Hobbywing quick run Fusion 2-1 FOC Brushless motor/ESC
-
Volvospede
- Täysi jäsen
Re: Hobbywing quick run Fusion 2-1 FOC Brushless motor/ESC
Myös isompia akkuja kannattaa harkita, mielestäni noi pikkuakut toimii kilpailukäytössä missä voi vaihtaa vaikka joka pätkälle akun, mutta ite tykkään ajella tuota hupiajoa rennommin isoilla akuilla eikä tartte murehtia mitään akkuihin liittyvää. Ajoajat on monta tuntia eikä minuutteja tarvitse laskea. Eikä mee cutoffiin ennenkuin on aika muutenkin lähteä himaan!
Joo jonku 5000mah akun ko lykkää nii hetken saa ryömiskellä itelle kahvihammas ainaki kolottaa ennenkö virtaloppuu
Nyt olikin HobbyFactoryllä hyvä akkutarjous ja lähti tilaukseen. Sinällään tuo 2200mAh akku on ollut ihan riittävä ajoajan puitteissa, sekä sopivan kevyt. Mutta tuleepahan nyt vielä lisäksi talvisiin rientoihin tämä 5000mAh, koska vääjäämättä pakkasilla pienen lipon ongelmat lisääntyy.
- Liitteet
-
- Screenshot_20211126-131423_Chrome.jpg (396.95 KiB) Katsottu 5416 kertaa
Noin 5 asteen lämpötilassa ajelin, hyvin sekalaista ajoa. Jännitteet mitattu heti cut offin jälkeen, ehkä noin 2 minuutin viiveellä.teppisch kirjoitti: Ke 24.11.2021 14:58 Kyselyn ajankohta nostaa itselläni kysymyksen ajosession lämoötilasta. Viime päivinä on lämpötila ollut pakkasen puolella ja lipot ei siitä paljoa tykkää. Onko akun jännite cut offin jälkeen mitattu heti paikan päällä vai vasta kotona pöydän ääressä?
Tuota kuormituksen aiheuttamaa kyykkäystä voi peilata ajotyyliin. Onko siis ajettu tasaista ryömintää vai annettu kaasupiikkejä tai tasaista nopeampaa ajoa. Näillä voi olla myös yhteisvaikutus tuon lämpötilan kanssa.
Nyt menee ehkä hieman off topiciksi, mutta pakko kehua Hobbyfactoryn toimintaa.
Perjantaina klo 12:58 tilasin tuon aiemmin mainitun akun ja päätin vielä elellä hieman herroiksi, joten lisäsin ostoskoriin liittimen vaihtotyön, jottei ensimmäisenä tarvitsisi lähteä pajalle kolvaamaan.
Perjantaina klo 14:08 tuli vahvistus, että paketti lähetetty.
Lauantaina klo 13:06 tuli ilmoitus, että paketti noudettavissa postista.
Eli tilauksesta liittimen vaihtoineen 24 tuntia ja paketti noudettavissa. Aiemmin en edes tiennyt, että täällä takapajulassa paketteja jaetaan myös lauantaisin.
Tästä ei minusta enää voi kyllä toimitusta parantaa. Välillä tuntuu, että meidät Suomalaiset on jopa totutettu liian hyvään verkkokauppa palveluun toimitus nopeuden suhteen.
Perjantaina klo 12:58 tilasin tuon aiemmin mainitun akun ja päätin vielä elellä hieman herroiksi, joten lisäsin ostoskoriin liittimen vaihtotyön, jottei ensimmäisenä tarvitsisi lähteä pajalle kolvaamaan.
Perjantaina klo 14:08 tuli vahvistus, että paketti lähetetty.
Lauantaina klo 13:06 tuli ilmoitus, että paketti noudettavissa postista.
Eli tilauksesta liittimen vaihtoineen 24 tuntia ja paketti noudettavissa. Aiemmin en edes tiennyt, että täällä takapajulassa paketteja jaetaan myös lauantaisin.
Tästä ei minusta enää voi kyllä toimitusta parantaa. Välillä tuntuu, että meidät Suomalaiset on jopa totutettu liian hyvään verkkokauppa palveluun toimitus nopeuden suhteen.
Näin se on, aika nopeasti tulee tavarat kotiin kotimaisista verkkokaupoista.
Minä olen 4500mah ranger akulla ajellut parhaillaan 4h nummenpään sclae tapahtumassa ja keli oli silloin nollan tietämillä. Kotona sai vielä muistaakseni purkaa, kun rupesin storageen ajamaan latausta. Ei tuo fusion tai perus axe paljoa rauhallisessa rc-maasturi ajelussa juurikaan virtaa kuluta.
Minä olen 4500mah ranger akulla ajellut parhaillaan 4h nummenpään sclae tapahtumassa ja keli oli silloin nollan tietämillä. Kotona sai vielä muistaakseni purkaa, kun rupesin storageen ajamaan latausta. Ei tuo fusion tai perus axe paljoa rauhallisessa rc-maasturi ajelussa juurikaan virtaa kuluta.
Noniin Hobbywingin vastaus RC-kansan huutoon: FUSION PRO 2300kv 540
Eli lyhyesti verrattuna 1800kv fusioniin
- Nopeampi
- n. 5 mm lyhyempi
- Millin tai kaksi paksumpi
- Enemmän säätöjä
- FOC - toiminnon saa kokonaan pois ja Basher moden
- 6A BEC
Hinnasta ei minulla ei ole tietoa tässä kohtaa.
Eli lyhyesti verrattuna 1800kv fusioniin
- Nopeampi
- n. 5 mm lyhyempi
- Millin tai kaksi paksumpi
- Enemmän säätöjä
- FOC - toiminnon saa kokonaan pois ja Basher moden
- 6A BEC
Hinnasta ei minulla ei ole tietoa tässä kohtaa.
Hieman mietityttää lämpö kovassa bashailussa. Mutta muutoin jos hinta hyvä niin vaikka johonkin nbuggyyn jos ei erillistä noparia halua
Niin sitä mietittiin jo ekan fusionin kanssa. Luulen ettei tälläistä julkaistaisi jos se ei kestäisi kovaa bashailua. Eihän se vanha fusion kaan muuta kuin ääri rasituksessa hyytyi puolelle teholle.Orkekum kirjoitti: Ke 25.05.2022 07:01 Hieman mietityttää lämpö kovassa bashailussa. Mutta muutoin jos hinta hyvä niin vaikka johonkin nbuggyyn jos ei erillistä noparia halua
Totta tuo. On sportissa fusion viikonlopun hesan c2 kisois ja ei mitään ongelmia lämmön kanssa, hyvin nopeuttakin 1800kv'llakin, vaihoin isompaan pinioonkin litä 45 spurri ottaa 🤔Pisepise kirjoitti: Ke 25.05.2022 07:25Niin sitä mietittiin jo ekan fusionin kanssa. Luulen ettei tälläistä julkaistaisi jos se ei kestäisi kovaa bashailua. Eihän se vanha fusion kaan muuta kuin ääri rasituksessa hyytyi puolelle teholle.Orkekum kirjoitti: Ke 25.05.2022 07:01 Hieman mietityttää lämpö kovassa bashailussa. Mutta muutoin jos hinta hyvä niin vaikka johonkin nbuggyyn jos ei erillistä noparia halua
-
Tinker King
- Legendaarinen!
Heti heräs ajatus et tää vois olla täydellinen bomberiin, js jos ei sit oiskaan niin menis hyvin myös crawleriin.
Luulen näin myös.Tinker King kirjoitti: Ke 25.05.2022 11:09 Heti heräs ajatus et tää vois olla täydellinen bomberiin, js jos ei sit oiskaan niin menis hyvin myös crawleriin.
Mulla 2300kv axe 1.9 wraithissa, se on aika lennokas sillä, mutta ei kuitenkaan ”overkill”
Luulen että 2300kv fusion prolla saa simppeli vaihteisto auton hyppimään.
2300kv on kiva lisä versus 1800kv malli, oikeilla välityksillä tässä voisi olla rc formula offroadiinkin soiva peli!
Ne siis teki sen, mitä mietin taannoin 😅
Tuo ”tyhjiö” poistettu, jolla saa mittaa lyhemmäs ja konkka sisäänpäin.
Vielä kun tekisivät 5-8mm lyhyemmän, että mahtuisi proo autoihin, niin olisi aika vallankumous ja godbye holmes sun muut.. 😄
Ne siis teki sen, mitä mietin taannoin 😅
Tuo ”tyhjiö” poistettu, jolla saa mittaa lyhemmäs ja konkka sisäänpäin.
Vielä kun tekisivät 5-8mm lyhyemmän, että mahtuisi proo autoihin, niin olisi aika vallankumous ja godbye holmes sun muut.. 😄
Itse heti mietin myös paljonko saa vielä lyhennettyä takakannen poistolla ja mahdollisella dremelöinnillä.
Oli miten oli, taitaa mennä ennakkotilaukseen heti kun vain tulee kotimaiseen kauppaan myyntiin. Kyllä tälle kohteita löytyy 😁
Oli miten oli, taitaa mennä ennakkotilaukseen heti kun vain tulee kotimaiseen kauppaan myyntiin. Kyllä tälle kohteita löytyy 😁
Miksiköhän sieltä ei saa 8,4v ulos..?
BEC Output: Switch Mode:6V/7.4V,6A
Luulen että valtaosa vastaanottimista pelaa 6-7.4V? Sen takia…?kj_temmes kirjoitti: Ke 25.05.2022 14:00 Miksiköhän sieltä ei saa 8,4v ulos..?
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Juu tää vaikuttaa hyvältä paketilta. Säätöhin tullut paljon kaivattu punchin säätö ja FOCin saa kokonaan pois. HW kuuntelee käyttäjiään, jeeeeeee e!
Manuaali
https://www.hobbywing.com/products/enpd ... nProen.pdf
Manuaali
Hienoa että kaivoit tuon. Laitetaan tästä vielä klikin säästönä muille kiinnostavimmat jutut:Metsäläinen kirjoitti: Pe 27.05.2022 10:08 Juu tää vaikuttaa hyvältä paketilta. Säätöhin tullut paljon kaivattu punchin säätö ja FOCin saa kokonaan pois. HW kuuntelee käyttäjiään, jeeeeeee e!
Manuaali
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Pron hinta näyttäisi olevan 149.90e eurorceellä.