Aloitin ovien tekemisen leikkaamalla oviaukon kokoisen lempareen kartongista,

Sitten pahvin perusteella pilkoin 2mm styreenistä oven alaosan ja annoin sille vähän lempeä eikun lämpöä,

Koska kyseessä on kuitenkin lantikan ovi, on sovitus realismissaan täydellisyyttä hipova. Kannattaa muuten ensin taittaa ja sitten vasta leikata muoto.

Olen tutkiskellut vanhoja Land Roverin reklaameja suurella intohimolla viimeajat ja tullut siihen tulokseen että auto joka meidän perhettämme palveli oli vuosimallia 1982. Eräänlainen sekasikiö uudella maskilla mutta muuten vanhoilla korin osilla varustettu.
A-pilari sai luvan antautua ensimmäisenä. Tämä osa onkin ollut aina aivan liian paksu näissä D90 koreissa.

Ja surullisenkuuluisa takaikkunan seutu.. Ei tässä ollut enää muita vaihtoehtoja.

Leikkasin millisestä styreenistä tälläiset karut palat joista olisi tarkoitus viimeistellä sitten nuo ikkunankehykset takaosaan ja -oveen. Tässä nopea sovituskuva. Leikkasin neljä kappaletta jokaista kehystä, viilaan ne kimpassa identtisiksi ja liimaan kaksi päällekkäin jolloin paksuudeksi tulee 2mm. Pleksania meinasin ruuduiksi.

Ja tässäpä teille vielä kuva tuosta alkuperäisestä kulkupelistä, aina yhtä tyyni isäni ratissa ja pikkusisaret pelkääjän paikalla. Uskoisin että olen itse ottanut tämän kuvan koska muutenhan olisi päivän selvää että minä istuisin tuossa edessä. :o Kuva on otettu joskus -80 luvun lopussa.

Yritän siis päästä niin lähelle tätä kuin suinkin on mahdollista ja järkevää.
Nyt jos saisi tänään rykäistyä nuo osat kiinni niin lähipäivinä voisi ehtiä maalaamaan.. Ei kyllä ehdi mitenkään kovettumaan mutta jos ei muuta niin tuon tämän näytille ainakin tai liuottimenkäryisenä safarille! ;)