"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Saviksen SuDu One "Black Note"

2.2s (shafty)
savis
Täysi jäsen

Re: Saviksen SuDu One

Viesti Kirjoittaja savis »

Tomy kirjoitti:
Lue se Arton kirjoittama juttu beceistä. Hän kertoo siellä saman mitä minä yllä lyhyesti sivusin.
Täytyy vielä nöyrtyä kysymään, kun en täysin saanu auki (älynnyt) tekstistin sisältöä. :-[ Jos vielä jaksaisit auttaa Tomy?

Luin Arton kirjoituksen, mutta heräsi kysymys onko Castlen CC BEC 10 AMP Peak, riittävä minun tarkoitukseen? Voiko silloin käyttää 11.1V, vai pitääkö mennä 7.4v:n, tai onko joku muu ratkaisu asiaan?

PS. Paketti tuli jo. Kasasinkin osat samantien. :) Kiitos.
Tomy
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Tomy »

Castlen CC Bec on juuri paras bec sinulle.
SlidSlide
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja SlidSlide »

[quote="savis"]
Voiko silloin käyttää 11.1V, vai pitääkö mennä 7.4v:n, tai onko joku muu ratkaisu asiaan?
[/quote]

Ei sillä jännitteellä ole väliä, jos nopari kestää (3s akun). Mutta kolvaile se bec sitten oikein. Haluamasi jännitteen saat säädettyä tietokoneelta ja kai sillä Castlen ohjelmointipalikalla (jota en koskaan ole käyttänyt). Varmista vaan, että servosi kestää säätämäsi jännitteen.
Viimeksi muokannut SlidSlide, To 09.01.2014 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomy
Legendaarinen!

Kaikki osat, joita olen sinulle suositellut, ovat yhteensopivia keskenään. Katsotaan kytkennät yhdessä sitten, kun olet siinä vaiheessa projektia.
savis
Täysi jäsen

Minä olen nyt siinä vaiheessa, että pitää alkaa mittaamaan ylälinkkien pituuksia. Miten se tapahtuu?
Alalinkit on paikoillan ja iskarit jousneen, myös vaihdelaatikko ja moottori paikollaan.
Viimeksi muokannut savis, Pe 10.01.2014 02:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
savis
Täysi jäsen

savis kirjoitti: Minä olen nyt siinä vaiheessa, että pitää alkaa mittaamaan ylälinkkien pituuksia. Miten se tapahtuu?
Alalinkit on paikoillan ja iskarit jousneen, myös vaihdelaatikko ja moottori paikollaan.
Kirjoitusvirheet on tästä kysymyksestä korjattu. Jos joku uskaltaisi nyt vastata kysymykseeni?
Tomy
Legendaarinen!

Ellei kukaan ehdi ennen, vastaan sinulle illemmalla tänään, kun lapset ovat menneet nukkumaan.
savis
Täysi jäsen

Muutama kysymys Tomy: Moniko hampaisen spurri ( muistanko oikein termin ) se iso ratas vaiteistoon, entä moni hampaisen pikkurattaan oliko nimi pinjoni, moottorin akseliin?

Onko lähettämissä iskareissa öljyt? Moottorin puoleinen etuiskarin jousi on selvästi jännityksessä ( painuksissa ).
Viimeksi muokannut savis, Pe 10.01.2014 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zarizi Tech
Moderator
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech »

[quote="savis"]
Muutama kysymys Tomy: Moniko hampaisen spurri ( muistanko oikein termin ) se iso ratas vaiteistoon, entä moni hampaisen pikkurattaan oliko nimi pinjoni, moottorin akseliin?[/quote]

Termit hallussa. Joten foorumin haulla varmasti löytyy tuloksia näihinkin kysymyksiin. Tai vastaavasti, jos lontoo taittuu, niin www.rccrawler.com/forum löytyy tuhansia rakennustopicceja aivan vastaavanlaisista laitteista.  ;)

Pinjonin ja spurrin koon määrittää moottorin lankamäärä ja akun kennot, joita sinulla oletettavasti on kolme.
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers

5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Tomy
Legendaarinen!

Sinulle sopiva spurri on 87 hampainen ja pinjoni 14 tai 15 hampainen. Minulle on niitä spurreja jossain jemmassa, ellei sinulla sellaista vielä ole hankittuna. Katson huomenna, jos löytäisin ne jostain.
Zarizi Tech
Moderator
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech »

[quote="savis"]
Minä olen nyt siinä vaiheessa, että pitää alkaa mittaamaan ylälinkkien pituuksia. Miten se tapahtuu?
[/quote]

https://www.youtube.com/watch?v=N-n_8qg ... ubs_digest
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers

5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
savis
Täysi jäsen

Tomy kirjoitti: Sinulle sopiva spurri on 87 hampainen ja pinjoni 14 tai 15 hampainen. Minulle on niitä spurreja jossain jemmassa, ellei sinulla sellaista vielä ole hankittuna. Katson huomenna, jos löytäisin ne jostain.
Minä en ole vieä hankkinut spurria, joten jos löydät, niin pistä tulemaan. Kun ilmoitat hinnan, pistän tilillesi rahan.
savis
Täysi jäsen

Tomi mihin nuo ylälinkit etuakselin puolella kiinitetään? Ehdotus: servolevyn alapuolelle siellä oleviin porattuihin reikiin. Mittaus on vielä epäselvä? Olisko mahdollista, että laittaisi valmiiseen kierretankoon vain linkkien kiinikkeisiin? Kierretankoa voisi tarvittaesssa lyhentää.
Tomy
Legendaarinen!

Kierretangolla on todella hyvä mallailla ja hakea linkkien oikeita mittoja.

Selaa ne ketjut läpi, jotka sinulle aikaisemmin linkitin. Niissä on paljon kuvia ja näet aika hyvin, kuinka ylälinkit voidaan kiinnittää.

Tässä esimerkiksi aika selkeät kuvat:

http://www.rccrawler.com/forum/axial-ax ... ost4246065

Kuva

Ja tässä:

http://www.rccrawler.com/forum/axial-ax ... ost4597938

Kuva

Linkkejä klikkaamalla näet lisää kuvia. Noista pitäisi kiinnityspisteet selvitä aika hyvin. Sinulla on täysin samat servo- ja linkkilevyt käytössä kuin kuvienkin autoissa

Katso mallia noiden kaveraiden kardaanikulmista. Taka-akselilla ulostulo voi osoittaa vinosti ylöspäin, joilloin kardaani saadaan poist tieltä. Edessä asetat akselin niin, että servolevy on vaakasuorassa tai aavistuksen etukenossa. Kuvista näet tämänkin parhaiten.

Kun akselit on halutussa asennossa mittaat mahdollisimman tarkasti ylälinkkien välisten kiinnityspisteiden etäisyyden. Tästä saadaan sitten laskettua itse linkin sopiva pituus, kun vähennetään passelisti linkinpään osuus.

Toivottavasti tästä oli apua.
Viimeksi muokannut Tomy, La 11.01.2014 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
savis
Täysi jäsen

Kiitos Tomi. Nyt on sellaist kuvat, että niistä selviää kaikki tarppeellnen. :)
savis
Täysi jäsen

Hei Tomi.

Viitsitkö tutkia alla olevat kuvat, että ei ole aivan poskellaan minun tekele.
Etulinkki on silmästä silmään 109mm.
Takalinkki silmästä silmään on 133mm.
Ovatko nämä mitat järkevissä rajoissa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tomy
Legendaarinen!

Aika hyvältä näyttää. Ennen tarkempia tutkimuksia, tee seuraavaa:

Siirrä takaylälinkit rungon ulkopuolelle ja myös akselissa olevan kiinnikkeen ulkopuolelle. Mikäli linkinpäät hankaavat runkoon, voit mallailuvaiheessa käyttää M3 mutteria linkinpään jarungon välissä, jolla saat siirrettyä linkinpäätä hiukan irti rungosta. Samaa kikka voit käyttää edessäkin, mikäli tarpeen.

Mikä on maavara pohjalveyn keskeltä mitattuna?

Ja saisiko vielä kuvan, jossa näkyy etuakseli vinosti edestäpäin kuvattuna. Tästä näkisi paremmin millaiseen asentoon servo on asettumassa.
savis
Täysi jäsen

Tomi, pohjalevyn korkeus on 75mm. Mootorin puolelta 74mm.
Olen vaihtanut moottorin puolelle jäykimmän jousen mitä tuosta jousisarjasta löytyy,(ornssi). Runko oli lila jousella alla useamman millin kenossa.

Laitan etupäästä kuvia myöhemmin.
Viimeksi muokannut savis, To 16.01.2014 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomy
Legendaarinen!

Voit myös kokeilla lilalla jousella uudelleen mutta säädät jousen esijännityksen tappiin. Sait minulta ne esijännityksen säädöllä varustetut jousilautaset. Ne ovat juuri tätä tsrkoitusta varten.
savis
Täysi jäsen

Tomy kirjoitti: Voit myös kokeilla lilalla jousella uudelleen mutta säädät jousen esijännityksen tappiin. Sait minulta ne esijännityksen säädöllä varustetut jousilautaset. Ne ovat juuri tätä tsrkoitusta varten.
Tomi:toimin neuvosi mukaan nyt menee aika lähelle, tosin kaikki säätövara on nyt käytetty lila jouselle. Tosin jousen liikkumavara on rajoittunut.

Tässä näitä kuvia etuviistosta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut savis, To 16.01.2014 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin