"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Korien 3D tulostus

Korit ja niiden maalaaminen
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Re: Korien 3D tulostus

Viesti Kirjoittaja Beahkit »

kj_temmes kirjoitti: Ma 17.01.2022 17:36
lanssi kirjoitti: Ma 17.01.2022 17:27
kj_temmes kirjoitti: Su 16.01.2022 15:09 Mä olisin kyllä valmis jonkinlaiseen projektiin lähteä jos jollain intoa...
SCX24:ään Lada Niva kori? 😅
Osta Cultsista Nivan filet ni tehdään... Mul on toi oma scx24 ni helppo mittailla sopivaksi.
Scalettaa sopivaksi vaan.!
Jos ostan Cultsista tiedoston, niin se latautuu luurilleni/koneelleni, vai tuleeko joku sähköposti jossa linkki ladata?

Mutta ostamani tiedoston pystyn sitten lähettämään toiselle tyypille joka tulostaa sen?

Tarkotan kysyä eikö niissä ole sen ihmeempiä estoja toppuuttamassa tiedoston lähettelyä muillekin kuin hälle joka sen maksoi ja latasi.
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny? :ugeek: :shock:

Lexan <3

KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kj_temmes »

Ei ole. Ihan on pakattu tiedosto jonka lataa.
nenolanjones
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja nenolanjones »

Mitäs muut on käyttänyt liimana koria kasatessa? Alkuun nyt laitellut ihan CA:lla kasaan, läträänkö sitä vain lisää että tulee kerroksia ja pinta-alaa, vai onko jotain parempaa tavaraa? Kävi mielessä joku rakennus-/asennusliima, mutta onko ne liian elastisia?
ToniS
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja ToniS »

Ca paremmaks on kyl vaikea tulosteiden kanssa pistää. Kaveriks vielä ruokasoodaa niin pitää kuin tauti ja täyttääkin paremmin, toimii samalla kikkerinä
Finnish RC Scale Crawling Series
Scale Class 1 🏆x4
Scale Class 2 🏆x2
2xKON 👑
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

ToniS kirjoitti: Su 23.01.2022 22:41 Ca paremmaks on kyl vaikea tulosteiden kanssa pistää. Kaveriks vielä ruokasoodaa niin pitää kuin tauti ja täyttääkin paremmin, toimii samalla kikkerinä
Kikkereissä on omat haitat, toki myös hyödyt.
Suosittelen jotain kuitumursketta tai puuvillakuitua ja kikkeri erikseen kevyesti perään.

Itse ajattelin tulostettavan korin liimata 2k epoksilla ja siihen thixoa ja mikropalloa tai sitten thixoa ja jotain lyhyttä rouhittua kuitua.
Kaikkein tylsintä olis ehkä että liimasauma pettää. Vaikka miten hienosti olisi tulostettu, jonkin hionnan ja paklauksen vaatii varmasti.
Vähän hitaampaa epoxia kun hommaa, toki siinä on asemointi hankalampi, mutta voi esim tehdä niin että karhentaa pinnat hyvin ja hieroo epoxin kunnolla molempiin pintoihin että menee kaikkiin huokosiin. Sitten asemoi palat ja vaikka pariin kolmeen helposti hiottavaan kohtaan pikistä ja kikkeriä pidon vuoksi ja sen jälkeen rauhassa kuivamaan, mielusti tietty lämpöisessä.
lassii
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja lassii »

Mitä nämä CA ja kikkeri on? Täysin vieraita käsitteitä mulle. Ite oon käyttäny ihan loctitee.
Orkekum
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Orkekum »

lassii kirjoitti: Ma 24.01.2022 09:54 Mitä nämä CA ja kikkeri on? Täysin vieraita käsitteitä mulle. Ite oon käyttäny ihan loctitee.
CA Cyno Acrylate eli Pikaliima.
Kikkeri on Accelerator eli nopeuttaa liiman kovettumista. Yleensä nopeuttamalla liiman haihtumista.

Loctite on tuotemerkki jolla monta tyotetta allansa, esim just CA tai pikaliimaa ja ruuvilukitetta ym mönjää
lassii
Legendaarinen!

Orkekum kirjoitti: Ma 24.01.2022 10:18
lassii kirjoitti: Ma 24.01.2022 09:54 Mitä nämä CA ja kikkeri on? Täysin vieraita käsitteitä mulle. Ite oon käyttäny ihan loctitee.
CA Cyno Acrylate eli Pikaliima.
Kikkeri on Accelerator eli nopeuttaa liiman kovettumista. Yleensä nopeuttamalla liiman haihtumista.

Loctite on tuotemerkki jolla monta tyotetta allansa, esim just CA tai pikaliimaa ja ruuvilukitetta ym mönjää
Aivan, eli oon käyttäny ceeaata ihan oikeassa paikassa, täytyypä pistää tuo korvan taa niin voi sitten kylillä esittää viisaampaa kun onkaan :)
Jeepster
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Jeepster »

kj_temmes kirjoitti: Ma 24.01.2022 08:57
Itse ajattelin tulostettavan korin liimata 2k epoksilla ja siihen thixoa ja mikropalloa tai sitten thixoa ja jotain lyhyttä rouhittua kuitua.
Kaikkein tylsintä olis ehkä että liimasauma pettää. Vaikka miten hienosti olisi tulostettu, jonkin hionnan ja paklauksen vaatii varmasti.
Vähän hitaampaa epoxia kun hommaa, toki siinä on asemointi hankalampi, mutta voi esim tehdä niin että karhentaa pinnat hyvin ja hieroo epoxin kunnolla molempiin pintoihin että menee kaikkiin huokosiin. Sitten asemoi palat ja vaikka pariin kolmeen helposti hiottavaan kohtaan pikistä ja kikkeriä pidon vuoksi ja sen jälkeen rauhassa kuivamaan, mielusti tietty lämpöisessä.
Voi olla että mulla oli väärää liimaa /väärä lämpötila/huono karhennus/en vaan osaa. Useampaa 2k epoksia ym liimoja kokeilin, ja paras pito oli pla:n kanssa selkeästi pikaliima. Tulostin testi lätkiä ja niitä liimailin päittään ja limittäin. Epoksilla irtosi saumasta, pikaliimalla vääntäen lähtee käytännössä kerrokset tulosteesta.

En sano että absoluuttinen totuus, testaa ja kerro kuinka toimii.

Itse oon käyttänyt bilteman liimaa, muistaakseni 5.50€, tulee kiihottimen kanssa settinä.
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

Kuulostaa että ehkä ollut huono liima tai muu juttu.
Pitääpä hieman testailla.

Bilteman pikis on muuten todella hyvä pikis.
Sopiva sitko muttei liian. Sekä kikkeri on sopivan loiva kun ei annostele liian läheltä ja paljoa.

Kikkerin haitat tosiaan se että jos liian ärhäkkä niin pikis kuohaa ja sitten ei kyllä pidä mitään.

Tulosteen kerrokset ei pitäisi erkaantua. Vaan kappaleen pitäisi hajota kyllä 'yhtenäisenä' kappaleena 🧐

Sulla ehkä aavistus kalibrointia tai temp towerin tekoa langan kanssa 😇👍
ToniS
Legendaarinen!

Toistan itseäni mut edelleen se pikaliima on paras mitä ite oon testannu. Enkä puhunu kikkeristä, vaan nimen omaan ruokasoodasta joka kyllä käyttäytyy kuin kikkeri. Liekkö jotain samaa sit.
Ohut pikaliima tunkeutuu huokosiin. Oon ripotellu sauman päälle ruokasooda joka jämähtää melko hätäsesti pinnalta. Syvemmällä pysyy vielä juoksevana jolloin kerkee tunkeutua syvemmälle. Tuo ruokasooda/pikis sauma peittääkin hyvin ja helppo hioa.
En lähtis epoksien kanssa lääräämään. Ehkä joku kunnon laminointi epoksi ja ohu lasikerros sisäpuolelle saumaan ni luulis kestävän. Mut aika turhaa kun pikis hoitaa asian yhtä hyvin. En oo saumasta saanu rikki, vierestä korkeintaan. Ja nimenomaan pla kanssa, muista tiedä. Toimii myös forexin liimauksessa parhaiten, pikis siis
Scale Class 1 🏆x4
Scale Class 2 🏆x2
2xKON 👑
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

Juu ei missään nimessä laminointi epoksia...
Laminointiin ja liimaamiseen on eri tökötit.
ToniS
Legendaarinen!

Ja tämänkin sää oot varmaan testannu?

Edit* temmes saa liimailla mitä tykkää ja millä tykkää. Ihan sama mulle. Itse vedän pikiksellä ja ruokasoodalla ja laminointiepoksilla lasin tai ohuen hiilen kera
Scale Class 1 🏆x4
Scale Class 2 🏆x2
2xKON 👑
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

Mitäs hyviä paikkoja muuta ku cults on mistä löytäisi tulostettavia koreja.? Vinkatkaa ja linkatkaa.

Saa vaikka korit toki maksaakkin. Kun on designista pitää maksaa kelpo summa 😇👍
(ihan ku olis 3d suunnittelun kotiinpäin vetoa)
lassii
Legendaarinen!

kj_temmes kirjoitti: Ma 24.01.2022 23:36 Mitäs hyviä paikkoja muuta ku cults on mistä löytäisi tulostettavia koreja.? Vinkatkaa ja linkatkaa.

kookle hakuun: rc car 3d body tjsp nii alkaa löytyyn, ihan tuollee vaan surffaamalla niitä löytyy.
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

lassii kirjoitti: Ma 24.01.2022 23:47
kj_temmes kirjoitti: Ma 24.01.2022 23:36 Mitäs hyviä paikkoja muuta ku cults on mistä löytäisi tulostettavia koreja.? Vinkatkaa ja linkatkaa.

kookle hakuun: rc car 3d body tjsp nii alkaa löytyyn, ihan tuollee vaan surffaamalla niitä löytyy.
Joo onhan niitä internetti pulloillaan.
Toinen toistaan huonompia ainakin.
Cults on melko hyvä. Sieltä vähän edes näkee mitä on saamassa ja että onko ihan kuraa...
Tomi_A
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomi_A »

Tällä tyypillä on vähän erikoisempaa koria tarjolla. Ei kovin suuri valikoima mutta ei ole pahan hintaisia.

https://www.facebook.com/ITMAN3D/
https://www.cgtrader.com/3d-models?auth ... n3d&page=1
lassii
Legendaarinen!

Jelppikääs. Kone on Wanhao Duplicator i3 Plus, tulostusohjelma Wanhao Cura.

Minun pitää palastella koria jotta mahtuu alustalle, tässä olen käyttänyt Meshmixer ohjelmaa. Tulostusvaiheessa kuitenkin jää osa tulostamatta. Koitin käyttää inspector toimintoa joka korjaa jotain, mutta eipä siitä mitään suurta apua ollut.

Missä teen virheen?
nenolanjones
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja nenolanjones »

lassii kirjoitti: To 25.05.2023 17:24 Jelppikääs. Kone on Wanhao Duplicator i3 Plus, tulostusohjelma Wanhao Cura.

Minun pitää palastella koria jotta mahtuu alustalle, tässä olen käyttänyt Meshmixer ohjelmaa. Tulostusvaiheessa kuitenkin jää osa tulostamatta. Koitin käyttää inspector toimintoa joka korjaa jotain, mutta eipä siitä mitään suurta apua ollut.

Missä teen virheen?
Miltä tulostus näyttää tuon ohjelman esikatselussa? Puuttuuko jo siinä osa tulosteesta? Ei ole tuo ohjelma tuttu, mutta varmaan joku samantyylinen kuin tuo "aito" Cura. Sen kanssa itsellä oli ongelmia jossain isossa printissä, ei vaan jostain syystä tehnyt osaa tulosteesta. Tämä tosin vain yksittäistapaus ja ongelma korjaantui sillä, kun käytin Prusa Sliceriä siihen osaan.
lassii
Legendaarinen!

nenolanjones kirjoitti: Su 04.06.2023 17:19
lassii kirjoitti: To 25.05.2023 17:24 Jelppikääs. Kone on Wanhao Duplicator i3 Plus, tulostusohjelma Wanhao Cura.

Missä teen virheen?
Miltä tulostus näyttää tuon ohjelman esikatselussa? Puuttuuko jo siinä osa tulosteesta? Ei ole tuo ohjelma tuttu, mutta varmaan joku samantyylinen kuin tuo "aito" Cura. Sen kanssa itsellä oli ongelmia jossain isossa printissä, ei vaan jostain syystä tehnyt osaa tulosteesta. Tämä tosin vain yksittäistapaus ja ongelma korjaantui sillä, kun käytin Prusa Sliceriä siihen osaan.
Tämän asian tajusin katsoa vasta kirjoitettuani tuon kommentin. Kun katsoo kerros kerrokselta niin kyllä se on joistan kohdin vajaa. Eli Meshmixer kadottaa jotain, tosin sehän tekee myös niinkuin minä käsken. Eli en vain osaa vielä käyttää näitä ohjelmia oikein. Nyt olen jo oppinut taas enemmän tässä reilussa viikossa.
Vastaa Viestiin