Suomesta, Varustelekalta saa sekä pientä, että isoa ammuslaatikkoa, joka suojaa lipoa erinomaisesti.
Laatikko pitää mm:ssa veden sisällään! Itse siirryin vuoden alussa näihin ja ovat "pomminvarmoja"!
Alunperin Qawilta taisin ideaa saada, joten kiitos hälle :)
Pieni 13€: http://www.varusteleka.fi/fi/product/us ... 30cal/6186
Iso 20€: http://www.varusteleka.fi/fi/product/us ... 50cal/1296
Mitat, tilavuudet ym.. löytyy varustelekan sivuilta. Itsellä tuo yksi ISO riittää kaikille akuilleni.
Ylläpito voi siirtää/muokata, jos tällänen jo oli/jos haluaa siirtää x-filesiin.
Lipojen turvallinen säilytys -> Varustelekasta!
Lipojen turvallinen säilytys -> Varustelekasta!
Saku Sarka, RFOT, FIN
Re: Lipojen turvallinen säilytys -> Varustelekasta!
Tätä itekkin olen miettinyt, siis aloitin taas kun näin tämän uutisen http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194838 ... vella.html
Ostaa ison ja pienen kunhan kerkee, toivottavasti kumminkin ajoissa.
Ostaa ison ja pienen kunhan kerkee, toivottavasti kumminkin ajoissa.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
Itselläni on tuo pienempi ollut jonkin aikaa käytössä, mainio peli.
Leikkelin vaahtomuovista tms. boksiin sopivaksi ja tein reiät akuille niin eivät kolise siellä vaan pysyvät paikallaan.
Varsin tiivis pönttö jos kumitiiviste vaan on ehjä että ainakaan happea ei pöntössä pitäisi palamiseen riittää paljoakaan.
Pestä se pönttö piti kun haisi aavistuksen ummehtuneelta :)
Leikkelin vaahtomuovista tms. boksiin sopivaksi ja tein reiät akuille niin eivät kolise siellä vaan pysyvät paikallaan.
Varsin tiivis pönttö jos kumitiiviste vaan on ehjä että ainakaan happea ei pöntössä pitäisi palamiseen riittää paljoakaan.
Pestä se pönttö piti kun haisi aavistuksen ummehtuneelta :)
Mikä vaan käy, mutta mieluiten toki kaikki.
Tammikuussa/alkuvuodesta ostin pari pientä. Niihin mahtu omat akut crawl/foff ja parit muut.
Sit myin ne zarizille ja päätin tilata yhden ison, sinne mahtu ja mahtuu yhä mun kaikki akut.
Hinnalla ei lokerikkoja ole pilattu ja suojaavat 100x enemmän kuin lipopussit.
En voi kuin SUOSITELLA, ovat tyylikkäitä, suojaavia ja järkihintaisia jopa suomesta!
Muistaakseni Qawilla näin tuollasia ja siitä sain idean, joten kiitos hänelle, nyt tuntuu turvallisemmalta :)
Sit myin ne zarizille ja päätin tilata yhden ison, sinne mahtu ja mahtuu yhä mun kaikki akut.
Hinnalla ei lokerikkoja ole pilattu ja suojaavat 100x enemmän kuin lipopussit.
En voi kuin SUOSITELLA, ovat tyylikkäitä, suojaavia ja järkihintaisia jopa suomesta!
Muistaakseni Qawilla näin tuollasia ja siitä sain idean, joten kiitos hänelle, nyt tuntuu turvallisemmalta :)
Saku Sarka, RFOT, FIN
Itse hommasin myös ison ja pienen joskus alkuvuodesta kai.
Isossa onkin sitten se kahdeksan 2S ja kaksi 4S lipoa säilytyksessä. Pieni onkin parvekkeella lojumassa kun on niin ruosteinen sisältä ettei oo jaksanut fiksata.
Kyllähän tuo oman mielenrauhan tuo, kun tietää ettei tuosta läpi kyl mikään akku tule.

Isossa onkin sitten se kahdeksan 2S ja kaksi 4S lipoa säilytyksessä. Pieni onkin parvekkeella lojumassa kun on niin ruosteinen sisältä ettei oo jaksanut fiksata.
Kyllähän tuo oman mielenrauhan tuo, kun tietää ettei tuosta läpi kyl mikään akku tule.

Joo mulla on tuo isompi akkujen säilytykseen. Sen sisällä on hobbykingin pieniä valkoisia lipopusseja joissa lukee toisen sivun reunassa "täynnä" ja toisessa "tyhjä". Käännän pussit aina niin päin että oikea teksti yläreunassa, näin pysyy akkujen tilanteesta kartalla eikä ne myöskään kolise pitkin purkkia.
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Voiko noi lipo akut "levätessään" mennä oikariin? nimim:Yhden lipo akun olohuoneen pöydällä käräyttäneenä...