Scalekausi 2017 lähestyy ja jotta ei tarvitsisi ajaa vain yhtä luokkaa niin tehdäänpä kulkupeli luokkaan C2 tai C3.. Itselläni ei ole myöskään koskaan vielä ollut lexan-korista scaleautoa joten näiltäkin osin ollaan uuden edessä. Voitin aikanaan SBG:ltä SCX-10:n josta lyhentelin rungon Jeep TJ Komp Kut -autooni. No vähänhän tuo on pienen puoleinen eikä kori muutenkaan enää nyt just sytytä niin rakennetaanpa samalle rungolle jotain muuta. Ei muuta kuin Pro-Linen SR5 hytti EuroRC:stä mukaan ja kohti uusia kyhäelmiä!
En ollut koskaan aikaisemmin myöskään maalannut koria - tai mitään muutakaan - maaliruiskulla joten siihenkin hommaan tuli tutustuttua. Pakkohankintahan tuollainen vielä joku päivä on. Kiitokset kanssaharrastaja sekä RC-suurmestari Virtasen Motille maalauspisteen ja kaluston lainasta sekä hyvästä pohjustuksesta aiheeseen liittyen! Paljon tuli opittua yhden päivän aikana.

Alunperin oli suuret suunnitelmat maalailla tähän perinteinen Toyotan kelta-oranssi-punaraidoitus mutta nähtyäni muutaman jokseenkin päheämmin samaan aiheeseen maalatun tai teipatun auton, olin takapakkia taitojeni kanssa ja päätin että pelkällä valkoisella mennään. Ikkunantiivisteet ym. mustat on maalattu sisäpuolelle, muuten hytti on sisältä hopeinen. Valkoinen on maalattu päälle ja olen koittanut siitä vähän kaivaa yksityiskohtaa esiin niin tussilla kuin maaleilla varjostaen eli sotkien. Tykkään sotkea. Tarkoitus olisi että luonto hoitaa kulumat ja kurat päälle ajan kanssa!
Tässä kuvia, olen jonkun verran jo taivutellut korin takaosaan putkia mutta ovat vielä niin vahvassa työvarassa etteivät ne olisi oikein kuvaan sopineetkaan.

Tämä on pikkaisen liian iso mahtuakseen kunnolla tuohon autotallidioraamaani. Täytyy vissiin jatkaa sitäkin nyt tässä yhteydessä!

Knight Customsin huikean yksityiskohtainen maski oli ihan pakkohankinta ja voi olla että muutakin tarttuu vielä kyseisestä puljusta mukaan. Huippuluokan osa ja korkeaa Shapeways laatua!

Sellasia eli ei vielä juuri mitään.. mutta kiitos mielenkiinnostanne aiheeseen liittyen! 8)
Terveisin Heikki