Valitettavasti, en ole tuolloin Suomessa, joten on jättäydyttävä pois :-[Eddy_fin kirjoitti: Sellaisella varauksella, että olen kotimaassa tuona ajankohtana, tulen mielelläni taustajoukkoihin avustamaan messujen onnistumista.
Model Expo 15.-17.4.2016
Vs: Model Expo 15.-17.4.2016
Tuli vahvistusta ja saimme tuon pyytämämme 80m2 tilan kerhollemme. Kaikkeahan ei ole varmaan pakko täyttää ja jääpähän isot "sosiaalitilat".
Ketkäs nyt ovat mukana rakentamassa ja messuilla paikan päällä? Pienikin apu on tarpeen! Nimiä alle (tai YV) niin tiedän sitten vähän kuinka paljon tässä on työtä jota voi mahdollisesti delegoida.
Osaston suhteen voi myös heittää vielä ideoita ja kaikki vaihtoehdot voidaan pitää avoinna.
Ketkäs nyt ovat mukana rakentamassa ja messuilla paikan päällä? Pienikin apu on tarpeen! Nimiä alle (tai YV) niin tiedän sitten vähän kuinka paljon tässä on työtä jota voi mahdollisesti delegoida.
Osaston suhteen voi myös heittää vielä ideoita ja kaikki vaihtoehdot voidaan pitää avoinna.
Kai sitä vois jotenkin yrittää olla mukana.
Itselle on tullut idea porrasmaisesta elementistä, jossa jonkinlaisia kivilaattoja/luonnonkiviä päällä, en osaa sanoa pystyykö siinä ajamaan ja näyttääkö edes hyvältä, mutta jos kelpaa niin voisin yrittää värkätä
Itselle on tullut idea porrasmaisesta elementistä, jossa jonkinlaisia kivilaattoja/luonnonkiviä päällä, en osaa sanoa pystyykö siinä ajamaan ja näyttääkö edes hyvältä, mutta jos kelpaa niin voisin yrittää värkätä
Viimeksi muokannut Jeepster, To 28.01.2016 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin, eli tila on ainakin sopivasti, nyt tarvis sitten enään täyttää se tila jollain :D.
Yritän saada sovittua vapaaksi nuo 2 rakentelu päivää jotta pääsen jelppaamaan, viime vuoden tapaan olen varautunut olemaan koko viikonlopun messuilla.
Mikäli on käyttöä niin luulen että saan tuotua messuille suorakaiteen mallisia pihakiveys kiviä ja saattaa löytyä jokunen muurikivikin. Pitäisi varmaan vaan yrittää päästä yhteitmmärrykseen siitä miten ja millainen ajoalue nyt tehdään.
Aletaanko tekemään erillisiä elementtejä vai tuodaanko paikalle kasa erinäistä materiaa ja keksitään siitä jotain. Se maakasa ja vaihtolava idea nyt vissiin oli jo haudattu? Porukka vois kaivella tähän kuvia maailmalta noista messuista miten ne muualla tuollasia totetuttaa ja alettas sen pohjalta soveltamaan.
Tehdäänkö me scaleille, crawlereille ja monstereille kaikille oma vai yhdistetäänkö noita jotenkin?
Yritän saada sovittua vapaaksi nuo 2 rakentelu päivää jotta pääsen jelppaamaan, viime vuoden tapaan olen varautunut olemaan koko viikonlopun messuilla.
Mikäli on käyttöä niin luulen että saan tuotua messuille suorakaiteen mallisia pihakiveys kiviä ja saattaa löytyä jokunen muurikivikin. Pitäisi varmaan vaan yrittää päästä yhteitmmärrykseen siitä miten ja millainen ajoalue nyt tehdään.
Aletaanko tekemään erillisiä elementtejä vai tuodaanko paikalle kasa erinäistä materiaa ja keksitään siitä jotain. Se maakasa ja vaihtolava idea nyt vissiin oli jo haudattu? Porukka vois kaivella tähän kuvia maailmalta noista messuista miten ne muualla tuollasia totetuttaa ja alettas sen pohjalta soveltamaan.
Tehdäänkö me scaleille, crawlereille ja monstereille kaikille oma vai yhdistetäänkö noita jotenkin?
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa
Ajotyyli on rohkea ja luova.
Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa
Mukana, kutakuinkin samalla panostuksella kuin viimeksi...ja siitäkin voidaan tiukan paikan tullen saada hiukan vielä venyttyä.
Mun mielestä vois ajatella sekä valmiita elementtejä että kasaa erilaista materiaalia josta sitten kehitellään.
Näin olisi ainakin helppo "yhdistellä" elementtejä kun väliin saisi jotain ajettavaa.
Onko Halme osaston sijainnista/muodosta vielä tietoa?
Joka suuntaan avoin vai yhdellä sivulla seinä?
Mun mielestä vois ajatella sekä valmiita elementtejä että kasaa erilaista materiaalia josta sitten kehitellään.
Näin olisi ainakin helppo "yhdistellä" elementtejä kun väliin saisi jotain ajettavaa.
Oliko LRCC:n crawler-elementtien kuljetukselle Lahti-Helsinki-Lahti jo olemassa jonkinlainen suunnitelma? Jumbo mallin paku saattaisi nippa nappa riittää, joku jakeluauto tms. kuorma-auto mieluiten.
Teimme pientä ideointia asian suhteen, 5-6 elementtiä jos saa roudattua, niin niistä saa näyttävän kokonaisuuden. Ideana olisi nostaa 4 elementtiä 4 kuormalavan korkuisen tason päälle ja 1-2 elementtiä vielä korkeammalle 6-8 kuormalavan päälle. Näin ajo tapahtuisi n. vyötärön korkeudella ja korkein huippu olisi yli 2m korkeudessa. Yleisö näkisi hyvin ja ei tarvisi lattiatasolla cruisailla. Lattialta voisi tehdä muutaman helpohkon nousun, josta elementeille pääsisi ajamalla jos tasolta tippuu. Tason ja lippusiiman välissä olisi kapea esim. 50-80cm kuljettaja tila, jossa mahtuisi kävelemään. Kuormalavatason reunat naamioitaisiin harmaalla messumatolla.
Kuormalavoja (EUR 80x120) tuohon tarvii n.80kpl. Löytyisköhän messukeskukselta tuon verran lavoja vai tarvisiko nekin tuoda mukana? Eikä varmaan haittaisi vaikka olisi 100kpl, jos scale ratoihin tarvii.
Crawler-osion tekeminen tuolla tavalla olisi suht nopeaa. Veikkaisin, että 2-3h riittäisi 2-3 henkilöllä. Rockla tietysti nopauttaisi hommaa.
Teimme pientä ideointia asian suhteen, 5-6 elementtiä jos saa roudattua, niin niistä saa näyttävän kokonaisuuden. Ideana olisi nostaa 4 elementtiä 4 kuormalavan korkuisen tason päälle ja 1-2 elementtiä vielä korkeammalle 6-8 kuormalavan päälle. Näin ajo tapahtuisi n. vyötärön korkeudella ja korkein huippu olisi yli 2m korkeudessa. Yleisö näkisi hyvin ja ei tarvisi lattiatasolla cruisailla. Lattialta voisi tehdä muutaman helpohkon nousun, josta elementeille pääsisi ajamalla jos tasolta tippuu. Tason ja lippusiiman välissä olisi kapea esim. 50-80cm kuljettaja tila, jossa mahtuisi kävelemään. Kuormalavatason reunat naamioitaisiin harmaalla messumatolla.
Kuormalavoja (EUR 80x120) tuohon tarvii n.80kpl. Löytyisköhän messukeskukselta tuon verran lavoja vai tarvisiko nekin tuoda mukana? Eikä varmaan haittaisi vaikka olisi 100kpl, jos scale ratoihin tarvii.
Crawler-osion tekeminen tuolla tavalla olisi suht nopeaa. Veikkaisin, että 2-3h riittäisi 2-3 henkilöllä. Rockla tietysti nopauttaisi hommaa.
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
LaaLaa kirjoitti: Oliko LRCC:n crawler-elementtien kuljetukselle Lahti-Helsinki-Lahti jo olemassa jonkinlainen suunnitelma? Jumbo mallin paku saattaisi nippa nappa riittää, joku jakeluauto tms. kuorma-auto mieluiten.
Mahtaisko tässä olla helpompi ihan vaan lava ja siihen raakalaudasta jalat, sopivasti risti tukia ni ei notku. Tuollasen lava määrän roudaamainen mestoille ei oo mitenkään houkuttelevaa. Laudat ruuveilla kasaan ni helppo purkaa akkukoneella. joku 10 eurolavaa viellä hommaa ja raakalautaa mutta 100 kpl lavoja on jo aika työläs.
Messukeskus ainakin viimeksi antoi pöytiä käyttöön. Eivät tosin olleet tukevimmasta päästä.
Mites hyllyt tänä vuonna, kyselläänkö maccelta samoja hyllyjä kun viime vuonna? Nehän eivät vienneet tilaa kovin paljoa.
EDIT
Ideoita youtubesta:
[font=Verdana]https://www.youtube.com/watch?v=PIh-yWnGzq0[/font]
[font=Verdana]https://www.youtube.com/watch?v=jcL6uQp2OYU[/font]
[font=Verdana]https://www.youtube.com/watch?v=8mh1oDUetkc[/font]
Viimeksi muokannut Smuli, To 28.01.2016 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hienoa! Tälläiset kivielementit olisivat oikein hienoja, jos päädytään trukkilavoilla korotettuihin ajoalueisiin niin kiviä voisi hienosti hyödyntää korkeuserojen tekemisessä.Jeepster kirjoitti: Itselle on tullut idea porrasmaisesta elementistä, jossa jonkinlaisia kivilaattoja/luonnonkiviä päällä, en osaa sanoa pystyykö siinä ajamaan ja näyttääkö edes hyvältä, mutta jos kelpaa niin voisin yrittää värkätä
Juuri tämä scalen ajoalue on tällä hetkellä kuumin kysymyksen aihe. Mikäli mitään tilaa jossa isompia rataelementtejä voisi rakentaa, on tyydyttävä juurikin tuohon erilaisen kappaletavaran haalimiseen esim. noiden trukkilavojen päälle. Näistä varmasti saadaan rakennettua ihan kohtuullinen osasto, mutta näyttävyys toki vähän kärsii. Ajatus olisi siis rakentaa trukkilavoista pohja korkeuseroineen ja tämän päälle sitten sommitella ja rakentaa "rata".Smuli kirjoitti: Mikäli on käyttöä niin luulen että saan tuotua messuille suorakaiteen mallisia pihakiveys kiviä ja saattaa löytyä jokunen muurikivikin. Pitäisi varmaan vaan yrittää päästä yhteitmmärrykseen siitä miten ja millainen ajoalue nyt tehdään.
Maa-aineksin rakennettavassa osastossa olisi isot lapiourakat luvassa johon ei oikein halukkaita löytynyt, kyseisiä aineksia joka paikassa ja myös joitain turvallisuusnäkökulmia. Äkkiä lentää hiekkaa lasten silmiin kun osa laitteista on hyvinkin tehokkaita. Joku pienempi alue tai kohta voitaisiin ehkä tehdä "hiekkalaatikoksi" jos jostain saadaan helposti esim. peräkärryllinen soraa tms.
Tämä olisi logistisesti ajatellen oiva ratkaisu, vähän silppuinen tosin. Ei ole vielä tietoa sijainnista, tiedän vain että "on kaavailtu autoradan läheisyyteen" ja autoradalla ainakin viimevuonna tarkoitettiin krossirataa. Tuothan tallidiosi esille? :)Rölli kirjoitti: Mun mielestä vois ajatella sekä valmiita elementtejä että kasaa erilaista materiaalia josta sitten kehitellään.
Itselläni ei ole kuljetuskalustoa mutta ainakin viestiketjun alussa vihjaillaan siihen suuntaan että kyyti voisi järjestyä. Lähdetään siitä että elementit saadaan messuille ja sieltä takaisin :)LaaLaa kirjoitti: Oliko LRCC:n crawler-elementtien kuljetukselle Lahti-Helsinki-Lahti jo olemassa jonkinlainen suunnitelma? Jumbo mallin paku saattaisi nippa nappa riittää, joku jakeluauto tms. kuorma-auto mieluiten.
Hienoa että olette suunnitelleet jo tämän osa-alueen noinkin pitkälle, minulla ei ole mitään tätä vastaan - luotan crawlerkuskien näkemykseen siitä millainen olisi paras tapa toteuttaa asiallinen ja näyttävä rata. Yritän hankkia trukkilavoille jonkun sponsorin, firmoja näyttäisi kuitenkin olevan enkä usko että n. 100kpl olisi mitenkään mahdoton määrä saada jostain lainaan ja voi olla että enemmänkin tarvitaan.
Jep pöydät olivat vähän huteran oloisia joten niiden päälle en rakentaisi mitään. Jos joku on yhteydessä Macceen niin voisi kysyä, hylly oli täydellinen kalustoesittelyä ajatellen!Smuli kirjoitti:
Messukeskus ainakin viimeksi antoi pöytiä käyttöön. Eivät tosin olleet tukevimmasta päästä.
Mites hyllyt tänä vuonna, kyselläänkö maccelta samoja hyllyjä kun viime vuonna? Nehän eivät vienneet tilaa kovin paljoa.
Itse haluaisin vielä nostaa esille ajatuksen messukokouksista joita voisi yrittää pitää pari kappaletta ennen messuja. Ehdotuksia ajoista ja paikoista otetaan vastaan. Suurin osa porukasta lienee Etelä-suomesta eli joku Linnatuuli tms. keskeinen paikka missä voitaisiin palaveerata ja ideoida.
Mukava huomata että porukka on mukana jutussa! 8)
Minä voisin tulla osastolle päivystämään molempina päivinä n. Puoliltapäivin, jos se hyödyttää? Voisin tuoda auton mukana ja ajaa sillä. Toivoisin että "vesiestetä" ei olisi, tai sitten sen pitäisi pystyä ohittamaan. Minun Axialissa ei ole minkäänlaista kosteiuden suojaa.
Miten tuo akkujen lataus saataisiin toimimaan messukeskuksessa.Sitä varmasti tultaisiin tarviimaan?
Miten tuo akkujen lataus saataisiin toimimaan messukeskuksessa.Sitä varmasti tultaisiin tarviimaan?
Viimeksi muokannut savis, Pe 29.01.2016 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elementtien kuskaamiseen kaavailemani auto on myyty :(
Eilen kyselin sitä lainaan niin sain synkät uutiset.
Itse pyrin saamaan to-ma vapaaksi töistä niin pääsis jeesaamaan.
Kalusto tottakai mukana.
Kalusto tottakai mukana.
-
Zarizi Tech
- Moderator
- Viesti:
Mä voisin työmaalta saada naftojen vastineeksi jumbopakua lainaan. Vielä en voi varmaksi sanoa tosin. Pari reissua sillä tarvii vaan tehdä jos mielii elementit saada paikalle jo torstaina.
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Tervetuloa mukaan, laitan sinulle tänään linkin tuohon messumuistioomme. Vesiesteitä ei ole tulossa tällätietoa ja eiköhän joku laturikin saada. Viimevuonna EuroRC sponsoroi meille sellaisen lainaan ja sähköthän tarjoaa Messukeskus. Akut ladattiin muistikuvieni mukaan asiallisesti Lipo-pusseissa jatkuvan valvonnan alaisena. ;)savis kirjoitti: Minä voisin tulla osastolle päivystämään molempina päivinä n. Puoliltapäivin, jos se hyödyttää? Voisin tuoda auton mukana ja ajaa sillä. Toivoisin että "vesiestetä" ei olisi, tai sitten sen pitäisi pystyä ohittamaan. Minun Axialissa ei ole minkäänlaista kosteiuden suojaa.
Harmi ettei tämä kyyti järjesty. Laitan sinulle myös tänään tuon linkin! Hienoa että olet mukana.Juuti(RcDreams) kirjoitti: Elementtien kuskaamiseen kaavailemani auto on myyty :(
Kalusto tottakai mukana.
Hyvä tietää että on varasuunnitelma. Katsotaan nyt jos jostain lähempää löytyisi!Zarizi Tech kirjoitti:
Mä voisin työmaalta saada naftojen vastineeksi jumbopakua lainaan. Vielä en voi varmaksi sanoa tosin. Pari reissua sillä tarvii vaan tehdä jos mielii elementit saada paikalle jo torstaina.
Mielipiteitä kokousten suhteen? Itse kokisin nämä kokonaisuuden kannalta tärkeiksi.
-
Zarizi Tech
- Moderator
- Viesti:
[quote="halme"]
Mielipiteitä kokousten suhteen? Itse kokisin nämä kokonaisuuden kannalta tärkeiksi.
[/quote]
Linnatuuli vaikuttaa kohtuullisen "keskeiseltä". Joku viikonloppu?
[/quote]
Linnatuuli vaikuttaa kohtuullisen "keskeiseltä". Joku viikonloppu?
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Ehdotan ensimmäisen kokouksen päivämääräksi laskiaissunnuntaita 7.2 ja klo 12 Linnatuulessa. Mielipiteitä?
-
Zarizi Tech
- Moderator
- Viesti:
[quote="halme"]
Ehdotan ensimmäisen kokouksen päivämääräksi laskiaissunnuntaita 7.2 ja klo 12 Linnatuulessa. Mielipiteitä?
[/quote]
Det passar bra.
[/quote]
Det passar bra.
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Mä en paikalle pääse kun uuden talon remppa sen verran työllistää tässä.
Jos joskus pääsis rakentelee taas rc autoja... Nyt kaikki koko talli pakattuna laatikoihin :(
Jos joskus pääsis rakentelee taas rc autoja... Nyt kaikki koko talli pakattuna laatikoihin :(
Ziisus mikä matka, reilu puolitoista tuntia suuntaansa :ohalme kirjoitti: Ehdotan ensimmäisen kokouksen päivämääräksi laskiaissunnuntaita 7.2 ja klo 12 Linnatuulessa. Mielipiteitä?
Vaan itseppä olen asuinpaikkani valinnut eli paikalle saavun.
halme kirjoitti: Ehdotan ensimmäisen kokouksen päivämääräksi laskiaissunnuntaita 7.2 ja klo 12 Linnatuulessa. Mielipiteitä?
Passaa
Hieno juttu! Pidetään siis ensimmäinen kokous 7.2 klo 12 Linnatuulessa. Kaikki muutkin kynnelle kykenevät paikalle!
Messujen Google Docs muistilistaa päivitetty! Mikäli haluat mukaan messuporukkaan niin laita YV:tä niin jaan tuon linkin sinulle.