Old school -monsteri

Monsterit

1
100%

Ääniä yhteensä: 1

Tomi_A
Täysi jäsen

Re: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » La 10.03.2018 16:21

Dummymoottorissa on nyt putket ja kiinnitykset, konepelti leikattu sekä lavan katto liimattu ja sahattu irti.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Moottorin detaljointi jatkuu, katolle pitäisi keksiä saranat, putkikehikko ja sisusta ohjaamoon... On tässä vielä työmaata.

Tomi_A
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » Ma 23.04.2018 19:58

Koristemoottori on saanut taas hieman lisää rompetta. Siihen tulee vielä lisää kampetta ja ajattelin jotain johtohässäkkääkin ympätä siihen. Pitää yrittää tutkia kuvia.
Katonkin olen saanut leikeltyä ja saranoitua.

Kuva
Kuva
Kuva

Sitten kaveri Kanadasta lähetti minulle sivupeiliparin, jotka ovat mallinnettu oikean Mad Dogin sivupeileistä. Mallintelen tälle tyypille näihin minun akseleihin perustuvia Bearfoot III -akseleita ja siitä sain sitten tommoisen yllätyslahjan.

Kuva

Tomi_A
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » Ke 16.05.2018 07:07

Ovien sisäpintaan lyöty vähän styreeniä koristeeksi. Vielä hieman pakkelia ja hiontaa tiedossa.

Kuva
Kuva

Seuraavaksi taas keulan kimppuun ja nyt se pitäisi laittaa aukeamaan. Olen myös miettinyt äänimodulin hankkimista.

Pauli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pauli » Ke 16.05.2018 16:11

Mukavasti alkaa olemaan yksityiskohtia!Kuva

Mulla on yks semmonen ESS-One sound system, josta kuuluu kyllä ihan suht kovalla volyymilla ääntä, ja saa itse laittaa siihen eri ääniä ja säätää vaihdevälejä yms, mutta ei se kyllä kovin hyvältä kuulosta muuta kuin tyhjäkäynnillä, joten en nyt ainakaan varsinaisesti suosittele tuommoista. Ehkä tuo jonkun mielestä on hyvä systeemi, mutta ite en kyllä kauheasti alkais ylistämään... Jossain crawlerissa vielä menee, kun hiljaa ajellaan, jolloin ei tarvi äänimodulin ottaa paljon "kierroksia", eikä sähkömoottorin ininäkään pääse silloin puskemaan päälle niin pahasti.

Tomi_A
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » La 21.07.2018 11:32

Tähän ei nyt hirveitä ole tapahtunut. Moottorissa on pari yksityiskohtaa lisää ja turvakehikko on väännetty 5mm styreenitangosta. En ole varma teenkö sen vielä uudestaan messinki- tai terästangosta. Katsotaan vielä. Mutta kunhan saan micro-monsterin pois työlistalta, keskityn täysillä tähän.

Kuva
Kuva
Kuva

Tomi_A
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » La 27.10.2018 19:35

Pitkästä aikaa hieman eloa tällekin projektille ja oikeastaan haaveena olisi saada tämä vihdoin tämän vuoden puolella maalausta vaille valmiiksi. Mutta asiaan...

En ollut oikein tyytyväinen vaijeriohjauksen ilmeeseen, kuten Paulikin siitä huomautti, että on kyllä "ulkonäköä" sillä. Sitten satuin katsomaan joku kerta juutubesta RCSparks Studion videon tai siis videot Capo Racingin täysmetalliyyberkiinanihme 1/8 jeeppicrawlerista ja siinä oli siististi toteutettu vaijeriohjaus. Siitä sitten innostuneena aloin apinoimaan ja suunnittelemaan osia ja nyt on kaikki asennettuna testausta vailla. Käsin pyörittelemällä vaikuttaisi toimivalta peliltä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Nyt on yksinkertaisempi ja siistimpi systeemi ja kamat maastoutuvat paremmin kunhan saa maalia pintaan. Akseliputkista pitää irroittaa vanhat vaijeriohjurit taikka sitten leikkelen uudet huonekaluputken pätkät. Uudet vaijerilukot pitää tehdä/teettää, kun haluaisin kahdelle lukitusruuvilla olevat. Yritin kyllä tehdä sellaiset mutta vain yksi onnistui. Jotenkin ei vain onnistunut m2 kierteiden teko, aina vain porsi paskaksi.

Tomi_A
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » Pe 09.11.2018 21:04

Nyt konepeltikin aukeaa!

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ensin piti kuitenkin kiinnittää kori kunnolla runkoon. Aluksi se oli vain tarranauhoilla kiinni, enkä pitänyt sitä tarpeeksi tukevana ratkaisuna keulan vuoksi. Heilui, huojui ja painui, eikä sitä saanut aina samaan kohtaan aseteltua. Nyt se on kahdella M3 ruuvilla pohjasta kiinni. Kiinnittämisen helpottamiseksi pitää vielä hommata pyälletyt mutterit taikka siipimutterit.

Seuraavaksi pitäisi väsätä kiinnityssysteemit konepellille ja lavan katolle. Varmaan magneeteilla tulee ne hoidettua, ellen jotain muuta keksi.

Vastaa Viestiin