Crawler luokkien kilpailut 2026
Re: Crawler luokkien kilpailut 2026
Krajokin kanssa samoilla linjoilla, mukavuusraja menee itselläkin maks 8 rataa per päivä.
Sinällään kolme päiväinen viikonloppu SM-formaatti passaa itselle ajatuksena, yhtenä viikonloppuna. Luokista ajan mitä tarjolla ja mihin osallistujia enemmän kuin 4 tai 5. Jos ei osu omaan kalustoon ei voi mitään, sitten se luokka jää välistä. Superia en ole ajamassa.
Ja jos ei osu viikonloppu omaan kalenteriin niin vedän kahluuhousut jalkaan ja lähden kiristelemään (toivottavasti) siimoja joelle😄
Sinällään kolme päiväinen viikonloppu SM-formaatti passaa itselle ajatuksena, yhtenä viikonloppuna. Luokista ajan mitä tarjolla ja mihin osallistujia enemmän kuin 4 tai 5. Jos ei osu omaan kalustoon ei voi mitään, sitten se luokka jää välistä. Superia en ole ajamassa.
Ja jos ei osu viikonloppu omaan kalenteriin niin vedän kahluuhousut jalkaan ja lähden kiristelemään (toivottavasti) siimoja joelle😄
Viimeksi muokannut Tawler, To 30.10.2025 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajan "mieluisuus"- järjestyksessä seuraavia. Super, spora, pro ja perska. Mielestäni viisi rataa maksimi ja finaalit päälle.
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa 
Scale Class 3 Champ -24
Scale Class 2 Champ -22, -23 & -24
Scale Class 1 4@ -22 2@ -23
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Scale Class 3 Champ -24
Scale Class 2 Champ -22, -23 & -24
Scale Class 1 4@ -22 2@ -23
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
- Pertti Ivanoff
- Nyyppä
Tosiaan ku tässä luokkia mietitään mitä ajetaan niin perska, pro suosituimmat, super myös koska siellä on kalustoa nyt mukavasti. Sportman ja mini voisi melkeinpä jäädä pois ku sport on niin lähellä perskaa ja mini nyt tuntuu vain turhalta. Ja mitä nyt kisoja kiertäny niin jos ajetaan kisaa niin kyllä se 2-3 päivää kuluu tähän hommaan ja ku me kaikki ei nyt asuta samalla kylällä niin se väkisinkin tarkoittaa kulkemista ja siihen menee aikaa, se vaan joudutaan hyväksyä. Jos pystytään mennä luokka per päivä tyyliin niin se tekee 4-7 tuntia päivässä ajoa ihan perus kisana eikä finaali juttuja tähän. Ne yhden SM-kisan kisat sitten finaaleineen päivineen.
Iivana Pertsa
-
NumeroKaksi
- Vanhempi jäsen
Ei ole helppo asia, jos olisi niin ei tästä tarvitsisi edes keskustella. Juuri tämän vuoksi ajattelin et olisi aiheellista kartoittaa mikä on ylipäätään tahtotila jengillä ajettavien luokkien suhteen, ja et pitäisi porukalla koittaa pohtia et mikä olisi se mitä kohti suunnata jos tähtäimen asettaa vaikkapa viiden vuoden päähän.Zarizi Tech kirjoitti: To 30.10.2025 19:32 Tuo luokka-asia on aina hankala homma. Että miten sen järjestää. Kaksi päivää ei oikein missään skenaariossa meinaa riittää varsinkin jos finaalit meinataan ajaa, ellei luokkia sitten pudota kahteen tai kolmeen.
Kaikilla on varmasti erilaisia haluja ajettavista luokista ja harmittaa jos joutuu toisen luokan varjolla skippaamaan jonkun toisen. Suurimmalle osalle tämä suomessa ajettava mestaruuskisa on kuitenkin se ainoa "iso" kisa joten pähkäilyä se tuottaa.
En oikein muuta keksi kun kysymällä suoraan täällä, että mitä luokkia kullakin on aikomus tulevalla kaudella ajaa?
Aloitan itse: Pro, Super, Performance Scale ja Sportsman. Miniä tuskin rakennan ensi kaudellekkaan.
Tälleen kun asiaa pohtii niin tuolla ketjun alkupäässä mainittu kaksi viikonloppua alkaa oikeasti kuulostamaan hyvältä mikäli luokkien määrästä ei päästä yhteisymmärrykseen. En siis tällä nyt koita ensi vuoden skabojen plänejä muuttaa vaan pohdin tulevaisuuteen ja et miten tää paletti toimis.
Tämä kaikki tulee sillä ajatuksella, että optimi tilanteessa päivässä ajettaisiin yksi luokka 5-6 rataa plus finaali. Tämä on toki vain minun oma mielipide, mutta mieluummin vähennän ajettavia luokkia ja panostaisin siihen, että ne ajettavat luokat on mieluista ajaa kuin tekisin skaboista kestävyyskilpailua jossa hampaat irvessä ajetaan niin paljon kuin vain päivässä on tunteja.
Voisihan sekin olla vaihtoehto, että super ajettaisiin eri ajankohtana. Luokkaan ei ole montaa autoa koko suomessa ja näin ollen se syö osallistujamääriä vertaillessa eniten ylimääräistä aikaa. Super viikonloppu nimittäin kuullostaisi sekin aivan perkeleen hienolta. Ajettaisiin vain ja ainoastaan superia kaksipäiväisenä skabana.🔥
-
Zarizi Tech
- Moderator
- Viesti:
Keskusteluun osallistuneiden perusteella räätälöin ehdotelmaa:
Pe: Super 5 rataa + finaali
La: Sportsman 3 rataa aamulla ja sen jälkeen Performance Scale 5 rataa + finaali
Su: Sportsman 2 rataa + finaali aamulla ja sen jälkeen Pro 5 rataa + finaali
Selkeästi vielä ei välttämättä tarpeeksi ole kiinnostusta Minille ainakaan tässä vaiheessa. Tuo että ajaisi oman viikonlopun Superilla olisi kyllä hienoa, mutta ei taida ketään taas motivoida niin paljon, että yhden luokan takia ajaisi toiseen päähän Suomea. 🫤
La: Sportsman 3 rataa aamulla ja sen jälkeen Performance Scale 5 rataa + finaali
Selkeästi vielä ei välttämättä tarpeeksi ole kiinnostusta Minille ainakaan tässä vaiheessa. Tuo että ajaisi oman viikonlopun Superilla olisi kyllä hienoa, mutta ei taida ketään taas motivoida niin paljon, että yhden luokan takia ajaisi toiseen päähän Suomea. 🫤
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Nooh se riippuu vähä kui hullu oon ja kui paljon tykkään ajamisesta jos jaksan ajaa suomen toisen päähän, no nyt kaksi autoa(perska ja spora) auttaa innostuksessa ajaa Porista huitsin nevadaan.Zarizi Tech kirjoitti: Pe 31.10.2025 10:34 Keskusteluun osallistuneiden perusteella räätälöin ehdotelmaa:
Toi sun ehdotus kuulostaa iha siedettävältä, kun voi palata jonlauantaina kun epäilen omia ajamis osaamista niin en tartte ajaa finaalia haha.
Tai sitten kokeilen ajaa prota shaftylla huvin vuoks 🤔
-
NumeroKaksi
- Vanhempi jäsen
En täysin seuraa tuota "yhden luokan takia" ajatusta.
Luokkien määrä ei ainakaan itselleni ole mikään mittari yhtikäs mihinkään eikä todellakaan määrittele mihin lähden ajamaan ja mihin en. Saman määrän ajamista sitä viikonloppuun saa mahdutettua on niitä luokkia 1 tai 100.
Täydellisessä maailmassa meillä olisi 2 luokkaa mitä ajetaan ja ne mahtuisi yhteen viikonloppuun. Ei tarttis tehdä kompromisseja aikataulun suhteen eikä ihmetellä mitä luokkia kukakin haluaa ajaa. Sen sijaan meillä on nyt 5 luokkaa joista 3 on todella lähellä toisiaan eikä se aiheuta mitään muuta kuin säätämistä. Pro ja 4ws shafty tarjoaisivat saman variaation mitä nyt käytännössä saadaan viidellä luokalla. Tai no ehkä minin kokemus jäisi tuossa toteutuksessa vähemmälle.
Mut näillä korteilla mennään mitä on jaettu.
Tää on jotenkin jännä miten kelasin crawling touhujen olevan sitä mistä tykkään. Oon huomannut tässä, että loppupeleissä en ole enää kovin varma siitä et onko tämä sittenkään sitä mitä ajattelin sen olevan, kun mulla on jatkuva tarve ehdottaa muutoksia toimintaan. Sen sijaan että koitan muuttaa touhua mieleisekseni taidan vain todeta ettei tämä vain millään istu siihen mitä itse touhulta haen ja lopetan ehdottelut. Onhan se vähän tyhmää koittaa muuttaa jotain hyvin sementoitunutta toimintaa ylipäätään.
Vetäydynpä tästä sivusta seuraajan rooliin ja kattelen mihkä päivämäärään kisat istahtaa ja minne.✌️
Luokkien määrä ei ainakaan itselleni ole mikään mittari yhtikäs mihinkään eikä todellakaan määrittele mihin lähden ajamaan ja mihin en. Saman määrän ajamista sitä viikonloppuun saa mahdutettua on niitä luokkia 1 tai 100.
Täydellisessä maailmassa meillä olisi 2 luokkaa mitä ajetaan ja ne mahtuisi yhteen viikonloppuun. Ei tarttis tehdä kompromisseja aikataulun suhteen eikä ihmetellä mitä luokkia kukakin haluaa ajaa. Sen sijaan meillä on nyt 5 luokkaa joista 3 on todella lähellä toisiaan eikä se aiheuta mitään muuta kuin säätämistä. Pro ja 4ws shafty tarjoaisivat saman variaation mitä nyt käytännössä saadaan viidellä luokalla. Tai no ehkä minin kokemus jäisi tuossa toteutuksessa vähemmälle.
Tää on jotenkin jännä miten kelasin crawling touhujen olevan sitä mistä tykkään. Oon huomannut tässä, että loppupeleissä en ole enää kovin varma siitä et onko tämä sittenkään sitä mitä ajattelin sen olevan, kun mulla on jatkuva tarve ehdottaa muutoksia toimintaan. Sen sijaan että koitan muuttaa touhua mieleisekseni taidan vain todeta ettei tämä vain millään istu siihen mitä itse touhulta haen ja lopetan ehdottelut. Onhan se vähän tyhmää koittaa muuttaa jotain hyvin sementoitunutta toimintaa ylipäätään.
Vetäydynpä tästä sivusta seuraajan rooliin ja kattelen mihkä päivämäärään kisat istahtaa ja minne.✌️
-
Zarizi Tech
- Moderator
- Viesti:
Tavallaan joo jos jonkun yhden luokan takia matkustaisin olis se Pro tai Super. Mutta koska meitä on niin pieni määrä, niin en vaan näe järkeä ajaa erikseen sitä kisana. Voin olla toki väärässä ja tuo olisi mahtava konsepti, mutta henk koht en näe itseäni sen perässä ensi kaudella matkustavan.NumeroKaksi kirjoitti: Pe 31.10.2025 11:26 En täysin seuraa tuota "yhden luokan takia" ajatusta.
Vähemmän luokkia olisi parempi kyllä. Mulle se olisi edelleen Perska, Pro ja Super. Mutta koska Spora on nostanut laajalla linjalla päätään Suomessa on sitä kyllä vaikea sivuuttaa. Tässä kun koittaa luovia mielipiteiden meressä ja etsiä jonkinlaista kultaista keskitietä on aina yhtä paljon pettyneitä kun tyytyväisiä. Yritetään järkätä kisat kuitenkin lähtökohtaisesti sillain et mahdollisimman moni pääsee harrastamaan ja mielellään niitä mieleisiä luokkiakin.NumeroKaksi kirjoitti: Pe 31.10.2025 11:26 Täydellisessä maailmassa meillä olisi 2 luokkaa mitä ajetaan ja ne mahtuisi yhteen viikonloppuun. Ei tarttis tehdä kompromisseja aikataulun suhteen eikä ihmetellä mitä luokkia kukakin haluaa ajaa. Sen sijaan meillä on nyt 5 luokkaa joista 3 on todella lähellä toisiaan eikä se aiheuta mitään muuta kuin säätämistä. Pro ja 4ws shafty tarjoaisivat saman variaation mitä nyt käytännössä saadaan viidellä luokalla. Tai no ehkä minin kokemus jäisi tuossa toteutuksessa vähemmälle.
Itse tykkäsin kaudesta 2023 paljon kun meillä oli 6 kisaa ja Finaalit. Rikottiin kuskiennätykset ja meininki oli hyvä. Sen jälkeen ollaan menty alamäkeen koska silloinen pistejärjestely aiheutti parran pärinää. Koskaan mikään systeemi ei ole täydellinen, joten jatketaan yrittämistä. 😅
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Tuo 2023 on ollut yksi historian parhaista systeemeistä.
Yhteensä 6 kisaa + finaalit, joista finaali lasketaan sekä kaksi muuta kisaa, jotka ajat. Antoi pelivaraa muille menoille mainiosti ja sai tottakai ajaa vaikka kaikki kisat.
Olisiko mahdollista ajatella samaa systeemiä ja pitäisi taas finaali viikonlopun perska, spora, pro ja super.
Yhteensä 6 kisaa + finaalit, joista finaali lasketaan sekä kaksi muuta kisaa, jotka ajat. Antoi pelivaraa muille menoille mainiosti ja sai tottakai ajaa vaikka kaikki kisat.
Olisiko mahdollista ajatella samaa systeemiä ja pitäisi taas finaali viikonlopun perska, spora, pro ja super.
-
NumeroKaksi
- Vanhempi jäsen
Tässäkin on itsellä pikkaisen erilainen näkökulma asiaan. En huomaa eroa käytännössä juuri ollenkaan oman kisakokemuksen kannalta onko ajamassa 4 vai 20 henkilöä jos neljän ryhmissä ajetaan. Se oma ajoryhmä ne fiilikset ja muistot itelle muodostaa.Zarizi Tech kirjoitti: Pe 31.10.2025 12:00 Tavallaan joo jos jonkun yhden luokan takia matkustaisin olis se Pro tai Super. Mutta koska meitä on niin pieni määrä, niin en vaan näe järkeä ajaa erikseen sitä kisana. Voin olla toki väärässä ja tuo olisi mahtava konsepti, mutta henk koht en näe itseäni sen perässä ensi kaudella matkustavan.
Pakko myös tähän kohtaan todeta semmoinen, kun useammin kuin kerran on mainittu siitä kuinka kehä3 alueelta ei liikuta kisoihin, oli ne sit pohjoisessa tai tampereella. Isoin osa kehä3 aktiiviharrastajista on omistanut vain pscale luokan auton viime vuosina. Kyllä se varmaan jonkin asteen kynnyksen luo lähteä useamman tunnin päähän ajamaan yhtä luokkaa max 5x6min. Pikkasen huonolla tuurilla radanteossa johon ei välttämättä pääse itse vaikuttamaan millään tavalla se on huomattavasti vähemmän.
Et jos kahden päivän kisailu samaa luokkaa ei saa liikkeelle niin miten kuvitellaan et puolikas päivä yhtä luokkaa motivoisi liikkumaan?
Jotta ei jää väärinkäsitystä niin minun ei ollut tarkoitus sinua osoittaa sormella. Tässä on viime vuosina kokeiltu jos jonkinlaista formaattia kisoihin.Zarizi Tech kirjoitti: Pe 31.10.2025 12:00 Vähemmän luokkia olisi parempi kyllä. Mulle se olisi edelleen Perska, Pro ja Super. Mutta koska Spora on nostanut laajalla linjalla päätään Suomessa on sitä kyllä vaikea sivuuttaa. Tässä kun koittaa luovia mielipiteiden meressä ja etsiä jonkinlaista kultaista keskitietä on aina yhtä paljon pettyneitä kun tyytyväisiä. Yritetään järkätä kisat kuitenkin lähtökohtaisesti sillain et mahdollisimman moni pääsee harrastamaan ja mielellään niitä mieleisiä luokkiakin.
Itse tykkäsin kaudesta 2023 paljon kun meillä oli 6 kisaa ja Finaalit. Rikottiin kuskiennätykset ja meininki oli hyvä. Sen jälkeen ollaan menty alamäkeen koska silloinen pistejärjestely aiheutti parran pärinää. Koskaan mikään systeemi ei ole täydellinen, joten jatketaan yrittämistä. 😅
En ole myöskään pettynyt millään tavalla. Lähinnä turhautunut aina välistä kansainvälisen sääntökirjan aiheuttamiin jäykkyyksiin.
En muista 2023 pistejärjestelmästä sen kummempaa puhetta olleen. Kerran totesin itse ääneen sen faktan, että on helpompi saada pisteet lapin kisoista joissa osallistujia oli vähemmän. Pitihän se silloin paikkansa, mutta tällä kaudella olisi ollut aivan eri homma. Se nyt varmasti oli jokaisella tiedossa silloin kun siitä formaatista edes sovittiin eikä se ainakaan itselle jäänyt mitenkään hampaankoloon. Jokaisessa systeemissä on puolensa.
Jos ajatellaan näitä skaboja siltä kantilta että halutaan mahdollisimman paljon osallistujia per luokka, niin näkisin että se 1 luokka per päivä voisi olla toimiva, ainakin suosituimpiin luokkiin jotka ovat olleet pscale ja pro. Nyt toki shafty on nostanut päätänsä ja ainakin pk-seudulla jätän itse jatkossa järkkäämättä pscaleen kisoja kyseisen luokan jatkuvien sääntöihin liittyvien säätämisten vuoksi. Ihan pelkästään se, että kyseisen luokan ajoneuvon katsastaminen on suoraan sanottuna perseestä on riittävä syy itselle miksi suosin huomattavasti selkeämpää shaftyä mieluummin.
Itsellä jäi kulunut kausi aikataulujen puolesta kokonaan, mutta mahtava olisi kyllä että Pro ajetaan tulevalla kaudella kaikki radat + finaali yhtenä päivänä. Eli Zarizi Tech ehdotus kuulostaa hyvältä.
Kun itseä ei tuo reissaaminen haittaa, saisi yhden yön reissulla mukavasti yhden luokan ajettua🤟
Kun itseä ei tuo reissaaminen haittaa, saisi yhden yön reissulla mukavasti yhden luokan ajettua🤟
Kyl itse olen jo pitkään kallistunut ajatukselle että järkätään vain yhdet SM kisat vuoteen.
Yhden pitkän viikonlopun järjestäminen kalenteriin helpompaa.
Myös motivaatio lähteä kasvaa kun tietää et se on kerrasta poikki.
Antaa myös painoarvoa paikallisille sarjoille. Suomi on pitkien välimatkojen maa.
Luokkina itse näen Pro,Super ja Perska.
Ajoaikana kansallinen normi.
Myöskään en näe syytä et ratoja pitäis vaikeuttaa ja siksi saada lisää ajoaikaa.
Ennemminkin niitä pitää helpottaa. Ihan perseestä jos alkutaipaleen porukka ei pääse yhtään rataa edes maaliin.
Reeneissä voi kikkailla eri variaatioita ja linjoja.
Kisassa se pelisilmä ja kokemus sit testataan.
Paras on ku joutuu kärkiukot pelkää sitä yhtäkin pakkia kisassa. Muistan ajat kun Zari ja LaaLaa veti pakkisotaa sarjassa.
Siitä lähdettiin omast mielest väärään suuntaan ja vaikeuttaa ratoja autojen paranemisen myötä.
Samalla kävi osittain et vanhan kaluston porukka ei päässyt enään maaliin ja innostus lopahti.
Ratamääränä 5-6 + Finaali.
Finaalit ihan parasta. Porukka kasautuu yhteen katsomaan ja näkee miten päivän parhaat on käskyttänyt autoaan.
Myös se kokemus kun olet pimennossa odottamassa vuoroasi kuullen katsojien hurraamiset. :)
Motivoi myös kehittää itteään jotta pääsee ajaa sinne.
Mini ja safty porukkahan vois vaik järjestää oman viikonlopun?
Tietenkin tämäkin vaihtoehto vaikea järjestää.
Itse tykkään pitkistä ajopäivistä. Sen jälkeen ku pääsee majoitukseen istahtaa/saunoo tietää tehneensä jotain.
Myös tuo suomalaisten kuningas juotava jää silloin vähemmälle jolloin seuraavan päivän ajot suoriutuu paremmin. XD
Kuka muistaa et tämä olis estänyt mun rapulaa ja helihopperia?
Antaa myös painoarvoa paikallisille sarjoille. Suomi on pitkien välimatkojen maa.
Myöskään en näe syytä et ratoja pitäis vaikeuttaa ja siksi saada lisää ajoaikaa.
Ennemminkin niitä pitää helpottaa. Ihan perseestä jos alkutaipaleen porukka ei pääse yhtään rataa edes maaliin.
Paras on ku joutuu kärkiukot pelkää sitä yhtäkin pakkia kisassa. Muistan ajat kun Zari ja LaaLaa veti pakkisotaa sarjassa.
Siitä lähdettiin omast mielest väärään suuntaan ja vaikeuttaa ratoja autojen paranemisen myötä.
Samalla kävi osittain et vanhan kaluston porukka ei päässyt enään maaliin ja innostus lopahti.
Finaalit ihan parasta. Porukka kasautuu yhteen katsomaan ja näkee miten päivän parhaat on käskyttänyt autoaan.
Myös se kokemus kun olet pimennossa odottamassa vuoroasi kuullen katsojien hurraamiset. :)
Itse tykkään pitkistä ajopäivistä. Sen jälkeen ku pääsee majoitukseen istahtaa/saunoo tietää tehneensä jotain.
Myös tuo suomalaisten kuningas juotava jää silloin vähemmälle jolloin seuraavan päivän ajot suoriutuu paremmin. XD
Harvinaisen hyvin sanottu.Juuti kirjoitti: La 15.11.2025 10:33 Ennemminkin niitä pitää helpottaa. Ihan perseestä jos alkutaipaleen porukka ei pääse yhtään rataa edes maaliin.
Sama pätee myös tuolla skale puolella.
Itse olen täysin eri mieltä kun kyseessä kilpa-autoilu. Kehitys kehittyy ja kalusto siinä mukana.
Onko olemassa jotain muita rc-kilpaluokkia jossa esim. poistetaan radasta hyppyreitä tai mutkia jotta autolla kuin autolla olisi helpompaa ajaa?
Onko olemassa jotain muita rc-kilpaluokkia jossa esim. poistetaan radasta hyppyreitä tai mutkia jotta autolla kuin autolla olisi helpompaa ajaa?
En tarkoita että ratoja tulisi tieten tahtoen vaikeuttaa, mutta en ymmärrä pointtia jossa haetaan tilannetta jossa "yksi pakki ratkaisee".
Se luo haastetta huipuille, mutta perus soheltajatkin saa edes jotain onnistumisen elämyksiä.
Onko sillä muka jotain eroa voittaako sadalla pisteellä vai yhdellä? Ei ainakaan sarja tuloksiin vaikuta.
Edit2
Huiput joutuu ajamaan jokaisen radan täysillä keskittyen ja miettien joka liikkeen tarkkaan, koska se yksi pakki saattaa merkitä todella paljon.
Perus tunarit sitten soheltaa niitä pakkeja ja mollia, mutta silti saattavat päästä radat maaliin.
Vai onko tän pikkumaan kokoisella harrastajakunnalla tarkoitus että otetaan heti tulokkaita luulot pois.
Miten voi kehittyä, jos ei pääse ajamaan kisoissa?
Sen verran näillä kikottimilla kisoissa kuitenkin käyny, että kyllä ne kisat on ihan eri juttu kuin itsekseen tai porukalla mollien väistely.
Onko sillä muka jotain eroa voittaako sadalla pisteellä vai yhdellä? Ei ainakaan sarja tuloksiin vaikuta.
Edit2
Huiput joutuu ajamaan jokaisen radan täysillä keskittyen ja miettien joka liikkeen tarkkaan, koska se yksi pakki saattaa merkitä todella paljon.
Perus tunarit sitten soheltaa niitä pakkeja ja mollia, mutta silti saattavat päästä radat maaliin.
Vai onko tän pikkumaan kokoisella harrastajakunnalla tarkoitus että otetaan heti tulokkaita luulot pois.
Miten voi kehittyä, jos ei pääse ajamaan kisoissa?
Sen verran näillä kikottimilla kisoissa kuitenkin käyny, että kyllä ne kisat on ihan eri juttu kuin itsekseen tai porukalla mollien väistely.
Viimeksi muokannut Scrap, La 15.11.2025 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haastetta luovat myös haastavat radat. Itse nautin omassa harrastamisessa rakentamisesta ja kokeilemisesta, testaamisesta ja onnistumisesta kun koen että olen saanut auton suorituskykyä hinattua sääntöjen puitteissa ylöspäin.
Toisaalta tärkeätä on myös se fiilis mitä saan ajon aikana kun auto on radalla. Jos se on "vain" pakkien välttelyä on ainakin omalta osalta järkevämpää jäädä kotiin.
Mitään sarja tuloksia tai pisteitä en ole laskenut enkä laske.
Toisaalta tärkeätä on myös se fiilis mitä saan ajon aikana kun auto on radalla. Jos se on "vain" pakkien välttelyä on ainakin omalta osalta järkevämpää jäädä kotiin.
Mitään sarja tuloksia tai pisteitä en ole laskenut enkä laske.
Mitä porukkaa tämä "Mini ja safty porukka" on?Juuti kirjoitti: La 15.11.2025 10:33 Kyl itse olen jo pitkään kallistunut ajatukselle että järkätään vain yhdet SM kisat vuoteen.
Oliskohan se poppoo, joka ajelee mineillä ja saftyillä?
Mut jos et ole kiinnostunut sijoituksista tai sarjasta niin miten se on sulta pois jos sijoituksissa ratkaisee yksikin pakki?
Mut jos et ole kiinnostunut sijoituksista tai sarjasta niin miten se on sulta pois jos sijoituksissa ratkaisee yksikin pakki?
Varmaankin, mutta samat naamat yllensä ajaa myös muita luokkia. Eli jos kyseisiä laitteita ei esim. itse omista niin on helppoa "heittää pois" tämä osio johonkin omaan määrittelemättömään tapahtumaan.
En ole kiinostunut sijoituksista kuten sanoin, mutta olen kiinostunut siitä miten rata on tehty. Ratojen teko kuten varmasti olet ratoja tehnyt, on haastavaa puuhaa. Helposti voi tulla liian helppoja tai liian vaikeita ratoja. Mutta se minun sanoma viestissäni oli (varmaan ei auennut lukijoille) se, että MINULLE merkitsee se mitä teen radalla sen 6 minuuttia (vai paljonkos se ajoaika nyt on). Jos se on käytännössä pakkien välttelyä , niin nauttisin erillaisesta radasta enemmän.
En ole kiinostunut sijoituksista kuten sanoin, mutta olen kiinostunut siitä miten rata on tehty. Ratojen teko kuten varmasti olet ratoja tehnyt, on haastavaa puuhaa. Helposti voi tulla liian helppoja tai liian vaikeita ratoja. Mutta se minun sanoma viestissäni oli (varmaan ei auennut lukijoille) se, että MINULLE merkitsee se mitä teen radalla sen 6 minuuttia (vai paljonkos se ajoaika nyt on). Jos se on käytännössä pakkien välttelyä , niin nauttisin erillaisesta radasta enemmän.