"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tepsulle kalustoa.. valinnan vaikeutta (entinen Minizillasta crawler)

Yleistä keskustelua harrastuksesta
Tepsu

Tepsulle kalustoa.. valinnan vaikeutta (entinen Minizillasta crawler)

Viesti Kirjoittaja Tepsu »

Hieman on valinnan vaikeutta. Saako tuosta Minizillasta tehtyä crawleria? Jonkin näköisiä kuvia olen löytänyt esim täältä http://www.one18th.com/zillaGallery0-2- ... -desc-.htm. Onko kenelläkään kokemuksia autosta.

Toisena vaihtoehtona olisi Kyoshon twin force. Onko ketään sitä muokannut crawleriksi? Mutta hatuttaa nuo kyöstin vara-osa hinnat...
Viimeksi muokannut Tepsu, La 05.04.2008 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riku_92
Juniori

Vs: Minizillasta crawler?

Viesti Kirjoittaja Riku_92 »

ilmeisesti koolla ei ole väliä?   ;D
mutta twinistä saa ainakin tehtyä ihan etenevän auton,jos osaa askarrella,ja viitsii nähdä hieman vaivaa,
eikä crawlingissa osien menekki ole mikään hirveä,jos vähänkään järjen kanssa ajelee.   :)
ja,jos meinaa vain crawleriksi tehdä heti sen auton,niin kannattaa varmaankin ostaa käytettynä,niin ei ole niin isot aloituskustannukset.
Tepsu

Ei ole   ;D Näyttää niin pirun komeelta tuo minizilla.
Käytettynä olisi näitä autoja näköpiirissä. Tosin tuo minizilla olisi käyttämätön käytetty runsailla varaosilla. Mutta tuossa twin forcessa on hieman häikkää noparissa.

Olenko ymmärtänyt väärin että joitain osia täytyy itse tehdä? Vai myydäänkö jossain "sinne päin" sopivia crawler osia? :)
JupeR

Viesti Kirjoittaja JupeR »

Jos jostain erikoisemmasta autosta tekee niin joutuu joitain soviteosia tehdä ite, mutta jos tehdään vaikka WK, TLT, Highlift, AX jne jne jne niin silloin löytyy jos jonkimoista palikkata :)
Tepsu

TLT:tä googletin tuossa ja ihan hienon oloinen on. Tosin menisi ulkomailta tilaukseen, ainakaan en suomen linkkejä löytänyt. Mutta komeeta autoa joku täällä foorumilla siitä tekee   :) Eihän tuossa TLT:ssä taida tulla sähköjä mukana, ainakaan servoja?
Zarizi Tech
Moderator
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech »

[quote="Tepsu"]
TLT:tä googletin tuossa ja ihan hienon oloinen on. Tosin menisi ulkomailta tilaukseen, ainakaan en suomen linkkejä löytänyt. Mutta komeeta autoa joku täällä foorumilla siitä tekee  :) Eihän tuossa TLT:ssä taida tulla sähköjä mukana, ainakaan servoja?
[/quote]

Suosittelen Axialin Scorpionia lämpimästä. Varmankin halvin ja paras vaihtoehto.
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers

5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Riku_92
Juniori

Viesti Kirjoittaja Riku_92 »

ja jos tuo twinin hankkiminen jää noparista kiinni,niin mulla on ylimääräsenä yksi toimiva  ;) pistä YV:tä jos kiinnostaa.
jesi

Viesti Kirjoittaja jesi »

mitä olen minizillaa vakiona hypistellyt käsissäni, niin sijoittuu mun listalla sinne top10 paskat kärkeen.
mielipiteitä toki on monia, mutta tuo ihan miltä tahansa kantilta katsottuna.
Divi
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Divi »

Tepsu hommaa ihmeessä Axial AX-10 RC Garagesta. Ei tarvi tialilla ulkomailta ja on ihan vakionakin mainio värkki aloittaa crawling. Sähköt ei crawleriin paljoa maksa.
Tepsu

[quote="Divi"]
Tepsu hommaa ihmeessä Axial AX-10 RC Garagesta. Ei tarvi tialilla ulkomailta ja on ihan vakionakin mainio värkki aloittaa crawling. Sähköt ei crawleriin paljoa maksa.
[/quote]
Tuo on kyllä hieno. Eikä olisi pahan hintainenkaan. Jätän tuon twin forcen pois listalta ja minizillan.

Nyt tuli tilattua XRAY M18MT, ihan hupi ajoon. En tiedä onko tuosta helppo tehdä crawleria, mutta ei haittaa jos ei pysty. Tuo Axial AX10 on kyllä vakavasti harkittavissa. Onko sinulla kuvia? ;D

Ainiin, katsoin TLT:n osia, niin kyllä hintaa osataan ottaa crawler osista  ::)
Divi
Legendaarinen!
Viesti:

TLT osat on helpoja. Katso tuolta AX-10 alueelta muiden autoja, sielä on aina scalesta crawleriin kaikenlaista. ;)
Tepsu

[quote="Divi"]
TLT osat on helpoja. Katso tuolta AX-10 alueelta muiden autoja, sielä on aina scalesta crawleriin kaikenlaista. ;)
[/quote]

Minkälaista elektroniikkaa suosittelet tuohon AX-10? Kun ei oikein kokemusta hirveästi ole. Ainakaan sillai että osaisin ostaa yhteensopivat osat  :D

ps täällä on kello viel talviajassa, huomasin vain kun olen muokannut tätä viestiä  ;)

edit: nyt olen päätöksen tehnyt auton suhteen. Se on tuo Axia AX-10. Koska se olisi kisavalmis. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, tuo Scorpion rtr maksaa vain 250dollaria ja tuo kit versio maksaa saman verran. Onko kenelläkään kokemusta/tietämystä minkä verran eroa näillä on. Kun tuota AX-10 löytyy rtr versiona 550dollarin hintaan.
Mutta veikkaan että tuo scorppari soveltuu myös nopeaan ajoon, kun siinä tulee 27T motti. Ja pinjonia vaihtamalla saa sitten crawlerin ominaisuudet.
Viimeksi muokannut Tepsu, La 05.04.2008 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Divi
Legendaarinen!
Viesti:

Vs: Tepsulle kalustoa.. valinnan vaikeutta (entinen Minizillasta crawler)

Nopariksi kelpaa alkuun ihan perus noparit, pakkiviiveetön olisi paras mutta niitä on vaikea löytää jos ei halua 100e+ panostaa nopariin. Itselläni XC:ssä Robitronic, tosin tuo 12t malli. Moottoriksi esim Lathe 55t ja servoksi mahdollisimman vääntävä, tässä Futaba 3305 budjettimalli. Servoon voi sitten halutessaan panostaa vaikka 100-200e jolloin saakin jo aivan eriluokan servon, esim Futaba 9351. Bluebirdit ja muut kiinanihmeet voi näyttää paperilla hyvältä mutta itse en niihin aio koskea kun eivät tunnuu nipussa pysyvän. Ja siitä syystä kehottaisin ne jättämään pois laskuista, ennemmin ostaa "laiskemman" ja kestävän laatuservon kuin paskan ja "voimakkaan" joka hajoaa eka ajokerralla. ;)
Tepsu

Tuota Lathe 55t katselinkin jo aiemmin, kun joku oli sen hyväksi todennut. Paljon kiitoksia Divi! Nyt rahaa säästöön ja näillä näkymin 3kk päästä tilaus tehty   :D Tai sitten hommaan Visan ja tilaan kaikki heti   ;D Onko suomessa ihan virallisia kisoja vai onko nuo rc-offin "omia" kisoja. Kun olisi hienoa ajella muiden kanssa.

Olen ihan pirusti katsellut youtubesta ja googlettanut ax-10 (en scorppari mallia), niin siitäkin saa suht skaalamaisen hyvillä ajo-ominaisuuksilla.

Ihan piruuttani tätä kysyn, mutta eikös crawlerista saa ihan nopean auton vaihtamalla koneen ja välityksiä? Olisi varmaan hyvin mielenkiintoinen   alusta ajaa vauhdikkaasti   :)
Divi
Legendaarinen!
Viesti:

Suomen "kisat" on ihan rc-offin porukan omia, epävirallisia.

Scalen saa juu, AX-10 osiossahan on Dusterin hieno Blazer esimerkiksi. ;)

Nopean saa joo mutta crawlerin alusta ei ole kovinkaan hyvä siihen käyttöön, kokeilla voi luonnollisesti.
Tepsu

Minkä arvoisia akkuja käytät?

Katselin tuossa laturia niin tässä olisi kaksi mitä olen miettinyt..

Graupner http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prod ... grpid=5018
Robbe http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_pr ... =ROB1-8469
Robbe voisi olla parempi kun on purku toiminto.. ainakaan tuon Graupnerin tiedoissa ei näin lue.

Ohjainta katselin

Futaba http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prod ... grpid=2903
Tuossa olisi sinun suosittelemaan nopeudensäätimen abs säätö toiminto...
Divi
Legendaarinen!
Viesti:

absit on turhat crawlingissa, ja ne on noparissa ja radiossa aina erikseen. Sähköautoissa ei radion abseja yleensä saa käyttää. Radioksi varmasti järkevin valinta on Futaba 3PM käytettynä. joko 2,4ghz tai FM40. Laturiksi kannattaa myös tutkia käytettyjä vaihtoehtoja. Tuo Robbe näyttää äkkiä katsottuna hyvältä mutta en ole kuullut käyttökokemuksia. Swallow 2 AC/DC on kans hyvä laturi, tuollainen itselläni oli ennen nykyistä. Akkuina käytän itse GM pötköjä, ja laturina Overloaderia. Radiona [url=http://]Futaba 3PK[/url] + [url=http://]Spectrum 2,4ghz[/url] mutta halvemmillakin toki pärjää. ;) Auton ulkopuolisissa rc-sähkölaitteissa kannattaa usein suosia käytettyjä, ne kun eivät juuri koskaan mene rikki mutta ovat halvempia. Itse olen esim laturin ja radiot ostanut käytettynä ja modannut pc-powerista 12v virtalähteen laturille. Tuo modaaminen on hyvin simppeli juttu mutta siihen ei kuitenkaan kannata lähteä jos ei ole kokemusta elektroniikasta. Siinä tapauksessa etsisin 230 voltilla toimivan laturin (esim nuo ehdottamasi tai Swallow 2 AC/DC) sillä valmiit 12v virtalähteet on suhteellisen kalliita.
Vastaa Viestiin