Ford F-150 Ranger C2
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Re: Ford F-150 Ranger C2
Kori on edistynyt huomattavasti, vielä pitää jotain kohtia hieroa. Maski on kiinni korissa, kunhan saan korin viimeisteltyä voin alkaa
rakentaa etupään korin kiinnitystä.
rakentaa etupään korin kiinnitystä.
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Kori hieman pohjamaalia pinnassa, että sain korin rypyt paremmin esiin.
Tämähän näyttää jo hyvältä. Aluks ihmettelin että mikä kittipalapeli tää oikein on mutta kun näkee vaivaa hieman nii autohan siitä tulee. Pitkäjänteistä tekemistä, hienoo!
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Kiitos kehuista! Ohjaamo on edennyt hurjasti eteenpäin. Melkein muistuttaa 1980 F-150 rangerin kojelautaa.
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Ohjaamon olen saanut lähes valmiiksi. Keskikonsoliin pitää askarrella säätötikkuja ja vetästä maalit pintaan. Ratti on tamiya kuskin mukana
tullut, varren rattiin tein osapuusta missä ratti ja kuski tuli. Lisäsin ratin keskellle F:än.
Täällä linkissä näkyy aito kojelauta, mistä olen tehnyt yksinkertaisemman version.
https://barnfinds.com/1980-ford-f-150-r ... -ranger-7/
tullut, varren rattiin tein osapuusta missä ratti ja kuski tuli. Lisäsin ratin keskellle F:än.
Täällä linkissä näkyy aito kojelauta, mistä olen tehnyt yksinkertaisemman version.
https://barnfinds.com/1980-ford-f-150-r ... -ranger-7/
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Korista olen kaivellut paneeli rajoja esiin ja se alkaa olemaan pinta puolisesti jo lähellä valmista. Pieniä linjojen oikomisia ja pariin kohtaan
pitää lisätä materiaalia liian tehokkaan hionnan seurauksena.
pitää lisätä materiaalia liian tehokkaan hionnan seurauksena.
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Ovien alalinjan nostin ylemmäs ettei jää slidereiden taakse piiloon.
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Muutamat kuvat valmiista ohjaamosta.
Hyvännäkönen kabiini vaikka ittee turhauttaa kun väsää moista monta päivää eikä se näy kun kuvissa. Toisaalta onhan siinä kuski joka sitä enemmän kattelee :)
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Tuli siitä niin hieno että itsekin yllättyi. Styreeni rakentamisessa oppii aina jotain uutta, mikä tekee siitä erittäin mukaansa tempaavaa touhua.lassii kirjoitti: Ma 06.06.2022 20:46 Hyvännäkönen kabiini vaikka ittee turhauttaa kun väsää moista monta päivää eikä se näy kun kuvissa. Toisaalta onhan siinä kuski joka sitä enemmän kattelee :)
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Pientä edistymistä on tapahtunut tässä projektissa. Etupään korin kiinnitys on valmis.
Tuulilasi on melkein kohillaan. Tuulilasille tein styreenistä alapään kiinnitys kohdan ja se on ruuvattu paikoilleen 2.5mm ruuveilla. Sivuille ja ylös tulee vielä styreeniä pitämään "lasia" paikoillaan. Tuulilasi on 1mm lexania.
Tuulilasi on melkein kohillaan. Tuulilasille tein styreenistä alapään kiinnitys kohdan ja se on ruuvattu paikoilleen 2.5mm ruuveilla. Sivuille ja ylös tulee vielä styreeniä pitämään "lasia" paikoillaan. Tuulilasi on 1mm lexania.
No niin, mukava että tämä etenee.
Meinasitko liimata vai ruuvilla kiinnittää tuulilasin?
Meinasitko liimata vai ruuvilla kiinnittää tuulilasin?
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Alapäästä kiinnitän ruuveilla ja liimalla. Sivuista tuen sen paikoilleen vahvitamalla ikkunanpokia styreenillä ja ylös pitää vielä rakentaa kattoa viimeistellymmän näköiseksi, mikä toivottavasti pitää sen paikoillaan.
Liimana käytän tälläistä, millä liimaa mitä vaan mihin vaan.
https://www.eurorc.fi/product/29575/zap ... ml--strong
Liimana käytän tälläistä, millä liimaa mitä vaan mihin vaan.
https://www.eurorc.fi/product/29575/zap ... ml--strong
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Pieni teaseri, loppu lähestyy!
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Hytin sisäosa on valmis, ohjaamoa pitää vielä vähän muokata ennen paikoilleen laittoa. Ohjaamon kiinnitän ruuveilla edestä ja takaa.
Kuski sai kaksi vipua lisää, mitä voi veivata ajaessaan.
Lexan lokareista muokkasin akkutilaa pienemmäksi ennen maalaamista.
Kuski sai kaksi vipua lisää, mitä voi veivata ajaessaan.
Lexan lokareista muokkasin akkutilaa pienemmäksi ennen maalaamista.
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Vielä sivupeilit ja pyyhkijät. Peilit on postissa tulossa ja pyyhkijät on pöydällä valmistumassa.
Kylkiin teippaukset Monster Beetlen tarroista.
"Takapuskuri" paikoillaan.
Orava tilasto.
Kylkiin teippaukset Monster Beetlen tarroista.
"Takapuskuri" paikoillaan.
Orava tilasto.
Tästä tuli kyllä hieno. Keltainen väri sopii, kuin nyrkki silmään tähän autoon.
Tämän rakentelun parissa taisi muutama tovi vierähtää, mikä on kyllä koko rc-auto harrastamisen paras juttu.
Tämän rakentelun parissa taisi muutama tovi vierähtää, mikä on kyllä koko rc-auto harrastamisen paras juttu.
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Jep, onnistui paremmin kuin odotin ja taas oppi paljon uusia kikkoja styreeni rakentamiseen. Ottihan sen valmistuminen oman aikansa, keväällä yritti mahdollisimman nopeasti saada valmiiksi. En kuitenkaan saanut valmiiksi Helsingin kisoihin. Sitten into vähän lopahti ja tuli
parin kuukauden tauko. Nyt kun se on lähes valmis on vähän tyhjä olo, että mitä nyt tekis. On mulla jo uusi projekti valmiina odottamassa. ;)
parin kuukauden tauko. Nyt kun se on lähes valmis on vähän tyhjä olo, että mitä nyt tekis. On mulla jo uusi projekti valmiina odottamassa. ;)
Tuttu tuollainen tyhjä tunne, kun rakentelu projekti valmistuu, samoin, että välillä on motivaatio kateissa.
Minulla on ajatuksena tehdä ensitalven aikana ensimmäinen oma scratch build styreenistä, mutta katsotaan mihin tässä kopeutuu.
Kiinnostaisi myös kokeilla putkirungon juottamista.
Minulla on ajatuksena tehdä ensitalven aikana ensimmäinen oma scratch build styreenistä, mutta katsotaan mihin tässä kopeutuu.
Kiinnostaisi myös kokeilla putkirungon juottamista.
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Mulla on myös mielessä koko korin teko styreenistä. Tarkoitus on tehdä kovakori versio Pro-Line 1985 Toyota HiLux SR5 korista maski/grilli on "valmiina". Pitää sitäkin kyllä vähän parannella.