"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rc remote free spool winch

Yleistä keskustelua harrastuksesta
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

Rc remote free spool winch

Viesti Kirjoittaja kj_temmes »

Elikkäs kun nyt tuli hommattua vähän kokeeksi Boom racing muskeli vinssi ja kun siinä tuo free spool ominaisuus.
Ajattelin että hieno ominaisuus mutta jos se vaatii jotain ylimääräistä nykimistä niin ei tule kyllä kuuloonkaan.

Tästä siis idea ja toteutukseen. Hetki 3d cadin kanssa ja toinen tulostinta odotellessa. Integroin kokonaisuuden aiemmin tehtyyn custom slaideri kiinnikkeeseen. Täten myös kaikki muukin systeemissä tukevoittaa toisiaan.

Tuohon tuli 9 grammanen Servo ja muskeli vinssi alle. Vinssi linja menee kovassa putkessa etupuskurille.
7F35C92E-CBA6-41AD-990A-F71A656677FD.jpeg
7F35C92E-CBA6-41AD-990A-F71A656677FD.jpeg (241.61 KiB) Katsottu 1451 kertaa
Melko siistin paketin tuosta sai. Ei haittaa tulevaa sisustan tekoakaan. Tukevasti kiinni myös.
Ne ketkä tietää niin tämä ylimääräinen Servo ei mun ohjaimelle ole ongelma. Samassa autossa kuitenkin jo valo ohjauksia yms..
F304B2F9-6F39-439C-83A9-FA1851B8515B.jpeg
F565E413-BA8E-4EC0-BBD9-CB02EDD3C730.jpeg
Ihan kohtuulliselta vinssiltä vaikuttaa. Melko äänekäs kuitenkin.
Tuossa mun elementissä on kuitenkin vielä nopeampi vinssi jolle on nopeuden säädöt ja suunnan muutokset erikseen ohjaimella.

Mutta tässä vielä pätkä RC free spool meiningistä 😇

teppisch
Legendaarinen!

Re: Rc remote free spool winch

Viesti Kirjoittaja teppisch »

No nyt! Tämä on jotain mitä tuo Muscle Winch kaipaa. Todella hieno innovaatio.

Tästä tulee vaan mieleen seuraava ajatus "Jos Henry Ford olisi kysynyt mitä ihmiset tarvitsevat, olisivat he vastanneet: nopeampia hevosia. Hän keksi kuitenkin auton"
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

teppisch kirjoitti: Pe 08.04.2022 08:53 No nyt! Tämä on jotain mitä tuo Muscle Winch kaipaa. Todella hieno innovaatio.

Tästä tulee vaan mieleen seuraava ajatus "Jos Henry Ford olisi kysynyt mitä ihmiset tarvitsevat, olisivat he vastanneet: nopeampia hevosia. Hän keksi kuitenkin auton"
Kiitos, se oli ihan hauska innovoida ja piirrellä.
Jotenkin mun mielestä ajatus että räpläät käsinesi (HOG) vinssin vapautusta ajoi tähän...
Toki tuohon jätettiin käsin vapautus mahdollisuus helman alta. Esim tilanteita varten jos pikkuvinssi vikaantuu.?
Joskus puuhasin muinoin 1:1 autooni samanlaista ja olin jo rakentanut alkua mutta auto ostettiin multa pois..

Jos jollain kiinnostusta tämmöiseen niin customoidaan tarpeeseen.
Ei tarvitse olla juuri samanmoinen asennus.
Muutenkin rohkeasti puheille jos jokin vastaava innovaatio iskee!
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Tässä on kyllä näppärää ja käytännöllistä innovaatiota.

Minullakin olisi C1 defenderissä vinssin vieressä tilaa ja flysky gt5 missä olisi kanavia käyttämättä. Olen vain asentanut oman muskelin toisin päin, joten nappi puoli on renkaaseen päin…
11F75EDD-2174-4E8A-9749-819F7B4F4A65.jpeg
Kyllä kisassa vinssaustilanteessa voi säästää muutaman sekunnin kun itse pitäisi ojentua painamaan freespool nappia autosta ja toisella kädellä pitää vetää vinssilinja ulos. Eli ohjain pitäisi laskea kädestä pois. Nyt tämä mahdollistaa sen että vinssilinjan voi vetää suoraan kohteeseen yhdellä kädellä. Ajallista säästöä voisi tulla jopa 10sek/vinssaus verrattuna että ajat vinssin omalla voimalla ulos. Riippuu tietysti tilanteesta, vinssin nopeudesta, kuskista, yms. Jutuista.
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

Pisepise kirjoitti: La 09.04.2022 09:20 Tässä on kyllä näppärää ja käytännöllistä innovaatiota.

Minullakin olisi C1 defenderissä vinssin vieressä tilaa ja flysky gt5 missä olisi kanavia käyttämättä. Olen vain asentanut oman muskelin toisin päin, joten nappi puoli on renkaaseen päin…

11F75EDD-2174-4E8A-9749-819F7B4F4A65.jpeg

Kyllä kisassa vinssaustilanteessa voi säästää muutaman sekunnin kun itse pitäisi ojentua painamaan freespool nappia autosta ja toisella kädellä pitää vetää vinssilinja ulos. Eli ohjain pitäisi laskea kädestä pois. Nyt tämä mahdollistaa sen että vinssilinjan voi vetää suoraan kohteeseen yhdellä kädellä. Ajallista säästöä voisi tulla jopa 10sek/vinssaus verrattuna että ajat vinssin omalla voimalla ulos. Riippuu tietysti tilanteesta, vinssin nopeudesta, kuskista, yms. Jutuista.
Tuohon voisi ehkä kehitellä vetävän servon ja ei ole täysin mahdoton ajatus että myös painonapin puolelta. Vaatii vaan servoarmin suunnittelua. Kun näen tuon omassa kädessä tuon auton niin varmasti tulee väläys ja keksimme siihenkin vinssin vapautuksen pikku servolla 👍

Ällös ole veli huoleton, koht sul remote free spool on.!
kumitarzan
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja kumitarzan »

No mutta mä voisin myös haluta 🤗 ei oo kiire mut joks se on valmis 😂😂
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

kumitarzan kirjoitti: Ma 11.04.2022 19:28 No mutta mä voisin myös haluta 🤗 ei oo kiire mut joks se on valmis 😂😂
Saadaan sulle kyllä myös.
Laita koodii ni katsellaan riittääkö tila vai pitääkö tehdä erilainen ratkaisu.
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

Testattu toisitoimissa. Aivan suunnattoman helppo ja kätevä 😇👌
Ei tarvitse ohjainta laskea käsistä ja vinssi on parissa sekunnissa kaukanakin kiinni.
Vastaa Viestiin