"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Korien 3D tulostus

Korit ja niiden maalaaminen
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Re: Korien 3D tulostus

Viesti Kirjoittaja Beahkit »

Elis kirjoitti: Ma 04.10.2021 10:37
Beahkit kirjoitti: Ma 04.10.2021 09:29
Elis kirjoitti: Ma 04.10.2021 09:11 Beahkit, kyllä valitettavasti minun korvaan kuulostaa siltä että kannattaisi se pankkilaina ottaa ja hankkia se 3D tulostin, jos haluat lopputuloksen johon olet tyytyväinen :s
Ai siksi kun EN ole niin nirso pinnan sileydestä, ja siksikö että en koe mitenkään vaivaksi itse liiimailla, viimestellä, kitata, hioo ja maalata, enkä vaadi takuita, vaan koen että se on vallan ok kunhan nyt edes sais jonkun mieleisen koriaihion jota alkaa työstään. Aihion jolle jo on valmiit tiedostot olemassa interwebin ihmemaassa ;)
Tarkoitan ehkä käytännöllisyyden ja toimivuuden kannalta, jos tarvitse kiinnikkeitä, vaihtaa korin osia yms. Tai sitten tilata joltain yritykseltä että olisi jonkunnäköinen takuu, ja että ei ole vain tulostettu, vaan myös mietitty miten. On sen verran riskimomentteja ja asioita jotka saattavat mennä väärin että jos maksat joillekin sen 100€ en usko että saat toimivaa tuotetta käsiisi johon olet tyytyväinen, ja en siis puhu tuotteen pinnasta, vaan suunnittelusta, kestävyydestä yms!
Minähä ottasin vaikka lexanisena jos olis.
Ja olen nähnytkin jo yhden mallisen jumalaisen sotapäälliköiden 3d ratsuista materialisoituneen liikkuvaksi jättömaiden ruhtinaaksi.

Instant korigasmi.
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny? :ugeek: :shock:

Lexan <3

KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
ToniS
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja ToniS »

Beahkit kirjoitti: Ma 04.10.2021 10:29 No ihan mielenkiinnosta, olisko heittää tarkkaa linkkiä tarkottamaasi forexiin
Etrasta omani ostanu. Käyppä sieltä kysyyn. Ja voit varmaan sinne rautasoinille ja etralle soittaa eka onko hyllyssä. Tarvi turhaan ajella
Finnish RC Scale Crawling Series
Scale Class 1 🏆x4
Scale Class 2 🏆x2
2xKON 👑
lassii
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja lassii »

[/quote]

On sen verran riskimomentteja ja asioita jotka saattavat mennä väärin että jos maksat joillekin sen 100€ en usko että saat toimivaa tuotetta käsiisi johon olet tyytyväinen, ja en siis puhu tuotteen pinnasta, vaan suunnittelusta, kestävyydestä yms!
[/quote]

Olet väärässä.
Pauli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Elis kirjoitti: Ma 04.10.2021 10:37Tai sitten tilata joltain yritykseltä että olisi jonkunnäköinen takuu, ja että ei ole vain tulostettu, vaan myös mietitty miten.
No sanoisin, että todennäköisesti siellä tulostusfirmassa ymmärretään rc-vehkeiden päälle saman verran kuin sika tuulimyllystä, joten ei varmasti mietitä yhtään mitään. Tulostetaan vaan tiedostot sellaisena kuin ne on. Ja luultavasti perävalotakuu?
On sen verran riskimomentteja ja asioita jotka saattavat mennä väärin että jos maksat joillekin sen 100€ en usko että saat toimivaa tuotetta käsiisi johon olet tyytyväinen, ja en siis puhu tuotteen pinnasta, vaan suunnittelusta, kestävyydestä yms!
Ja tulostusfirmasta et saa satasella koria muutenkaan. Eikä ne siellä ala mitään suunnittelemaan ja miettimään kestävyyksiä. Edelleenkin saa vain sen mitä STL-tiedosto pitää sisällään. Jos minä tulostaisin jollekin korin satasella, eli tekisin käytännössä vain palveluksen, niin siitä huolimatta laatu olisi takuuvarmasti kohdallaan, koska mitään paskaa en kehtaisi kenellekään edes myydä. Ja bonuksena osaisin kyllä tulostustekniikat optimoida käyttötarkoituksen mukaisesti, koska rc-vekottimet ovat tuttu laji. Osien kestävyyden ja pinnan laadun suhteen tulostusasennolla ja materiaaleilla on paljonkin väliä.

Jos taas aletaan suunnittelemaan, niin se onkin sitten jo ihan oma taiteenlajinsa loihtia auton 3D-malli tyhjästä. Omat tulosteeni mallinnan lähestulkoon aina itse, jotta saan just semmoista kuin haluan. Muiden tekeleiden tulostaminen on lähes poikkeuksetta jonkunlainen kompromissi, joten tuollaisen valmiin korin tulostaminen on siis parhaimmillaankin vain raakile. Auton koreja en taas ala mallintamaan, koska se on vaikeaa ja aikaa vievää.

Ja joka suunnittelee tulostimen ostoa korien tulostamista varten, niin toivotan onnea ja menestystä! Sittenpähän opitte miksi niitä ei kukaan muille ole kovin halukas tekemään... :D
Jeepster
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Jeepster »

20211006_145545.jpg
Oma aikansa menee tässä hiomisessa.

Paremmalla laadulla olis tietysti nopeampaa
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Patrollilta näyttäis, hieno kori.
Spraykittiä vai ruiskulla oot laitellu?
Joku perisuomalainen teeseitse veronkierto kattokorotuspatti olis huikee 😀

Lexan <3

Elis
Juniori

Viesti Kirjoittaja Elis »

Lassii: Voin hyvinkin olla väärässä, mutta siitä vaan satasella tulostamaan niin saa beahkit toimivan tuotteen käsiinsä, eipähän sen vaikeampaa! :)
Pauli: Tätäpähän juuri ajoin takaa, että ei se satasella juurikaan kannata, joka tarkoittaa että he jotka tekisivät tarkkaa työtä tuskin näitä hommia ottaa vastaan. Jostain yrityksestä ei varmaankaan satasella saa, sitä tosin en ole väittänytkään.
lassii
Legendaarinen!

Elis kirjoitti: To 07.10.2021 21:51 Lassii: Voin hyvinkin olla väärässä, mutta siitä vaan satasella tulostamaan niin saa beahkit toimivan tuotteen käsiinsä, eipähän sen vaikeampaa! :)
Pauli: Tätäpähän juuri ajoin takaa, että ei se satasella juurikaan kannata, joka tarkoittaa että he jotka tekisivät tarkkaa työtä tuskin näitä hommia ottaa vastaan. Jostain yrityksestä ei varmaankaan satasella saa, sitä tosin en ole väittänytkään.
Ei mulla ole 3d tulostinta, tarkoitin vain sitä, että ei kannata väitellä asioista joista ei tiedä. Korjasin vain kommenttisi oikeaksi. Itse sain 3d korin hintaax X harrastajan tekemänä ja olen perin tyytyväinen että ylipäätään sain korin jonka halusin. Työtä on tuhottomasti kun kerran on ensimmäinen 3d kori itsellä. Kaikki työvaiheet kun pitää opetellakin ensin.
Elis
Juniori

Viesti Kirjoittaja Elis »

Sinulla on ilmeisesti ymmärtämisessä vikaa:D Sanoin että en usko, en väittäny tai esittänyt faktana, toki voi saada, jos joku on ystävällinen ja tekee ns. palveluksena. Nin kuin paulikin totesi "Ja joka suunnittelee tulostimen ostoa korien tulostamista varten, niin toivotan onnea ja menestystä! Sittenpähän opitte miksi niitä ei kukaan muille ole kovin halukas tekemään... :D"
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kj_temmes »

Mielenkiinnosta lueskelin läpi ketjun.
Onko nyt oikeasti kuinka monella tulostettuja koreja.
Mä olisin kyllä valmis jonkinlaiseen projektiin lähteä jos jollain intoa...
HillBilly
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja HillBilly »

Yksi printtikorillinen auto löytyy. Siitä löytyy rakenteluketju täältä foorumilta. C0 Ford F100.
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa ;-)
Scale Class 3 Champ -24
Scale Class 2 Champ -22, -23 & -24
Scale Class 1 4@ -22 2@ -23
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
lassii
Legendaarinen!

Molemmat Jeep Wagoneerit on tulostettuja, aihe löytyy myös scale 1.9 osiosta.
nenolanjones
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja nenolanjones »

Täälläkin yksi printattu kori tulossa käyttöön

viewtopic.php?f=103&t=12225

Mitään en osaa vielä lopullisesta työmäärästä sanoa, printtiaikaa menny varmaan 40-50h? 0,2 tarkkuudella tehny ja 20% täyttö. Saa nähdä miten tuo sitten kestää, ei oikein yhtään tiedä paljon noissa kannattais täyttöä tai seiniä olla.
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Tässä mun ural 4320 tukkirekka.
Ostin italialaiselta kaverilta aikanaan ohjaamon, kun tulostaminen oli harvinaisempaa vuonna 2017
viewtopic.php?f=103&t=10946&hilit=Ural+4320
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

nenolanjones kirjoitti: Su 16.01.2022 19:01 Täälläkin yksi printattu kori tulossa käyttöön

viewtopic.php?f=103&t=12225

Mitään en osaa vielä lopullisesta työmäärästä sanoa, printtiaikaa menny varmaan 40-50h? 0,2 tarkkuudella tehny ja 20% täyttö. Saa nähdä miten tuo sitten kestää, ei oikein yhtään tiedä paljon noissa kannattais täyttöä tai seiniä olla.
Pitäisin perimeettereitä tärkeämpänä kun infilliä.
Tietyssä tilanteessa seinämien lisäys jopa nopeuttaa ja parantaa tulostusta. Myös samassa kappaleessa voi olla eri kohdassa eri säädöt jota itse suosin.
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

Pisepise kirjoitti: Su 16.01.2022 21:24 Tässä mun ural 4320 tukkirekka.
Ostin italialaiselta kaverilta aikanaan ohjaamon, kun tulostaminen oli harvinaisempaa vuonna 2017
viewtopic.php?f=103&t=10946&hilit=Ural+4320
Mä just vasta joku päivä katselin tommossen Uralin tiedostoja ja pyörittelin että pitäskö kokeilla tulostella ja jos tulee laatua ni sit myyntiin. Ei lompakko riitä itsellä rakentaa kuormuria vaikka olishan se kiva kyllä rakennella 😇👍👌
lanssi
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja lanssi »

kj_temmes kirjoitti: Su 16.01.2022 15:09 Mä olisin kyllä valmis jonkinlaiseen projektiin lähteä jos jollain intoa...
SCX24:ään Lada Niva kori? 😅
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

lanssi kirjoitti: Ma 17.01.2022 17:27
kj_temmes kirjoitti: Su 16.01.2022 15:09 Mä olisin kyllä valmis jonkinlaiseen projektiin lähteä jos jollain intoa...
Se olis hiton komea.

Lexan <3

kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

lanssi kirjoitti: Ma 17.01.2022 17:27
Osta Cultsista Nivan filet ni tehdään... Mul on toi oma scx24 ni helppo mittailla sopivaksi.
Scalettaa sopivaksi vaan.!
lanssi
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja lanssi »

Apua tää eskaloituu liikaa ja liian nopeesti. 😂
Pistän kyllä korvan taakse.
Vastaa Viestiin