Jos koittas jonkinlaista vaihekuvaa ja kuvia tähän laittaa samalla kun alan auton saapuessa sitä kokoilemaan. Luonnollisesti kyselen kaikkea, ja te voitte halutessanne vuorollanne toistella sitä että täällä on toimiva hakukone 😁.
Orkekumin Mogin täällä tiedän olevan Cfx, ja se onkin pitkälle jalostettu. Itse en moiseen kykene ihan lompakon sanelemana mutta on se hieno ollu ko. auton tekoa seurailla.

Siisti Civikki.
No mutta hei, ystävät ja siis kaikki vihamielisetkin !
Nyt en hetkeen kysele niistä jakolaatikoista, enkä haikaile etumoottorin perään kun tänään on nämä sisältävä lyhyenläntä vehje laitettu saapuvaksi ja voin vain odotella että ilmestyy mutkan kautta kotio. Voi veljet!
Haihatteluun taipuvainen pää jo piirtää ajatusviivoja :
-Jimnyn kori joka kitissäni ( mst 532169) on ihan kiva mutta BJ40 koppa Tamiyalta, tai hätätilassa Ftx Tundrakin vois käydä, senhän voi mattalakata ja maalata päälipuolelta uusiks kokonaan. 3d ja tai kovakorithan on alan miesten hommia mutta mullekin kelpais joku SJ suitsa, tiäksää Samurai lwb? Hiace mk3, Vw synkro doka mk3, Niva, Fiat Panda, Carry, L300 Delica / Endura, LC70 pätkä, Hi Jet... . No, onneks realiteetit on tiedossa ja Tamiyan koreja saa tolkun hintaan kotimaasta joten joulupukin toivelistaan rustataan :

https://www.eurorc.fi/product/20701/tam ... clear-body

-Vakiorenkaat on kokoa 30mm x 90mm, ja kuvioltaan todella katulaillisen oloiset, jotain a/t, t/a, m/t tai vanhan Hakkapeliitan henkistä. Minulla ei ole mitään varmaa käsitystä minkä kokoinen kumi tuon Jimnyn alla mahtuu muokkaamatta mitään pyörimään ja kääntymään, mutta koitan ulkomaan forumeilta lueskella. Autolla ei todennäköisesti kisaa ajella niin kattelen vähän isompaa mutarengasta tilalle. Silmään osuikin jo edullinen, visuaalisesti mainion näköinen huima 96 millinen Absima Steelhammer jonka ominaisuuksista ei ole harmainta aavistusta enkä niistä niin oletakaan löytyvän syväanalyysiä. Mutta harva,,avoin kuvio korkeilla nappuloilla vois riittää minun mettäajoon kunnes arpaonni, vedonlyönti tai muu epätodennainen tilanne sallitsee hankkia ns. merkkirenkaat joista mieluusti kuulenkin ehdotuksia.
-Sirohkoa putkipuskuria pitää tinailla eteen ja taakse.
-Vinssi miehen tiellä pitää sillonkin kun ollaan off road. Mutta mieli hamajaa oikean vinssin näköistä. Pitääkö keulaan kiinnittää staattinen Runva koristeeksi ja jemmata servovinssi korin alle.
-Unohtaa kaikki kisasääntöhapatus, hylätä c1 aikeet ja keskittyä vaan mukavuuteen, vapauteen ja tehäkkin maamme tieliikennelain rajoilla ja niitä venytellen, tutun kattastusmiehen maalaisjärjellä läpi sormien katsoen leimattu nipin napin laillinen ajoneuvo. Mutta voi olla että pysyy hyvinkin arkisena ja jollain tapaa siten realistisena suomikilpivekottimena jolla ei niin offailtais vaan käytäs riekkometillä, sorsastelemassa ja muilla juopottelureissuilla, haisten niin diisseliltä kuin märistä puista tehdyn savuavan nuotion kitkulta. Olisi kotoisa, tuttu konsepti.
--------
Olen lukenut että CFX:n mukana tulisi jotain eri akselivälien palikoita, jotkut taas sanoo että näin ei ole, osaako esimerkiksi Orke kertoa?
Josko autoni tulee J3 kittinä niin ehkä siinä ainakaan ei ole kuin 242mm kilkkeet mukana, ja BJ taas on 252mm kori niin jotain linkkiä minun pitänee hankkia / tehdä / asentaa että wb venyy sen sentin.

Kittiin olen kuullu kuuluvan myös 2 tai 3 eri jäykkyyksistä jousisarjaa eli 12-16 jousta mutta voi olla ettei minun J3 kitissä ole kuin yhdet. Sellaista elämä on. Auton iskarit ovat kait muovia ja 70mm pitkät, eli lyhyet mutta autokaan ei ole suuri.

Fleksaus.
Siksi samaan tilaukseen ( ulkomailta juu, mutten minä tilannu niin omatunto on puhtas 😇) ruksattiin kumminkin MST oman brändin nimissä myyty iskarisetti TC80 jossa pitäisi olla pikku pullo öljyä, 12 kpl jousia, soft, medium rare, sekä hard. Nämä ovat ainakin nimellisesti 80mm silmävälillä joten auto korottunee hiukan, tämä oli ihan tietoinen valinta ja pen springillähän voipi madaltaa jos tarvitsee. Ehkä se sellanen hevoskärryveturin inan väsyny takakenokin sopis henkeen.

Autossa on kovan luokan comp crawlerien hengessä servo akselilla mutta minun käytössä pärjäilee runkoon asennetullakin joten tehtaan oma pieni cms kit pistetään sekin kiinni heti kun pääsen autoa kokoamaan kokeilematta servoa akselilla olleskaan.
Kitissä ehkä on se steering link muovia ? On tai ei, ihan sen pelossa piti vähän kuin varoiksi haalia vielä pakettiin tehtaan oma alumiinilinkkisetti :

Kovin hitaita välityksiä näihin ei saane tehtaan omilla osilla ja käsityskykyni mukaan 17 hampainen 0.6 mod pinioni olisi pienin mahdollinen niin sellainen klikattiin mukaan.
Näillä siis alkuun, ja miksei loppuun, kun ajaa maltilla.
----
Fullspeeddesign tubekanavalla video jossa sama kori+alusta: