Sain lahjoituksena pitkään haluamani clodin. Rakentelemaan en vielä toviin ryhdy mutta aikomus olisi joku nelilinkki hässäkkä tilailla ja kaikkea muuta mukavaa.
mä siihen omaani vaihdoin sen servovarren pidemmäksi, tai isommaksi pyöryläksi, jotta kääntyvyyttä tuli lisää, sit kiristin servosaverit akseleista ni rupes kääntyileen.
jos tekisin nelilinkkimonsteria ni tekisin sen ihan muista aineksista ku clodista
No ei siitä varsinkaan kannata mitään tuollasta modirunkoista kökköhäkkyrää tehdä. Clodbuster on old school vehje, ja nuo new school kilpurit on sitten ihan asia erikseen. Ja kuten Jouni tuossa jo sanoikin, niin nuo nelilinkkivehkeet kannattaa tehdä jostain muusta kuin MOA-akselisesta Clodista...
Pauli kirjoitti:
No ei siitä varsinkaan kannata mitään tuollasta modirunkoista kökköhäkkyrää tehdä. Clodbuster on old school vehje, ja nuo new school kilpurit on sitten ihan asia erikseen. Ja kuten Jouni tuossa jo sanoikin, niin nuo nelilinkkivehkeet kannattaa tehdä jostain muusta kuin MOA-akselisesta Clodista...
Okei okei uskotaan uskotaan, saanko iskarit sentään vaihtaa ;D
matti1983 kirjoitti:Okei okei uskotaan uskotaan, saanko iskarit sentään vaihtaa ;D
Iskaritkin on vähän semmoiset Clodissa, että ei paremmat iskarit tee autosta oikeastaan yhtään sen parempaa ajettavuudeltaan, mutta olen huomannut kuitenkin, että kääntyvyys saattaa parantua jäykemmillä iskareilla, kun vakiot kepit tuntuu joustavan jo pelkästään renkaita käännellessä pikkuisen. Joten iskareita vaihtaessa ja säätäessä kannattaa lähinnä koittaa eliminoida tuo renkaiden kääntelyn aiheuttama jousto. Hyppyjen kun ei kuulu old skool autolla pehmeästi mennäkään, joten siitä ei kannata murehtia! :D
matti1983 kirjoitti:Okei okei uskotaan uskotaan, saanko iskarit sentään vaihtaa ;D
Iskaritkin on vähän semmoiset Clodissa, että ei paremmat iskarit tee autosta oikeastaan yhtään sen parempaa ajettavuudeltaan, mutta olen huomannut kuitenkin, että kääntyvyys saattaa parantua jäykemmillä iskareilla, kun vakiot kepit tuntuu joustavan jo pelkästään renkaita käännellessä pikkuisen. Joten iskareita vaihtaessa ja säätäessä kannattaa lähinnä koittaa eliminoida tuo renkaiden kääntelyn aiheuttama jousto. Hyppyjen kun ei kuulu old skool autolla pehmeästi mennäkään, joten siitä ei kannata murehtia! :D
Lähinnä ulkonäöllisistä syistä vaihtaisin :D traxxaksen big boret ehkä
Olen hiukan parannellut kääntyvyyttä ja nyt on sellainen ongelma että kun vaihdoin sevovarren pidemmäks niin koko servopukki vääntyilee servon toimiessa, onko olemassa tukevampaa pukkia vakion tilalle vai pitäisikö vaan ruveta pukin vahvistus hommiin ;D ;D
matti1983 kirjoitti:
Olen hiukan parannellut kääntyvyyttä ja nyt on sellainen ongelma että kun vaihdoin sevovarren pidemmäks niin koko servopukki vääntyilee servon toimiessa, onko olemassa tukevampaa pukkia vakion tilalle vai pitäisikö vaan ruveta pukin vahvistus hommiin ;D ;D
matti1983 kirjoitti:
Jeepster kirjoitti:
mikäs vakiossa paikassa on vikana? kovakuorista matalaa, tai sellaista stickpackia, josta päästä lähtee piuhat päästä.
Vakiona akku on poikittain ja mun mielestä se jotenkin hölmösti, ja kun oon säädelly noi ohjauslinkit suorempaan niin linkki ottaa akkuun kiinni. Akuu on tollanen muchmoren impact 6000 http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AK ... lat-110398
Ei oo mulla akun kiinnitykseen suunniteltu mitään, koska pidän akkua vakiopaikallaan, niin on painopiste pikkuisen alempana ja keskempänä kuin muilla ratkaisuilla.
Vähenikö muuten servon notkuminen yhtään jämäkämmillä osilla? :P
Väheni huomattavasti. Pitäisköhän munkin sitten vaan vaihtaa noita ohjauslinkkien paikkoja ja käyttää tuota vakio paikkaa hmmmmm. Onkos muuten olemassa jotain sovite hexejä kun nuo vakio vanteet on ihan jollain kummallisella tavalla kiinni ja kun vaihtaa vanteet ja uusissa vanteissa on oletettavasti ihan normaali hexi.
Mä menin kans joskus hämyyn tossa hex asiassa. Talttapää ruuvarilla kun avittaa eri puolelta missä hexi on niin irtoo hienosti. Yllättävän tiukassa oli.
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä, niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa.