Mimmonen se tämmönen PRO oikeen on? Hösön uus aluevaltaus kaudelle -26
Re: Mimmonen se tämmönen PRO oikeen on? Hösön uus aluevaltaus kaudelle -26
Kaventaisin perästä about 10mm ja laittaisin pienemmän akun ja eteen lisää painoa akselille. Nää olisi omat toimenpiteet.
Okei, pitääpä pohtia tota perän kavennusta kun pääsee ekan kerran kiville tän kans.Kimi kirjoitti: To 05.03.2026 10:36 Kaventaisin perästä about 10mm ja laittaisin pienemmän akun ja eteen lisää painoa akselille. Nää olisi omat toimenpiteet.
Painoja olen kovasti speksannut mutta ne jää seuraavalle offseasonille, saa kitin verran tarjota Dluxille rahaa niistä!😂 Ja mitä akkuun tulee niin joo. Oishan sitä voinut valita viisaamminkin mut nytpä nuita on tuossa 3kpl…🫣
Tulipa tässä vapaapäivänä otettua Bully vielä pöydällä ja pohdin tuota casteria. Käänsin sen tappiin c-hubeista ja modattu raidetanko toimii kyllä mut ehkä kääntyvyyttä voisi olla hieman lisää? Noh sen näkee kun pääsee kiville.
Ja myös modasin painoja hieman. Nyt molemmat painot on akselin alapuolella. Hieman piti ruuveja sorvata, että toi onnistu.
Noniin vois se kesä jo tulla!🫠
Ja myös modasin painoja hieman. Nyt molemmat painot on akselin alapuolella. Hieman piti ruuveja sorvata, että toi onnistu.
Noniin vois se kesä jo tulla!🫠
Anteeksi näin vanha ohi aiheen kysymykset, eikö radiossa ole käyräsäätöä että sais sen lukitsemaan vasta lopussa?krajok kirjoitti: Ke 21.01.2026 15:52 Mt4 ja harjattomat moottorit, niin leveri on tosi herkkä ja vetää pyörät lukkoon paljon aikaisemmin ennen kuin vipu on ääriasennossa, siksi siirryin itsekkin mt12 radioo. Saq leveristä paremmin portaattoman
Orkekum kirjoitti: To 19.03.2026 14:04Anteeksi näin vanha ohi aiheen kysymykset, eikö radiossa ole käyräsäätöä että sais sen lukitsemaan vasta lopussa?krajok kirjoitti: Ke 21.01.2026 15:52 Mt4 ja harjattomat moottorit, niin leveri on tosi herkkä ja vetää pyörät lukkoon paljon aikaisemmin ennen kuin vipu on ääriasennossa, siksi siirryin itsekkin mt12 radioo. Saq leveristä paremmin portaattoman
Tuota olen yrittänyt selvittää ja ilmeisesti ei ole.🫠🫠
MikkoN. kirjoitti: To 19.03.2026 14:15Orkekum kirjoitti: To 19.03.2026 14:04Anteeksi näin vanha ohi aiheen kysymykset, eikö radiossa ole käyräsäätöä että sais sen lukitsemaan vasta lopussa?krajok kirjoitti: Ke 21.01.2026 15:52 Mt4 ja harjattomat moottorit, niin leveri on tosi herkkä ja vetää pyörät lukkoon paljon aikaisemmin ennen kuin vipu on ääriasennossa, siksi siirryin itsekkin mt12 radioo. Saq leveristä paremmin portaattoman
Tuota olen yrittänyt selvittää ja ilmeisesti ei ole.🫠🫠
Mun täytyy kokeilla ku vapaa päivä ja ehkä kivillä et jos pystyy.
Löysin omalle mt-4 sanwan radiolle ohjekirjasen pdf muodossa ja tossa puhutaan käyristä, kokeile jos jeesaa
- Liitteet
-
- Screenshot_20260319_142602_Samsung Notes.jpg (428.75 KiB) Katsottu 3063 kertaa
-
- Screenshot_20260319_142552_Samsung Notes.jpg (426.8 KiB) Katsottu 3063 kertaa
Itse sille leveri potikalle ei ole käyrä säätöä, kaasulle on käyrä säätö, pitää muistaa vain säätää sen toisenkin noparin käyrä samaa muuten menee eritahtiin.
Sehän oli perhana.krajok kirjoitti: To 19.03.2026 14:37 Itse sille leveri potikalle ei ole käyrä säätöä, kaasulle on käyrä säätö, pitää muistaa vain säätää sen toisenkin noparin käyrä samaa muuten menee eritahtiin.
Jajes!
Ekat savut vetästy Oukun jäisillä ja limaisilla kivillä! Pitoa ei ollut sitten ei yhtään! Yhden akullisen ajoin sormet aivan jäässä ja eka shakedown meni siinä mielessä hyvin, että auto säilyi ehjänä!😁 Ajoa pitää saada kyllä aivan kunnolla alle jos meinaa tällä oppia ajamaan…
Huvikseen latasin akun täyteen ajojen jäljiltä, 481mahi sinne meni. Eli joo, voishan nuo akut olla pienempiäkin. Pitäiskö nuo myydä vai ei?🤔 Ja hommais vaan sirommat tilalle…
Ei oikeen kuvia tullut otettua. Samu nappas pari videota ja yhden kuvan. Nakataan se tähän. Ja joo, akku oli huonosti kun otti rengas aluksi kiinni mut korjasin sen aika pian. Tarkempi saa tuon kanssa olla.
Ekat savut vetästy Oukun jäisillä ja limaisilla kivillä! Pitoa ei ollut sitten ei yhtään! Yhden akullisen ajoin sormet aivan jäässä ja eka shakedown meni siinä mielessä hyvin, että auto säilyi ehjänä!😁 Ajoa pitää saada kyllä aivan kunnolla alle jos meinaa tällä oppia ajamaan…
Huvikseen latasin akun täyteen ajojen jäljiltä, 481mahi sinne meni. Eli joo, voishan nuo akut olla pienempiäkin. Pitäiskö nuo myydä vai ei?🤔 Ja hommais vaan sirommat tilalle…
Ei oikeen kuvia tullut otettua. Samu nappas pari videota ja yhden kuvan. Nakataan se tähän. Ja joo, akku oli huonosti kun otti rengas aluksi kiinni mut korjasin sen aika pian. Tarkempi saa tuon kanssa olla.
Jajes!
Tänään pääsin ekaa kertaa kuiville kalliolle ajeleen Bullyllä.
Ja olipahan kyl melkoinen pettymys. 😕🫠 Jotenkin sellainen fiilis, et perska menee pahemmista paikoista kuin tämä. Ehkä odotukset oli jotenkin erityisen korkealla? Ja saatoin kokeilla sit vaan jotain aivan pöljiä linjoja tän kans mitkä ei vaan onnistuneet…
Myös fiilis et etuakselilla sais olla joku 1.7kg enempi painoa, että keula pysyis paremmin kalliossa?🤔 Vai voisiko linkit asemoida toisin mikä vaikuttais tuohon? Vai jousituksen säädöt? Vai kaikki? Kenties ei mikään näistä ja kyse puhtaasti siitä, ettei vielä vaan osaa ajaa tällä…
Toki edelleen on se fiilis et akuiksi tuli valittua liian isot ja järeät.😕
Mut olipa kiva kun oli reilusti yli +10°c, tuuli nyt oli hieman kylmä.
Tänään pääsin ekaa kertaa kuiville kalliolle ajeleen Bullyllä.
Ja olipahan kyl melkoinen pettymys. 😕🫠 Jotenkin sellainen fiilis, et perska menee pahemmista paikoista kuin tämä. Ehkä odotukset oli jotenkin erityisen korkealla? Ja saatoin kokeilla sit vaan jotain aivan pöljiä linjoja tän kans mitkä ei vaan onnistuneet…
Myös fiilis et etuakselilla sais olla joku 1.7kg enempi painoa, että keula pysyis paremmin kalliossa?🤔 Vai voisiko linkit asemoida toisin mikä vaikuttais tuohon? Vai jousituksen säädöt? Vai kaikki? Kenties ei mikään näistä ja kyse puhtaasti siitä, ettei vielä vaan osaa ajaa tällä…
Toki edelleen on se fiilis et akuiksi tuli valittua liian isot ja järeät.😕
Mut olipa kiva kun oli reilusti yli +10°c, tuuli nyt oli hieman kylmä.
Mulla oli ihan sama tunne omasta, vaikka omani on käytetty, minkälaisissa säädöissä se on en tiedä, täytyy vaan mennä kisoihin tai löytää joku osaava ohjeistamaan säädöistä.
-
NumeroKaksi
- Vanhempi jäsen
Mä koitin pari vuotta saada bullyä ajokelpoiseksi siinä onnistumatta. Kyselin minkä kerkesin vinkkejä setuppiin, mut oikeastaan ainoa mitä jäi käteen oli se, et pitäs vaan kuulemma ajaa enemmän.😂
Toki mulla oli sähköjen kanssa ihan omat säätönsä, mut en mä kyllä sinuiksi päässyt minkään muiden kuin renkaiden ja foamien kanssa.
Pienin mahdollinen pinion, ohjauslinkin vaihto ja stopparit kääntyvyyteen oli hyvät jutut mitä autolle tuli tehtyä.
Luokkien keskinäinen vertailu ei muutes johda yhtikäs mihinkään. Erot luokkien välillä puhtaassa suorituskyvyssä on todella marginaalisia ja jos joku joskus rakentaa vaikkapa pro luokan auton vain siksi että saisi enemmän suorituskykyä niin vihkoon menee. Proossa saa sitten kun auto toimii, todella paljon lisää mueluista kikkailtavaa ja tekemistä kuskille vs keppivetoiset 2ws autot. Mutta puhdasta suorituskykyä sitten loppujen lopuksi aika vähän vs nykyaikainen pscale jossa pidempi akseliväli.
Toki mulla oli sähköjen kanssa ihan omat säätönsä, mut en mä kyllä sinuiksi päässyt minkään muiden kuin renkaiden ja foamien kanssa.
Pienin mahdollinen pinion, ohjauslinkin vaihto ja stopparit kääntyvyyteen oli hyvät jutut mitä autolle tuli tehtyä.
Luokkien keskinäinen vertailu ei muutes johda yhtikäs mihinkään. Erot luokkien välillä puhtaassa suorituskyvyssä on todella marginaalisia ja jos joku joskus rakentaa vaikkapa pro luokan auton vain siksi että saisi enemmän suorituskykyä niin vihkoon menee. Proossa saa sitten kun auto toimii, todella paljon lisää mueluista kikkailtavaa ja tekemistä kuskille vs keppivetoiset 2ws autot. Mutta puhdasta suorituskykyä sitten loppujen lopuksi aika vähän vs nykyaikainen pscale jossa pidempi akseliväli.
Fiksua pohdintaa. Oma näkemys Bully-autoista ns. suomi-setupilla vs muu kalusto on aika vähän painoa edessä knucklen alueella ja isot moottorit ja monesti iso akku. Itse laitan reippaasti hangeriin eteen painoa ja ajan pienellä akulla ja moottoreilla. Renkaina varmaan Bully on ihan ok, pienempi kuin moni muu, mutta foami onkin sitten ihan eri asia. ALT on helposti pintakova ja Bullyn omalla ei tarvitse ajaa. Itse ajan muilla renkailla.
Oma auto ei siis enää ole Bully.......
Noh, se pitää vissiin vain sit ajaa enemmän!😂NumeroKaksi kirjoitti: Ti 14.04.2026 17:21 Mä koitin pari vuotta saada bullyä ajokelpoiseksi siinä onnistumatta. Kyselin minkä kerkesin vinkkejä setuppiin, mut oikeastaan ainoa mitä jäi käteen oli se, et pitäs vaan kuulemma ajaa enemmän.😂
Ja joo, mulla on aihio tuohon uuteen ohjauslinkkiin, en ole vieläkään tyytyväinen siihen miten tuo kääntyy. Ja ehkä ne stopparit pitäis tehdä, en vaan ole keksinyt, et miten niistä sais sirot ja siistit.
Okei. Itse vaan vierestä katsonut sitä mistä prolla on ajettu ja mihin oma perska pystyy niin odotukset oli tosi korkealla…NumeroKaksi kirjoitti: Ti 14.04.2026 17:21 Luokkien keskinäinen vertailu ei muutes johda yhtikäs mihinkään. Erot luokkien välillä puhtaassa suorituskyvyssä on todella marginaalisia ja jos joku joskus rakentaa vaikkapa pro luokan auton vain siksi että saisi enemmän suorituskykyä niin vihkoon menee. Proossa saa sitten kun auto toimii, todella paljon lisää mueluista kikkailtavaa ja tekemistä kuskille vs keppivetoiset 2ws autot. Mutta puhdasta suorituskykyä sitten loppujen lopuksi aika vähän vs nykyaikainen pscale jossa pidempi akseliväli.
Tuo painohomma mullakin mietityttää ja mietinnässä mut pörssi ei tuommosiin nyt vaan taivu.😕 Vaatii ihan merkittävän satsauksen panostukseen jos Dluxilta pistää all-in!🫣😂Kimi kirjoitti: Ti 14.04.2026 21:08 Fiksua pohdintaa. Oma näkemys Bully-autoista ns. suomi-setupilla vs muu kalusto on aika vähän painoa edessä knucklen alueella ja isot moottorit ja monesti iso akku. Itse laitan reippaasti hangeriin eteen painoa ja ajan pienellä akulla ja moottoreilla. Renkaina varmaan Bully on ihan ok, pienempi kuin moni muu, mutta foami onkin sitten ihan eri asia. ALT on helposti pintakova ja Bullyn omalla ei tarvitse ajaa. Itse ajan muilla renkailla.
Pitää melkein kokeilla ajaa nuilla perskan 450mah/3s akuilla tätä kans ja verrata ees-taas, et miten se akun koko/paino nyt sit vaikuttaa tuossa akselin päällä.
Foameja en ala vielä vaihtaan. Ajan nyt aluksi nuilla, en usko et siitä jää ajaminen nyt kii.
Tarviikos sen lisäpainon mikään Dlux olla? En ole asiaan vihkiytynyt mutta näyttäisi olevan tulostettavia versioitakin saatavilla.
https://www.thingiverse.com/thing:57460 ... e_vignette
https://www.thingiverse.com/thing:6614752
Ei kai sen tarvi olla Dluxilta mut nehän ne parhaat on.
Jos tulostaa meinaa niin pitäis olla 3d-tulostin mut ei oo varaa siihen. Oon pitkään tätä miettinyt ja todennut et ostamatta jää. Tulostin 300€ mut sit tarvii uuden tietokoneen ja se maksaa 10000€. Sit kun on hyvä kone niin pitää olla ajosimulaattori, se on 15000€. Mut ei oo tilaa tulostimelle missään eikä kyllä rigillekkään joten pitää ostaa 0.5milj € talo et mahtuu romut jonnekkin… Se on tuo tulostaminen loppupeleissä tosi kallista!😁😁😁
Jos tulostaa meinaa niin pitäis olla 3d-tulostin mut ei oo varaa siihen. Oon pitkään tätä miettinyt ja todennut et ostamatta jää. Tulostin 300€ mut sit tarvii uuden tietokoneen ja se maksaa 10000€. Sit kun on hyvä kone niin pitää olla ajosimulaattori, se on 15000€. Mut ei oo tilaa tulostimelle missään eikä kyllä rigillekkään joten pitää ostaa 0.5milj € talo et mahtuu romut jonnekkin… Se on tuo tulostaminen loppupeleissä tosi kallista!😁😁😁
Toivotaan että viestissäsi on huumoria etkä ole tosissasi. Ei kai sitä leipomoa tarvitse ostaa jos leipää tekee mieli! Ei varmaan ihan tekemätön paikka, että maksaa jollekulle muutaman kympin tulostamisesta, toki sitten pitää ostaa tungsten-painot myös.....
No saattaa tuossa etvaksen olla sarkasmia ja vitsihuumoria mukana…😂😂
Mut IRL, tulostaminen kiinostaa mut meillä ei oo kotosalla tilaa tulostimelle ja tosiaan tarvis sen uuden koneenkin jos se tila jostain löytyis. Ajosimulaattorikin kiinostais mut mennään nyt vaan GT7 kans ihan perus pleikan ohjaimella….🫠
Mut IRL, tulostaminen kiinostaa mut meillä ei oo kotosalla tilaa tulostimelle ja tosiaan tarvis sen uuden koneenkin jos se tila jostain löytyis. Ajosimulaattorikin kiinostais mut mennään nyt vaan GT7 kans ihan perus pleikan ohjaimella….🫠
Tungstenin painojen kanssa tilanne on vain se, että materiaalina se maksaa tässä maailman tilanteessa maltaita. Oli sitten Dlux tai sitten Kiinasta pelkät kuulat 60€+ 10kpl:tta kuin valmiit mallit AlinPertiltä esim Bullyyn 130€+ postien kanssa.
Sen verran mielipidettä tulostamiseen, tehokas tietokone ei ole siinä olennainen asia ellei cad:lla itse osien piirtäminen luo sitä tarvetta. Eikä ”perus” rc-osien mallintaminen mitään mahdottomia tehoja vaadi koneelta.
Voihan noita valmiita malleja voi pyöritellä ihan puhelimella tai tabletillakin
Sen verran mielipidettä tulostamiseen, tehokas tietokone ei ole siinä olennainen asia ellei cad:lla itse osien piirtäminen luo sitä tarvetta. Eikä ”perus” rc-osien mallintaminen mitään mahdottomia tehoja vaadi koneelta.
Voihan noita valmiita malleja voi pyöritellä ihan puhelimella tai tabletillakin
Nuohan on pätevät! Sisään leikkelee messinkitangosta soivat palat, niin kohtuu rahalla pääsee ja saa painoa 🤔Kimi kirjoitti: Ke 15.04.2026 09:15 Tarviikos sen lisäpainon mikään Dlux olla? En ole asiaan vihkiytynyt mutta näyttäisi olevan tulostettavia versioitakin saatavilla.