"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Video-ja Valokuvaus

Tänne kaikki mikä ei liity aiheeseen, hyvän maun rajoissa sitten...
Dark Crusher

Video-ja Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Dark Crusher »

Miten on, löytyyko foorumilta aktiivisia video-tai valokuvaajia, jotka kuvaavat esimerkiksi rc-ajojaan aktiivisesti? Itse kuvataan tiimin kameroilla kaikki kisat kovalevylle talteen ja tehdään ajallaan dvd:lle katsottavaksi. Nyttemmin on kertynyt parin vuoden aikana JVC:n 30GT kovalevy videokameralla päälle 450GT tiimin omia rc-videoita ja käytössä on kaksi ulkosta kovalevyä, jotka huutavat apua..   ;D

Nyt joutunut poistaa muutamat kisat kokonaan kovolta, kun eivät tiedostot mahdu, kun laatu tuppaa olemaan aika hurjaa ja vie sitä kautta tilaa jumalattoman paljon. Niistä kuitenkin keritty tekemään jo DVD:t, joten muistoksi jää nekin kisat. Kuvia olen aloittanut ottamaan äskettäin hankkimallani Canonin 400D EOS - Digijärkkärillä, jolla saa aika pitkälti ihan mitä haluaa! Se on uskomaton ja tarpeellinen foffiin.

Mutta mites muut, onko muita aktiivi kuvaajia? Miten käsittelette videoita, muutatte ym.. vähän puhetta ja pulinaa tästä.
Divi
Legendaarinen!
Viesti:

Vs: Video-ja Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Divi »

tänään kuvattiin Samsung X820 kännykameralla, joskus Samsung 5Mpix digi ja Olympuksen joku helvatan kallis 7Mpix digi, ei kuitenkaan järkkäri.
SlidSlide
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja SlidSlide »

Meidän rc-toiminta ei kyllä olis mitenkään nykyistä, ellei Dark Crusher olis hankkinu kalliita kamoja. Kiitos hänelle. Mun mielestä kuva- ja videovehkeet on edellytys koko harrastukselle. Joskus tuntuu et ajaa pelkälle kameralla eikä omalle himolle   :D. Tiedä sitten mistä se johtuu, että haluaa kaiken materiaalin säilyä. Onhan se kiva sit vanhempana kattella millanen napero sitä on joskus ollut ja kalustokin muistuu paremmin mieleen kuvien kautta.
Dark Crusher

Juuri kuten SlidSlide sanoi. Sitä on hauska miettiä mitä ajaminen meidän tiimissä ylipäätään on, nimittäin jos se luokitellaan 100% listalla, niin ajaminen on tuosta 100 prosentista paljon pienempi mitä luulisi, sillä usein kuvaaminen jopa on laskettu suuremmaksi, kuin itse ajaminen. Puhumattakaan tiimin tekemistä dvd:stä, painomateriaalista, foorumeista ym.. Ajaminen on meille pieni osa koko huvia   :)

Onhan se totta, että rahaa on mennyt kameroihin, mutta ilman niitä ei olis tota Foffin Traileriakaan   ;D   about 2300e mennyt 2 vuoden sisään kameroihin ja se selittääkin pienemmän panostuksen rc:n osalta, mutta kuten sanoin, ilman näitä kameroita olisimme vielä kaukana nykyisestä tilanteesta. Onhan se pirun hieno kattoa vanhempana nuoruuden kisailuja autoilla   ;D
AkR

Viesti Kirjoittaja AkR »

Kuvailtua tulee nykyään aika vähän, noin 50-200 kuvaa kuukausittain, jos ei mitään isompia tapahtumia ole.
Viime kesänä tuli kuvattu 3000+ kuvaa, näistä suurinosa tosin bittivirtana ilmassa Raid0 setin käryttyä.

Kamerana palvelee ainakin vielä Panasonicin DMC-FZ30, tulevaisuudessa jokin Canonin EOS tulossa.
Neat imagella ja Photoshopilla Fixailut kuviin jos vaatii tai jos sitä enää saa edes paranneltua ;)

Videokameraa ei tällä hetkellä ole, mutta innokas editoimaan olen, lähinnä peli(CSS ja LFS) videoita tulee frapsilla nauhotettua ja editoitua Sonyn vegas studiolla, joskus jos tarvii panostaa niin 3dmaxilla jotain hienoa
Gerbiili

Viesti Kirjoittaja Gerbiili »

Oon jo kauan haaveillu jostain digijärkkäristä, mutta vieläkään ei riitä rahat ;D Ja muutenkin tykkään valokuvauksest. Onko teillä kokemusta tuosta nikonin d40:sestä ?       http://www.europe-nikon.com/product/fi_ ... rview.html
elikkä tollanen peli kyseessä..
Dark Crusher

Yhdellä tutulla on samainen digijärkkäri ja on ollut siihen todella tyytyväinen! Itse tutkin speksejä tuosta, kun kaveri halusi tietää onko hyvä ja löytyyhän tuostakin järkkäristä mukavasti tarkkuutta ja näprättävää. Kaveri sai vielä jonkun kurssin ja jotain muuta kaupan päälle, kun osti jonkun tarjous setin. Joten voin suositella myös tuota!   ;)
Tepsu

Viesti Kirjoittaja Tepsu »

Tulee kuvailtua aina kun mahdollista. Videokamerana on Jvc mini dv. Harvoin laitan tietokoneelle kuvattuja filmejä, enimmäkseen polttelen suoraan dvd levylle. Kun ei sitä kuvattua ajoa niin paljoa tule kumminkaan että olisi karmiva pino dvd levyjä   :)

Järkkäriä olen ollut kohta vuoden ostamassa, mutta rahat menevät aina muualle ;D Canonin ixus 50:llä tulee kuvailtua liiankin kanssa, varsinkin kun on jotain uutta niin on pakko joka kulmasta ottaa kuva. Varsinaisesta ajosta ei muistaakseni taida olla kuvia, täytyy kyllä kaverit pyytää enemmän kuvailemaan. Olisihan hienoa saada hieno aksön kuva, suurentaa ja seinälle   ;D
Vastaa Viestiin