Mikä sitten se max paino on olkoot sitten oma 'kädenvääntö'
Se painon lisääminenhän sinäänsä ei ole varmaan kellekkään ongelma....vai onko???
Mielestäni max painoa vois tutkiskella sillä että katsotaan mitä tollaiset perus aluvanteet ja niihin kumit foameineen painaa ja siihen pikkusen lisää...ihan vain sen takia ettei sattumalta jollain jää ajamatta (liian tiukat säännöt yleensä vähentää osallistujia) kun on sattunu foamit kastumaan uintireissulla tms.
Noista rungoista.
Miten joku runko voi olla huonompi kuin toinen jos kummatkin ovat 'kaupan' tuotteita? Kaikkiin voi porailla reikiä linkeille (toisissa ne vaan saattaa olla jo vakiona) Miten niistä päätetään mikä on skaalan mukainen mihinkin koriin? Pitääkö se runko valmistaa itse esikuvan mukaiseksi vai kelpaako valmis 'kaupan' tuote?
Ettei nyt vaan mennä liian vaikean kautta (= osallistuja kato)
Monelle vois tosiaan mennä rungon hommaaminen rahapulan takia ongelmalliseksi.
Itse päädyin JukkaH runkoon kun oli helposti saatavilla ja edullinen. Sen lisäksi se töytti -09 kauden määräykset.
Toki jos säännöt määrää jotain muuta -10 -> niin sitten kai pitää sellainen runko hommata (ja tehdä siitä niin hyvä kuin omat taidot riittää) tai olla ajamatta jos ei rahat riitä sellaisen rungon ostamiseen. Omavalmiste Hiluxin mallista runkoa en kykene rakentamaan ja jos sattumalta haluaisinkin ajaa jollain muulla korilla niin pitäisi taas ethdä uusi runko??
Jos näin tarkalle halutaan mennä pitäisikö sen auton/korin pohjakin olla esikuvan mukainen ?
Mieletäni tärkeintä skalessa olisi se kokonaisuuden esikuvan mukaisuus. Eli miltä peli näyttää (ei mitä sen sisällä on.
Toki pitäisi myös tukea niitä jotka hakuavat tehdä niin paljon esikuvan mukaisuuksia sisustoineen jne.
Mutta noita skaala pisteitä voisi tosiaan antaa enemmän silloin kun autossa on todellisia ajoa haittaavia elemenntejä.
Vinssi edessähän vain parantaa painopistettä...ei heikennä ajoa??
Matala alusta...heikentää kulkua...parantaa sivukallistumaa...mutta miksi tehdä tarkoituksella offroad auto jolla ei pääse metsässä?? Katuautothan on sitten asia erikseen.
Jos laji on offroad niin luulisi että silloin yritettäisiin tehdä mahd hyvin etenevä auto olemassa olevasta aihiosta????
Jos itse rakentaisin huonosti etenevän maasturin ja osallistuisin sillä kisaan enkä pärjää....en syyttäisi siitä sääntöjä enkä lajia vaan omaa valintaani.
Toki suuremman mielihyvän saisin siitä että olen onnistunnut tekemään sellaisen auton jota haluan....viis suorituskyvystä.
Tässä vissiin olisi aika lähelle joidenkin toivomaa skale runkoa.
http://rc4wdstore.com/product_info.php? ... cts_id=876

Tälläistä olen haaveillu itselleni....mutta noin paljon rahaa en tule laittamaan leikkiautoon..
Toisaalta ei tuokaan oikeasti näytä minkään oikean auton rungolta muuta kuin perjaatteessa.