meloenmetsässä kirjoitti:
Testiin... tilasin summtin yhden servon ohjaukseen eilen tuollaisen. Oli eurovarastossa. Tosin mun oston jälkeen tippui miinusykköseks.
Erittäin hyvin on servo ja sen varsi nyt kestäneet. Auton saverin varsia mennyt 3 summitista. Becci ei kuumene, joten servon ruokailu pysynee kurissa. 6v jännite..
Siinä 15 ajokertaa, 3 akkusettiä per ajokerta, paitsi yhdellä auto hajotti takadiffinsä vikalla akullisella.
Puolet hidasajoa, puolet 6s lipoilla kaahailua. Jos olis ollu tällä ajotavalla vakioservot, ni mentäisiin ainakin kolmansissa....
Millaiset kokemukset Samulla Protek 170 servosta? oliko se S vai T?
Pakko oli pistää tilaukseen yksi uutuus, jolle luvataan 47,5kg/0,09s 8,4V:lla 8)
Mielenkiintoista nähdä, millaisia lukemia se täräyttää servotesterissä... yleisesti ottaen kaikki testaamani servot on pitäneet aika hyvin kutinsa.
LaaLaa kirjoitti:
Millaiset kokemukset Samulla Protek 170 servosta? oliko se S vai T?
Pakko oli pistää tilaukseen yksi uutuus, jolle luvataan 47,5kg/0,09s 8,4V:lla 8)
Mielenkiintoista nähdä, millaisia lukemia se täräyttää servotesterissä... yleisesti ottaen kaikki testaamani servot on pitäneet aika hyvin kutinsa.
Mulla on S, koska halusin nopeutta foffiin. Ja vääntöä tottakai! ;D
Erittäin tyytyväinen olen ollut. Nopeutta piisaa aivan riittävästi ja missään kohtaa väännöstäkään ei ole pulaa. Sitten kun nuo futabat antautuvat yksi kerrallaan, niin T mallia menee varmaan crawlereihin tilaukseen. ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Unohtui aikaisemmassa viestissä laittaa, että tuo tilaamani 47,5kg servo on siis Blue Birdin BLS-42A !!!
MUTTA nyt on niin kovan luokan shittiä tulollaan, että pakko jakaa: Blue Bird meinaa pistää luun kurkkuun kaikille muille valmistajille: 57,5kg / 0,09s / 6 kuulalaakeria / teräs rattaat vinohammastuksella
Olin yhteydessä Blue Birdin tehtaalle, servot on tällä hetkellä vielä valmistuksessa ja tulevat markkinoille vasta marraskuun alkupuolella. Yritän saada ensimmäisestä erästä mallikappaleen testiin. Hintaa ei vielä tätä kirjoitettaessa ole päätetty, mutta eiköhän se väkisinkin ole siellä kalleimpien servojen luokassa. 8,5V on ok jatkuvaan käyttöön kunnon BEC:n kautta.
itellähän on saftyssä ollu tuo protekin t versio ja hyvin on pelittäny mut melkonen vääntö servo tulossa luupäältä joutuu varmaan päivittään ens kaudelle 8)
Bluebirdin 50+kg servoja olisi nyt mahdollista tilata Suomeen. Olen tilaamassa molempaa mallia testiin suoraan tehtaalta ja odotan rahti tarjousta.
Olisiko jollain kiinnostusta lähteä mukaan kimppatilaukseen? Servon hinta tulleineen/alveineen on n. 100-110e ja siihen päälle rahti, jota en vielä tiedä ja riippunee tilaus määrästä. Laita vaikka YV jos kiinnostaa.
Onneksi tälläisiä huippu uutuuksia tulee markkinoille, niin alkaa hieman heräilemään taas talviunilla ollut mielenkiinto rc hommiin ;D
Tai ylipäätään keksiä 1:10 skaalan ~35-40kg hyvälaatuinen servo monsterin ohjaukseen. Alunperin meinasin hyödyntää savöxin 40kg 1:5 bensanorsun servoja, mutta ne vaan on turhan isot fyysisesti :(
En ole ainakaan tuosta coreless mallista kuullut mitään pahaa, Lassella tainnut olla ongelmitta useita vuosia..?
Jos joskus tuosta omasta Hitecistä aika jättää niin harkinnut tuota itsekkin.. Mutta hitecci (HS 7950) vaan tuntuu kestävän ja kestävän..
Ja sitten topicin alkuperäiseen nimeen viitaten, kun mikään ei enää riitä, futtelta jo hetki sitten tullut uusi normikokoinen monsteri :D jos nyt väkisin pitäisi negatiivista numeroista keksiä niin aavistuksen nopeampi sais olla crawleriin :D
Pakko vielä tunnustaa omaa tyhmyyttään, mutta mikähän nopeus oli suht lähellä parhaaks todettua monsteri käytössä ? Tietysti paljon autokohtaistakin geometrian yms puolesta, ja mulla vielä tuo (toivottavasti käyttöön) tuleva naru ohjaus, mutta se etten vaan surutta tuijottas pelkkää vääntöä ja sit onkin muilta ominaisuuksiltaan ihan metässä :D
Veikkaan että monsussa ei nopeudella ole juurikaan merkitystä.. lähinnä noissa shaftyssa ja pro crawlerissa on nopeasta servosta jotain iloa kun ohjausta vatkaamalla saa pitoa irroitettua tarvittaessa.
Siitä oon myös hitecissä tykännyt kun sen asetuksia pääsee muuttamaan säätöboxin kanssa.. 99% ei varmaan näe sille tarvetta mutta mä nyt muutenkin olen vähän outo.. Esm deadbandia (se paikallaan ollessa tuleva ärsyttävä surina kun servo koittaa löytää keskikohtaa) olen vähän löysännyt ja liikerataa lisännyt..
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"
Hiukan on servotkin menneet Sawox 15kg mallista eteenpäin.
Täällä ollut paljonkin puhetta näistä +50kg servoista. https://www.amazon.com/Coreless-Digital ... B0DSVWVGT8
Onko kokemusta tekeekö mitää vai mikäs on 2026 in ja pop?
Servot voisi karkeasti jakaa ensin kahteen kategoriaan: Direct Power ja 7.4-8.4v "perinteiset" servot. Ja molemmista servo-tyypeistä löytyy myös low profile kuin normaali kokoiset mallit.
Kumpi itselle parempi, on puhtaasti makuasia. Direct power plussaa ettei tarvitse erillistä beciä ja on niin 3s kuin 4s yhteensopivia malleja. Miinuksena etenkin pienemmillä akuilla, teho hieman laskee akun jännitteen laskiessa mutta onko käytännön merkitystä, se on toinen juttu.
"Perinteiset" servot joille valmistajat usein pääsääntöisesti suosittelevat edelleen erillistä beciä (varsinkin tehokkaimmille malleille). Toki jossain nopareissa on jo suhteellisen hyvät becit sisäänrakennettuna, ja silläkin monesti kuulee tulevan toimeen.
"Jenkkimerkeistä" NSDRC, Reefs ja Shift RC varmaan suosituimpia tällä hetkellä. Holmes Hobbies oli hetken aikaa vähemmän servoja saatavilla mutta vissiin olisi tekemässä uutta tulemista myös servo puolelle? Dlux Fab toi kanssa oman brandin alle servon. Kuka näiden OEM valmistaja on raudan osalta, AGF? Näistä nyt NSDRC RS1 (80kg+) ollut proossa käytössä, ja ei ainakaan voima ole loppunut kesken.
"Itä merkeistä" AGF on monen servomerkin OEM valmistaja, myyvät myös omalla brändillään. Hyvin suosittu myös meillä kotimaassa ja vaihtelevalla menestyksellä myös Hobbyfactorystä jotain malleja saatavissa. Saksan kaupoista löytyy myös hyvin. Löytyy niin perinteistä kuin Direct power mallia. 3S low profile ei sytyttänyt koskaan, hieman vaisuhko. Normaali kokoinen perus 3s direct power oli ihan ok.
Power HD löytyy kans useampaa mallia esim GTS-sarjasta, kolme GTS-5 low profilea ajossa ja toistaiseksi ei pahaa sanottavaa niistä. Löytyy kotimaasta välillä ja Saksan kaupoista
AliExpress ja Amazon servot, ei usein hinnalla pilattu ja voi löytää hyvänkin servon edukkaasti! Esim Sincecam merkin 50kg servo kesti kohtuu rajuakin kivien kääntelyä ja sen rikkoutuminen ei missään nimessä johtunut servon merkistä! Hyvin vastaavan oloiset speksit kuin linkkaamassasi servossa.
Viimeksi muokannut Tawler, Ma 04.05.2026 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.