"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Axial AXI03028 SCX10 PRO SCALER KIT

YxJaska
Juniori

Axial AXI03028 SCX10 PRO SCALER KIT

Viesti Kirjoittaja YxJaska »

No nyt tuli mielenkiintoinen kit paketti reposteltavaksi.
$430 jenkkilässä, täällä ilmeisesti 500€ (tarjous 460€ Hobbyfactory).

Taidan kuulua juuri tähän kohderyhmään jolle tätä on ehkä ajateltu.
Saa lähes kaiken tarvittavan yhdellä tilauksella ja kaikki toimii yhteen.

Kun hankki puuttuvat osat niin voisi ajatella että tässä on auto jolla kehtaa kilpailla (jos ei häpeä sitä että se on pakettina ostettu).
Ja voisi ajatella että tämä on kohtuu kilpailukykyinen vaikka ei lähelläkään huipputasoa.

Aloitan puutelistan omilla vähäisillä tiedoilla ja olemattomalla kokemuksella.
Itse asiasa en taida keksiä kuin muutaman jutun jotka ihmetyttää.

1) miksi autossa on painoa lisäävä selectable overdrive optio?
Luulisin että oikeassa kilpa-autossa tätä ei tarvita eikä missään nimessä haluta.

2) miksi skipd plate belly dragging kulma on vain 3.8° kun muissa se taitaa olla 5-6° luokkaa?
Minulle on tullut käsitys että toi 5-6° olisi jotenkin optimi kun sitä näkee niin paljon.

3) transfer case ei ole kovin edessä, vaan näyttää olevan aika keskellä
Näitä runkoja näyttää olevan jotka ovat paljon äärimmäisempiä tässä suhteessa, jolloin linkit ovat aivan epäsuhteellisen oloisia

4) 40% overdrive?
Taas minulla on se käsitys että olisiko 30% (tai 25%) se yleisesti hyväksytty konsensus, mutta tässäkin voin olla aivan väärässä

Eli kun tällä foorumilla haukutaan kaikki kit paketrit koska niistä ei ole mihinkään kun lähes kaiken joutuu vaihtamaan tai korjaamaan paremmaksi niin voisi sanoa samat sanat tästä kilpa-auton aihiosta: onko tästä oikeasti mihinkään?
Clipboard01.gif
Clipboard01.gif (174.96 KiB) Katsottu 5306 kertaa
Kimi
Täysi jäsen

Re: Axial AXI03028 SCX10 PRO SCALER KIT

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Tuo 40% od on varmaan aika lailla kipurajoilla. Eteen kun laittaa UD rattaan niin kaipa se silloin on lähellä 30%.
Corrupt Carbon Works Reaper V2 ja Ninja molemmissa skid angle 12 astetta. Parhaat rungot mitä on minulle eteen tullut.
Nuo Axialin iskarit ovat minulle ainakin suuri kysymysmerkki.

Itse en tästä autosta innostu. Portaaliversio olisi mielenkiintoisempi....
lassii
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja lassii »

YxJaska kirjoitti: Su 12.02.2023 19:16

Eli kun tällä foorumilla haukutaan kaikki kit paketrit koska niistä ei ole mihinkään kun lähes kaiken joutuu vaihtamaan tai korjaamaan paremmaksi niin voisi sanoa samat sanat tästä kilpa-auton aihiosta: onko tästä oikeasti mihinkään?
Särähtää ikävästi korvaan tämä. RTR paketeita harvoin haukutaan laajalla rintamalla, ne jotka todella kisaavat eivät varmaan RTR paketteja hyllyynsä halua ymmärrettävistä syistä.

Itseä olen positiivisesti yllättynyt tästä uutuudesta, voi saada säpinää markkinoille jopa Traxxasin leirissä, jospa sieltäkin jotain uutta saataisiin.
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Kyllä voisin hankkia tämän juuri vaikka perska-aihioksi. Tai sellaiseksi vaikka kisailu ei nappaa mutta haluat vain sitä suorituskykyä kehittää. Sanoisin että erinomainen valmis paketti, kun heittää ne kunnolliset renkaat alle, ja hyvät sähköt. Sitten vaan jauhamaan kallioita. Sitten kun on paljon ajanut autolla oppii sen rajat, olisi sitten helppo lähteä säätämään tai kehittämään sitä.

Veikkaan että osista kasattu auto varmaan tulee kalliimmaksi.

Vaikuttaa aika laadukkaalta, ja jos vielä optio osiakin on tulossa eli varmaan painoja yms.

Auton mallin oma facebook-ryhmä varmaan aina heti kaikki mitä ihmiset näihin alkavat virittelemään.
NumeroKaksi
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja NumeroKaksi »

YxJaska kirjoitti: Su 12.02.2023 19:16
1) miksi autossa on painoa lisäävä selectable overdrive optio?
Luulisin että oikeassa kilpa-autossa tätä ei tarvita eikä missään nimessä haluta.

2) miksi skipd plate belly dragging kulma on vain 3.8° kun muissa se taitaa olla 5-6° luokkaa?
Minulle on tullut käsitys että toi 5-6° olisi jotenkin optimi kun sitä näkee niin paljon.

3) transfer case ei ole kovin edessä, vaan näyttää olevan aika keskellä
Näitä runkoja näyttää olevan jotka ovat paljon äärimmäisempiä tässä suhteessa, jolloin linkit ovat aivan epäsuhteellisen oloisia

4) 40% overdrive?
Taas minulla on se käsitys että olisiko 30% (tai 25%) se yleisesti hyväksytty konsensus, mutta tässäkin voin olla aivan väärässä

Clipboard01.gif
1. Ihmettelen samaa lähinnä sen vuoksi että en oikein keksi missä muualla kuin testimielessä tuota kukaan käyttää/tarvitsee?

2. Skid platen kulma on melko mieto, mutta eipä tuo taida loppujen lopuksi kyllä suoraan vertautua suorituskykyyn juuri mitenkään.

4. Viime kesä tuli ajeltua 50% OD:lla eikä tuosta pahaa sanottavaa ole. Hyvin tuntui auto etenevän eikä koskaan tuntunut siltä, että auto ei suoriutuisi.
Ei ole olemassa mitään maagista prosenttia tai totuutta tähänkään asiaan omasta mielestä. Kaikki nämä on kompromisseja.

En kyllä allekirjoita tuota että kaikki tai edes iso osa rtr tai kit paketeista olisi huonoja. Axialin, traxxasin tai elementin mikä tahansa paketti on melkoisen hyvää vastinetta rahalle ja jokaisessa on omat vahvuutensa.
HillBilly
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja HillBilly »

Voisin veikata että tuo valittava overdrive on sen takia että autoa voi käyttää normi safareilla kuormittamatta voimansiirtoa liikaa.
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa ;-)
Scale Class 3 Champ -24
Scale Class 2 Champ -22, -23 & -24
Scale Class 1 4@ -22 2@ -23
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Crawl3r
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

Se mitä auton speksei on lukenu ni mun mielestä axialilta hyvä veto ja auto vaikuttaa ainakin paperilla asialliselta. Toi vaihteisto on sillee nokkela, että kohtuu pienellä vaivalla saa ud:t haasterllisenpaan maastoon ja samalla safari auton. Ite en viitti hirveesti huviajoo autolla tehdä jossa 40% od tai ud. Ja toi 40 on aika passeli. Varmasti tulee viripalikkaa yms. Helppo ratkasu kohtuu suorituskykyiseen menoon. Jos haluu ninjan ni sit rakentaa sellasen, mut tuskiin mistää aikasemmasta rtr:stä tai kitistä saa yhtä suorituskykystä ku mitä tosta. Jännä nähdä mitä muut valmistajat tekee.
HillBilly
Legendaarinen!

Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
HillBilly
Legendaarinen!

Tilattu. Odotin hetken youtube raadin repostelua ja palaute on ollut vähintäänkin positiivistä. Kattoo nyt mitä mä tästä teen...
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Crawl3r
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

HillBilly kirjoitti: To 16.03.2023 21:48 Tilattu. Odotin hetken youtube raadin repostelua ja palaute on ollut vähintäänkin positiivistä. Kattoo nyt mitä mä tästä teen...
Oikein! Laita status up datee mitä siitä muodostuu.
Metsäläinen
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Metsäläinen »

Näitä näytti olevan jo Tamicolla.
Vastaa Viestiin