Vaterra Ascender"Candy cruiser"
Vaterra Ascender"Candy cruiser"
Pääsi scale crawler kärpänen purasemaan uudestaan ja sen seurauksena tilailin kyseisin kitin. Minulla oli joitakin vuosia sitten axialin honcho mutta se tuli myytyä eteenpäin kun kiinnostus lopahti. Saan auton varmaan ensi viikon aikana ja servoksi tulee aluksi power HD 9150mg tai turnigy 9150mg kun nuo molemmat löytyvät jo hyllystä. Nopariksi olisi 3 vaihtoehtoa Holmes Hobbies, castle mamba max pro ja castle sidewinder. Akuksi tulee 3s tai 4s ja moottoriksi 35t-55t harjallinen. Sidewinderin kanssa tuota 4s akkua ei voisi käyttää mutta onko 4s tarpeellinen? eikö esim 3s+35t yhdistelmällä saa riittävästi wheelspeediä?
Olisi kiva kuulla kokeneempien ehdotuksia siitä minkälainen akku+noppa+kone yhdistelmä tuohon autoon kannattaisi laittaa, ja jos jollakin on ylimääräisenä toimivia moottoreita, nopareita tai akkuja niin olen kiinnostunut :-)
Nyt on sitten loputkin osat tilattu. Nopaksi tulee sidewinder 3, moottoriksi holmes hobbies 35t ja akkuna tulee olemaan 3s
Hiukan muutosta suunnitelmiin, servoksi ei tule kumpikaan noista ylempänä mainituista vaan tilailin servoksi Savöx SW-1210SG
Olisi kiva kuulla kokeneempien ehdotuksia siitä minkälainen akku+noppa+kone yhdistelmä tuohon autoon kannattaisi laittaa, ja jos jollakin on ylimääräisenä toimivia moottoreita, nopareita tai akkuja niin olen kiinnostunut :-)
Nyt on sitten loputkin osat tilattu. Nopaksi tulee sidewinder 3, moottoriksi holmes hobbies 35t ja akkuna tulee olemaan 3s
Hiukan muutosta suunnitelmiin, servoksi ei tule kumpikaan noista ylempänä mainituista vaan tilailin servoksi Savöx SW-1210SG
Viimeksi muokannut matti1983, Su 28.02.2016 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei sillä ammuta, jos ammutaan niin ei osuta"
Vs: Vaterra Ascender
35t ja 3s on mielestäni riittävä. 4s käytössä alle 40t konetta en itse käyttäisi.
muista laittaa bec, nuo servot haukkaa kaikki niin paljon että noparin sisäinen bec ei riitä.
muista laittaa bec, nuo servot haukkaa kaikki niin paljon että noparin sisäinen bec ei riitä.
Juu becci oli myös tarkoitus laittaa :-). Juu siis ei ollutkaan tarkoitus laittaa 35t konetta 4s akun kanssa, se saattaisi olla jo "hiukan" liikaa ;D .Jeepster kirjoitti: 35t ja 3s on mielestäni riittävä. 4s käytössä alle 40t konetta en itse käyttäisi.
Itselläni on mottina Ascenderissa Axialin 20t kone ja akkuna 2s, kun niitä sattui jo olemaan hyllyssä. Möyrintä kyllä onnistuu, mutta kaasusormen kanssa saa olla tarkkana. Huippunopeus on reilua kävelyvauhtia. On mulla varalla 35t kone myös, joka voi vaatia sen 3s:n wheelspeediä varten. Aika näyttää, kun Axial kärvähtää. Olen vasta aloittelija tässä crawling-touhussa, joten kaikki on testausta vaille selvää.
Aloittelijaksi itsenikin tässä leimaan, mulla oli se axiali mutta sillä jäin ajot aika vähiin jos nyt tällä laitteella pääsis ihan safareille mukaan.
Kokeilin mastonin rubber compia ohjaus servoon ja vaikuttaisi ihan ok tavaralta. Tarkoitus oli saada servon saumat umpeen.vasen on käsitelty tuolla rubber compilla 

Hiukan kiinnostaisi tehdä asian mukainen sisusta tähän laitteeseen mutta kun en ole sellaista koskaan tehnyt niin nyt kysynkin että mistä pitäisi lähteä liikkeelle? mitä tehdä ensin?
Tuolta mallia:
http://scalebuildersguild.com/forum/sho ... azer-Build
SCX10 Blazer
Aika törkeen hienosti tehty tuo :D.neruda kirjoitti: Tuolta mallia:
Eilen sain kitin ja iltasella kasailin vaihteiston ja akselit. Tänään avastin vaihteiston uudestaan ja levittelin rattaisiin grafiittirasvaa kun jotenkin tuntuu hölmöltä että vaihteisto on aivan kuiva.
Juuri näin! Jokainen liikkuva osanen tarvitsee oikeanlaisen voitelun. Tämä totuus se pätee niin tekniikassa kuin liike-elämässäkin!matti1983 kirjoitti: Eilen sain kitin ja iltasella kasailin vaihteiston ja akselit. Tänään avastin vaihteiston uudestaan ja levittelin rattaisiin grafiittirasvaa kun jotenkin tuntuu hölmöltä että vaihteisto on aivan kuiva.
Akseleiden "tasauspyörästöön" sen sijaan ohjeen mukaan laitetaan "mustaa" rasvaa, kumma kun ohje ei pyydä laittamaan vaihteistoon mitään.
Ohjeet on Ascenderissa hieman puutteelliset :o .
Kannattaa lukasta oheisen linkin täydentävät kasausohjeet jossa mainitaan myös tuo rattaiden rasvaaminen:
http://www.rccrawler.com/forum/vaterra- ... ender.html
Kannattaa lukasta oheisen linkin täydentävät kasausohjeet jossa mainitaan myös tuo rattaiden rasvaaminen:
Nyt kun luin tuon linkin ohjeen niin onhan siellä pari virhettä jotka olen tehnyt VOEEEEEE RÄHMÄ.Brushless kirjoitti: Ohjeet on Ascenderissa hieman puutteelliset :o .
Ei oikein vakuuta Vaterran suunnitteluosaston touhut, melkonen "oho, eiku"-lista..
Crawling since 2008.
No ne sentään ite julkasee sen. Axialilla noita oho juttuja on myös mutteivät kerro tai korjaa asiaa.
[06.10.2014 21:26:03] Macce:ja luulin että vinssi oli hajonnu ku ei se jaksanu vinnssata takas pystyyn, mutta turvakaari oli juuttunu jonnekki mustikkapensaaseen
No mutta onneks nuo osat on ruuveilla kiinni niin ne on helppo purkaa :D
Juu kyllä tällaisesta julkisesta listauksesta saa paja pisteet kotiin.
Olen kaksi ns. kilpatouring autoa itselle kasannut ja ohjekirja on kuin nykypäivän Aku Ankka mistä tippuu mainoksia välistä neliön verran kun nostaa pelkästä selkämyksestä. Muutama eiku oho, ei näin, älä vaan tee näin, varo-lappu mukana ollut molemmissa.
Ja taitaahan kait jokainen Ascenderi olla mennyt nippuun kumminkin :D
Olen kaksi ns. kilpatouring autoa itselle kasannut ja ohjekirja on kuin nykypäivän Aku Ankka mistä tippuu mainoksia välistä neliön verran kun nostaa pelkästä selkämyksestä. Muutama eiku oho, ei näin, älä vaan tee näin, varo-lappu mukana ollut molemmissa.
Ja taitaahan kait jokainen Ascenderi olla mennyt nippuun kumminkin :D
jännää on se, että ovat saaneet itse kittiä päivitettyä. osapussipuutteet, rattaat ja kardaanit on korjattu. mutta ei minkäänlaista ohje tai korjauslappua itse kasausohjeeseen.
Tätä vähän tarkoitin. Ei ole asiakkaan homma lähteä kaivamaan jotain foorumia että mitähän tästä puuttuu tai on vialla.Jeepster kirjoitti: jännää on se, että ovat saaneet itse kittiä päivitettyä. osapussipuutteet, rattaat ja kardaanit on korjattu. mutta ei minkäänlaista ohje tai korjauslappua itse kasausohjeeseen.
Varmasti nuo puutteet ja viat toki päivitetään aikanaan mutta edelleen, puutteellinen suunnittelu ja toteutus silti.
Crawling since 2008.