.08.2023 09:14Miksi pitää tavoitella enemmän ratoja ylipäätään? Erot kuskien välillä tulee kyllä esille oli niitä ratoja 4 tai 6.Verskis kirjoitti: Ke 30.08.2023 08:39 Asiahan ei minulle millään tavalla kuulu, kun en omista edes kalustoa näihin kisoihin, mutta mitä jos noiden lukuisten luokkien sijaan ajaisitte vähemmän luokkia joissa olisi enemmän ratoja?
Useampi luokka tuo vaihtelua niin ajamiseen kuin ratoihinkin.
Toki se 4 rataa on aivan hyvä, sopii siis myös minulle 😊
Luokkia on ihan syystä nuo 3 erilaista. Ne ovat kaikki toisistaan eroavia hyvällä tavalla ja on paljon hauskempi ajaa kahtakin luokkaa kuin vain yhtä.
Miniluokkaa tuskin tulee enää takaisin koskaan.
Luokkia on ihan syystä nuo 3 erilaista. Ne ovat kaikki toisistaan eroavia hyvällä tavalla ja on paljon hauskempi ajaa kahtakin luokkaa kuin vain yhtä.
Miniluokkaa tuskin tulee enää takaisin koskaan.
-
nenolanjones
- Vanhempi jäsen
Itse osallistuin tällä kaudella vain kahteen perskakisaan, eli siltä pohjalta kirjottelen. Ratojen määrä oli ihan riittävä siihen nähden, että muitakin luokkia piti sitten ehtiä ajamaan.
Voi tosiaan olla että aika alkaa käydä vähiin jos vielä Super-luokkaa useammin ajetaan. Siinä mielessä crawler-luokille pyhitetty vkloppu on ymmärrettävää, mutta uskon myös että perskassa osallistujien määrä vähenee. Jos nyt ei ihan väärin veikkaukseni mene, niin aika moni (itseni mukaanlukien) scaleluokkia ajava ajaa crawlerluokista myös perskaa, muttei muita luokkia. Moniko sitten viitsii ajella kisoihin pelkästään yhden luokan takia? Tai toki vaihtoehto on myös rakentaa super ja pro-ajokit :D
Voi tosiaan olla että aika alkaa käydä vähiin jos vielä Super-luokkaa useammin ajetaan. Siinä mielessä crawler-luokille pyhitetty vkloppu on ymmärrettävää, mutta uskon myös että perskassa osallistujien määrä vähenee. Jos nyt ei ihan väärin veikkaukseni mene, niin aika moni (itseni mukaanlukien) scaleluokkia ajava ajaa crawlerluokista myös perskaa, muttei muita luokkia. Moniko sitten viitsii ajella kisoihin pelkästään yhden luokan takia? Tai toki vaihtoehto on myös rakentaa super ja pro-ajokit :D